avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Sierpień 2014)

Zapowiedź: inFamous: First Light

Zapowiedź, gry wideo, inFamous, PS4, inFamous: First Light

Kiedy twórcy zapowiedzieli dodatek, w którym będziemy dysponować nowymi mocami, byłem podekscytowany. Kiedy twórcy pokazali zwiastun tego dodatku, zawiodłem się. Neon? Przecież to już było. Co nowego da się tam upchnąć?

Znajoma twarz
inFamous: First Light to samodzielny dodatek do inFamous: Second Son, stanowiący prequel do wydarzeń przedstawionych w podstawowej części. Przejmiemy w nim kontrolę nad Abigail “Fetch” Walker – przewodniczką władającą mocą neonu. Poznamy historię, spotkamy znów Augustine, zwiedzimy więzienie Curdun Cay i ośnieżone okolice, zobaczymy rozwój umiejętności Fetch… Nie da się ukryć, że to wszystko już było, i to w podstawce. Jedyna różnica jest taka, że to było opowiedziane w przerywniku filmowym, albo w dokumentach, kiedy przechodziło się Paper Trail. Tak naprawdę znamy już zarówno początek, jak i zakończenie historii. Jeśli studio Sucker Punch chce nam pokazać coś więcej, póki co się tym nie chwali, więc i prognoza jest niska jak na tak głośny dodatek. Osobiście nie czuję zbytniej mięty ani do bohaterki, ani do jej mocy, bo smaku narobiły mi pogłoski w grze o takich mocach jak papier, drut, rośliny… Oczywiście zapewne twórcy czymś nas zaskoczą w kwestii neonu, aczkolwiek po zwiastunach nie dopatruję się niczego ciekawego. Dlaczego nie pokuszono się o pociągnięcie wątku przewodników z ciekawymi i nowymi mocami? O tym przekonamy się w przyszłości.

2
Alternatywa dla graffiti?

Znajome moce
Sucker Punch obiecuje, że choć źródło mocy będzie to samo, umiejętności będą się w jakiś sposób różnić, bo wszak Fetch ma inne podejście do sprawy niż Delsin. Przyjdzie nam sprawdzić się w sali wyzwań i z zagubionej ćpunki przerodzić się w wykwalifikowaną zabójczynię. Curdun Cay będzie stanowić arenę, gdzie przetestujemy nasze zdolności jako gracze i będziemy później mogli porównać swoje wyniki z ludźmi z całego globu. Zdecydowanie jest to miły akcent w stronę rywalizacji i choć częściowe zaaplikowanie motywu multiplayer w tryb dla pojedynczego gracza, jednak nie widzę innych usprawnień rozgrywki w First Light. Jak wspominałem, trailery niezbyt wiele ujawniają, ale na zrzutach ekranu przewija się też postać Delsina. Będzie nam dane pokierować obydwoma postaciami w trybie areny, o ile gracze posiadają sejwy z podstawki. A może twórcy zaskoczą jakimś nieoczekiwanym trybem kooperacji w kampanii DLC? Ciężko orzec póki co, ale do 27 sierpnia niedaleko, choć już 26 sierpnia będą informacje napływać z Ameryki Północnej, bowiem premiera nastąpi tam dzień wcześniej.

Po staremu?
Wydaje się, że twórcy postawili na sprawdzone rozwiązania, pytanie tylko, czy to już nam się nie przejadło trochę? Możliwe, że władający niespotkanymi dotąd mocami pojawią się jako przeciwnicy w postaci przedsmaku przed kolejnymi dodatkami, albo pełnoprawnym sequelem. Wszystko okaże się już za tydzień. Mnie na razie ów dodatek nie porywa, ale po cichu liczę na pozytywne zaskoczenie - dobrych tytułów na PS4 nigdy za wiele, zwłaszcza że gra ma zapewnić do 5 godzin rozrywki. Fani pudełkowych wydań z kolei będą musieli poczekać do września – miło jednak, że wydawca daje wybór fanom poszczególnych form dystrybucji.

2
Czyżby czekały nas efektowne ucieczki?

Prognoza: 6,5/10

komentarzy: 0Poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 15:51

Recenzja: inFamous: Second Son

recenzja, gry wideo, PS4, inFamous: Second Son, Second Son

Wybaczcie przerwę, dużo roboty ostatnio ze wszystkim, więc zrobiły się zaległości i z tego powodu powpada teraz nieco zaległych tekstów. Pomijam chwilowo 100% Orange Juice, bo planuję doń wrócić z okazji premiery na Steamie - recka na SwiatGry.pl była z wersji na Desurę. Od teraz będzie nieco regularniej, ale bez szaleństw. Poniżej pierwsza moja recenzja na PS4 - ciężko wyrazić słowami, jaka to ulga dla recenzenta móc z konsolowej wersji bez problemów podać swoje własne screenshoty :)

-----

 

 

Kojarzy mi się z nowym SimCity.

Nie da się ukryć, że Killzone: Shadow Fall zawiódł oczekiwania wielu fanów serii trybem dla pojedynczego gracza. Wielu posiadaczy platformy nowej generacji firmy Sony zwróciło wtedy swoje nadzieje na kolejny exclusive na horyzoncie. Nareszcie nadszedł inFamous: Second Son. I nareszcie też recenzja długo oczekiwanej gry.

Gąbka
Po 7 latach od pozytywnego zakończenia inFamous 2 ponownie Przewodnicy mają przekichane ze względu na łapankę urządzoną przez Departament Obrony Zunifikowanej z Augustine na czele, która sama będąc Przewodnikiem ściga bio-terrorystów. Kiedy wszystko wraca do normy, urząd uznaje, że DOZ przestaje być potrzebne i oddaje sprawy w ręce armii. Już pierwszy transport kończy się fiaskiem, a przewożeni bio-terroryści uciekają z miejsca zdarzenia. Nim Hank, władający dymem, rozpoczyna swoją karierę uciekiniera, główny bohater imieniem Delsin Rowe spotyka się z nim i przejmuje jego moce. Próbując odkręcić to, co się stało, podąża śladem Hanka, aż razem trafiają na Augustine, która chcąc wyciągnąć informacje, kłuje betonem ciała bliskich Delsina. Jak się okazuje, tylko osoba władająca betonem może uratować Akomiszów od śmierci, dlatego Delsin wraz z bratem imieniem Reggie udają się do Seattle, by stawić czoła Augustine i uratować bliskich.


Delsin też lubi gry wideo.

Może to na początku brzmi dość banalnie, z góry jakby śmierdzi tym, kto jest dobry, a kto zły, ale muszę przyznać, że twórcy postarali się o to, by nikt nie był idealnie czarno-biały. W każdej postaci znajdziemy historię uzasadniającą takie, a nie inne postępowanie, co potrafi skłonić do myślenia i zmienić decyzję, jaką chcemy podjąć w trakcie gry. Nie mogłem też powstrzymać się od porównywania Delsina do Petera Petrelli z mojego ulubionego serialu Heroes, gdzie protagonista również przejmował moce innych ludzi. I podobnie jak w Herosach, tak i tutaj jest brat, który czuwa nad głównym bohaterem, chroni go, stara się mu pomóc, chociaż częstokroć ich zdania się diametralnie różnią. Nie ma tutaj jakichś genialnych zwrotów akcji, ale historia jest napisana porządnie. Szkoda tylko, że różnice w grze dobrym i złym nie są zbyt wielkie. Owszem, parę misji jest nieco zmodyfikowanych, niektóre dialogi się charakteryzują innym podejściem protagonisty do rozmówcy, aczkolwiek poza outro (które w złym zakończeniu jest mocne) większych różnic nie ma.

Atak klonów side-questów
inFamous: Second Son obfituje w ciekawe misje z głównego wątku fabularnego. Mamy krótkie śledztwa, efektowne pościgi Przewodników, walki z myśleniem w tle (jak nasłuchiwanie, by nie zabić niewinnych osób). Chyba przez całą serię ciężko było narzekać na to, że main questy były słabe albo nudziły. Tutaj od początku do końca zapewniam, że będziecie się dobrze bawić, choć w przypadku drugiego podejścia drugą karmą zdecydowana większość się powtórzy – mimo wszystko frajda była podobna dzięki innemu podejścia do walki (nieco inne umiejętności, brak potrzeby zważania na cywilów, będąc niesławnym). Niestety, nie mogę powiedzieć tego samego o zadaniach pobocznych, które ani swej funkcji, ani zróżnicowania nie zmieniły od pierwszego inFamousa... Ponownie im więcej side-questów zrobimy, tym mniej władzy wrogowie utrzymają w danej dzielnicy. I ponownie w każdej dzielnicy będziemy robić niemal identycznie to samo. Szukanie kamery, niszczenie urządzenia do skanowania ludzi, odnajdowanie audiologów, malowanie graffiti, demaskowanie szpiegów, albo ostateczny pokaz w dzielnicy, kto tu rządzi.


Reszta wrzut też jest świetna.

O ile malowanie graffiti to genialna sprawa, bo za każdym razem jest inna wrzuta, przy czym świetnie zaprojektowana – choćby dla samych tych projektów warto przejść grę dwukrotnie, bo każda karma korzysta z innych grafów. Ponadto świetnie się można bawić, kiedy joypad przechylony na bok służy jak puszka sprayu, zwłaszcza z głośniczkiem, przez co ma się wrażenie, że naprawdę trzymamy puchę i tagujemy mur. Audiologi za pierwszym razem są ciekawe, bo poznajemy nieco tło fabularne, aczkolwiek drugie podejście wszystko powtarza jak leci. Billboardy też dają frajdę przy pierwszym podejściu, bo Delsin wymyśla niezłe teksty, dzwoniąc na infolinię i prosząc o pomoc, bo jakiś przystojny i utalentowany bio-terrorysta bawi się w wandala. Reszta prezentuje już poziom niższy, a demaskowanie szpiega to kpina, bo po kilku razach szybko zauważymy, że szukamy klona. Co więcej, zdarzyło mi się trzy razy pod rząd szukać tej samej osoby, choć ją przed chwilą zabiłem! To durny błąd, bo różnorodnych cywilów na ulicach widziałem całe mnóstwo. Podobnie sprawa się ma z zestrzeliwaniem botów i odzyskiwaniem odłamków, dzięki którym możemy kupować ulepszenia.

Wypiszę tu, jakich mocy będziemy w stanie używać. Ulepszamy 5 gałęzi, przy czym jedna z nich się dostosowuje do reszty mocy – walka wręcz. Pozostałe to znane ze zwiastunów ogień i neon oraz (jeśli chcesz grać wkrótce, to przeskocz zdanie, bo to może być nieco spoiler) niepokazywane wcześniej wideo oraz sam beton naturalnie. Wrogowie korzystają jedynie z tego ostatniego, chyba że akurat toczymy pojedynek z Przewodnikiem. W rozwijanym wątku przez update'y pojawia się też papier, ale nie wiadomo, czy będziemy mogli przejąć i tę moc. Wrogowie, a jest ich dość parę rodzajów, korzystają głównie z broni palnej i betonu. Oczywiście na początku głównie zwykłe karabiny maszynowe i walka wręcz. Policjanci, handlarze narkotyków i członkowie gangu Akura polującego na Przewodników mają pistolety. Później należy spodziewać się snajperów, automatycznych karabinów, zbrojnych z bazooką, ludzi z minigunem oraz ludzi bardziej utalentowanych w używaniu betonu – stawiają ściany, mają pancerz z betonu, miotają grubymi odłamkami i są mocni w walce wręcz. Oczywiście zdarza się, że postawią murek, a potem się zza nieco głupio wychylą, dzięki czemu możemy ich bez problemu zdjąć neonem z daleka.


Ataki karmiczne niszczą wszystko.

Pomniejsze zadania są równie powtarzalne i służą podbiciu karmy. O ile dla pozytywnego bohatera to jeszcze ma sens, jak w przypadku niszczenia narkotyków, uwalniania podejrzanych o bycie Przewodnikiem, albo inne takie, tak w przypadku złego mamy tak ambitne zadania, jak mordowanie ulicznych grajków czy ludzi z drogowskazem... wow, szło wymyślić coś ciekawszego, prawda? Przecież bycie złym nie oznacza, że przestaniemy lubić od razu muzykę ulicy. Owszem, są zadania bardziej na temat jak uciszanie przeciwników bycia Przewodnikiem, albo walka z członkami gangu Akura, ale to za mało, by nie mieć tego wrażenia, że brakło twórcom pomysłów. Zresztą to z grajkami jest żywcem zerżnięte z inFamous 2.

Mother of next-gen
Nie powiem, Second Son już z daleka na zwiastunach robił wrażenie i tak też jest w samej grze. Wysoka rozdzielczość, stały framerate, tekstury jak żyleta, oszałamiające efekty wizualne, detale postaci… To miejscami potrafi wręcz przytłoczyć. Pod względem graficznym mogę się jedynie przyczepić do drobnych wpadek jak noga wchodząca w ziemię, albo stanie częścią w powietrzu, co się jednak niezbyt często zdarza. Muszę jednak przyznać, że stanie na nierównościach w serii Assassin's Creed wyglądało lepiej i znacznie rzadziej widywałem nogi wtopione w zadaszenie. Jesteśmy zaraz po premierze, więc może te babolki znikną wraz z patchami, na razie za ogół daję niemal maksymalną notę grafice.


Czasem dzieje się wiele, a zacinek i tak nie ma.

Kiedy myślałem, że grafika jest w tej grze najlepsza, soundtrack i oryginalny dubbing szybko zweryfikowały moje odczucia. Muzyka jest dopasowana idealnie, zaś bohaterowie podkładający głos doskonale wczuli się w swoje role, zwłaszcza Troy Baker użyczający głosu głównej postaci. Soundtrack zmienia się, kiedy zaczyna się walka, a także wycisza i dostosowuje, kiedy Delsin jest ciężko ranny i jego regeneracja nie nadąża. Miejscami można mieć wrażenie, że posiadając system domowego kina spokojnie kilka walk da się ogarnąć z zamkniętymi oczami. Mankamentem jest kolejny niezbyt dobrze wykonany dubbing, jeśli chodzi o polskie lokalizacje. Ba, nawet samo tłumaczenie miejscami nieco przekręcało słowa oryginału, ale boli niedopasowanie głosu do twarzy bohatera, jak również skoki głośności, które rzuciły mi się na uszy już przy Beyond: Dwie Dusze. Nie wiem, co się stało Sony, ale już drugi raz się z tym spotykam. Nie obniżę jednak za to punktu od audio, bo ekipa Sucker Punch nie jest winna niedoskonałej lokalizacji gry na naszym rynku, a i da się włączyć wersję kinową w każdej chwili z poziomu menu opcji.

Dużo dobrze, mało źle
Nie powiem, inFamous: Second Son to nie jest doskonała gra i jeśli gdzieś widzicie ocenę maksymalną, to znaczy, że recenzent Was chce zrobić w jajo, albo przymknął oko na zbyt wiele rzeczy. Kilkanaście godzin w porywach do dwudziestu wystarczy, by osiągnąć w grze 100% rzeczy zarówno bohaterem, jak i niesławnym. Na szczęście co najmniej kilka tygodni można było bawić się jeszcze w nieźle przygotowane Paper Trail, acz szkoda, że większych rzeczy to nie przyniosło. Cena przekraczająca dwie i pół stówy może nieco odstraszać, ale jak gdzieś traficie za 200zł lub coś koło tego, możecie brać w ciemno bez obaw, że pożałujecie którejś złotówki. Daję mocne 8,5 - jak coś się poprawi po patchach, nie zawaham się dźwignąć do 9.


Znudził mi się uśmiech ze zwiastunów. Wam też?

Zdaniem Suomalainenki
W inFamous: Second Son zakochałam się w zasadzie od pierwszych minut rozgrywki, a już na pewno w Delsinie, choć jedynie tym dobrym. Przechodzenie gry drugi raz w ten niesławny sposób zniszczyło mnie doszczętnie i cieszę się, że to nie ja pociągałam za sznurki. Fabuła, choć może nie najoryginalniejsza, trzymała w napięciu i mnie osobiście usatysfakcjonowała. Ogólnie oko było zadowolone z prezentowanych mu widoków, choć rzecz jasna tu i tam widać było pewne niedociągnięcia. Muzyka zadowalała moje wymagające ucho, a to grom nie zawsze się udaje, angielski dubbing był rewelacyjny, czego nie da się powiedzieć o naszym rodzimym, ale to akurat nic nowego. Bardzo podobały mi się wszystkie nowe moce (uwaga na spoiler za parę słów), szczególnie operująca glitchami moc wideo. Całkowicie zauroczyły mnie projekty graffiti, zarówno dobre, jak i te złe, twórcom nie brakowało inwencji. Second Son to kupa dobrej zabawy w nieźle skrojonym gameplayu, choć misje poboczne mogłyby nie być tak bardzo powtarzalne, a cywile lepiej by zrobili, gdyby nie pchali się w sam środek strzelaniny. Pozytywne zakończenie pozostawiło mnie z poczuciem błogiego spełnienia, zaś negatywne doszczętnie zniszczyło mi psychikę, każdy znajdzie coś dla swego dobrego lub psychopatycznego „ja”. Ogólnie kawał bardzo dobrej gry, szczególnie, że nie ma jeszcze zbyt wielu nowych tytułów na PS4. Ode mnie mocne 9/10.

Zalety i wady
+ scenariusz
+ oprawa audiowizualna
+ grywalność
+ graffiti
- powtarzalne misje poboczne
- wpadki AI
- polski dubbing
- wpadki graficzne

Moja ocena: 8,5/10

komentarzy: 0Środa, 13 sierpnia 2014, 21:54

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 60 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4853 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 28 963 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl