avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Luty 2014)

Zapowiedź: South Park: The Stick of Truth

south park, Zapowiedź, gry wideo, cRPG, South Park: The Stick of Truth

Obsidian Entertainment ma niemały talent do kontynuowania już rozpoczętych marek gier wideo. Z nowymi też jest dobrze, ale dotąd nie parali się takim uniwersum jak South Park. Chyba każdy przyzna, że to nie jest łatwy kawałek chleba. Co innego jednak, kiedy sami twórcy serialu przychodzą do Obsidianów i proszą o grę.


Epickie sceny!

Kredyt zaufania
Trey Parker i Matt Stone – twórcy serialu South Park – zwrócili się bezpośrednio do Obsidian Entertainment, by ci stworzyli grę na bazie ich serialu. Kiedy ekipa udowodniła, że jest w stanie oddać klimat South Park w grze, przede wszystkim zachowując grafikę 2D, postanowiono nawiązać stałą współpracę. Scenariusz naturalnie napisali autorzy oryginału, zaś realizacją konceptu zajęli się Obsidiani. Historia jest z początku dość banalna – rodzina w postaci matki, ojca i synka przeprowadza się do tytułowej mieściny. Dlaczego tam… uciekli? Tego dowiemy się w trakcie gry. Synek za namową rodzicieli wychodzi nawiązać nowe znajomości, zdobyć przyjaciół, odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Dość dosłownie, bowiem młody trafia w sam środek wojny ludzi i elfów, którzy walczą o tytułowy… NIE! Odmawiam oficjalnie używania polskiego podtytułu w postaci Kijek Prawdy, kiedy nawet po zwiastunach wyraźnie widać, że to jest PATYK. Ba! Wydawca tak się postarał, że w trailerze polskim zieje wielki napis „niwersum”. Ubisoft Polska – proszę, dajcie przy instalacji możliwość gry w oryginale. Tak więc toczy się przebierana zabawa polegająca na walce o potężny artefakt, Patyk Prawdy, dzięki któremu można władać wszechświatem. Ot tak.


Epickie walki!

Klasyczny jRPG
Zanim fabuła rozwinie się na dobre – wraz ze zwrotami akcji i absurdami typowymi dla serii South Park – przyjdzie nam wybrać imię, dostać dość nieprzyjemne przezwisko oraz wybrać profesję. Są cztery klasy postaci do wyboru, dość typowe w postaci wojownika, czarodzieja i złodzieja oraz jedna niebywale oryginalna – Żyd. Każda z tych opcji cechuje się odpowiednimi umiejętnościami, ekwipunkiem, no i również wyglądem. Sam gameplay przypomina Final Fantasy – swobodna eksploracja, dialogi, zbieranie questów pobocznych, wypełnianie zadań głównej linii fabularnej z walką w trybie turowym, gdzie obserwujemy wszystko z boku i dostosowujemy akcje do sytuacji na polu walki.

Ustawienie przeciwników ma znaczenie, bo bez broni dystansowej nie możemy rzucać się na oponentów chronionych przez awangardę. Należy też zwracać uwagę na to, czy wróg przyjął jakąś postawę – obronna, ripostowanie bądź odbijanie strzał – i dostosować do tego ataki i używane skille. Broni jest dziesiątki, jak nie setki, umiejętności też sporo, a zabawy przy samym używaniu umiejętności jest sporo. Oczywiście część jest dość naturalna, jak Proca Dawida w przypadku Żyda. Zdobywanie doświadczenia i poziomowanie postaci będzie więcej niż czystą przyjemnością. Jeśli doliczyć do tego dziką fabułę rodem z South Park, nad czym ściśle czuwają sami autorzy serialu – o tę część gry w ogóle nie boję ani trochę. Byle tylko zbyt miękkim tłumaczeniem tego nie zniszczono, bo Ubisoft już mnie nieraz zirytował nie tłumaczeniem przekleństw, jak w przypadku serii Assassin’s Creed.


Epickie... lokacje...

South Park!
Co tu dużo mówić, wystarczy spojrzeć na zrzuty ekranu czy zwiastuny, by przekonać się, że wizualnie to jest South Park w najczystszej postaci. No ale nie dziwota, skoro pieczę nad wszystkim trzymają twórcy serialu. Nieco inaczej jest z oprawą audio, bo tutaj bywa dość epicko, jak na trailerach zresztą słychać. Muszę jednak przyznać, że nie psuje to w jakikolwiek sposób klimatu kreskówki. Można się za to lepiej wczuć w LARP rozgrywany dość na poważnie przez dzieciaki z miasteczka. W tej kwestii jednak niech każdy wyrobi swoje własne zdanie.

Już wkrótce
South Park: The Stick of Truth ukaże się na świecie już 4 marca 2014. 3 dni później zawita do Europy, w tym do Polski. Nie ma się co obawiać o termin premiery, bo 12 lutego ogłoszono, że gra osiągnęła złoty status, czyli zakończono produkcję – nie licząc, rzecz jasna, rozmaitych łatek, jakie ujrzą światło dzienne po premierze oraz tłumu DLC, które już teraz twórcy zdążyli zapowiedzieć. Liczne przekładanki daty premiery stały się nawet okazją do drwin w kilku odcinkach w samym serialu, gdzie kpiono z pre-orderów itp. Myślę, że fani South Park tym razem nie będą mieli powodów do narzekań, nawet jeśli tu czy tam znajdzie się bug, albo rozgrywka będzie się nieco ciągnąć. Reszta świata też winna bawić się wybornie, o ile kiblowy humor, który zawsze skrywa drugie ambitne dno, ich nie odstraszy wierzchnim smrodem.


Czy uda się uratować księżniczkę?

Prognoza: 8,5/10

komentarzy: 1Poniedziałek, 24 lutego 2014, 10:14

Zapowiedź: Divinity: Grzech Pierworodny

Zapowiedź, Divinity: Original Sin, Divinity, cRPG, RPG

Już od czasów Divine Divinity byłem fanem produkcji Larian Studios. Niekoniecznie wymiatały graficznie, niekoniecznie można było o nich pogadać ze znajomymi, bo przechodziły w dużej mierze bez echa. Ale zawsze miały duszę, a to przyciągało wielu z tych, którzy zetknęli się z ich dziełami. Czy Divinity: Grzech Pierworodny (znane również jako Divinity: Original Sin), usprawnione dzięki kampanii na Kickstarterze, ponownie chwyci za serce fanów cRPG?


Macie tutaj trochę fioletowego, bo to mój ulubiony.

Bez przesadyzmu
Akcję umiejscowiono przed wydarzeniami z Divine Divinity, więc możemy przygotować się na spotkania ze starymi znajomymi w odmłodzonej albo nieprzemienionej wersji, bowiem prequel ten będzie dość bliski czasowo DD. Jeśli chodzi o główną linię fabularną, to przygodę zainicjuje śledztwo w sprawie śmierci pewnej wysoko postawionej persony. Młodsi gracze mogą poczuć się zagubieni, zaś weterani poczują się jak w domu – gra nie ma zamiaru prowadzić za rączkę. Wiele rzeczy należy odkryć samemu, wyciągać logiczne wnioski, domyślać się, z kim pogadać, komu wtłuc rozum do głowy itp. Naturalnie, w Divinity: Grzech Pierworodny znajdzie się multum zadań pobocznych, mniej lub bardziej złożonych, jakie pomogą zgłębić rozmaite tajemnica, odkryć smaczki, jeśli miało się styczność z poprzednimi grami z serii, a także pomogą lepiej zrozumieć mitologię uniwersum. Największą uwagę jednak przykuwa fakt kierowania dwoma protagonistami, co z pewnością wielu przypomni rozgrywkę z Beyond Divinity, gdzie sterowaliśmy paladynem i rycerzem śmierci. Tutaj będzie nieco inaczej, różnice znajdą się na innej płaszczyźnie, ale najlepsze jest to, że różnice zdań zyskują tutaj na wadze.

Co dwie głowy to nie jedna
Podczas dialogów główni bohaterowie przeciwnej płci mogą się ze sobą nie zgadzać. Wyobraźcie sobie, że gracie w Mass Effect dwoma Shepardami, jeden idealista a drugi renegat. W trybie pojedynczego gracza można się nieźle pobawić opcjami dialogowymi i sprawdzić, co z tego wyniknie. Oczywiście w grze możliwa jest kooperacja, więc pełny potencjał tego pomysłu będzie realizowany jedynie w grze wieloosobowej, gdzie bohaterowie graczy mogą wpływać na siebie, nawet zastraszając jeden drugiego. Maksymalnie przyjdzie nam kierować 4-osobową drużyną, przy czym kolejne 2 postaci to najemnicy, więc już nie będą brać czynnego udziału w rozmowie. Warto wspomnieć, że Divinity: Grzech Pierworodny będzie posiadało system swobodnego dołączania, więc nie musimy martwić się o to, że jesteśmy skazani na singla, albo multi z wybranymi znajomymi.


Lód na piaszczystej plaży, bo czemu nie...

Wspominałem o idealiście i renegacie. Tutaj jest to znacznie bardziej rozbudowane. Jest bowiem sporo par przeciwstawnych pokroju altruisty vs. egoisty. Jeśli będziemy konsekwentni w swych wyborach moralnych, otrzymamy związane z danymi cechami bonusy. Skoro już przy cechach jesteśmy, wspomnę nieco o umiejętnościach. Na początku mamy dostępne 3 zestawy oklepane przez multum gier fabularnych: wojownik, mag i zwiadowca. Na szczęście skille możemy rozwijać dowolnie, a jak się nam coś odwidzi, zawsze pozostaje opcja zresetowania i rozdysponowania w zupełności od nowa. Mieszanie też jest dozwolone, więc stworzenie fechtmistrza miotającego zaklęcia jest tu jak najbardziej możliwe.

Interakcje i tury
Fani przemeblowania rodem z Divine Divinity powinni być wniebowzięci, gdyż w Divinity: Grzech Pierworodny wykorzystano system interakcji ze światem maksymalnie. Można zabarykadować się, przenosząc różne szpargały, podpalić i stworzyć sobie ścianę ognia. Rozrzucając na bok dywany i koce można odkryć ukryte przejścia, a i sam crafting wygląda tu jak kilka rozbudowanych przygodówek lub MMO wziętych do kupy – sporo itemów podlega łączeniu i rozłączaniu, tak więc po Don't Starve nie powinniście odczuwać głodu w tej części rozgrywki. Wspomniałem o paleniu przedmiotów – magia tutaj jest także wykorzystana tak, by można było wchodzić w interakcje z otoczeniem. Rażenie prądem wrogów w wodzie, gaszenie wodą obiektów, tworzenie ślizgawicy, a potem dobijanie leżących to tutaj normalka. Przywodzi to na myśl takie rozwinięte idee z takich gier jak Dragon Age czy Magicka.


Mroczniejsze niż Diablo III.

Sama walka odbywa się w trybie turowym, gdzie inicjatywa wskazuje kolejność ruchów w danej rundzie. Nic ma tutaj nic odkrywczego – punkty akcji, poruszanie się, atakowanie, rzucanie zaklęć, wykorzystywanie otoczenia do własnych potrzeb, jak również unikanie wystawiania się na możliwości otoczenia dla przeciwnika. Będzie z kim walczyć, od małych orków po wielkich gigantów, tak więc na nudę miejsca nie będzie, a i nieraz staniemy do bitwy z ludźmi, elfami czy krasnoludami. Nie zabraknie rozmaitych broni do walki w zwarciu i na dystans, wszelakich zestawów zbroi i tym podobnych, więc poszukiwaczy itemów także nie czeka nuda w świecie nowego Divinity.

Ten słowiański duch
Mam tu na myśli soundtrack, bo graficznie to słowiańsko jest raczej w Wiedźminie. Kirill Pokrovsky wciąż jest kompozytorem Larian Studios i po gameplayach stwierdzam, że nie ma się co martwić o specyficznego słowiańskiego ducha muzyki w grze. Graficznie nie ma tutaj mowy o jakichś next-genowych zapieraniach dechu w piersi, jednak nie można narzekać. O ile nie zostanie skaszaniona optymalizacja (o czym się ostatnio zbyt często słyszy), wszystkie ewentualne niedociągnięcia będzie można wybaczyć. Na chwilę obecną jednak pozostanę dobrej myśli.


Wszędzie to zielone goblinie ścierwo.

Grzech nie spróbować
Komu jak komu, ale Larian Studios mogę zaufać, jeśli chodzi o gatunek cRPG. Gdyby nie kampania Torment: Tides of Numenera zaraz przed Divinity: Grzech Pierworodny, zdecydowanie wsparłbym już na Kickstarterze. Czy słusznie pokładam nadzieje, czy też pomysły się przejedzą przed dobrnięciem do połowy głównej linii fabularnej, to się okaże. Na razie zapowiada się wcale nieźle i wydaje się, że spokojnie nowe Divinity będzie mogło powalczyć o tytuł cRPG roku z takimi tuzami jak nowy Wiedźmin czy Dragon Age.

Prognoza: 9/10

komentarzy: 1Poniedziałek, 17 lutego 2014, 18:19

Recenzja: Type:Rider

recenzja, gry pc, Type:Rider, gry wideo, indie

Często o sukcesie gry stanowi pomysł. Czy to chodzi o rozgrywkę, czy o tematykę, czy też formę oprawy audiowizualnej. Dziś trzeba mieć jakiś oryginalny sposób, by się wybić na tle setek innych indyków. Czy Type:Rider spełnia te wymagania? Recenzja powinna wyjaśnić wszystkie wątpliwości.


Jeśli nie lubicie czytać, stracicie sporą część gry.

Ważny wynalazek
Dziś dla nas to normalka, jednak kiedyś zdolność pisania i czytania była dość unikatową umiejętnością. Nie mówiąc o czasach starożytnych, gdzie pismo uchodziło za wynalazek popychający kulturę danej cywilizacji do przodu. Type:Rider pozwoli Wam prześledzić początki pisma od prehistorii po czasy nowożytne, od obrazów namalowanych przez jaskiniowców, przez pismo klinowe, hieroglify, pismo chińskie, rozwój typografii od gotyku po comic sans. Przewiną się takie nazwiska jak Gutenberg, takie czcionki jak Garamond czy Times New Roman, takie informacje jak znaczenie kształtu szeryfa bądź kroju jedno- i dwuelementowego. Brzmi nudno? Fakt, niektóre informacje przedstawione są w postaci suchych faktów, ale część umiejętnie wpleciono w konstrukcję poziomów i zagadek, więc wszystko staje się przystępne i bardziej zjadliwe dla przeciętnego człowieka. Nie wiem, jak inni, ale ja z ciekawością przemierzałem kolejne etapy i wyszukiwałem gwiazdki, pozwalające odkryć mi zarówno znajome, jak i nowe informacje dotyczące liternictwa. Naturalnie, wiele faktów wyparuje z pamięci wkrótce po ukończeniu gry, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by wrócić i przeczytać raz jeszcze odblokowane w trakcie rozgrywki fakty.


Literowy taran.

Lecimy w kropki
Type:Rider zieje nowatorskimi pomysłami. Nie tylko tematyka gry jest unikatowa, ale również rozgrywka i wykorzystanie tematyki w konstrukcji poziomów i zagadek logicznych, jakie trzeba rozwiązać, by dotrzeć do outra. Sterujemy bowiem dwiema kropkami, które są od siebie nieodłączne, jednak między nimi cały czas utrzymuje się szpara. Trzeba poświęcić chwilę, by się przyzwyczaić do skakania i odbijania od ścian, ale zajmuje to góra minutę. Taka forma „protagonisty” sprawia, że możemy czasem zawiesić się na cieńszej linii i wykorzystywać rozpęd, by skakać z obrotem, albo przemieszczać zarówno z góry, jak i z dołu popychając dodatkowy element. Czasem przyjdzie nam toczyć trzecią kropkę, która pozwala odblokować przejście, jeśli ustawimy się w wielokropek. Nie możemy dać zniszczyć dodatkowej kulki, jak również trzeba uważać na swoje, gdyż czyhają na nas przepaście, ciernie, piły, stemple i inne pułapki jak celownik i wystrzały, prąd na linii telegraficznej albo zamykane okna w świecie pikseli. Może i jest tego wiele, ale checkpointy rozstawione są często i gęsto, więc nie nabawimy się frustracji. No, może poza sekretnym poziomem, który jest bardzo szybki i nie posiada ani jednego checkpointa...


To nie koło fortuny, ale nagroda jest.

W Type:Rider nie tylko docieramy z punktu A do punktu B, lecz również zbieramy po drodze elementy danego zestawu fontów. Kompletujemy więc litery oraz ukryte ampersandy (czyli znak &), co w sumie składa się na satysfakcję i osiągnięcie. Zdecydowana większość jest na widoku, zaś ampersandy zwykle po chwili także da się złapać. Więcej daje zbieranie gwiazdek, bowiem pozwalają one przeczytać interesujące fakty na temat aktualnie przemierzanego świata danej czcionki. Rzadko kiedy zdarzy się ominąć jakiś element, co sprowadza się do tego, iż 100% można nabić bardzo szybko. Co za tym idzie, Type:Rider nie będzie grą na długie godziny, nawet jeśli lubicie maksować wszystkie tytuły. Jedyną trudność może sprawić przejście jednego poziomu bez ani jednej porażki, reszta to pikuś.

Blaski i cienie typografii
Type:Rider to graficzne arcydzieło. Można by stwierdzić, iż tak wąska tematyka ograniczy kreatywność ekipy Ex Nihilo, ale tylko pozory. Deweloperzy wręcz rozwinęli skrzydła i popłynęli na fali inwencji twórczej. Każdy etap idealnie jest wpasowany w tło historyczne, widzimy wszędzie litery, jednak nie mamy ich dość, są portrety osób, które są opisywane potem w kartach ksiąg odblokowywanych przez gwiazdki, większość elementów zagadek sprzężone jest nierozerwalnie z przemierzaną akurat czcionką i okresem historycznym. Nie braknie rozlanych kałamarzy, wytopu wzorów, maszyny do pisania, albo masy innych interaktywnych obiektów. Czasem znajdziemy możliwości tam, gdzie na pierwszy rzut oka ich nie widać, ale nie będę zdradzać wszystkiego, bo warto się samemu nieco zdziwić w paru momentach.


Jest Tetris, Arkanoid i parę innych nawiązań.

Gorzej poszło z udźwiękowieniem, aczkolwiek nie jest źle. Dźwięki są w porządku, choć jak zwykle sekretny poziom się nie popisał. Skomponowano również adekwatny soundtrack, ale polegający na kilkosekundowych frazach, jakie przy dłuższych czy nieco trudniejszych etapach się wściekle powtarzają i nie pomaga nawet fakt, iż brzmią naprawdę dobrze. Ponadto jeśli zminimalizujemy grę i wrócimy do niej, muzyka ucichnie dopóki nie przejdziemy do następnego poziomu, co nieco ogranicza nasze możliwości, jeśli chcemy sprawdzić na wikipedii jakieś pojęcie, by lepiej zrozumieć opis z odblokowanej karty księgi. Akurat w tej grze kombinacja alt+tab lubi się przydawać.

Prawie ideał
Zgadzam się w zupełności z określeniem nadanym Type:Rider przez Fast Company: Final Fontasy. Ta gra to ostateczna produkcja dotycząca czcionek. Nie dość, że posiada rozbudowane walory edukacyjne, to jeszcze gameplay został należycie zaprojektowany. Gdyby tylko nieco bardziej rozbudowano ścieżkę dźwiękową, poprawiono wyciszanie muzyki, dodano checkpointy do sekretnego poziomu i poukrywano bardziej kilka znajdziek, wyszłaby produkcja doskonała. Niestety te kilka rzeczy potrafi miejscami znacznie popsuć wrażenia z gry. Stąd choć gra ma blisko do perfekcji, jej ocena będzie nieco dalej od 10. Chyba że jesteście cierpliwi i Wam powyższe wpadki nie przeszkadzają – wtedy możecie dorzucić oczko do ostatniego wyniku. Albo domyślna cena w wysokości 9,99€ doczeka promocji, wtedy też dorzućcie jedno oczko (albo przymknijcie własne).


Ten trollface jest tu nie bez powodu.

Zalety i wady
+ pomysł i wykonanie
+ walory edukacyjne
+ forma rozgrywki i zagadki
+ oprawa wizualna
- nie starczy na długo
- frustrujący poziom sekretny

Moja ocena: 8,5/10

komentarzy: 0Czwartek, 06 lutego 2014, 03:45

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 361 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4918 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 29 561 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl