avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Maj 2014)

Recenzja: War of the Human Tanks

recenzja, War of the Human Tanks, Human Tanks, gry pc, gry wideo

Czołgi jako takie nie wzbudzają naszych emocji, chyba że jesteśmy fanami pancernych molochów czy ogólnie militarnej motoryzacji. A gdyby tak stworzyć czołgi na wzór i podobieństwo ludzi? Oddane jednostki, z ograniczonymi możliwościami intelektualnymi, które nie mają ludzkich praw…


Ilość vs. ilość i jakość - ta gra nie jest łatwa.

Ludzkie czołgi
Sam pomysł na taką historię brzmi dość abstrakcyjnie, ale jeśli połączyć ideę zaawansowanych technologicznie robotów i militaria to nie ma już w tym nic takiego dziwnego. Akcja War of the Human Tanks ma miejsce na wyspie Japon, które to miejsce dość mocno przypomina współczesną Japonię. Stworzono ludzkie czołgi, by te walczyły zamiast ludzi. Są one ograniczone intelektualnie, jednak lubią relaks i mają swoje ulubione przysmaki. Zaprogramowano je w taki sposób, by ich największym marzeniem było zginąć na polu bitwy ku chwale swojego dowódcy. Czy to jako jednostka kluczowa dla walki, czy jako mięso armatnie. Dwadzieścia lat po stworzeniu pierwszego modelu jesteśmy świadkami krwawej walki między Imperium i Królestwem Japonu, kiedy to siły imperialne są przyparte do muru, a wróg podszedł już pod stolicę.

W tym momencie pada decyzja, by pozwolić wrócić do służby Generałowi z Piekła, Shoutaro Daihon'ei, który nie przebiera w środkach, jeśli chodzi o zwycięstwo. Choć bez wyrzutów sumienia potrafi wysłać na śmierć dziesiątki ludzkich czołgów, pała do nich skrywaną sympatią. Do jego oddziału przydzielona zostaje Satou, której zadaniem będzie przypilnować, by fan gier wideo i anime w razie potrzeby ruszył zadek i wykonał swą powinność ku chwale ojczyzny. Na plus zasługuje nieliniowa fabuła, polegająca na możliwości akceptacji przegranej w pewnych misjach - zwłaszcza tych trudniejszych. Nie tylko zmieni to tor historii, ale i pozwoli odblokować odmienne modele czołgów i ich ulepszenia. Starczy rzec, że jedno przejście zajmuje około 10 godzin, a po jego osiągnięciu gra wyświetli informację, że ujrzeliśmy raptem ćwierć tego, co War of the Human Tanks ma do zaoferowania. Zmiecenie Królestwa Japonu z powierzchni wyspy, a może odkrycie spisku i porzucenie rozkazów, by postąpić zgodnie ze swym sumieniem? To już zależy od Waszych poczynań i sukcesów na polu walki. Czy mam zastrzeżenia do prowadzenia narracji? Może to, że zbyt wolno się rozkręca. Rumieńców nabiera dopiero po połowie pierwszego podejścia, a to może być zbyt późno dla bardziej wybrednych graczy.


Dream Team, który już nie wróci.

Szachy i czołgi
Poza fabularną częścią mamy naturalnie bitwy. Te odbywają się w trybie na poły turowym, czyli co parę sekund (tutaj szybkość upływu czasu można zmienić) nabija się łączność z czołgami – niektóre szybciej, inne wolniej. Kiedy dana jednostka doczeka się nawiązania sygnału, może wykonać ruch, po czym dokonać zwiadu, oddać strzał, przechwytywać pociski, eksplodować bądź pozostać w gotowości. Wszystko oczywiście w zależności od rodzaju czołgu, mamy tutaj jednostkę uderzeniową z autodestrukcją i szybką łącznością, szturmową ze średnimi statystykami, ale dobrymi strzałami, jest zwiad z lichą siłą ognia, ale rozpoznawaniem, przechwytujące rakiety przeciwnika, artylerię rakietową z niskimi statystykami, ale za to dalekim zasięgiem, a i są arcyważne czołgi dowódcze, których utrata równa się przegraniem misji i vice versa - zniszczenie dowodzących jednostek wroga bardzo często oznacza zwycięstwo.

To z grubsza podsumowuje podstawy. Każda jednostka może nieść moduły usprawniające jakieś aspekty czołgu, czy to zasięg, łączność, ruch, obszar przechwytywania itp. Jest tego sporo, a do tego moduły dzielą się na jednorazowego użytku (na jedno starcie), czy na stałe – utrata jednostki wiąże się oczywiście z utratą modułu. Poszczególne modele czołgów też mają rozmaite statystyki, a ponadto różnią się rozmiarem - im większy, tym więcej "punktów wytrzymałości", przy czym trafienie w już uszkodzony element jednostki nie zmienia jej stanu. Ponadto między walkami możemy wynajdować różne czołgi i moduły, dzięki czemu będą dostępne do złożenia przed następną walką. Czasem wystarczą same zasoby, czasem trzeba poświęcić kilka czołgów, by opracować lepszy model. Zasoby zbieramy po bitwie na podstawie tego, ile nieprzyjacielskich jednostek udało nam się zniszczyć. Od tego też zależy, czy zaliczymy zwycięstwo, miażdżące zwycięstwo, porażkę lub sromotną porażkę, jeśli to wróg zdziesiątkuje naszą armię zanim dobierze się do czołgów dowódczych.


Anielskie jednostki z piekła rodem.

Jak możecie się spodziewać, na tym wszystkim się nie kończy. Twórcy bowiem przygotowali więcej niespodzianek pokroju ulepszenia dostępne jedynie na podstawie rozwinięcia historii bądź czołgi, których używa jedynie przeciwnik. Przygotujcie się więc na opancerzony pociąg zajmujący 10 pól na mapie, lewitujące czołgi strzelające laserami, a nawet małe słodziutkie kotki siejące popłoch wśród oddziałów, na jakie potrzeba co najmniej 2-3 podejść do fabuły (technologia i zasoby mogą być przenoszone), aby móc choćby dopaść jednego, o ile nie zdoła uniknąć trafienia, bo i taką umiejętnością charakteryzują się bardziej zaawansowane jednostki. Jak widać, na wymaksowanie War of the Human Tanks potrzebnych będzie co najmniej kilkadziesiąt godzin i wyrafinowana taktyka, inaczej nie ma nawet co marzyć o dalszych postępach w rozgrywce i osiągnięciach dostępnych dzięki premierze na platformie Steam. Można też pomóc sobie wolnymi walkami, za co otrzymuje się takie same bonusy jak za walki fabularne, ale należy wtedy przygotować się na monotonne powtórki z rozrywki.

Specyficzna oprawa
Nie da się ukryć, że War of the Human Tanks wygląda dość specyficznie. Za tła służą bardzo często prawdziwe zdjęcia z nałożonym filtrem obrazu olejnego, postaci przedstawione są mangową techniką chibi, no i cała fabuła to jedno wielkie visual novel. Nieco irytować może to, że postaci na ekranie mają cały czas taki sam wyraz twarzy, zaś w oknie dialogowym awatary mają już zmienne nastroje w zależności od sytuacji - nie wiem, co przeszkodziło twórcom zaaplikować różne miny również przy głównych postaciach, ale nieco psuło to odbiór historii między misjami. Podczas walk w zasadzie jedynym urozmaiceniem były filmiki przedstawiające wystrzał, eksplozję i ewentualne trafienie nieprzyjaciela - nie było w tym szału, ale wyglądało dobrze. Można by mieć też pretensje, że jednostki tego samego typu, które różnią się nieco tylko pod względem technicznym, są przedstawione dokładnie za pomocą tej samej grafiki.


Patrzeć na dolny portret czy górny?

Co do udźwiękowienia, miałem mieszane uczucia. Odgłosy wystrzałów czy wybuchów były wykonane należycie, wręcz realistycznie. To, jakie dźwięki wydawały ludzkie czołgi, to już kwestia gustu i mnie się akurat podobało – było tak specyficznie. Zastrzeżenia mogę mieć do ścieżki dźwiękowej, jaka gdzieniegdzie bardzo się narzucała, zalatywała techniawą i nie zawsze pasowała do sytuacji. Parę kawałków bardzo mile wspominam, ale przy niektórych nieco się męczyłem, zaś Finkę zdenerwowały od pierwszych taktów.

Nieoszlifowany diament
War of the Human Tanks to bardzo ciekawa koncepcja przelana na grę wideo. Pod względem fabularnym mogłoby być lepiej i dynamiczniej, ale i tak jest bardzo dobrze. Rozgrywka wciągnie każdego, kto choć trochę interesuje się strategiami, a oprawa audiowizualna powinna pasować każdemu, o ile nie cierpli się na jakiś mangowstręt. Można by rzec, że to taki diament, któremu zabrakło paru szlifów, albo jest nazbyt specyficzny dla zachodniej kultury, by wzbudzić większy podziw. Recenzja, jak widać, w większości pozytywna i sam polecam zakup, ale czy przy pełnej cenie? To już zależy, jak bardzo lubicie wschodnie gry strategiczne, które starczą na kilkadziesiąt godzin, o ile chce się je wymaksować.


Jaki słodki ko... aha...

Zalety i wady
+ przemyślana rozgrywka
+ nieliniowa fabuła
+ starcza na długo
- czasem muzyka
- graficzne lenistwo
- powolny rozruch

Moja ocena: 7,5/10

komentarzy: 0Sobota, 24 maja 2014, 00:19

Recenzja: Continue?9876543210

recenzja, gry wideo, Continue?9876543210, refleksje, gry pc

Boicie się śmierci? Potraficie spokojnie o niej myśleć, czy drżecie na samą myśl o niej, nawet jeśli zdaje się, iż jest oddalona od Was o kilkadziesiąt lat? A cóż może począć bohater gry wideo, który zginął i wkrótce zostanie usunięty na zawsze z pamięci RAM? I jest doskonale świadom, że to nieuniknione... Recenzja przyniesie odpowiedź na wszystkie pytania.


Nietypowe intro jak na gry wideo.

Śmierć jest prawie końcem
Wielokrotnie w grach, filmach bądź książkach spotykamy się ze sloganem, iż śmierć jest tylko początkiem. Tutaj jest inaczej. Śmierć zwiastuje ostateczne unicestwienie, a protagoniście zostało bardzo niewiele czasu, by sobie wszystko poukładać i pogodzić się z losem. Nie przyjdzie już wykonać zadania, osiągnąć życiowego celu, zrealizować marzeń... Będzie trzeba natomiast podsumować życie, przeżyć raz jeszcze wspomnienia, pozbawić się złudzeń co do zdobycia góry złota i tej jedynej. Słowem, pozbyć się jakichkolwiek planów i żądz.

W Continue?9876543210 przyjdzie nam losowo wcielać się w jedną z sześciu postaci (nie ma to zbytnio znaczenia, którą gramy), jakie podczas jednej udanej rozgrywki odwiedzą 6 z 11 dostępnych lokacji – także losowo, więc by poznać wszystko, do rozgrywki należy podejść co najmniej kilkukrotnie, a jest dość trochę sekretów do zestawu. Na swojej drodze spotkamy liczne postaci, które pomogą nam się odnaleźć, przetrwać, albo rzucą wskazówkę odnośnie lokalizacji sekretnego miejsca, ale trafią się też zdrajcy bądź osoby gadające o niczym. Bywa różnie, a droga jest pełna niebezpieczeństw. Raz, że trzeba tworzyć schronienie z modlitw, a dwa, iż należy utorować sobie drogę ucieczki za pomocą błyskawic (które wolałem sobie nazywać iskrami). Jeśli uda nam się na czas wydostać (lokacje mają ścisłe limity: 2x 1 minuta lub 4x 45 sekund), będziemy mogli w spokoju rozmyślać nad życiem.


Gdyby tylko detekcja obrażeń była poprawna...

Podróż po spokój wewnętrzny
Jak wspominałem, modlitwy budują schrony. Te są różnych rozmiarów w zależności od wykonanych zadań i przydają się co dwie lokacje, kiedy dogania nas system czyszczenia pamięci. Jeśli coś źle zrobimy, albo stracimy za wiele RAM-u (odpowiednik punktów życia), nasze budowle mogą zostać zniszczone. W grze występuje też waluta w postaci foo. Przydaje się do otwierania domów, w których możemy znaleźć kaplicę, osobę w potrzebie, pułapkę, bar... jest tego dość trochę. Bywa też, że możemy wykupić sobie ubezpieczenie w postaci części samochodu, albo wykupić się od zniszczenia znacznej części schronień (kosztuje to jednak dwukrotnie więcej niż część pojazdu). To wszystko trzeba brać pod uwagę, bo jeśli dopadnie nas iskra poza schronem – grę musimy rozpocząć od nowa, jak to w gatunku roguelike.

Było o limitach czasu na lokacjach – poszczególne okresy są podzielone krótkimi etapami najczęściej związanymi z walką rozmaitego rodzaju. Zawsze biegamy w dwóch wymiarach – przy tym machamy mieczem patrząc kamerą z góry lub z boku, albo też bawimy się w namiastkę Space Invaders, innym razem przyjdzie nam zadać pytanie systemowi czyszczącemu pamięć. Areny i zasady bywają różne. Najczęściej chodzi o ubicie określonej ilości przeciwników pod rząd bez odniesienia ran, jednak zdarza się, że możemy po prostu dotrzeć do celu jak podczas wizyty w lochach. Zdarzy się też przy dwóch rodzajach starć bitwa z bossem. Do walki może dojść też przez spotkanie z małymi procesami czyszczenia napotykanymi podczas eksploracji lokacji. Wtedy po wybiciu kilkunastu wrogów dostajemy kilkanaście jednostek foo – trzeba jednak zważać, by nie utracić zbyt wiele RAM-u, bo wtedy gra przestaje być warta świeczki. Naturalnie procesy te można omijać lub niszczyć mieczem z bliskiej odległości. Im późniejszy etap, tym przeciwnicy w potyczce są szybsi i gra staje się trudniejsza.


A masz, Ty pseudo-Pac-manie!

Jak widać, gra jest dość złożona, ale kiedy za taki twór odpowiedzialna jest raptem jedna osoba, musiało się wkraść nieco niedoróbek. Przede wszystkim podczas eksploracji nieraz zablokujemy się przez wystający z ziemi woksel. Niestety czasem też wizualnie zdawać się będzie, że na szerokość uda nam się dotrzeć do wyjścia, ale może się okazać, iż to wciąż za mało. Sterowanie nie należy do najwygodniejszych, jednak da się do niego przyzwyczaić, zwłaszcza jeśli pamiętacie czasy gier z poprzedniego tysiąclecia. Najbardziej frustrują jednak walki. Jedyny atak, jakim dysponuje protagonista, to pchnięcie mieczem, które ma zasięg dość spory i stożkowaty, więc dotknie też wrogów nieco po ukosie czy to na boki, czy na górę i dół w zależności od widoku kamery w danej bitwie. Niestety zasięg szczęk procesów czyszczenia jest także niemały, czego wizualnie często nie da się określić. Niejednokrotnie przed osiągnięciem celu utracimy RAM i cały postęp pójdzie w diabły i w ciągu limitu czasowego nie uda się już dokonać heroicznego wyczynu stawianego w warunku zwycięstwa. A im lepiej pójdzie, tym większa nagroda, stąd wpływ pojedynczego zranienia bywa dość spory i może wyrzucić z naszych ust parę przekleństw.

Wokseloza
Jako że cała akcja gry osadzona jest w odmętach pamięci komputerowej, taką też zastosowano stylistykę. Naturalnie, spora część jest zarysowana dość umownie i trzeba tu i tam wysilić nieco wyobraźnię, by dojrzeć niektóre szczegóły, zwłaszcza w ubiorze postaci. Wszystko zbudowano z wokseli i wygląda to bardzo dobrze. Nie uświadczycie tu efektów rodem z nowego Trona.


Pudło!

Jakby w idealnej opozycji stoi ścieżka dźwiękowa, której nie oparto na gatunku chiptune, lecz wykonano z pomocą normalnych instrumentów, a przy tym kompozycje są doskonałe jeśli chodzi o nastrój i grozę podczas burzy niszczącej schrony bądź walki. Zastrzeżenia można mieć do niektórych dźwięków, na przykład podczas dialogów. Pierdzenie kojarzy się z komputerami, ale po jakimś czasie męczy i przydałaby się opcja wyciszenia poszczególnych odgłosów.

Jedna osoba i rok czasu
Tyle wystarczyło, by stworzyć Continue?9876543210. Jason Oda poświęcił na stworzenie tego dzieła około 5000 godzin życia. I odwalił kawał dobrej roboty. Nie tylko gra się dobrze z nielicznymi raptem wpadkami, ale jeszcze długo po zakończeniu człowiek rozmyśla nie tylko nad tym, co przeżył protagonista i jak podszedł do śmierci. Gracz zastanowi się najpewniej również nad tym, jak sam zachowa się w obliczu ostatniej godziny. Jeśli szukacie pomocy w kwestii refleksji nad życiem, albo jesteście ciekawi, jak gra wywołuje takie myśli, zdecydowanie porwijcie się na zakup choćby i dziś. Pozostali niech kupią podczas promocji lub w pakiecie.


Modliliście się kiedyś do pluszaka?

Zalety i wady

+ pomysł i realizacja
+ zaproszenie do refleksji
+ oprawa audiowizualna
+ wciągająca rozgrywka
- detekcja obrażeń
- blokady i nieco sterowanie

Moja ocena: 8/10

komentarzy: 0Niedziela, 04 maja 2014, 09:56

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 124 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5155 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 722 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl