avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Kwiecień 2013)

Recenzja: BioShock: Infinite

BioShock, FPP, Elizabeth, recenzja, gry wideo

Gdy wydaje nam się, że już nic nas nie zaskoczy, zwłaszcza w segmencie gier AAA, powstaje sobie taki BioShock: Infinite. I wcale nie kosztuje na dzień dobry dwieście złotych w wersji na PC. I do tego dorzuca darmowego season passa, więc wszystkie dodatki będziemy mieć za darmo. I puknijcie się w głowy, jeśli jeszcze gry nie kupiliście. I to nawet jeśli strzelanki FPP to nie Wasza bajka.


Amerykański sen się ziścił.

Nieskończona świetność
Booker DeWitt to weteran wojenny, były członek Siódmego Pułku Kawalerii, uczestnik Masakry nad Wounded Knee. To także skompromitowany detektyw Agencji Pinkertona. Pijak, człowiek uzależniony od hazardu, tonący w długach. Dostaje jednak szansę na wyjście na swoje. Wystarczy, że znajdzie Elizabeth i sprowadzi ją z powrotem do Nowego Jorku do zleceniodawcy. Pozostaje udać się do pewnej latarni, a stamtąd… do powietrznego miasta Columbia. Główny bohater okazuje trafić się pomiędzy dwie walczące frakcje, konserwatywnych Założycieli (Founders) oraz Vox Populi pragnących równości społecznej i zakończenia gnębienia innych ras. Jak widać, Columbia to kolejna antyutopia, podobnie jak Rapture z poprzednich części serii BioShock.

Z początku będziemy mogli nacieszyć oczy widokami i kulturą miasta w przestworzach, dość szybko jednak staniemy się świadkami drastycznych wydarzeń. I natychmiast przejdziemy do bycia ich uczestnikami wraz z moralnymi wyborami, jakich możemy dokonać w trakcie gry. Nie ma ich wiele, ale są satysfakcjonujące. Naturalnie, historia rozkręca się do pełnego tempa, kiedy docieramy i uwalniamy Elizabeth. Ciągła walka o przetrwanie, ucieczka przed Szczebiotem (Songbirdem), strażnikiem Elizabeth, potyczki z Założycielami i Vox Populi, a także nieporozumienia między Bookerem i Elizabeth. Bohaterowie stopniowo poznają się przez wspólnie przeżywane wydarzenia i zaczynają na sobie bardziej polegać. Widoczne są również zmiany charakterów – Booker mięknie, zaś Elizabeth staje się twardsza. A towarzyszka z niej pierwszej klasy, nie brakuje dysput, kłótni, przekomarzań, a nawet bezcennego focha.


Soczysty headshot.

Sama fabuła niejednokrotnie poczęstuje nas zwrotem akcji, ujawnieniem tajemnic, żartem, tragicznym wydarzeniem, jak również skokami w czasoprzestrzeni za sprawą unikatowych zdolności Elizabeth. Tytuł pełen jest niezapomnianych chwil, kwestii skłaniających do przemyśleń, a zakończenie zdecydowanie będzie za nami chodzić jeszcze co najmniej przez kilka tygodni. Jakieś „ale”? Według mnie nieco zbyt namieszano z manipulacją czasu. Jak wiadomo, dzięki gmeraniu w tym kontinuum wręcz wszystko staje się możliwe. Tutaj można mieć odczucie, że pod sam koniec BioShock: Infinite twórcy pojechali nieco zbyt daleko, przez co ma się wrażenie, że dokonaliśmy zarazem wszystkiego i niczego, a w ten chaos wrzućcie jeszcze paradoks... Niemniej jednak, historię w grze skonstruowano tak, by każdy mógł wypracować własną interpretację, więc pozostaje Wam zagrać. Więcej nie powiem, by nie nasiać spoilerów.

Z życiem!
Infinite jest przedstawicielem pierwszoosobowych strzelanin, jednak ta kategoryzacja nie jest wystarczająca dla nowej odsłony BioShock. Przede wszystkim choć fabuła jest liniowa, znalazło się miejsce dla wspomnianych wyborów moralnych, jak również kilku zadań pobocznych (głównie odcyfrowanie kodów), jakie uchylają nieco rąbka tajemnicy odnośnie niektórych postaci, a także nagradzają ekwipunkiem i pieniędzmi. Odnośnie ekwipunku i pieniędzy. Co do ekwipunku, mamy 4 sloty na ubiór pozwalający zwiększyć odporność, limit amunicji, regenerować życie za zabójstwa wręcz, czynić z broni ofiar chwilowe sojusznicze duchy… Możliwości jest niewiarygodnie wiele, a znalezienie wszystkiego nie jest łatwe. W Columbii znajdziemy trzy rodzaje automatów: zwykłe, zbrojownię oraz veni vidi vigor. W pierwszym znalezione srebrne orły (waluta w grze) wydać możemy na amunicję, apteczki i sole do używania wigorów. W drugiej rozmaite ulepszenia broni – większy magazynek, ogólnie większy zapas amunicji, większe obrażenia, mniejszy odrzut itp. Jest tego dość sporo i nie sposób zakupić wszystko, choćby się przeszło grę na 150%. Ostatni pozwala ulepszyć aktywowane wigory.


A jak wygląda wiercenie głowy hakiem...

Wigory to odpowiednik plazmidów z BioShock i BioShock 2 używanych w podwodnym mieście Rapture. Każdy ma co najmniej dwa sposoby użycia – przeważnie zwykły i pułapka. Są to opętanie, ogień, kruki, prąd, lewitacja, szarża, woda, tarcza (odpowiednio użyta tworzy nawet tornado). Ich ulepszenia mogą dotyczyć tańszego kosztu soli, dłuższego czasu trwania, większych obrażeń, tworzenie pułapki z ofiary itp. Wydaje się, że rozgrywka już by była ciekawa, ale to jeszcze nie koniec opcji. Naturalnie część przeciwników (zwłaszcza zmechanizowani) jest odporna na niektóre wigory, więc trzeba używać ich z głową. Ba, należy stosować dodatkowe strategie, bowiem wigory można łączyć w combosy. Wzniecić ogień i puścić przez nie ogniste kruki? Lewitować przeciwnika, po czym przywalić mu błyskawicą? To tylko kilka opcji. Ponadto w Columbii nieraz trafimy na sporą kałużę bądź plamę oleju – chyba nie muszę rozwijać wątku użyteczności tychże.

Wróćmy na moment do broni. Ze względu na otwarte przestrzenie miasta Columbia, do łask wróciły bronie o większym zasięgu. Nie tylko znajdziemy więc pistolet, rewolwer, strzelbę, karabin maszynowy, granatnik czy RPG, ale również karabin, karabin snajperski oraz minigun. Jest także miejsce na zmodyfikowane wersje powyższych, więc nie zabraknie ognistego shotguna, karabinu maszynowego strzelającego seriami, albo podpalającego granatnika. Bronie te przydają się w walce z rozmaitymi przeciwnikami. Mamy tu przede wszystkim ludzi uzbrojonych w najrozmaitsze narzędzia mordu – od tych wspomnianych powyżej, po różne bronie do walki wręcz. Na uznanie zasługuje fakt, że niełatwo pozbyć się tych szarżujących nieprzyjaciół, gdyż potrafią skręcać i uchylić się przed strzałem, widząc jak w nich celujemy. Nadto wszystko są zmechanizowani wrogowie, masywni patrioci, snajperzy, wieżyczka lub komar (czyli nic innego jak latająca wieżyczka). Do tego wszystkiego wrzućmy system liniowy, po jakim można się przemieszczać za pomocą specyficznego haka (świetnie zdającego egzamin i w walce wręcz). I może ataki wykonywane z zeskoku, przeciwników przemieszczających się po tych stalowych liniach, wrogów, którzy je elektryzują, gdy ich nadużywamy… Jak widać, rozgrywka nie jest tu jednakowa, a urozmaiceń dalszy ciąg w następnym akapicie.


Chodź, Elizabeth. Mario nie wyjdzie, nie ta gra.

Na deser zostawiłem Elizabeth. Jeśli ktokolwiek pomyśli, że jest ona kulą u nogi, srodze się pomyli. W spokojnych momentach będzie sobie podbiegać w różne miejsca, przyglądać się, dziwić, wzdychać, przysiadać – widać, że spędziła wiele lat w zamknięciu. Podczas walki stanowi cenną pomoc. Nie obawiajcie się, nie trzeba jej niańczyć, zawsze skryje się bezpiecznie gdzieś z dala od linii ognia. Co więcej, będzie poszukiwać nam broni, amunicji, soli, apteczek bądź pieniędzy w zależności od aktualnych potrzeb. Sztuczna inteligencja jest tu bardzo dobrze rozwinięta, zwłaszcza u Elizabeth. Nie ma tutaj opcji, by za nami biegła, jak to ma miejsce u towarzyszy w The Elder Scrolls. Jeśli będziemy się kierować w określonym kierunku, zwłaszcza aktywnego celu misji, sama również obierze ten kierunek i najprawdopodobniej nawet nas wyprzedzi, dzięki czemu nie mamy wrażenia, że grami sami, lecz w bardzo interaktywnej kooperacji. Czytając książki podczas niewoli nabyła też ciekawych umiejętności. Przede wszystkim jeśli mamy w zapasie odpowiednią ilość wytrychów, pomoże nam się włamać do sejfów i pomieszczeń. Skoro przy przedmiotach specjalnych jesteśmy - Elizabeth nie omieszka nam wskazać ważnych obiektów i mocniejszych przeciwników, jeśli się napatoczy któreś z nich. Poza tym może otwierać wyrwy przestrzenne w poszczególnych miejscach. Potrzebna osłona, hak, snajperka, zapas apteczek, plama oleju? Żadna sprawa, wskazujemy miejsce i jednym kliknięciem prosimy o pomoc. To się prędko Wam nie znudzi, obiecuję.

Na koniec dorzucę nieco goryczki, ale tylko troszkę. Poza przeszukiwaniem beczek i innych pojemników, interakcja ze światem jest stosunkowo mała. Owszem, da się zwalić jakiś garnek, stłuc butelki na kontuarze, ktoś się wścieknie za grzebanie w jego szpargołach, ale jest tego niezbyt wiele. Oczywiście destrukcja otoczenia musi być ograniczona, bo robiąc dziury w ziemi systematycznie byśmy spadali w przestrzeń, a to by popsuło rozgrywkę. Szkoda jednak, że nie ma częściej dwóch lub więcej dróg do celu jak w Deus Ex, przez co czasem można się poczuć jak w liniowej strzelance. Mimo wszystko otoczenie i fabułę tak znamienicie wykreowano, że ja tak za rączkę mogę się dać prowadzić nawet w rasowym cRPG-u.


Zmienne warunki pogodowe urozmaicają lokacje.


Siódme niebo
Co się tyczy oprawy, wystarczy spojrzeć na zwiastuny, screenshoty i posłuchać soundtracku na YouTube. Gra śmiga na zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 3, dzięki czemu wygląda zacnie, a zarazem jest dobrze zoptymalizowana. Nawet na średnim komputerze będzie można skorzystać z ustawień wysokiej szczegółowości. BioShock: Infinite wygląda przepięknie. Nie jest fotorealistyczny, lecz architektura, steampunkowa atmosfera, projekty lokacji i efekty – wszystko dopracowano pod każdym względem. Zdecydowano się na pewną stylizację zamiast realizmu, więc oprawa będzie przez długi czas odporna na upływ lat i postępy technologii. Zresztą postarano się o płynne i przekonujące animacje. Tylko w tym wszystkim mi brakuje nóg w pierwszej perspektywie oraz mniejszej ilości klonów, zwłaszcza rzucających się w oczy na plaży na początku gry.

Udźwiękowienie to ta sama, przepiękna bajka. Zacznijmy od muzyki. Stylizowana na początek XX wieku i parę dalszych dekad idealnie dopasowuje się do stylistyki Columbii. Kiedy jednak sytuacja stanie się dramatyczna, bądź rozpocznie się walka, możemy mieć pewność, że usłyszymy adekwatne nuty z głośników lub słuchawek, miejscami nawet kojarzące się z Silent Hillem czy inFamous 2. Kwestie nagrane przez aktorów brzmią nader przekonująco, para Booker DeWitt i Elizabeth to istny majstersztyk dubbingu. O efektach dźwiękowych nie będę się rozpisywać, wiadomo, iż w takiej grze, jaką jest BioShock: Infinite nie ma złej jakości. Wyróżnić jednak muszę przeszywający zaśpiew Szczebiota, stanowiący jakby połączenie zawodzenia upiora, ptaka z domieszką słonia – jakkolwiek śmiesznie może to brzmieć, warto usłyszeć strażnika w samej grze. Ciary gwarantowane.


Foch. I po grze.

Prędzej zapomnisz własne imię
BioShock: Infinite jest jedną z tych gier, których prawdopodobnie nie zapomnimy do końca życia. Niesamowita historia, niezwykły setting, wspaniała oprawa audiowizualna, interesujący protagoniści, wciągająca rozgrywka, unikatowe rozwiązania, niezła długość… To wszystko składa się na obraz mocnego pretendenta do tytułu gry roku 2013. Irrational Games ustawiło poprzeczkę bardzo wysoko, tworząc grę bliską ideału. Teraz pozostaje tylko czekać na dodatki. Takiego rodzaju rozrywki nigdy nie będzie za dużo. Gorąco polecam wszystkim graczom, ponieważ znajomość serii nie jest wymagana. A jeśli jesteście hardcore'ami, macie do ogarnięcia tryb gry z 1999, gdzie można jej nawet nie przejść.

Zalety i wady
+ rozwinięta fabuła
+ Elizabeth lepsza niż coop
+ Columbia i klimat
+ oprawa audiowizualna
+ długość
- klony
- mała interakcja ze światem
- brak nóg w widoku FPP

Moja ocena: 9,5/10

komentarzy: 1Środa, 10 kwietnia 2013, 23:34

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:dziś!

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4913 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 29 491 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl