avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Sierpień 2013)

Zapowiedź: Puppeteer

Puppeteer, gry wideo, PS3, teatr, gry ps3

Ile to razy ludzie chodzą do teatru czy opery tylko po to, by, jak to ujmują, się odchamiać. Gracze posiadający konsolę PlayStation 3 natomiast nie będą musieli się ruszać z domu, by tego cudu kultury osobistej dokonać. Wszystko za sprawą Puppeteer.

Pinokio i Goliat
Złowrogi Księżycowy Niedźwiedzi Król nocami opanowuje dusze dzieci, by te służyły jako sługi w zamczysku. Jedną z ofiar jest chłopiec imieniem Kutaro, którego głowa została pożarta, zaś reszta ciała odrzucona. Proces ten ma jeszcze jeden efekt uboczny, mianowicie zmienia poszkodowanego w drewnianą lalkę. Kutaro znajduje substytut dla swojej głowy, sojuszników i dzięki nim kradnie potężny artefakt królowi. Są nim magiczne nożyce Calibrus, za sprawą których pojawiła się nadzieja na obalenie 12 generałów służących tyranowi i na końcu zakończenie rządów samego brutalnego władcy. No i być może szansa na odzyskanie właściwej głowy Kutaro.


Kilkanaście wielkich bossów - aż się Shadow of the Colossus przypomina.

Spektakularnie
To co rzuca się w oczy już od pierwszego wejrzenia na screeny z gry bądź samą okładkę to kurtyna, scena i rozmaite dekoracje ukazujące daną lokację. Wszystko się tu zgadza, bowiem Puppeteer zostało pomyślane tak, byśmy mieli wrażenie, iż obserwujemy lalkowy spektakl teatralny. Podczas eksploracji dalszych części rozmaitych miejsc, scena będzie się przesuwać z charakterystycznym dźwiękiem, jakby pod nogami postaci pracowała jakaś maszyneria obsługująca cały teatr. Za pomocą nożyc można przecinać wszystko na pierwszym planie, włącznie z efektami zrobionymi z papieru jak np. bańki czy kłęby dymu. Oczywiście Calibrus to też główna broń dzielnego Kutaro. Towarzyszyć mu będzie też duch kota Ying Yang, którym da się sterować prawą gałką analogową, a kompan ów zidentyfikuje interesujące nas obiekty. Znajdowane głowy pozwolą natomiast skorzystać z różnych umiejętności jak wykrywanie anomalii w terenie, talent do gry na instrumentach, zwinność, zamiana kanapki w hamburger... cóż, na pewno wszystko to znajdzie zastosowanie w Puppeteer. Tytuł ten zaoferuje również tryb kooperacji, co ułatwi rozgrywkę, a dla nielubiących joypadów postarano się o wsparcie dla kontrolera PlayStation Move.


Tu zaś jakby Duke Nukem...

Widowisko w domu
Trzeba przyznać, że po dotychczas opublikowanych trailerach Puppeteer prezentuje się wyśmienicie. Mechanika teatru została wykorzystana w stu procentach, a przy tym doprawiono to nieco bajkową oprawą, co pozwoli grafice starzeć się nieco wolniej. Ponadto w produkcji tej będziemy mieli możliwość skorzystania z dobrodziejstw telewizorów 3D. O ile gdzie indziej by mnie to nie ruszyło, tak tutaj zapowiada się wybornie, bowiem 3D aktualnie to nic innego jak podział na wyszczególnione plany i te zostawione w tyle - a na scenie teatralnej dokładnie o to idzie. O udźwiękowienie chyba też nie ma się co martwić, a aktorzy dobrze wczuwają się w role (włącznie z narratorem). Nadto niech nikt się nie zdziwi, gdy usłyszy adekwatne reakcje widowni jak śmiech i okrzyki zachwytu, co spotęguje wrażenie przebywania w teatrze. Czy gra zaprezentuje wysoki poziom na początku przedstawienia i utrzyma go do końcowego aktu? O tym przekonamy się już 11 września, kiedy to Puppeteer zagości w europejskich sklepach, a już teraz ciekawych zapraszam do przetestowania wersji demo.


Rachu ciachu i po strachu.

Prognoza: 8,5/10

komentarzy: 3Sobota, 31 sierpnia 2013, 13:28

Recenzja: 99 Spirits

recenzja, gry wideo, gry pc, 99 Spirits, indie

Czasem nie mogę się nadziwić inwencji twórców indie. I nie mogę się nacieszyć tym, że znam angielski. Do tej całej zadumy i radości dodać tylko należy, że nie rozumiem, dlaczego tak mało japońskich gier jest u nas wydanych, a ja nie znam jeszcze japońskiego, by korzystać z życia, kiedy wydawcy dają ciała. Na szczęście przy 99 Spirits wystarczy mieć parę euro pod ręką i podstawową znajomość języka angielskiego (plus ewentualnie słownik). Recenzja gry powie Wam, czy warto poświęcić na nią czas i pieniądze.

Boska komedio-tragedia
Japończycy są w stanie bardzo dobrze łączyć smutne i zabawne elementy fabularne w bardzo zręczną całość. Kto zaczytany w mangach i oblatany w anime, ten wie. Nie inaczej sprawa ma się w 99 Spirits. Zaczyna się poważnie. Za młodu Hanabusa jest świadkiem tajemniczego morderstwa służki w kaplicy oraz zdrady niezidentyfikowanej osoby, która wciąga męża zabitej kobiety w sieć intryg i zdrad. Córka pechowej pary dzięki białemu lisowi zostaje uratowana z chaosu, jaki wywiązał się w walce o stolicę. Warto dodać, że wśród całego tego zgiełku pierwsze skrzypce grały tsukumogami, obiekty codziennego użytku, które stały się samoświadome (element folkloru japońskiego – rzeczy takie miałyby rzekomo się dziać przy setnych urodzinach danego przedmiotu).


Niektóre słówka nie są łatwe do odgadnięcia.

Po 10 latach Hanabusa wyrasta na zdolną wojowniczkę, dobrze władającą mieczem. I pałającą nienawiścią do tsukumogami. Otaczają ją przyjaciele, każdy z nich dość charakterystyczny, dzięki czemu zapadają w pamięć na dłużej (tancerka cierpiąca na chroniczne potykanie się o własne nogi, kapłan szerzący dobre słowo mający tylko kobiety za słuchaczki, córka boga uważająca, że zasługuje na własnych wyznawców, bo umie to i owo, a także wiele innych ciekawych person). Naszym głównym towarzyszem podróży i podręcznym tutorialem zarazem będzie Komiya. Jest to nie kto inny, a właśnie biały lis, z tym że tym razem powraca z boskim mieczem Gokon, który jest w stanie nie tylko odpędzić tsukumogami, ale także je zniszczyć. Sprawa komplikuje się, gdy jeden z demonów uszkadza broń przez nieuwagę Hanabusy i zarazem podaje się za… jej ojca. Córka wyrusza w podróż, by naprawić oręż i stawić czoła wyzwaniom, jak również postarać się odkryć, jaki los spotkał ojca i uratować go. Nie będzie to łatwe, zwłaszcza że przewodnik ma swoje wady… lata za kieckami i sake. I ma wilczy apetyt na pomocnicę sklepu.

Fabuła szybko porwie nas w wir wydarzeń, które z początku mogą wydawać się niezbyt ze sobą powiązane, jednak z czasem ułożą się w spójną całość. Oczywiście liczba warstw intryg może nieco przytłoczyć, jeśli dodać do tego pewne zdarzenia i reakcje ludzi charakterystyczne dla okresu feudalnej Japonii. Warto więc choćby kojarzyć kulturę, by lepiej rozeznać się w sytuacjach przedstawionych w grze i nie dać się zaskakiwać na każdym kroku. Zwrotów akcji jest nawet kilka, a niejednokrotnie staniemy przed trudnym wyborem moralnym, co będzie miało konsekwencje dla fabuły i wpłynie na zakończenie. Ponadto jest jeszcze New Game +, choć ten ostatni już nie wprowadza tyle nowości, co sam gameplay 99 Spirits.


Ojoj, grze grozi PEGI 18+.

Gimnastyka języka
Grę można podzielić na dwa segmenty. Pierwszy to eksploracja terenu, kiedy to możemy polować na tsukumogami (atakujące również nas), znajdować rozmaite przedmioty, napotykać kapliczki bądź podróżnych kupców oferujących wybrane towary na wymianę. Podczas podróży musimy dbać o zaspokajanie głodu (na głodzie postać porusza się wolniej) oraz o ostrość naszego ostrza – czy to naprawiając je u kowala, bądź używając kamieni szlifierskich. Będąc w mieście możemy uzupełnić zapasy, sprzedać klejnoty i zbędny ekwipunek. Można tam też się najeść, odpocząć regenerując punkty życia, zbić fortunę w kościach, a także porozmawiać z mieszkańcami i towarzyszami. Co ciekawe, w dalszych etapach przyjdzie nam się przekradać między strażnikami, bądź próbować odzyskać artefakt w taki sposób, by goniące nas tsukumogami nie natrafiły na cenne przedmioty. Choć plansza eksploracji wygląda dość prosto, wykorzystano jej możliwości w stu procentach.

Największą nowością ziejącą oryginalnością na lata świetlne jest jednak sam system walki. Polega on na tym, iż tsukumogami pierwotnie widziane są jako obłoki. By pozbyć się ochronnej mgiełki, należy zidentyfikować przedmiot, który ożył. Do tego używamy dwóch klejnotów miecza Gokon. Pierwszy służy do wyciągania informacji z przeciwnika, drugi zaś do udzielania odpowiedzi, czym on jest. Wskazówki dostajemy na dwa sposoby: litery bądź całe sylaby lub funkcje przedmiotu, materiał, z jakiego jest stworzony albo rozmaite skojarzenia. Gdy już jesteśmy przekonani, iż wiemy, z czym mamy do czynienia, wykorzystujemy drugą moc miecza i wpisujemy odpowiedź, bądź wybieramy spośród kart katalogu kupowanych w sklepie czy znajdowanych podczas eksploracji. O ile na początku Komiya będzie podrzucał propozycje odpowiedzi, później będziemy musieli radzić sobie sami, a czasem łatwo nie będzie, więc niektórym słownik może się przydać. Pojawią się też obiekty ściśle związane z Japonią, więc ponownie znajomość kultury wschodniej da graczowi przewagę.


Na odważnych czekają bossowie.

Ponadto miecz Gokon posiada jeszcze 3 klejnoty obdarzone mocą. Chodzi o przechwytywanie tsukumogami oraz wykorzystywanie ich mocy yin i yang. Zanim jednak z tego wszystkiego skorzystamy, dany obiekt należy złapać niczym Pokemona. Następnie z biegiem pokonywania demonów będziemy mogli przyswoić daną umiejętność. Później wystarczy w bitwie odpowiednio atakować lub bronić się, by móc skorzystać z dodatkowych opcji walki, co może naprawdę wpłynąć na wynik, bo nie tylko chodzi o zadawanie obrażeń czy zwiększoną obronę, ale również odporność na zmiany statusu, zadawanie paraliżu czy snu, blokowanie leczenia wroga, zapewnianie trafnych uderzeń bądź unikanie ataków przeciwnika. Nie samymi umiejętnościami człowiek żyje. Jeśli wróg jest łatwy do pokonania, wystarczy go zidentyfikować i tłuc mieczem do skutku, blokując natarcia demona i kontratakując. Za szybkie odgadnięcie, brak pomyłek, wykorzystanie wszystkich szans na kontratak otrzymamy dodatkowe bonusy na doświadczenie. Wyższy poziom daje więcej punktów życia i większą siłę, choć szkoda, iż nie ma dostępu do dokładnych statystyk postaci.

Nie można też rzec, że wszystko idzie jak po maśle. Gra zdołała dwukrotnie się krytycznie zablokować, przez co pomógł jedynie restart aplikacji. Jeśli też chcemy wszystkie potwory złapać i wykorzystać ich umiejętności, należy przygotować się na nieco grindu. Za tym idzie nieustanne słuchanie jednego motywu muzycznego dla zwykłych starć. Mniej cierpliwych ostrzegam przed lekką monotonią, więc 99 Spirits warto nabyć i odpowiednio dawkować, by czerpać z gry jak najwięcej przyjemności.


Uwielbiam wąsate postaci!

Oczy na wierzchu i soundtrack w sercu
99 Spirits bije po oczach dopieszczoną grafiką, niemal w całości ręcznie malowaną. Wszystkie postaci i lokacje (z animowanym tłem) zostały stworzone w stylizacji mangowej. Kreska jest dość charakterystyczna i wybija się tym, iż prawie zawsze oczy są widoczne nawet jeśli zakrywają je włosy. Może się to nie spodobać, ale ma swój urok, no i zawsze można rozeznać nastrój rozmówcy. Animacje walki wykonano wyraziście i wiadomo, co się kiedy dzieje. Nie ma tutaj mowy o jakichś efektach 3D, ale z kilometra widać, że nie o to tutaj chodzi. Tak czy owak, o ból oczu martwić się nie trzeba, wszystko jest śliczne. No, poza tym, że plansza zasłania ładne tło podczas dialogów – jest wtedy całkowicie zbędna, więc nie rozumiem jej ciągłej widoczności.

Dźwiękowo jest świetnie z jednym małym „ale” wspomnianym już wcześniej. Przede wszystkim jeśli średnio znosicie japońską mowę, możecie wybrać w opcjach dubbing angielski, by korzystać z pełnej lokalizacji. W przypadku wersji deluxe, można nawet porwać się na oryginalną wersję językową z hiraganą i kanji, o ile jesteście pewni swej znajomości japońskiego. Dla mnie bardziej szczere były mówione kwestie po japońsku, dlatego do końca pozostałem przy tym dubbingu. Muzyka doskonale oddaje klimat gry i sytuacji, w której aktualnie znajduje się nasza protagonistka. Jedyny mankament to brak alternatywnego utworu dla podstawowych bitew, jakich przyjdzie nam stoczyć kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset w grze, przez co kawałek ten będziemy w stanie zapamiętać niemal w całości nuta po nucie. Wersja deluxe ponownie oferuje coś dla fanów, bowiem nie tylko dostaniemy podkręcony soundtrack, ale także dodatkowe utwory niewykorzystane w wersji finalnej gry.


Bo jedna tajemnica to za mało.

Tłusty indyk w ryżowej panierce
99 Spirits to jedna z tych gier, jakich brakuje tej branży rozrywki. Jest oryginalnie, z dopieszczoną oprawą, przemyślaną fabułą i przede wszystkim wykorzystanym potencjałem. Nie dość, że gra ma tyle zalet, to jeszcze chcąc osiągnąć większość rzeczy w grze spędzimy przy niej nawet około 15 godzin. Chcąc szybko się uwinąć ze wszystkim też dość sporo tego będzie. Zdecydowanie zasłużone zwycięstwo Indie Dev Grant.

Zalety i wady
+ pomysł i realizacja
+ wciągająca rozgrywka
+ oprawa audiowizualna
+ nieliniowa
- nieco monotonna czasem
- zbyt wiele razy ten sam utwór
- sporadyczne bugi
- brak dokładnych statystyk

Moja ocena: 8,5/10

komentarzy: 0Czwartek, 22 sierpnia 2013, 05:14

Zapowiedź: Total War: Rome II

Zapowiedź, gry wideo, Total War: Rome II, Total War, gry pc

Rome: Total War był pierwszą częścią, która przeniosła jedną z najpopularniejszych serii strategii w pełen trójwymiar. Wcześniej jednostki były płaskimi sprite’ami i to właśnie w Rome nastąpił ten znaczący skok technologiczny. Potem zaczęło się nadawanie grom z płaskimi wojownikami kształtów 3D w „dwójkach” wraz z paroma innymi częściami po drodze, które przyniosły chociażby pełnoprawne bitwy morskie. Co nas czeka w drugiej części Rome?


Sparta wciąż w wysokiej formie.

Stary dobry Rzym
Generalnie otrzymamy klasyczną w rozwiązaniach produkcję z serii Total War. Z tym, że upakowaną po brzegi usprawnioną sztuczną inteligencją oraz nowymi rozwiązaniami taktycznymi, dzięki czemu gra stanie się bardziej realistyczna i udostępni nowe strategie dla wymagających graczy. Pamiętacie zasadzki na wrogie armie? Jeśli się szybko uformować, nie było czuć większej różnicy. Teraz będzie zupełnie inaczej ze względu na możliwość wykorzystania pułapek w postaci kolców bądź płonących kul. Jeśli jakaś armia zechce wydłużyć marsz w turze kosztem wytrzymałości i morale, będzie można postarać się łatwo zdziesiątkować wroga lub przejąć jego zapasy, co stanie się druzgocące dla maszerujących forsownie wojsk. Udostępniono znacznie większą ilość miast, zatem oblężenia nie będą do bólu powtarzalne, jak to miało miejsce w Total War: Shogun 2. Ponadto armia uzyska możliwość ufortyfikowania się, więc dojdą okopy, palisady, a nawet prowizoryczne forty.

Jedną z bardziej zauważalnych nowinek są bitwy, w których będzie można łączyć żeglugę i wojska lądowe. Oblężenie nadmorskiej osady z blokadą portu? Desant wojsk zaraz pod murami nieprzyjaciela? A może próba podboju pomniejszej miejscowości samymi jednostkami wodnymi? Teraz to wszystko możliwe, a co więcej, będzie można uczestniczyć w walce o przeprawę przez rzekę, gdzie część armii postara się na tratwach przedostać na drugi brzeg, a flota wroga spróbuje w tym przeszkodzić. Walki o wielkie metropolie będą polegać na zajmowaniu strategicznych miejsc, ze względu na co udostępniono oddalone widoki kamery, gdzie nasze oddziały będą reprezentowane za pomocą ikon, co nada wygody w strategicznym planowaniu walk w ciasnych uliczkach. Naturalnie, wyważono i ten element, bowiem będziemy mogli ekstremalnie przybliżyć kamerę i niejako uczepić ją na ramieniu żołnierza, by dostrzec różne zachowania wojowników uczestniczących w bezpośrednich walkach. Ujrzymy zbrudzone pancerze, strudzone twarze, a nawet przerażenie w oczach ludzi, którzy właśnie stracili kompanów broni w zaciętym boju. Nadto postanowiono nacisk na zróżnicowanie zachowania wojaków. I to nie tylko w kwestii poszczególnych osób, ale nawet całych kultur. Barbarzyńcy będą bić się całkowicie odmiennie od Rzymian, a na nich się przecież repertuar nacji nie skończy.


Nawet 10 000 jednostek podczas bitew w czasie rzeczywistym.

Im nas więcej, tym weselej
Barbarian Invasion, albo dostępne rody w nowym Shogunie? Zapomnijcie o tamtych ilościach, bo to mrzonki. Teraz w walkach o dominację będzie uczestniczyć 117 większych i mniejszych frakcji, z czego na dzień dobry grywalnych będzie osiem – podzielonych na 3 grupy kulturowe: Greko-Romańską, Barbarzyńską i Wschodnią. Dla przykładu, pokierujemy Rzymem, Kartaginą, Egiptem, Partami czy Icenami. Mapa obejmie obszary od Półwyspu Iberyjskiego po sławne Międzyrzecze na terenach dzisiejszego Afganistanu. Teren gry podzielony jest na 57 prowincji, na jakie składają się aż 173 regiony, z czego każdy będzie można z osobna podbić, lecz to zajęcie całej prowincji pozwoli na wydawanie lokalnych edyktów i stosowanie specjalnych akcji w obrębie danej strefy wpływu. Nadto wróci podział na obszarach wodnych z Medieval: Total War, co wyeliminuje skryte ataki floty, gdyż stacjonująca flota natychmiast spróbuje powtrzymać wrogie statki próbujące wedrzeć się na akweny należące do innej frakcji.

Można by rzec, że braknie czasu na podbój wszystkiego, ale bez obaw, ponieważ okres kampanii to aż 300 lat począwszy od 272 r. p.n.e.! Mało? Wystarczy wybrać opcję dłuższej gry, jako iż nie nadano ograniczeń. Nie liczcie jeszcze na połączenie wszystkich epok i Empire Earth w stylu Total War, ale nie bójcie się o żelazny limit tur. Zresztą, dodatkowe lata mogą się przydać, jeśli spartolimy dyplomację, a podobno usprawniono sztuczną inteligencję także w tej kwestii, tak więc nie musimy się martwić, że jakieś pojedyncze plemię rzuci się w samobójczą walkę przeciw Imperium Rzymskiemu. My zresztą też dostaniemy ciekawe opcje, gdyż w Rzymie i Kartaginie o przewagę polityczną będą walczyć po 3 indywidualności. Pokażmy słabość, a nas zmiażdżą i nikt nas nie zapamięta. Rośnijmy w siłę, a przeciwnicy się sprzymierzą przeciw nam. A twórcy chwalą się, że wojna domowa to teraz też nowa jakość, zatem nie można podejmować pochopnych decyzji i z miejsca porywać się na tron cesarski. Nasze wybory wpłyną na to, czy Rzym pozostanie Republiką, bądź przekształci się w Imperium.


Miasta wyglądają wręcz bosko!

Pecetowa jakość w najwyższej formie
Creative Assembly wie, jak zadbać o swoich graczy. Nie da się ukryć, iż materiały promocyjne robią niesamowite wrażenie. Co więcej, maksymalne detale wcale nie będą wymagać strasznych maszyn za kilkanaście tysięcy złotych, ponieważ deweloper wystarał się o porządną optymalizację. Wiedząc też, że niektórzy jeszcze nie zaopatrzyli się w high-endowe podzespoły, dostosowano grę nawet pod jednordzeniowe procesory, 2GB pamięci RAM i karty graficzne jadące na DirectX 9.0c. Oczywiście wodotrysków wtedy nie będziemy mogli się spodziewać, ale sam gameplay, jak się zdaje, wynagrodzi nam wszystkie niedoskonałości graficzne. Tylko te 35GB dla niektórych może się okazać pewną przeszkodą. Pod względem udźwiękowienia możemy być jak zwykle spokojni. Motywy muzyczne z Rome: Total War do dziś noszę głęboko w sercu i jestem przekonany, że także i tym razem Jeff van Dyck i inni zaskoczą nasze zgłodniałe umysły wybornymi tyrtejskimi melodiami.

Cesarz strategii nadciąga
Już po dotychczasowym opisie domyślić się można, iż wydawca SEGA zaciera rączki na datę premiery i wysokie wyniki sprzedaży. A wiele kwestii pominąłem, by nie rozpisać się do zbyt wielu stron. Nowi agenci, dla każdej frakcji inny, rozszerzone możliwości eliminacji generałów, dodane dyplomatyczne i polityczne zagrywki, różnice historyczne w rozwoju technologii, możliwość wyboru wyposażenia kohort… Długo by wymieniać, aż dziw bierze, że ludzie z Creative Assembly wyrobili się na teraz, a nie na rok 2015. A już od paru miesięcy zapowiadane są dodatkowe nacje… Mam wrażenie, że na Total War: Rome II i jego DLC z chęcią wyłożę dodatkowe fundusze. A Wy planujecie uszczuplić następną wypłatę o jedną z najwspanialszych strategii tego roku? Premiera już 3 września tego roku. W Polsce ukaże się dzięki firmie Cenega.


Recenzja będzie mieć obrazki również w innych paletach barw.

Prognoza: 9,5/10

komentarzy: 4Sobota, 17 sierpnia 2013, 08:59

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 99 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5180 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 32 104 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl