avatar

NicoMarcin Użytkownik gram.pl (Przodownik) ja.gram.pl/NicoMarcin

Mój blog (Styczeń 2014)

Podsumowanie 2013 roku - rynek gier

Postanowiłem razem ze wstępem do mojego bloga, napisać krótki tekst podsumowywujący ten rok w świecie elektronicznej rozrywki. Zapraszam!

Koniec roku już niebawem. Wszystko startuje od nowa. Google restartuje swoje serwery, Apple wprowadza nowy model flagowego urządzenia, PlayStation zaczyna batalię z Microsoft, a ja, szanujący się młody informatyk i fanatyk nowych technologii znowu myszkuje po internetach, z nadzieją, że znajdę coś zupełnie nowego dot. moich pasji. I wiecie co? W tym roku, chyba sobie to odpuszczę. Nie zamierzam żegnać się z tą branżą, a wręcz przeciwnie, pracuję nad własną grą i zgłębiam tajniki Unity3D, lecz zawężę swoje "badania" do kilku numerów polskiej prasy growej i odwiedzenia lubianych i dla mnie już legendarnych stron WWW.

Szczerze mówiąc, w już kończącym się 2013, nasz dział IT kompletnie obumarł. Mieliśmy Gamescom, PGA, VGX, E3 i Tokyo Game Show, ale co nam z tego? Było też PS4 i XBO. Po raz pierwszy od wielu lat wydarzenia tego typu nie wniosły nic nowego do mojego (i moich rozmówców) życia. W 2010 roku targi elektronicznej rozrywki były czymś wyjątkowym, imprezami, które przekazywały widzom nie znajdowalną nigdzie wiedzę, obszerne materiały, zapowiedzi przyszłościowych urządzeń czy nawet emocje, których nie można było nigdzie poczuć w tym samym stopniu. Dzisiaj nie ma po co jechać na tego rodzaju event. Stanowisk testowych coraz mniej, poziom kultury zwiedzających coraz niższy, a wpadek nie brakuje.

Z naszego (Polaków) punktu widzenia, wycieczka do Kolonii, USA, a tym bardziej Tokio mija się z celem, właściwie przedewszystkim dlatego, że to samo możemy zobaczyć na ekranie domowego monitora i bez problemowo przełączać sobie między stanowiskiem EA, CDP, a np. Codemasters, zupełnie bezpłatnie. Mówiło się o nowych maszynach do grania. Takim hitem miała być Androidowa konsola OUYA, która wszystkim wydawała się wspaniałomyślnych sukcesem, toteż nikt nie krępowała się dorzucać codziennie po 10 € na projekt. Po pewnym czasie okazała się jednak jednym z największych nie wypałów w historii IT. Czyli kolejny członek oddziału Vista.

Cóż zrobić.... Może by tak Steam Machine? Co prawda sprzęt jeszcze nie pojawił się na rynku, ale kilku wybrańców miało okazję przetestować dzieło dystrybutora. Niestety, recenzje są niezadawalające. Świat, jeszcze nie dowiedział się o tej porażce. Myślę, że nalezy traktować to jako przestrogę. Gdzie dwóch(PC i konsole) się godzi, tam Steam utraci. Taka prawda. Podobnie było z PS Vita i wieloma innymi urządzeniami. Uczmy się na własnych błędach. Wracając do samego życia rynku gier. Zaczyna on być coraz mniej oblegany. Z roku na rok dzieje się właściwie to samo i do tego w schematyczny sposób. Styczeń-Marzec - Miesiące ogórkowe, ale często pojawiają się jakieś plotki i tajne informacje pompowane przez samych producentów,  Kwiecień-Czerwiec - Premiery gier wysokobudżetowych,  Lipiec-Wrzesień - Targi, eventy itd. Premiery gier stałych, takich jak FIFA, NBA czy F1. Październik - Miesiąc ogórkowy, Listopad - Grudzień - Znowu premiery, ale głównie indyków.

Już w 2012 pojawiały się informacje o premierach wielu gier w następnym roku. Niestety, skończyło się na zap,wiedziach. Daty premier są odkładane i odkładane, a nie pojawia się nawet beta. Jednym z celów tego artykułu jest próba zachęcenia Was do próbowania tworzenia własnych gier, modyfikacji itd., których w 2013 było jak na lekarstwo. Brakuje już tej świeżóści i oryginalności co kiedyś. Szkoda szczególnie modów do gier. Deweloperzy gier, nawet tych wysoko budżetowych, dają twórcom modyfikacji pole do popisu, ale ci ich nie wykorzystują. Jeszcze w 2011 twórcy potrafili niesamowicie poprawić oryginał. Poza oczywistym poprawieniem jakości tekstur posuwali się nawet do wprowadzania zupełnie nowych trybów gry czy map, torów, stadionów i etc.

O next genach pisałem, ale nie wspomniałem o graniu w chmurze. Temat przereklamowany i to do tego stopnia, że ani na Gaikai, ani na OnLive nic się nie dzieje. Ten pierwszy, jeszcze w zeszłym roku funkcjonował i można było sobie fajnie pograć, niestety w grę nomen-omen weszły grube pieniądze i w końcu SONY zakupiło giganta z Kanady, tym samym wstrzymując jego pracę na już prawie drugi rok(przerwa nadal trwa). Wieści brak. Druga firma, mało się udziela, a właściwie wogóle. Pojawił się nawet dedykowany do tej platformy sprzęt. Też okazał się nie wypałem i doszedł do OUYA oraz SteaM. Czy wydarzyło się jeszcze coś? Według mnie nie, ale nie krępujcie się, w komentarzach wyraźcie swoje poglądy na ten temat.

komentarzy: 5Wtorek, 21 stycznia 2014, 21:36

Wstęp

Cześć! Nazywam się Mikołaj (dla przyjaciół Marcin) i na tym blogu/stronie postaram się regularnie umieszczać najświeższe informacje dot. informatyki, nowych technologii i gier. Każda wizyta na tym gramsajcie, będzie dla mnie ważna

komentarzy: 1Wtorek, 21 stycznia 2014, 21:30

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Uwielbiam sport, motoryzację i gry oczywiście :D. Przepadam za oglądaniem filmów, szczególnie tych dobrych i nowymi technologiami - zarówno w świecie gier, jak i w środowisku zwykłego śmiertelnika :D

Moje tagi:f1, gry, motoryzacja, nowe technologie, smartfony

Obecny stan:

Ankieta

Jaki temat powinien mieć następny wpis?

  • Poradnik zakupowy - konsola czy pecet
    33%1 głos
  • Assassin's Creed: Unity - Recenzja
    33%1 głos
  • Przekładanie premier gier AAA
    33%1 głos

Suma oddanych głosów: 3 

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 7

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 2286 dni

Moich wejść na gram.pl: 2 167 (#2601)

Napisanych postów i komentarzy: 94 (#1826)

Napisanych recenzji: 0

Wpisów na blogu: 20 (#212)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 854 (#1385)

Archiwum wpisów

  • Styczeń 2014 (2)
  • Luty 2014 (5)
  • Marzec 2014 (1)
  • Kwiecień 2014 (2)
  • Maj 2014
  • Czerwiec 2014 (1)
  • Lipiec 2014 (2)
  • Sierpień 2014
  • Wrzesień 2014
  • Październik 2014
  • Listopad 2014
  • Grudzień 2014 (1)
  • Styczeń 2015 (1)
  • Luty 2015 (2)
  • Marzec 2015
  • Kwiecień 2015
  • Maj 2015
  • Czerwiec 2015
  • Lipiec 2015
  • Sierpień 2015
  • Wrzesień 2015 (1)
  • Październik 2015 (1)
  • Listopad 2015
  • Grudzień 2015
  • Styczeń 2016 (1)
  • Luty 2016
  • Marzec 2016
  • Kwiecień 2016
  • Maj 2016
  • Czerwiec 2016
  • Lipiec 2016
  • Sierpień 2016
  • Wrzesień 2016
  • Październik 2016
  • Listopad 2016
  • Grudzień 2016
  • Styczeń 2017
  • Luty 2017
  • Marzec 2017
  • Kwiecień 2017
  • Maj 2017
  • Czerwiec 2017
  • Lipiec 2017
  • Sierpień 2017
  • Wrzesień 2017
  • Październik 2017
  • Listopad 2017
  • Grudzień 2017
  • Styczeń 2018
  • Luty 2018
  • Marzec 2018
  • Kwiecień 2018
  • Maj 2018
  • Czerwiec 2018
  • Lipiec 2018
  • Sierpień 2018
  • Wrzesień 2018
  • Październik 2018
  • Listopad 2018
  • Grudzień 2018
  • Styczeń 2019
  • Luty 2019
  • Marzec 2019
  • Kwiecień 2019
  • Maj 2019
  • Czerwiec 2019
  • Lipiec 2019
  • Sierpień 2019
  • Wrzesień 2019
  • Październik 2019
  • Listopad 2019
  • Grudzień 2019

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl