avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Luty 2013)

Betatest: God of War: Wstąpienie

gry wideo, Betatest, god of war, PS3, Zapowiedź

Zakończenie historii Kratosa było nam już dane poznać w God of War III. Pojawiły się też rozmaite części uzupełniające na PSP i komórki. Znalazło się miejsce i dla prequela, Chains of Olympus, ale okazuje się, że to jeszcze niewystarczająco wcześnie. Dlatego przyjdzie nam poznać historię Kratosa sprzed CoO. Historię jego wstąpienia w szeregi bóstw (stąd tytuł, God of War: Wstąpienie, po zachodniemu Ascension).


Uważaj, mam zeza!

Zanim został bogiem, był człowiekiem
Akcja została umiejscowiona w sześć miesięcy po tragicznym wydarzeniu, jakim jest zamordowanie własnej żony i córki. Daje nam to 10-letni krok wstecz w stosunku do God of War na PS2. Będziemy świadkami tego, jak gniew będzie w nim narastać, by zerwać więzy łączące go z Aresem oraz wywrzeć zemstę za wplątanie w zabójstwo swojej rodziny zarówno na Aresie, jak i pozostałych bogach Olimpu. Za złamanie przysięgi krwi Kratos zostaje osadzony w Więzieniu Tytanów. Dodatkową karą są codzienne tortury w wykonaniu Furii. Pewnego dnia jednak Furia niszczy łańcuch unieruchamiający głównego bohatera, dzięki czemu ma on jedyną i niepowtarzalną szansę na ucieczkę. I nie marnuje jej. W trakcie rozgrywki możemy oczekiwać zgoła podobnego rozwoju wydarzeń z dwiema istotnymi nowościami. Pierwsza wynika z samego umiejscowienia akcji. Poznamy bardziej ludzką naturę Kratosa, jego wewnętrzne rozterki i duchową przemianę. Nie wątpię w to, że będzie to zrealizowane należycie i wreszcie będzie można się bardziej identyfikować z protagonistą. Drugą istotną nowością jest nieliniowa fabuła. Niestety w tej kwestii szczegóły nie są dostępne, ale zapowiada się co najmniej interesująco.


On przynajmniej nigdy nie będzie mieć zeza.

Stary, dobry slasher

Co się tyczy rdzenia rozgrywki, zmian tu raczej nie dostrzeżemy. To wciąż ten sam świetnie wykonany God of War, jaki znamy z poprzednich gier z tej serii. Będzie bicie mobków i ich kapitanów, będą pomniejsi bossowie, wielcy bossowie i ogólna jatka opatrzona hektolitrami krwi (dosłownie). Przerwy od walk tradycyjnie już zapewnią nam elementy platformowe oraz rozmaite zagadki od prostych po zaawansowane wymagające połączenia kilku elementów przy wspomaganiu się magią. Względem tej ostatniej mało na razie wiadomo, aczkolwiek Kratos może zamrażać wrogów, wspomagać Ostrza Chaosu ogniem, lodem i czarną magią. Nie samymi Ostrzami Chaosu Kratos żyje, więc by zwiększyć liczbę broni, może teraz wykradać wrogom oręż, albo zbierać go z ziemi niczym Ezio w Assassin’s Creed II i wykorzystać przeciw jego poprzedniemu właścicielowi. Rodzi to nowe możliwości, tym bardziej że można wykonywać ataki nimi w powietrzu w trakcie combosa. Przeprojektowano również system QTE. Zamiast ograniczonego wciskania przycisków mamy teraz wyprowadzanie ataków własnego wyboru i wykonywanie uników w odpowiednich momentach w zależności od tego, jaki ruch podejmuje przeciwnik. Reszta leci po staremu. Odblokowywanie trofeów będzie wiązać się ze znajdowaniem ukrytych skrzyń, skarbów, zaś uzupełnianie energii i życia odbywać będzie się za sprawą skrzyń odpowiedniego koloru bądź efektownych zabójstw.


Cisza przed burzą...

W blasku chwały
Bodaj największą nowością God of War: Wstąpienie jest tryb gry wieloosobowej. Co prawda, nie będzie tutaj popularnej ostatnimi czasy kooperacji, ale za to otrzymamy soczysty multiplayer w rozgrywkach dla samotników i lubiących drużynowe zmagania. Do wyboru będziemy mieć 4 bóstwa (Zeus, Hades, Posejdon i Ares) – każdy będzie oferować bonusy w innej sferze, niektórzy bardziej nastawieni na walkę, inni na magię, a co za tym idzie, każde bóstwo udzieli specyficznych dlań umiejętności. Nasza postać będzie zdobywać doświadczenie i awansować na wyższe rangi, co pozwoli na możliwość zakupu nowego uzbrojenia i reliktów dla naszej postaci. Ekwipunek nabywać można dzięki monetom uzyskiwanym za rozegrane starcia.

Rozgrywki toczyć będzie maksymalnie 8 osób naraz w 2 drużynach. Niedrużynowe zmagania pozwolą na wojów na arenie. Deathmatch, team deathmatch, capture the flag i nieujawniony jeszcze tryb czekają na ochotników. A multiplayer jest bardzo dobrze zaprojektowany, zmienny i dynamiczny. Każda mapa oferuje inne przedmioty do zgarnięcia (np. włócznia, buty Hermesa), wydarzenia losowe (np. magiczne ataki Herkulesa), pułapki (np. kolce na ścianach, przepaść) i sekrety (np. skrzynie z czerwonymi orbami lub skarbami). Pojedynki między graczami są zaciekłe i trzeba przewidywać kolejne ruchy rywala, by odpowiednio skontrować jego taktykę. Można też korzystać z opcji „gdzie dwóch się bije...”, albo w drużynowym trybie zbierać skarby dla własnej ekipy bądź stawiać pułapki na nieprzyjaciół. Hulaj dusza, piekła nie ma.


Told ya.

Wstąpienie po tytuł gry roku?
God of War: Wstąpienie zapowiada się naprawdę smakowicie. Interesująca historia w trybie dla pojedynczego gracza z nowym ludzkim obliczem Kratosa, solidny, dynamiczny i wciągający tryb gry wieloosobowej, nieliniowa fabuła zwiększająca replay value, ulepszona mechanika walki... To mówi samo za siebie. A do tego po zwiastunach i betatestach multi widać wyraźnie, że na oprawę audiowizualną narzekać nie będzie można – jest piękna i klimatyczna jak zawsze. Mam nieodparte wrażenie, że nadciąga najlepsza część Boga Wojny. Teraz tylko odliczać dni do premiery – 15 marca, tylko i wyłącznie na PlayStation 3.

Prognoza: 9,5/10

komentarzy: 3Środa, 27 lutego 2013, 16:03

Betatest: SimCity

simcity, SimCity 5, gry wideo, Betatest, Zapowiedź

Niemal pięć lat temu dane nam było ujrzeć najostatniejszą część SimCity, czyli dodatek do SimCity: Społeczności. No dobra, nie Maxis maczał w tym palce, więc może i nawet 10 lat. Tak czy owak, szału nie było, ale po niemal 5 latach szał zaiste wróci, mówię Wam. I nie rzucam słów na wiatr, bo sam uszczknąłem nieco podczas beta-testów. Jest dobrze, bardzo dobrze. Tylko czy...


Tak wygląda miasto, gdy wszystko robimy dobrze.


... ale zacznijmy od początku...
SimCity wkracza w nową erę z przytupem i rozumem, choć nie mogę pozbyć się wrażenia, iż na każdym kroku kłaniamy się casualom, nie pozwalając popełnić nigdzie błędów. Tutorial ma tak robić i robi to dość dobrze, tłumacząc zawiłości ogarniania miasta po kolei, nie wrzucając wszystkiego za szybko. O co się można przyczepić odnośnie trzymania za rączkę? Otóż teraz wodociągi prowadzone są jedynie pod ulicami, zaś wszelakie strefy budowlane możemy ustawiać jedynie przy jezdni. Jest to spowodowane tym, że teraz możemy drogi powykręcać na wszelkie możliwe sposoby i nijak nie popsuje to planowania miasta! Za to plus, a ponadto niweluje to możliwość poczynienia błędu w postaci wyznaczenia strefy budowlanej zbyt daleko od drogi, przez co nic tam się nie wybuduje. Jako weteran serii jakoś przyzwyczajony byłem do używania mózgu w większym stopniu, no ale nie da się odmówić wygody nowemu rozwiązaniu. I przede wszystkim niebywałej urody, a jednocześnie realizmu – miasta optymalne niekoniecznie będą posiadać przecznice jedynie pod kątem prostym.


Tak wygląda miasto nocą, gdy wszystko robimy dobrze.

O wiele wygodniej rozplanowuje się infrastrukturę naszej miejscowości. Przystanki autobusowe stawia się przy drodze w formie znaku drogowego bez potrzeby wygospodarowania osobnej części przestrzeni. Podczas planowania przystanków genialnie podświetla się okolica względem zasięgu dla simów. Podobnie jest z parkami, stacjami kolejowymi, wszelkimi budynkami użyteczności publicznej. Wcześniej trzeba było wypatrywać odpowiednich budynków lub usuwać strefy, teraz wszystko mamy jak na dłoni za jednym kliknięciem. Ciężej z kolei wypatruje się stref, jakoś nie mogłem zlokalizować w interfejsie ukazywania poszczególnych rodzajów, przez co miałem z tym małe problemy, ale da się żyć. Naturalnie dalej musimy dbać o zdrowie, wykształcenie, bezpieczeństwo, czystość, dostęp do wody pitnej, a także elektryczność. To wszystko da się osiągnąć dzięki wychodzeniu naprzeciw potrzebom simów oraz oferując strefy pod budowę, kiedy jest na nie zapotrzebowanie.


A tak, gdy dajemy ciała...

Dobrze zaprojektowano interakcję z simami. Wcześniej były to tylko spotkania z petentami w formie tekstu, teraz będziemy widzieć rozżalonych simów z transparentami przed ratuszem, kiedy dojdzie do poważniejszych sytuacji wymagających interwencji. Ogólnie można więcej podglądać jeśli chodzi o życie mieszkańców naszego miasta. Możemy podpatrywać, gdzie udają się do pracy, sprawdzić ogólne statystyki, jeśli więcej ludzi pracuje w sąsiedniej miejscowości. Skoro już przy tym jesteśmy. Teraz miasta znajdujące się w tym samym regionie mogą sobie pomagać realizując wspólnie wyzwania, jak np. wystrzelenie rakiety w kosmos. Można nastawić też własne miasto na specjalizację, czy to turystyki, ciężkiego przemysłu, albo hazardu. Do wyboru, do koloru, a jednocześnie bez odgórnych ograniczeń znanych ze Społeczności. Łącznie może współpracować aż 16 miast, a dodatkowo będziemy mogli porównać nasze rezultaty z innymi graczami poprzez system CityLog analogiczny do tych z innych gier wydawanych przez EA ostatnimi czasy.


A tak, gdy natura ma okres...


I tylko boli mnie, że od czasów SimCity 3000 nie ma nawet śladu po generatorze krainy. Gdzie te świetne opcje ustawiania procentowych ilości wody, drzew, wzgórz i obserwowanie, jak tworzy się idealna lokacja pod mieścinę, którą wystarczy tylko przez minutę dopieszczać. Czy będzie takie coś dostępne w pełnej wersji albo nawet później w DLC? Oby, bo pomagało bardzo i przyspieszało start w wymarzonej lokacji. Ale ból ten uśmierza kolejna nowinka SimCity. Otóż poszczególne budynki można ulepszać. Na przykład elektrownię wiatrową możemy wyposażyć w podjazd, dodatkowe wiatraki, a nawet znak drogowy, by dostawcy pizzy nigdy więcej nie mieli problemów z dotarciem na miejsce. Brakuje klas w szkole? Od czego jest dodatkowy segment. Możliwości można mnożyć naprawdę długo, tym bardziej, że rodzajów ulepszeń również jest niemało.


Co lepsze, pierwszy plan czy tło?


Nowa jakość

Nowy silnik Glassbox, na którym śmiga SimCity, sprawdza się bardzo dobrze. Już na średnim sprzęcie dane nam będzie oglądać całkiem dokładne tekstury i przyzwoite animacje. Oczywiście jeśli liczymy na wyborne widoki rodem ze screenshotów pokazanych przez wydawcę, należy uzbroić się w komputer spełniający zalecane wymagania sprzętowe. Mimo wszystko na optymalizację nie można za bardzo narzekać, czego o serii The Sims nie można było raczej powiedzieć. W kwestii oprawy dźwiękowej, postawiono na nieco inny klimat niż w poprzedniczkach. Można nieco zatęsknić za jazzowymi przygrywkami, jednak aktualna ścieżka dźwiękowa buduje równie specyficzną atmosferę, dzięki czemu człowiek ma ochotę budować więcej i lepiej. Wykonano tutaj kawał dobrej roboty, co potwierdzam po ograniu wersji beta.


Uwielbiam fioletowy kolor, musiałem...


Burmistrz, to brzmi dumnie
Już 7 marca dostaniemy w swoje ręce nową odsłonę legendarnej serii SimCity. Moda na rebooty trwa w najlepsze, aczkolwiek w przypadku tego tytułu chyba można być spokojnym o nowy wizerunek serii. Szkoda tylko, że nazewnictwo może się nieźle pokręcić... Tak czy owak, za tydzień z hakiem pecetowcy będą świętować milionowych mieszkańców, zerową przestępczość i miliardy simoleanów oszczędności. O ile tylko będą w stanie osiągnąć te kamienie milowe, by móc cieszyć się odblokowanymi nagrodami.

komentarzy: 3Wtorek, 26 lutego 2013, 15:47

Zapowiedź: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

Zapowiedź, gry wideo, PS3, naruto, naruto shippuuden

Jak co roku (wyłączając 2009), otrzymujemy kolejną część Naruto z serii Storm. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations poszedł w nieco innym kierunku, udostępniając grywalne postaci sprzed Shippudena, a część fabularną wypychając zwykłymi walkami przerywanymi wstawkami anime specjalnie stworzonymi na potrzeby gry (przy czym większość się dublowała z oryginałem). Co będzie oferować trzeci Storm?


Jedna z piękniejszych walk w serii Storm.

Czwarta Wielka Wojna Shinobi
Jeśli ktoś jest po tyłach z historią Naruto i chce uniknąć spoilerów, radzę przejść dalej. Otóż Tobi sprzymierzony z Kabuto z wielotysięczną armią klonów Białego Zetsu ruszają na wielkie państwa, czego celem jest przechwycenie Killer Bee i Naruto, by zdobyć czakrę ośmioogoniastego i dziewięcioogoniastego. Warto zaznaczyć, że część historii, która została przedstawiona w Generations, nie zostanie pominięta w Storm 3, zatem możemy oczekiwać ciekawych walk z QTE w roli głównej i wyśmienitą reżyserią. Tak więc będziemy bronić wioski Konoha przed natarciem Kyuubi i zamaskowanej postaci, wraz z Sasuke napadniemy na zgromadzenie wszystkich Kage, a także Konan zmierzy się z Tobim. Jeśli chodzi o zasięg historii, na pewno przyjdzie nam stanąć do walki z Itachim, Nagato, a nawet statuą Gedou Mazou.


Karczemne bijatyki na dworze.

W Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 wróci tryb fabularny znany z Naruto: Ultimate Ninja 5 czy Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2. Będziemy mogli przemierzać krainy, wykonywać zadania poboczne, wcielać się w różne postaci – w tym nawet w Kushinę, matkę Naruto, co jednak nie potwierdza, że będzie można nią walczyć. Z Naruto: Ultimate Ninja 5 powrócą też walki masowe, np. z siedmioma miecznikami Mgły, oddziałami Zetsu, samurajów bądź Ginkaku i Kinkaku. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że będą lepiej zrealizowane niż w NUN5, gdzie to panował totalny chaos, a animacje kulały. Nie jest jeszcze do końca potwierdzone, czy przyjdzie nam walczyć z Madarą Uchihą, ale to już kwestia dni, więc jakoś doczekamy. Według trailera przyjdzie nam też w pewien sposób dobierać, na jakich frontach walczymy najpierw, co być może będzie zmieniać poziom trudności późniejszych walk.


Za dużo Godzilli i Daimosa...

Do wyboru, do koloru
W grze ma być dostępne ponad 80 grywalnych postaci, i to bez oszukiwania jak w przypadku z Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations, gdzie wrzucono kilkanaście postaci sprzed Shippudena. Jeśli to prawda, będziemy mieć do czynienia z naprawdę imponującym repertuarem postaci, a możliwości będą niezliczone ze względu na fakt, że teraz walki drużynowe mają być zaopatrzone w skoordynowane serie ataków. Co więcej, poza ograniczeniem jutsu podmiany dorzucono do aren elementy, które można zniszczyć (skrzynki, deski, rusztowania itp.), a także powróciły wyrzucenia poza arenę znane chociażby z Naruto: Ultimate Ninja 3, z tym, że tym razem przed wyrzuceniem może uratować nas shinobi ze wsparcia. Co ciekawe, jeśli zakończymy walkę poprzez ultimate jutsu, dorzucony będzie obraz i jakiś cytat walczącego. Mam tylko nadzieję, że w takim przypadku przeciwnik nie będzie widoczny po animacji, co rodzi absurdalne sytuacje, jak wchłonięcie przez mangekyo sharingana, po czym postać pokazuje się na arenie tylko po to, by się przewrócić.


Prawie jak Rasengan.

Wśród grywalnych postaci warto zaznaczyć, iż wreszcie dane będzie nam pokierować wszystkimi jinchuuriki, od Gaary, przez Utakatę, po Naruto. Co więcej, Naruto będzie dostępny także w trybie sojuszu z Kuramą, zatem podobnie do Killer Bee. Z ciekawostek odnośnie walk, bestie ogoniaste będą miały dodatkowy ruch, a mianowicie bombę z czakry. Po raz pierwszy w serii na ekranie ujrzymy także krew w postaci śladów na postaciach i mało widocznych odprysków podczas ciosów, co jednak jest tylko estetycznym dodatkiem, bez żadnego wpływu na rozgrywkę, ani ograniczenia wiekowe. W trakcie fabularnych walk będziemy mieli także możliwość wyboru, czy chcemy toczyć walkę normalnie, czy też z naciskiem na przeszłość, co zmieni barwy na odcienie sepii i zmieni bohaterów na ich odpowiedniki sprzed lat.


Ta atrakcja tylko w Japonii (przynajmniej na razie).

Next-gen anime
Co się tyczy oprawy audiowizualnej, nie ma tu większych zmian. To wciąż świetnie odwzorowane anime przeniesione skutecznie do wirtualnego trójwymiarowego uniwersum. Animacje są płynne, z rzadka tylko widać małe niedociągnięcia, gdy walczą postaci różnie ubrane bądź odrębnych wielkości (trzymanie w powietrzu miast za szaty itd.). Cieszy fakt, że jak zwykle będziemy mogli wybrać pomiędzy oryginalnym japońskim dubbingiem, a angielskimi głosami. Nadto jak zwykle będziemy mogli usłyszeć zupełnie nowe kompozycje stworzone na potrzebny Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, które jednak bardzo wiernie oddają ducha soundtracku anime. Po ograniu wersji demo już teraz ślinka mi cieknie na ścieżkę dźwiękową. Zresztą widać wybornie na zwiastunach, że w kwestii grafiki i udźwiękowienia nie ma się chyba, co martwić.


Ultimate jutsu będą robić wrażenie, oj tak...

Że ile?
To nie żart. Twórcy zapowiadają, że kampania fabularna ma wystarczyć na około 50 godzin, co może być realne ze względu na rozpiętość historii, jaką ogarnie nowe Naruto. Gdy Wam będzie i tego mało, pozostaną jeszcze rozmaite wyzwania oraz rozbudowany tryb multiplayer z turniejami oraz innymi atrakcjami do odblokowania. Czwarta Wielka Wojna Shinobi w Europie, w tym w Polsce, rozpocznie się na konsolach PS3 i X360 już 8 marca. Do zobaczenia na polu bitwy!

Prognoza: 9/10

komentarzy: 0Poniedziałek, 25 lutego 2013, 14:22

Recenzja: Killzone

ps2, Killzone, FPP, gry wideo, recenzja

W zasadzie niezbyt mnie ciągnęło do Killzone i miałem zamiar sobie tę grę odpuścić. Jakiś czas później jednak na PS3 ukazał się Killzone 2, który okazał się być jedną z najlepszych gier na tę platformę. A że „dwójki” nie ruszę, nie przeszedłszy pierwszej części... Recenzja powie Wam, „czy było warto?”.

Ach, ta ekspansja
Ludzkość kolonizuje kolejne planety. Jedna z nich, nazwana Helghan, okazała się być jednak bardzo nieprzyjazna dla organizmu ludzkiego. Wielu ludzi poniosło śmierć, aczkolwiek część przetrwała, choć nie pozostała bez wpływu na organizm. Planeta sprawiła, że część kolonii, która przeżyła, stała się potężniejsza, wytrzymalsza i szybsza. I rozpoczęła ekspansję na własną rękę. Mieszkańcy planety Vekta jako pierwsi padli ofiarą agresji Helghastów. Nie zostawili jednak tego bez odpowiedzi. Ludzie próbują odeprzeć napaść, walcząc desperacko z przeważającymi siłami wroga. Generał Vaughan rozpoczyna misję, która ma zadać cios głównym siłom Helghastów, ratując mieszkańców planety. Misji tej podejmuje się Jan Templar, który sam jednak nie da rady zwyciężyć z wrogą armią. Po drodze dołączą do niego jeszcze trzy postaci, cicha snajperka Luger, ludzki czołg Rico oraz tajemniczy szpieg Hakha. To tak pokrótce, ażeby nie zdradzać za wiele. Poskarżę się tylko, że niepotrzebnie ukazywane nam są decyzje dokonane przez wroga – przez to napięcie jest o wiele mniejsze.


Kamuflaż się przydaje, wiecie?

Czterej pancerni i cel
Jak można się domyślić, w grze dostaniemy możliwość wcielenia się owe cztery postaci, aczkolwiek nie od razu. Z początku sterujemy jedynie Templarem, któremu towarzyszą jacyś mniej ważni wojacy. Póki postać ta jest względnie sama, gra się strasznie wlecze. Mógłbym wręcz rzec, że się nudziłem. Na szczęście już w trzeciej misji zaczęła się rozkręcać właściwa zabawa. Bo choć fabuła jest przewidywalna, a gęby postaci zaprojektowano tak, by nawet niewidomy się domyślił, kto jest tym złym, to relacje między protagonistami i dialogi, które wymieniają to majstersztyk. Wszystko nabrało prawdziwych rumieńców zwłaszcza po spotkaniu czwartego bohatera. Drużyna dzieli się na dwie dość nietypowe i genialnie skontrastowane pary, które od początku zaciekawiają gracza i to właśnie ich historie oraz zachowanie sprawiają, że chce się przeć dalej przez poziomy – czyli wykonuje to, czemu nie daje rady fabuła. Dodatkowo smaku grze dodaje fakt, że cele misji rozgrywanych na poszczególnych poziomach dla danych bohaterów potrafią się znacząco różnić, a do tego dane nam będzie poczytać różne dialogi.

A czym charakteryzują się protagoniści? Ano Templar to typowy żołnierz świetnie radzący sobie z karabinami szturmowymi i granatami. Luger to cicha i zwinna zabójczyni, jedyna, która używa termowizji (całkiem nieprzydatnej jednak poza budynkami), z najsłabszym pancerzem, ale za to z największą szybkością, nożem bojowym i wyciszonym karabinem snajperskim. Skuteczna zwłaszcza w rękach taktycznych graczy. Następnie jest Rico, opancerzony lepiej niż T-55 oraz wyposażony w ogromnego miniguna z rakietnicą, lecz powolny i niezdolny do używania drabin. Na końcu Hakha, specjalista w używaniu broni Helghastów, także całkiem szybki i uzbrojony w nóż oraz posiadający zdolność przechodzenia przez zabezpieczenia wroga. Co prawda, każda postać posiada możliwość ataku w zwarciu, ale tylko noże zapewniają zabicie przeciwnika za jednym zamachem.


Zresztą... Wam i tak się gały świecą na kilometr...

Cel... pal!
Tak generalnie przedstawia się rozgrywka w każdym shooterze. Pozwolę sobie w przypadku Killzone’a zacząć od niewypałów. Tak się składa, że jeden z ważniejszych elementów gry, mianowicie celowanie, został wykonany topornie. Gra nie reaguje płynnie na ruchy analogiem czy myszką (podłączoną za pomocą przelotki), a już mierzenie przez lunetę w karabinie snajperskim to horror. Albo celownik w zbliżeniu nieco się porusza, albo nagle spojrzenie jest kierowane w kierunku, gdzie chcieliśmy wycelować. Cóż, da się do tego przyzwyczaić, ale nie zmienia to faktu, że przyjdzie nam co jakiś czas ponarzekać. Bywa też, że ukończymy pół poziomu, a do checkpointa będzie wciąż daleko. Nienajlepiej jest też ze zróżnicowaniem wrogów pieszych – praktycznie wszyscy wyglądają jak morda w masce z okładki gry. Dopiero z czasem nauczyłem się odróżniać, kto używa rakietnicy, a kto pruje z ciężkiego karabinu.

Za to póki nie siedzimy w miejscu, kiedy ujawnione zostaną następne cele, gra nie da nam zbyt wiele czasu na wytchnienie. Niemal cały czas coś się dzieje, a nasze ręce będą zajęte szukaniem osłony i wybijaniem Helghastów, których więcej niż hardkorów na YouTubie, aczkolwiek nie spotkamy się z sytuacją, kiedy to wrogowie wylatują bez końca, póki gdzieś nie dotrzemy. Choć raz był to problem, bowiem gdy wrogowie mający mi otworzyć drzwi, zostali przeze mnie prędzej ustrzeleni z ukrycia, musiałem cofnąć się o parę minut. Cele są zróżnicowane, raz trzeba obronić strategicznie ważnego punktu, innym razem dotrzeć pod ostrzałem wroga w określone miejsce, kiedy indziej zdobyć ważny przedmiot, wysadzić most, bądź wezwać nalot na pancerne pojazdy wroga. Raczej nie ma, co narzekać na jednostajność, a zwłaszcza, kiedy rozgrywa się poziomy różnymi postaciami.


Po mordzie go kolbą!

Arsenał całkiem typowy. Są noże, pistolety, karabiny, ciężkie karabiny, wyciszony karabin snajperski, rakietnica, granaty, odpowiedniki wyżej wymienionych markowanych logiem Helghastów. Jest też, do czego postrzelać. Poza piechotą z różnym uzbrojeniem, do zniszczenia twórcy podsuną nam też pojazdy opancerzone, latające roboty i statki desantowe. Będziemy mogli też zasiąść za sterami wieżyczki.

Gra posiada też całkiem ciekawie zapowiadające się multi z kilkoma trybami gry, ale z powodu niepodłączonej do netu konsoli nie miałem, jak sprawdzić tego w praniu i przekonać się, czy w ogóle jest, z kim grać, aczkolwiek najpewniej chętni poszli na serwery Killzone HD. A mamy do dyspozycji poza typowym deathmatchem również strategiczną dominację określonych punktów na mapie. Może kiedyś przyjdzie mi zaktualizować ów tekst.

Utalentowane leniwce
Grafika jak najbardziej zdaje egzamin, choć do Blacka Killzone’owi niestety brakuje. Lokacje są jednak dopracowane i zróżnicowane, więc oko nasze się raczej nie znudzi. Projekty postaci i ich mimika także są ok. Cóż, nie ma co się rozpisywać – bywa lepiej, ale tu jest całkiem nieźle, podejrzewam, iż utalentowany zespół grafików był nieco leniwy. Za to dubbing, muzyka i udźwiękowienie już zasługują na pochwałę. Kiedy postać jest wkurzona, słychać to w jej głosie, kiedy stosuje ironię, naszym uszom to nie umknie. Muzyka jest typowo wojenna, ale nuta wpada w ucho i dobrze oddaje sytuację na ekranie.


Jedna z lokacji, kiedy nie widać, że to tylko PS2.

To warto?
Myślę, że tak, choć celowanie trochę męczy, a fabuła jest nieco słaba i zbyt przewidywalna. Za to zróżnicowana rozgrywka, czterech bohaterów do wyboru, ich dialogi i relacje to coś, co warto poznać, jeśli lubi się FPS-y. Do tego wszystko okraszone niezłą grafiką i bardzo dobrym udźwiękowieniem, tak więc myślę, że można się pokusić, tym bardziej, że gra kosztuje niecałe 50zł w sklepach lub już kilkanaście złotych na aukcjach czy w sklepikach z używkami.

Zalety i wady
+ 4 różnych bohaterów i ich misje
+ wyraziste postaci i świetne dialogi
+ udźwiękowienie
+ ciekawe multi
- przewidywalna fabuła
- celowanie
- mała różnorodność przeciwników
- trochę zbyt rzadkie checkpointy

Moja ocena: 7,5/10

komentarzy: 7Czwartek, 14 lutego 2013, 09:14

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 275 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5004 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 30 242 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl