avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Betatest: God of War: Wstąpienie

gry wideo, Betatest, god of war, PS3, Zapowiedź

Zakończenie historii Kratosa było nam już dane poznać w God of War III. Pojawiły się też rozmaite części uzupełniające na PSP i komórki. Znalazło się miejsce i dla prequela, Chains of Olympus, ale okazuje się, że to jeszcze niewystarczająco wcześnie. Dlatego przyjdzie nam poznać historię Kratosa sprzed CoO. Historię jego wstąpienia w szeregi bóstw (stąd tytuł, God of War: Wstąpienie, po zachodniemu Ascension).


Uważaj, mam zeza!

Zanim został bogiem, był człowiekiem
Akcja została umiejscowiona w sześć miesięcy po tragicznym wydarzeniu, jakim jest zamordowanie własnej żony i córki. Daje nam to 10-letni krok wstecz w stosunku do God of War na PS2. Będziemy świadkami tego, jak gniew będzie w nim narastać, by zerwać więzy łączące go z Aresem oraz wywrzeć zemstę za wplątanie w zabójstwo swojej rodziny zarówno na Aresie, jak i pozostałych bogach Olimpu. Za złamanie przysięgi krwi Kratos zostaje osadzony w Więzieniu Tytanów. Dodatkową karą są codzienne tortury w wykonaniu Furii. Pewnego dnia jednak Furia niszczy łańcuch unieruchamiający głównego bohatera, dzięki czemu ma on jedyną i niepowtarzalną szansę na ucieczkę. I nie marnuje jej. W trakcie rozgrywki możemy oczekiwać zgoła podobnego rozwoju wydarzeń z dwiema istotnymi nowościami. Pierwsza wynika z samego umiejscowienia akcji. Poznamy bardziej ludzką naturę Kratosa, jego wewnętrzne rozterki i duchową przemianę. Nie wątpię w to, że będzie to zrealizowane należycie i wreszcie będzie można się bardziej identyfikować z protagonistą. Drugą istotną nowością jest nieliniowa fabuła. Niestety w tej kwestii szczegóły nie są dostępne, ale zapowiada się co najmniej interesująco.


On przynajmniej nigdy nie będzie mieć zeza.

Stary, dobry slasher

Co się tyczy rdzenia rozgrywki, zmian tu raczej nie dostrzeżemy. To wciąż ten sam świetnie wykonany God of War, jaki znamy z poprzednich gier z tej serii. Będzie bicie mobków i ich kapitanów, będą pomniejsi bossowie, wielcy bossowie i ogólna jatka opatrzona hektolitrami krwi (dosłownie). Przerwy od walk tradycyjnie już zapewnią nam elementy platformowe oraz rozmaite zagadki od prostych po zaawansowane wymagające połączenia kilku elementów przy wspomaganiu się magią. Względem tej ostatniej mało na razie wiadomo, aczkolwiek Kratos może zamrażać wrogów, wspomagać Ostrza Chaosu ogniem, lodem i czarną magią. Nie samymi Ostrzami Chaosu Kratos żyje, więc by zwiększyć liczbę broni, może teraz wykradać wrogom oręż, albo zbierać go z ziemi niczym Ezio w Assassin’s Creed II i wykorzystać przeciw jego poprzedniemu właścicielowi. Rodzi to nowe możliwości, tym bardziej że można wykonywać ataki nimi w powietrzu w trakcie combosa. Przeprojektowano również system QTE. Zamiast ograniczonego wciskania przycisków mamy teraz wyprowadzanie ataków własnego wyboru i wykonywanie uników w odpowiednich momentach w zależności od tego, jaki ruch podejmuje przeciwnik. Reszta leci po staremu. Odblokowywanie trofeów będzie wiązać się ze znajdowaniem ukrytych skrzyń, skarbów, zaś uzupełnianie energii i życia odbywać będzie się za sprawą skrzyń odpowiedniego koloru bądź efektownych zabójstw.


Cisza przed burzą...

W blasku chwały
Bodaj największą nowością God of War: Wstąpienie jest tryb gry wieloosobowej. Co prawda, nie będzie tutaj popularnej ostatnimi czasy kooperacji, ale za to otrzymamy soczysty multiplayer w rozgrywkach dla samotników i lubiących drużynowe zmagania. Do wyboru będziemy mieć 4 bóstwa (Zeus, Hades, Posejdon i Ares) – każdy będzie oferować bonusy w innej sferze, niektórzy bardziej nastawieni na walkę, inni na magię, a co za tym idzie, każde bóstwo udzieli specyficznych dlań umiejętności. Nasza postać będzie zdobywać doświadczenie i awansować na wyższe rangi, co pozwoli na możliwość zakupu nowego uzbrojenia i reliktów dla naszej postaci. Ekwipunek nabywać można dzięki monetom uzyskiwanym za rozegrane starcia.

Rozgrywki toczyć będzie maksymalnie 8 osób naraz w 2 drużynach. Niedrużynowe zmagania pozwolą na wojów na arenie. Deathmatch, team deathmatch, capture the flag i nieujawniony jeszcze tryb czekają na ochotników. A multiplayer jest bardzo dobrze zaprojektowany, zmienny i dynamiczny. Każda mapa oferuje inne przedmioty do zgarnięcia (np. włócznia, buty Hermesa), wydarzenia losowe (np. magiczne ataki Herkulesa), pułapki (np. kolce na ścianach, przepaść) i sekrety (np. skrzynie z czerwonymi orbami lub skarbami). Pojedynki między graczami są zaciekłe i trzeba przewidywać kolejne ruchy rywala, by odpowiednio skontrować jego taktykę. Można też korzystać z opcji „gdzie dwóch się bije...”, albo w drużynowym trybie zbierać skarby dla własnej ekipy bądź stawiać pułapki na nieprzyjaciół. Hulaj dusza, piekła nie ma.


Told ya.

Wstąpienie po tytuł gry roku?
God of War: Wstąpienie zapowiada się naprawdę smakowicie. Interesująca historia w trybie dla pojedynczego gracza z nowym ludzkim obliczem Kratosa, solidny, dynamiczny i wciągający tryb gry wieloosobowej, nieliniowa fabuła zwiększająca replay value, ulepszona mechanika walki... To mówi samo za siebie. A do tego po zwiastunach i betatestach multi widać wyraźnie, że na oprawę audiowizualną narzekać nie będzie można – jest piękna i klimatyczna jak zawsze. Mam nieodparte wrażenie, że nadciąga najlepsza część Boga Wojny. Teraz tylko odliczać dni do premiery – 15 marca, tylko i wyłącznie na PlayStation 3.

Prognoza: 9,5/10

komentarzy: 327 lutego 2013, 16:03

2 komentarze do tego wpisu:


MartivaR : 28 lutego 2013, 01:33

Demo właśnie się pobrało, spore - prawie 4GB. Chyba do jutra nie wytrzymam i zaraz ogrywam. Jestem równie nakręcony jako fan Kratosa - będzie ostro i epicko! CO do multi, to dla mnie pozostaje w kwestii ciekawostki, ale tak czy inaczej pewnie sprawdzę, żeby mieć odfajkowane.
odpowiedz

Bodzio-gracz : 22 marca 2013, 19:50

Ja jeszcze nie pobrałem wersji demo, ani też nie brałem udziału w otwartej becie, ale będę musiał w końcu zagrać i przetestować nową część God of War.
Cały czas siedzi mi w głowie pierwsza i druga część, które naprawdę są the best.
Mam nadzieję, że i ta część mnie nie zawiedzie, bo seria God of War jak dotąd okazała się nieśmiertelną i ciekawą serią.

odpowiedz

Karfein : 23 marca 2013, 09:14

Recka tegoż tytułu już na ŚG, a do paru dni trafi i na GS-a.
odpowiedz

Aby dodać komentarz trzeba być zalogowanym na swoje konto gram.pl! kliknij by się zalogować

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl