avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Zapowiedź: Archaica: The Path of Light

Zapowiedź, Archaica, polskie gry, Archaica: The Path of Light, crowdfunding

Fani układania luster, by te odbijały laserowe wiązki w odpowiednich kierunkach, mają szansę otrzymać grę, jaka dostarczy im nie tylko kolejnych poziomów pełnych główkowania, ale także ciekawą oprawę audiowizualną i fabułę. Ci, którzy dotąd zagrywali się w takie tytuły jak Chromatron czy Aargon, winni rozważyć wsparcie tej polskiej produkcji.


Siatka pojawia się przy przesuwaniu obiektów.

Niech stanie się światłość
Świat się kończy. Ale o ile współczesna ludzkość mogłaby wpaść w panikę, o tyle starożytni już na zapas się przygotowali. Dzięki temu przygotowaniu właśnie my, wybrani przez radę plemienia, możemy uratować wszystkich. Trzeba tylko poprowadzić ścieżkę światła starożytnych, a tego możemy dokonać odpowiednio odbijając światło. Przemierzymy górskie ruiny, porzucone miasto, jaskinie, mglistą krainę, wyspy, a także świątynie w wiszących górach. Czeka nas 30 wieloetapowych rund (no chyba że gra zostanie sfinansowana na jakiś wyższy próg), ale to nie wszystko, bo twórcy udostępnią edytor plansz, dzięki czemu zabawa może nigdy nie mieć końca, za co wielki plus! W pełnej wersji możemy również oczekiwać pełnoprawnego intro i outro.


Krok po kroku, nie wszystko naraz.

Złożoność
Archaica: The Path of Light kusi nie tylko ciekawym podejściem do tematu, ale również wprowadza pewien powiew świeżości do rozgrywki. Dotychczas zwykle wystarczyło odpowiednio ustawić lustra, pryzmaty i inne obiekty tak, by odpowiednie kolory lasera dotarły do odpowiednich celów. Teraz przyjdzie nam zrobić to, ale również coś więcej. Na planszy będą pojawiać się sferyczne postumenty, do których będzie trzeba poprowadzić światło, by ukazały nam się dodatkowe elementy w aktualnie oglądanej lokacji. To pozwoli na dokończenie etapu, albo poprowadzenie światła na dalszą część mapy. Tutaj bowiem samo oświetlenie celów zwykle nie zakończy poziomu, lecz zostaniemy przeniesieni na kolejną jego część, gdzie ponownie będziemy musieli rozwiązać zagadkę logiczną. Rzecz jasna, początkowe etapy są proste i przechodzi się je w kilka sekund, w porywach kilkanaście. Później jednak robi się ciekawiej i z pozoru proste levele zaczynają się mścić, robiąc nas w konia, kiedy zawsze braknie nam jednego obiektu, by światło dotarło wszędzie, gdzie ma dotrzeć.


Aż do zmasowanego rażenia oczu.

W przedstawionej wersji demo nie dostrzegłem jednak żadnych elementów nieliniowości – światło dotychczas miało zawsze jedno słuszne wyjście przy odpowiednim ustawieniu rzeczy na mapie. Czy bracia z Two Mammoths pokuszą się o więcej w tej kwestii i zaserwują nam mnogie rozwiązania, ruchome cele, albo jakiegoś... bossa? Na razie były to suche logiczne zagadki, których rozwiązywanie dawało satysfakcję, ale skoro już mowa o fabule i ciekawej oprawie audiowizualnej, czemu nie pójść krok dalej?

Coś więcej niż siatka
Archaica: The Path of Light wyróżnia się na tle innych laserowych gier oprawą audiowizualną. Dotychczas były to przede wszystkim zagadki logiczne osadzone w siatce. Teraz mamy otoczenie w pełnym trójwymiarze, interesującą koncepcję artystyczną, zmieniające się etapy, a także ich wielopoziomowość. Archaica może więc stać się tym dla gatunku, czym niegdyś był Adventure Pinball: Forgotten Island dla komputerowych fliperów. Nie ukrywam, że takie zmienne otoczenie oraz różne motywy muzyczne mogą pozwolić graczowi wciągnąć się na dłużej bez uczucia znużenia robieniem ciągle tego samego. To może być jeden z asów Archaiki.


Być może późniejsze poziomy będą jeszcze bardziej złożone.

Wspieraj to
Duet Two Mammoths pracuje nad grą, ale do maja 2015, czyli planowanej daty premiery, jeszcze dość daleko. Wpierw gra ukaże się na pecetach, później również na platformach mobilnych. Jeśli nie wydaliście jeszcze wszystkich pieniędzy przed świętami, albo czeka Was wypłata przed Wigilią jak w moim przypadku, polecam gorąco pomóc chłopakom na stronie wspieram.to (zostały tylko 3 dni). Archaica: The Path of Light zapowiada się zbyt dobrze, żeby ominąć taki projekt. Do końca zbiórki pozostało jedynie 5 dni, więc musicie się spieszyć. Nie zapomnijcie też udostępnić zbiórki znajomym!

komentarzy: 120 grudnia 2014, 04:44

1 komentarz do tego wpisu:


Bodzio-gracz : 02 czerwca 2015, 20:31

Kiedyś grywałem w podbnego rodzaju grę na urządzeniu mobilnym z systemem Android i powiem szczerze, iż gry z takiego rodzaju - Gdzie celem jest odpowiednie ułożenie luster są bardzo ciekawe i potrafią na dość długo wciągnąć. Osobiście tytuł zapowiada się dość ciekawie, dlatego też miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie po myśli Producenta. Pozdrawiam Serdecznie :-).
odpowiedz

Aby dodać komentarz trzeba być zalogowanym na swoje konto gram.pl! kliknij by się zalogować

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl