avatar

zadymek Użytkownik gram.pl (Sekretarz) ja.gram.pl/zadymek

Betowanie zadymków w CSGO

Beta, Counter-Strike, global offensive, CSGO, freeplay

Trochę gram w ostatnio w Counter-Strike: Global Offensive (CSGO)

i staram się dobrze bawić. CSGO jest aktualnie w fazie betatestów, to i o zabawę odpowiednio trudniej. Jako zaprawiony w bojach CounterStrike'owiec(choć nie hardcore) mam na starcie pewną przewagę nad tymi, dla których to pierwsze spotkanie z serią: wpada sobie taki na serwer, szarżuje ostro do boju, po fragi po chwałę i po kilku sekundach wychodzi z gry. To nie to tempo co regularny deadmatch, to nie ten styl zagrań co w Call of Duty, tu nie wystarczy refleks i celne oko, to nie jest gra dla każdego, i ja już się z tym otrzaskałem, więc dla mnie to nie szok. Jednocześnie z bagażem doświadczeń znacznie krytyczniej podchodzę do wszelkich nowości na CS-owym poligonie: od 2004 świat zaszedł daleko, sporo się zmieniło i CS też musiał się zmienić.


Obowiązkowo zmieniła się grafika:
+ teksturki palce lizać
+ dynamiczne cienie
+ wiele detali
+ ładne, nowe efekty specjalne w tym smugi pocisków i dymiące lufy
+ nowe modele graczy i sprzętu, animacje zgonów etc

trudno poznać, że to wciąż ten sam  Source.

Zmiany dotknęły też samego środowiska gry, map wszelkich model, które po nich hasają. I trzeba powiedzieć, że miejscami są to zmiany drastyczne a bywa, że wręcz kontrowersyjne. Znane mapy przeszły lifting o różnym stopniu intensywności:
+ część przemodelowano -dodano klatki schodowe na italy i dust

obniżono podwozie pociągów na train- tak aby zlikwidować punkty klinczu a gra nabrała dynamiki
+- inferno nuke, office i dust2 niemal bez zmian, choć otocznie jest nieludzko zagracone co utrudnia swobodne przemieszczanie się
- kolory dominujące na mapach są przygaszone, HDRy etc niezauważalne: gdyby nie gameplay można by pomyśleć, że to któryś CoD
+- mapy poważnie wzbogacono o nowe detale co generalnie utrudnia poruszanie się w terenie
+- bombsite'y są teraz obudowane, czas pokaże czy było warto to zmieniać


- grafika jest teraz mniej kontrastowa - w sieci wspominają też coś o  mgle- więc miejscami ledwo kogo widać na słońcu a co dopiero w mroku
- modele też mogły by być lepsze i nieco bardziej się od siebie różnić

Wiele rzeczy dodano do surowej otoczki gry:
+ fajna muzyczka gra w menu
+ i fajna klimatyczna muzyka przygrywa w tle każdej akcji, z powodzeniem może zastąpić komunikaty np o podłożeniu bomby
- choć jak znam życie wszystkim będzie przeszkadzała i ją wyłączą:|
+ drobne udogodnienia w ustawieniach jak skalowanie ekranu czy wyłączanie dynamicznego celownika to ukłon w stronę nieobeznanych z plikami konfiguracyjnymi
+ pojawiło się więcej zniszczalnych elementów otoczenia np drzwi


+ z tym casual friendly to nie żartowali: dodano sporo opisów i udogodnień np oznaczenia na podłodze czy osobny, "łagodny" tryb gry, statystyki gracza

"ludzkie" boty. W planach jest nawet wbudowany w grę poradnik!
+- pojawiły się nowe mapy... których jeszcze nie przetestowałem bo nikt ich nie używa:/


+ są i fajne nowe gnaty np Bizon czy TEC-9 (jako pistolet!) choć pewnym kosztem -zamiast mp7 (zadziwiająco słaby jak na PDW)

wolał bym jednak stare dobre mp5
+ oraz świetne nowe granaty: napalmowiec do blokowania przejść i hałasująca przynęta do wprowadzania zamętu

A kilka odeszło do lamusa:

- nie można ustawić sobie ksywki(?)
- nie ma ikonki wskazującej jaki pancerz mamy na sobie(?)
- aktualnie brak wyszukiwarki serwerów, gra sama organizuje mecz, co jest kłopotliwe o tyle, że...
- ...spotykane serwery mają słabe parametry: lag 70-80, zawsze lekki choke, trudno grać w takich warunkach:/
- fizyka to na razie prowizorka, nadal wiele elementów jest przyspawanych do podłoża
- - - i jeszcze raz -koniec z dodatkowymi akcesoriami: tłumiki, latarki, noktowizja poszły się paść (co żre się ostro z modelami Antyterrorystów). Zamiast tego mapom zaaplikowano dodatkowe oświetlenie: casula mode FTW



Sporo zostało po staremu: rozmieszczenie obiektów na mapach, ustawienia klawiszy, założenia ogólne i tryby gry, sposoby komunikacji, amunicja za friko...

A kilka ustawień zmieniono, kilka, lecz są to zmiany znaczące:
- długo zejdzie zanim znajdę "swoją" czułość myszy i obłożenie klawiatury (bez wymiany podkładki pewnie też się nie obejdzie;)
- odgłosy pola walki nie dają "czadu" i towarzyszy im dziwny pogłos (echo?)
- źle dobrano balans pomiędzy różnymi odgłosami: komunikaty za głośne kroki za ciche i chyba bez efektów 3D, bo jakoś trudniej teraz namierzyć kogoś po odgłosach kroków
+- zmieniono efekty działania granatów taktycznych: flashbang działa dłużej i nie zaburza fonii a dym (z dymnego) kompletnie przesłania obraz jednak tylko graczom znajdującym się w jego obrębie, z zewnątrz widoczność jest stanowczo za dobra


- daje o sobie znać ogólna ociężałość sterowania i ruchów samej postaci, być może ma być bardziej realistycznie ale może męczyć...
- no i snajperzy mają łatwiej:(
+ HUD wzbogacono o wizualizację stanu oddziału (już nie trzeba zerkać do okna statystyk) i zakładników. Ba, nawet zaznacza wszystkich zlokalizowanych graczy w przestrzeni i sygnalizuje czyje granaty są czyje!
- jednak ogólnie (za sprawą koloru i rozmieszczenia elementów)  jest on mało czytelny i zlewa się z otoczeniem
+ nowe menu zakupów pokazuje posiadany ekwipunek


- ale niepotrzebnie je tak udziwniono utrudniając obsługę
- zabrakło też osobnych skrótów dla poszczególnych działów sklepu

Daleko poszły zmiany w balistyce:
+ - obrażenia od kul są na modłę CS 1.6, penetracja ścian a' la CS: Source
- znowu zmalała celność, przy czym SMG oberwały najbardziej...
+ ...bo hitboxy są teraz bardziej dokładne i chybianie o włos to codzienność
+ inna sprawa, że teraz o wiele łatwiej np strzelać koledze przez ramię


+ pistolety dostały ostrego kopa (zwłaszcza Glock 18), wzrosła ich celność i siła, więc wreszcie czuć moc w czymś więcej niż Desert
Eagle i para Berett


+ nie mówiąc już o tym, że kevlar pochłania znacznie więcej obrażeń (małego kalibru) dlatego headshoty to mus
+ wprowadzono limity dla sprzętu: granaty -DefKity- co może bardziej  zróżnicować rozgrywkę
+- szlachtowanie nożem może być kłopotliwe, bo zadanie ciosu spowalnia bieg


A jak się w to gra?
Gra organizuje mecze 5na 5, po 2 minuty runda

W dzień trudno skompletować Team, więc często skład uzupełniają boty -całkiem niezłe AI mają, ale nic w tym dziwnego skoro "uczą" się gry od najlepszych graczy na mapie.

Sytuacja z bronią przypomina tą z CS 1.6: broń ciężka. z uwagi na wysoką efektywność, jest to product of choice i wszyscy z tym ganiają  -SMG jak wspomniałem to dno i metr mułu- a podczas gry co i rusz spotyka się PROgracza, który np Kałaszem urządza rzeź niewiniątek. O dziwo AWP już nie rządzi, prędzej któryś shotgun

Gra też sporo noobów -klasyczne dzieci CoD'a, którym charakteru starcza do czasu pierwszego zgonu, po czym opuszczają grę wyzywając wszystkich od cheater'ów.

Polacy. Grają i owszem. Na razie nie spotkałem się z przypadkami chamstwa i robieniem wioski, nawet odwrotnie: wysoka kulturka, spory dystans do gry i nawet czasem zaszprechają anglikiem do obcokrajowca (może dopiero się rozkręcają;).

Trudno zauważyć aktywność adminów: nie odnotowałem kar dyscyplinarnych za nękanie graczy a jeśli już ktoś wyleci to na mocy wszczętego głosowania - sam system "wyborczy" może być automatyczny gdyż nie raz pod głosowanie poddawane były nawet największe absurdy


...ale to nie koniec "atrakcji. Jest też kilka wrednych bugów.  W becie jak to w becie:

- gra wywala się średnio co 2 godziny-i to zawsze gdy dobrze mi idzie;(
-spawnowanie się graczy wewnątrz siebie podobno naprawili...podobno
-zabugowane są menu chatu i zakupów: wszystko jest OK, gamy sobie a po paru rundkach wszystko przestaje reagować na mysz lub nie daje się wyłączyć. O dziwo reset gry nie pomaga!!!
- bywa, że Autobuy działa jak chce a menu ustawień sterowania  miewa babolki- i nie chodzi tylko o lokalizację.
- zdarza się czasem, że widać nazwy graczy przez ściany i można trafić tam gdzie się nie powinno dać wejść.
- a już szczytem wszystkiego jest to co się dzieje podczas głosowania ws. zmiany mapy: nagle sterowanie doznaje częściowego paraliżu, ruchy stają się ociężałe i nie można chodzić na boki. Jak takie coś wyskoczy w trakcie walki to pewnie lecą faki i inne modlitwy;]

Jak widać Beta to nie tylko granie za free ale i stres, nerwy, stres, bluzgi...czy wspominałem o stresie? U mnie lekarstwem na betową zapaść nastroju jest dłuższa partyjka w jakiś nieskomplikowany hack 'n' slash (aktualnie Torchlight), po którym wracam "naładowany" do służby. Serdecznie polecam to oraz paczkę gumy do żucia (by nie połamać zębów ;)

Z frontu walki o lepszy Counter-Strike, odmeldowuje się zadymek

komentarzy: 028 marca 2012, 05:23

Aby dodać komentarz trzeba być zalogowanym na swoje konto gram.pl! kliknij by się zalogować

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl