avatar

RobeN Użytkownik gram.pl (Przodownik) ja.gram.pl/RobeN

Gothic 3 - patch do Edycji Rozszerzonej (1.75.14) już dostępny!

gothic 3, edycja rozszerzona, Community Patch Team, edytor, Nordic Games

Wczoraj późnym wieczorem miała miejsce premiera ostatniej oficjalnej aktualizacji do gry Gothic 3. Patch 1.75.14 aktualizuje grę z dowolnej wersji do Edycji Rozszerzonej.

Poza licznymi poprawkami względem wersji 1.74 (a jest ich ponad 100) aktualizacja udostępnia edytor gry w wersji Light.

 

0

W celu pobrania aktualizacji kliknij tutaj.

Lista zmian (od wersji 1.74):

Legenda
"+": Dodana funkcjonalność lub usprawnienie.
"-": Naprawiony błąd, zmiana lub usunięta pozycja.


XIV. Community Patch v1.75.14
=====================================================

+ Poprawki wydajności.
+ Dołączono Modkit, jako osobny instalator wraz z uproszczoną instrukcją & "CPT tools".
- Poprawiono obliczenia efektów świetlnych związanych z roślinnością.
- Poprawiono efekty odbicia światła ścian w niektórych ruinach.
+ Szerokość menu w grze zależna jest od proporcji rozdzielczości ekranu (można przełączyć parametrem GUI.AutoAspect z poziomu ge3.ini).
+ Zaimplementowano gradientację kolorów.
- Błąd związany z NVIDIA 3D Vision - występują problemy z głębią nieba (można przełączyć parametrem Render.Nvidia3DVisionFix z poziomu ge3.ini).
- Przywrócono "Pancerz orka".
+ Automatyczne zdobywanie łupu ze skrzyń za pomocą PPM może być wyłączone poprzez zmianę parametru QuickLoot z poziomu ge3.ini.
- Błędy związane z wyświetlaniem GUI w rozdzielczościach o proporcjach 5:4
- Błędy związane z obiektami w Mora Sul


XIV. Community Patch v1.75.12
=================================================================

 Środowisko
+ Pamięć podręczna zasobów nie może być zmieniana ręcznie, zamiast tego jest automatycznie wyliczana.
+ Ulepszone automatyczne wykrywanie odpowiednich ustawień graficznych.
+ Za pierwszym uruchomieniem gry używana jest aktualna rozdzielczość ekranu.
+ Usunięto ograniczenie dla formatu obrazu.
+ Usunięto ograniczenie dla częstotliwości odświeżania.
+ Możliwość włączenia napisów przeniesiona do menu dźwięku.
+ Parametr "Render.DisableFocusNames" w ge3.ini wyłącza również wszystkie przewijane komunikaty w grze.
+ Styl czcionki w grze może być teraz ustalony w ge3.ini.
+ Zaktualizowano bibliotekę fmodex.dll do nowszej wersji.
+ Dynamiczne buforowanie shaderów, w celu redukcji przycięć.
- Naprawiono problem z timingami na wielordzeniowych procesorach (możliwa jest regulacja tego w ge3.ini, parametr Timer.ThreadSafe).
+ Jeśli gra nie odnajdzie plików dźwiękowych, wyświetlane są napisy, nawet jeśli w opcjach są one wyłączone.
- Naprawiono błąd z mgłą występujący podczas walki wręcz.
- Naprawiono błąd podczas przeglądania przepisów bez ResultItem.
- Gdy bohater otrzyma tyle doświadczenia, że awansuje na więcej niż następny poziom, ten awans faktycznie się odbędzie.
+ Dla modderów: wspieranych jest wiele typów nowych freepointów. Możesz przypisać pliki info do tych "ghostów".
 
 Grafika
- Naprawiony problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i lepszych.
+ Zwiększona jakość shaderów.
+ Dynamiczne cienie znikają po pewnej odległości.
+ Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość "bardzo wysoką").
+ Dodano cieniowanie do obliczeń oświetlenia.
- Usunięto wsparcie dla technologii Shader 1.1 oraz 2.0.
+ Poświata, miękka woda i miękkie cząstki nie mogą być wyłączone.
+ Zaimplementowano efekty poświaty oraz subsurface scatteringu dla BN.
+ Dodano chromatyczną dyspersję dla wody.
- Woda nie będzie unosić się pionowo do góry, gdy uderzy w nią broń.
- Usunięto większość dziur pomiędzy głowami a ciałami BN.
+ Zmieniono tryb obliczeń dla specular light z Blinn-Phong na Phong.
+ Ulepszono wiele shaderów.
- Usunięto exploit związany z piorunami po użyciu zwoju przemiany w zwierzę.
+ Ulepszone szumienie.
+ Ulepszony Bloom/HDR.
- Rozwiązano problem głębia pola i miękkich cząstek, który występował na powierzchni wody.
+ Zaimplementowano FXAA, usunięto wygładzanie krawędzi.
+ Poprawiono, udoskonalono i wprowadzono wiele tekstur.
 
 Animacje
- Poprawiona animacja gargulców i bagiennych topielców.
- Zwierzęta i potwory "padają", gdy bohater użyje na nich "morderstwa".
- Zmniejszono stopień obcinania tarcz podczas trzymania ich w ręce
 
 Dialogi
+ Ulepszono losowość rozmów BN.
- BN nie rozpoczną rozmowy z bohaterem, gdy jest on w trakcie skoku.
+ Pan Pomocny (Story Helper) oferuje możliwość uspokojenia członków negatywnie nastawionej enklawy (tzw. czerwonych BN) - z wyłączeniem Gothy i Adrei - oraz opcje dialogowe związane z redukcją liczby wyzwolonych miast. Wykorzystanie wiąże się z ryzykiem!
+ Instrukcje reżyserskie (informacje o ruchach i gestach postaci podczas wymawiania konkretnej kwestii) zostały przeniesione z tablicy tekstów (stringtable) do plików info.
+ Dla modderów: InfoType=7 zaadaptowane ze Zmierzchu Bogów.
+ Dla modderów: Dodano nowy parametr dla plików info - "SuppressLog".
+ Dla modderów: Nowe komendy informacyjne - "Humanize", "GiveAll", "FailQuest", "JoinPlayer".
+ Dla modderów: Nowy warunek "CondPlayerPartyMember".
 
 Zadania
+ Dla modderów: Nowy typ zadań "13" (zadania z czarami) zaadaptowane z Zmierzchu Bogów.
 
 Interfejs wewnątrz gry
- Poprawione obliczanie wysokości w oknie dziennika zadań.
+ Dla modderów: Dodano możliwość wstawiania opisów zadań (QuestDescription).
 
 Elementy powiązane z ekwipunkiem (handel, łupy, itd.)
+ Liczba pieniędzy u handlarzy nieznacznie wzrosła.
+ Dla modderów: Dodano możliwość nielosowych ekwipunków u handlarzy (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
+ Dla modderów: Handlarze mogą teraz sprzedawać przedmioty z zadań.
 
 Ekwipunek
+ Bohater nie odkłada kostura czy pochodni gdy je owoc, mięso, rybę lub chleb.
 
 Przedmioty
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
+ Dla modderów: Nowa własność "FullBody" zawarta w Item_PS.
 
 Rozmieszczenie BN
- BN nie stoją już wewnątrz innych BN podczas rozmowy.
 
 Poruszanie się BN
- Bohater nie może już wpłynąć pod lilię wodną.
- Usunięto niewidzialne barykady ze schodów wieży nad Faring.
- Usunięto wiele możliwych przyczyn ślizgania się BN.
 
 Walka
- Towarzysze bohatera nie będą otrzymywali obrażeń od jego czarów obszarowych.
+ Wojownicy z areny odzyskują przytomność nieco szybciej niż pozostali BN.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta wezwane zaklęciem "przywołanie zwierząt".
- Lodowe golemy mogą używać "lodowej lancy" przy dużej odległości od celu.
- Martwi BN nie mogą być reanimowani przez użycie "Attack" w plikach info.
+ Mumie zadają ciosy nieco wcześniej, szybciej i częściej.
- Zniwelowanie "spamu ataków" od ogrów i strażników świątynnych.
+ BN oglądający walki mogą je komentować także, gdy bohater zadaje ciosy przeciwnikowi.
 
 Nieprzytomność i śmierć
- Poprawiony efekt komend "Kill" i "Defeat" z konsoli stosowanych na zwierzętach i potworach.
- Podpaleni lub zatruci BN zginą tylko wtedy, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.
 
 Zachowanie BN
+ Jeśli bohater otwiera skrzynię kluczem, a nie wytrychem, BN nie oskarżają go o kradzież.
- BN z PAL_Pirate reagują na wrogo nastawione zwierzęta i potwory.
 
 Towarzysze
- Zwierzęcy towarzysze nie biorą udziału w walkach innych BN.
- Towarzysz nie będzie już lewitował i ślizgał się w chwili oczekiwania po jego zwolnieniu.
 
 Umiejętności i magia
- Zaklęcie "Wypędzenie zła" nie może być użyte na nieodpowiednich wrogach.
+ Dla modderów: Opis otrzymywanych PZ, PW oraz PM w kapliczkach czerpie informacje z TechAttribValue odpowiedniego pliku info.
 
 Interaktywne obiekty
- Bohater nie może spać, otwierać skrzyń, siadać, ostrzyć broni i ogólnie używać obiektów, gdy trwa walka.
+ Jeśli bohater nie może użyć jakiegoś obiektu, pojawi się komunikat jakiego przedmiotu potrzebuje.
+ Jeśli bohater usiądzie na krześle lub ławce, jego punkty życia są skromnie regenerowane.
+ Dla modderów: Nowy atrybut KeyAmount w Lock-PS skrzyń. Jeśli bohater potrzebuje kilku kluczy (identycznych!) do otwarcia skrzyni, tutaj należy podać ich ilość.
+ Dla modderów: Istnieje możliwość użycia GameEvent, gdy bohater otwiera skrzynię (Interaction.ScriptUseFunc). To wydarzenie (event) może być także zastosowane przy każdym użyciu obiektu. Można to podpiąć także pod używanie kowadeł, osełek, kotłów, ognisk, stołów alchemicznych, złóż, pniaków, orkowych bębnów, beczek z wodą, tronów, krzeseł, ławek, fajek wodnych i pulpitów.
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.

 Kamera
+ Kamera w trybie pierwszoosobowym została przesunięta w górę, aby zapobiec sytuacjom, w którym włosy bohatera ograniczają widoczność.
 
 Sterowanie
- Domyślny klawisz funkcji "weź wszystko" został zmieniony z "Z" na "U".
- Bohater nie wraca automatycznie do pozycji skradania, gdy wcześniej został zmuszony do rozmowy z BN.
- Rozwiązano problem związany z wykonywaniem przez bohatera czynności po tym, jak gracz kliknął przycisk "OK" w samouczku.
- Usunięto możliwość wyjścia do menu głównego podczas rozmowy.
+ Nieprzytomni BN oraz otwarte skrzynie i kufry mogą być ograbiane za pomocą PPM (bez konieczności otwierania).
 
 Zmiany przy włączonym trybie AI:
+ Uczestnicy walk na arenie atakują z większa częstotliwością.
+ Na poziomie trudności "trudny" ruchy uczestników walk na arenie są nieco szybsze.
- Usunięto błąd związany z wykorzystywaniem szybkiego ataku grup zwierząt na poziomie trudności "łatwy".

komentarzy: 21925 kwietnia 2012, 11:04

126 komentarzy do tego wpisu:

początek poprzednie 1 - 32 z 220 następne koniec

Gumisiek2 : 25 kwietnia 2012, 14:55

Szkoda, że trzeba pobierać całe 1,5 GB :/ Orientujesz się, czy QP4 jest kompatybilny z CP 1.75? Jeżeli tak, to mogę po prostu zainstalować od nowa grę, patcha 1.75, QP4 i grać na sejwach z wersji 1.74 + QP4?
odpowiedz

rayfeen : 07 maja 2012, 10:50

Umnie jest problem z pobraniem patcha 1.75 ,pobiera mi tylko 1.47GB z 1.5GB?
odpowiedz

RobeN : 25 kwietnia 2012, 14:59

Przygotowalem nowy QP, ale jeszcze nie jest dostępny do pobrania.
Poprzednia wersja QP nie jest zgodna z 1.75.14.
odpowiedz

Sneezeair : 25 kwietnia 2012, 19:34

No super super, a ten wiadomo coś o polskiej wersji CSP ?
odpowiedz

RobeN : 25 kwietnia 2012, 20:03

Jeśli mowa o CSP to nic nie wiadomo w ogóle nie tylko o polskiej wersji.
odpowiedz

BroVaR87 : 25 kwietnia 2012, 21:40

Hej Roben. Małe i szybkie pytanie - trzeba grać od początku czy sejwy są kompatybilne z tym patchem?
odpowiedz

RobeN : 25 kwietnia 2012, 22:06

niekompatybilne i dlatego niewidoczne. trzeba od nowa.
odpowiedz

Dark_Fenix : 26 kwietnia 2012, 18:41

Hej RobeN
Czy wersja zamieszczona na twojej stronie wymaga poprawki wydanej przez CPT???
odpowiedz

RobeN : 26 kwietnia 2012, 21:19

nie. to najnowsza wersja - jesli pobierales dzis.
odpowiedz

RobeN : 26 kwietnia 2012, 21:19

[Treść komentarza usunięta przez autora bloga]
odpowiedz

Ploewa : 27 kwietnia 2012, 08:04

Ile trzeba będzie czekać na nową wersję QP? Czy jedyną zmianą będzie zgodność z najnowszą łatką?
odpowiedz

RobeN : 27 kwietnia 2012, 08:47

Bedzie w poniedzialek. W zasadzie jest gotowy ale przechodzi testy male :-)
odpowiedz

michal194 : 27 kwietnia 2012, 08:15

Witaj RobeN... wiem, że to nie ten temat, ale może Ty będziesz wiedział. Mam prablem z Wiedźminem 2. Zainstalowałem Edycję rozszerzoną i chodzi wszystko bardzo ładnie tylko w momencie jak są te nowe wstawki filmowe to wówczas słyszę Jaskra, ale nie widzę obrazu... możesz mi powiedzieć jak to naprawić... reinstalacja nie pomogła.
odpowiedz

RobeN : 27 kwietnia 2012, 08:45

zmien format obrazu na 16:9 - wiem ze bedziesz mial pasy na gorze i dole ale filmiki zadzialaja. Mam nadzieje ze wkrotce pojawi sie lepsze rozwiazanie.
odpowiedz

michal194 : 27 kwietnia 2012, 09:14

Działa wielkie dzięki... a pasy mi tak bardzo nie przeszkadzają, ale jak będzie jakieś lepsze rozwiązanie to proszę daj znać.
odpowiedz

Nethron : 28 kwietnia 2012, 12:41

Witam RobeN, mam pytanie odnośnie QP (denerwuje mnie to że gdy noszę pancerz buntownika to orkowie i najemnicy mnie atakują, moim zdaniem jest to bezsensu, ponieważ nie mogę chodzić z tym pancerzem przez większość czasu; można zrobić wybór w menu albo podczas instalacji aby orkowie i inni nie reagowali na pancerz?). Pozdrawiam!
odpowiedz

RobeN : 28 kwietnia 2012, 12:44

Niestety nie da sie. Takie jest zalozenie tego dodatku. Tworcy porownuja to do sytuacji gdybys podczas wojny w polskim mundurze wszedl do niemieckich koszarow.
odpowiedz

Nethron : 28 kwietnia 2012, 12:48

Ok dziękuję, ale z drugiej strony kupowanie owych pancerzy jest bezsensowne co wg mnie psuje założenia gry ;/
odpowiedz

Nethron : 28 kwietnia 2012, 12:48

Ale i tak z niecierpliwością czekam na qp4 do patcha 1.75 :)
pozdrawiam! (sorry za spam :D)
odpowiedz

RobeN : 28 kwietnia 2012, 13:07

Licze ze wersja zgodna bedzie w poniedzialek.
odpowiedz

Hymir90 : 28 kwietnia 2012, 23:03

Co do pancerzy najlepiej na początku gry kupić sobie neutralne ubranie łowcy 30 defa i masz spokój na jakiś czas
odpowiedz

RobeN : 28 kwietnia 2012, 23:05

Popieram :-)
odpowiedz

Nethron : 29 kwietnia 2012, 09:33

Wiem, sam tak robię, później ewentualnie z płytek pancerza pełzacza (jako łucznik) a na woja to łowcy smoków ;P. Przeszedłem g3 z qp i byłem zadowolony (tylko ten pomysł z pancerzami mi się nie podobał)
Pozdrawiam! :)
odpowiedz

majsterr21 : 29 kwietnia 2012, 13:17

RobeN mam pytanie odnośnie najnowszej wersji QP, mianowicie czy bedzie zintegrowany CM w wersji 2.3?
odpowiedz

RobeN : 29 kwietnia 2012, 13:55

CM 2.3 ma zbyt malo zmian zeby warto bylo sie bawic. Juz po premierze tej wersji pisalem, ze nie bede go integrowal. Jesli dzieki edytorowi powstanie CM 3.0 z porzadna liczba zmian, to z pewnoscia bedzie update do naszej wersji tez.
odpowiedz

RobeN : 29 kwietnia 2012, 13:55

[Treść komentarza usunięta przez autora bloga]
odpowiedz

Hymir90 : 29 kwietnia 2012, 22:16

RobeN nie wiem jak będzie np z pancerzami w QuestPacku ale te co teraz poprawili to nie ma co pancerz rhobara np wymiata inne rzeczy też są poprawione
odpowiedz

savpod : 03 maja 2012, 09:08

WItam mam problem z instalacją zaraz jak się włączy, to wyskakuje mi taki błąd
"Runtime Error (at 80:1044):
Odmowa dostępu. "
Miałem też podobny problem z instalacja patcha 1.74 tylko tam wyskakiwało samo "Odmowa dostępu". Dałem pełną kontrolę w właściwosciach, ale to nic nie dało.
Pozdrawiam i liczę na pomoc bo bardzo chciał bym pograć na tym patchu jak i QP.

odpowiedz

RobeN : 03 maja 2012, 09:10

Jaki system i jaki antywirus?
odpowiedz

savpod : 03 maja 2012, 09:23

WIndows 7 SP 1, Antywirus Comodo (wersji nie znam)
odpowiedz

RobeN : 03 maja 2012, 19:12

Sprobuj zainstalowac gre, aktualizacje oraz qp w trybie czystego bootowania. Tryb opisany jest w poradnikach technicznych w dziale pomocy na stronie cdprojekt.pl
odpowiedz

savpod : 04 maja 2012, 10:45

Dzięki za pomoc, ale po jakimś czasie nie wyskoczył błąd i się zainstalowało, Może było to spowodowane wyłaczeniem i włączeniem antywirusa bo to zrobiłem przed kolejną próbą instalacji. Tak czy inaczej już mi nie wywala tego błędu podczas instalacji i gram od wczoraj :)
Dziękuje i pozdrawiam.
odpowiedz

początek poprzednie 1 - 32 z 220 następne koniec

Aby dodać komentarz trzeba być zalogowanym na swoje konto gram.pl! kliknij by się zalogować

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl