avatar

wojtek2222 Użytkownik gram.pl (Delegat) ja.gram.pl/wojtek2222

Mój blog (ostatnie wpisy) rss

W jakiej grze oprawa wizualna - grafika, efekty specjalne - była niezapomnianym doznaniem i dlaczego?

Mniejszych bądź większych rewolucji graficznych w grach było już dotychczas sporo. Poczynając chociażby od Wolfensteina 3D, przez Half–Life’a, do Far Cry’a – każdy z tych tytułów wniósł ze sobą coś nowego pod względem oprawy wizualnej. Dla mnie jednak doznaniem najbardziej niezapomnianym był kontakt z produkcją, która pod względem wykorzystanej technologii światem nie zatrzęsła – a zwie się ona Bioshock.

 

Premiera dzieła autorstwa Irrational Games (później wchłoniętego przez 2K) niemalże zbiegła się z wyjściem na rynek Crysisa – gry określanej mianem fotorealistycznej. Z kolei Bioshock opierał się na mocno zmodyfikowanym, ale nieco leciwym już silniku Unreal Engine 2.5. Twórcy potrafili jednak za jego pomocą stworzyć przekonujący świat, zapewniający doznania nie tylko estetyczne, ale też artystyczne.

 

W Bioshocku trafiamy do Rapture – podwodnego miasta będącego ośrodkiem utopijnej społeczności. Już pierwsze chwile tam spędzone powodują piorunujące wrażenie – zachwyt architekturą utrzymaną w stylu art deco (i świetnymi projektami wystroju wnętrz) łączy się z grozą wywołaną opustoszałymi pomieszczeniami.

 

Największe wrażenie wywiera jednak otaczająca nas w niemal każdym momencie woda – zarówno wtedy, gdy podziwiamy bezkres oceanu przez szybę, a także gdy ta wlewa się do środka przez rozmaite uszkodzenia w szklanych ścianach, zalewając nas i otoczenie.

 

Woda nie jest jednak jedynym zjawiskiem, które może zachwycić – niemałe wrażenie robią też bardzo efektownie wykonane działania plazmidów, jak np. ogień czy błyskawice. Rapture jest tak upiorne również dzięki przerażającym projektom przeciwników, takich jak Splicerzy czy Tatuśkowie.

 

Oczywiście sama grafika, nawet stojąca na tak wysokim poziomie, nie zapewniłaby sukcesu opisywanej przeze mnie produkcji. Nie można przecież zapomnieć o takich elementach jak świetna fabuła czy znakomita ścieżka dźwiękowa. Pozwoliła ona jednak na całkowite wyrażenie i ukształtowanie wizji twórców, wywierając dzięki temu tak znakomite wrażenie.

 

Tekst powstał jako praca na konkurs organizowany przez Gram.pl oraz firmę Philips

komentarzy: 2Niedziela, 08 maja 2011, 19:30

« starsze wpisy

Więcej o mnie

Moje tagi:baldur's gate, fps, metal, piłka nożna, rpg

Obecny stan:

Posiadany sprzęt:PC

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 15

Namiary na mnie

GG: 847158, Steam: wojtek2222

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4475 dni

Moich wejść na gram.pl: 2 883 (#2237)

Napisanych postów i komentarzy: 635 (#1308)

Napisanych recenzji: 1 (#46)

Wpisów na blogu: 67 (#165)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 2 512 (#601)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl