avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Grudzień 2013)

Recenzja: Rise of the Triad

ROTT, Rise of the Triad, remake, recenzja, gry wideo

Moda na remaki trwa w najlepsze. Bywają gorsze przeróbki, bywają lepsze. Niektóre przypisują sobie znaczek HD i zwą się remake'ami, choć tak naprawdę stanowią remaster. Z czym do czynienia mamy w przypadku Rise of the Triad?


Pikselozą w Twoje ślepia!

Ślubuję ci wierność
O ile w przypadku Serious Sam HD nie było trudno o gruntowną przeróbkę graficzną na nowym silniku z zachowaniem wielu cech oryginału, tak chyba każdy się zgodzi, że z produkcji niewiele bardziej zaawansowanej technologicznie od Wolfenstein 3D stworzyć dobrze wyglądającą grę, jaka przypomina oryginał, jest naprawdę ciężko. Jednak ludziom od Interceptor Entertainment się to udało, a przy tym dorzucili wiele dobrego do poszczególnych poziomów. Fabularnie większość jest taka sama, oddział H.U.N.T. wyrusza na wyspę zbadać działalność kultu Triady. Jakie zmiany? Otóż jest teraz komiksowo, dorzucono nieco więcej szczegółów, no i zdubbingowano postaci. Przemodelowano walki z bossami, są teraz znacznie bardziej urozmaicone, aczkolwiek nie porzucono rdzenia rozgrywki w przypadku starć z szefuńciami.

Znalazło się też więcej sposobów na rozśmieszenie gracza – w Dark War było to bardziej subtelne, teraz mamy wiele żartów i nawiązań podanych wprost. Przed poszczególnymi misjami (20 i 4 sekretne) możemy wysłuchać odprawy – oczywiście pełnej jaj i odniesień do innych gier czy filmów. Podobnie i tym razem mamy dwa zakończenia – dobre i złe – choć tym razem ciężej wpaść na to negatywne outro. Ale niech Was to nie zwiedzie, gra wcale nie pobłaża graczom doraźnym. Jeśli macie zamiar grać na wyższym poziomie trudności i jeszcze stronić od wybuchowych oraz magicznych broni, nie będzie lekko. Elementy platformowe odpowiednio zmodyfikowano - niektóre są teraz łatwiejsze, inne zaś dają mocno w kość, ale na szczęście teraz quick-save i możliwość zapisu w dowolnym momencie ratują tyłek. Choć sama kampania jest dość krótka, bo można się uwinąć w ani 4 godziny, tak chcąc wybadać wszystkie sekretne miejsca, przyjdzie nam pobłądzić co najmniej 6, jeśli nie więcej. Oczywiście chcąc nabić wszystkie osiągnięcia należy przygotować się na minimum kilkanaście godzin strzelania do członków Triady.


Kreatywne wykorzystanie elementu klasyka.

Pędziwiatr
Rise of the Triad: Dark War to tytuł bardzo dynamiczny. Nie tam szukać zabawy w krycie się za przeszkodami, schylania w okopach i takich tam. Tutaj jest to pomnożone razy dwa! Śmiem twierdzić, że niektóre etapy – także w trybie gry wieloosobowej w momentach, gdy przybyło uczestników – były bardziej dynamiczne niż Unreal Tournament! Należy się ruszać, by nie dać się złapać w sieć, zajść od tyłu i odebrać rakietnicy, oberwać granatem, albo kulą ognia. Kiedy otwieramy przejście, warto mieć oczy dookoła głowy, inaczej szybko pasek życia zejdzie do czerwonego poziomu. Nieco inaczej funkcjonuje teraz pancerz. Wcześniej kamizelka kuloodporna oraz pancerz z azbestu (przeciw ogniowi) były ograniczone czasowo. Teraz są na stałe i mają własny pasek wytrzymałości. Powróciły też wszystkie znane dotąd power-upy, więc zakosztujecie trybu boskiego, trybu psa, trybu Merkurego, trybu sprężystego czy grzybków halucynogennych. I to się da łączyć. Zjarany pies z wielkimi skrzydłami, który gryzie w kark wrogów z powietrza? Tylko w Rise of the Triad!

Wspominałem o wierności, ale powiem to raz jeszcze. Jeśli ktoś doskonale zna pierwowzór, niejednokrotnie przewidzi pułapki zastawione przez twórców na graczy. Zasadzka Triady po dojściu do połowy korytarza? Wróg atakujący z tyłu z góry? Skocznie wybijające wprost pod karabiny nieprzyjaciół? Bywa i tak, a i bywało również w oryginale. Nie dodawano nowych broni, ale odświeżono stare dorzucając im niezbyt inwazyjne strzały alternatywne – celowanie dokładnie z pistoletu czy karabinu maszynowego, kamerka na rakietach naprowadzających. Excalibat z kolei jest bardziej intuicyjny w użyciu dzięki alternatywnemu strzałowi. Wrogowie ci sami, ale dzięki większej ilości detali znacznie bardziej rozpoznawalni. Wady? Owszem, niedoróbki techniczne i niekiedy bugi. Gra z rzadka może się wykrzaczyć do pulpitu, albo ukaże Wam kończyny wrogów przenikające przez ściany. Co więcej, jeśli postrzelać w wystającą rękę... zabijemy przeciwnika. Twórcy jednak nieustannie pracują nad poprawkami, a skromna ilość trybów i map winna być wynagrodzona w przyszłości darmowymi DLC oraz dziełami użytkowników za sprawą edytora – już teraz ktoś tworzy legendarny poziom, który specjalnie doprowadza do błędu gry wywalającej grającego do systemu...


Krwawa łaźnia z bonusem.

Multiplayer niestety nie jest jakoś zbyt oblegany, może po trochu ze względu na nierówną optymalizację (aczkolwiek stan się poprawia dzięki łatkom, jednak póki co 5 map działa wybornie, po czym szósta chrupie, gdy zechcemy dać wycisk podzespołom) oraz wciąż niezbyt liczne możliwości. Jak mówiłem, z tygodnia na tydzień liczba opcji rośnie, więc można śmiało kupować na zapas, jeśli już teraz kusi Was ten old-school. Jak pamiętamy, Rise of the Triad: Dark War posiadał aż 9 trybów rozgrywki i znacznie więcej map, więc podejrzewam, iż deweloper i wydawca będą dążyć przynajmniej do odrestaurowania stanu ilościowego sprzed lat. Tryb wieloosobowy lubi się napełnić popołudniu i wieczorem, ludzie są fajni, organizują eventy i gra się wybornie. Ostatni raz taki ubaw miałem, ogrywając multi w Duke Nukem Forever. Jakieś uwagi? Owszem, karabiny i pistolety nie mają w trybie wieloosobowym znaczenia, a nieraz respawn wrzuci nas tuż pod nos osoby uzbrojonej w karabin rakietowy… Mimo wszystko do gry wrócę nieraz, zwłaszcza jak usłyszę, iż wyszedł nowy patch.

Let’s rock!
Unreal Engine 3 już nie robi takiego wrażenia jak kiedyś, jednak gdy porównać oryginał z remakiem, nie da się ukryć, że twórcy wykonali tytaniczną pracę na rzecz przywrócenia gry do łask współczesnych wymogów. Za to wszystko, za wierność oryginałowi, za pomysły na projekty lokacji oraz efekty specjalne (ludicrous gibs!) daję wyższą ocenę, aczkolwiek mam świadomość, że gra nie należy do pięknych.


Są i ładniejsze miejscówki...

Co innego udźwiękowienie. Dubbing przedstawia się poprawnie, słucha się dobrze, nic tam nie przeszkadza w odbiorze. Odgłosy broni i wybuchów nie są jakieś wyborne, ale również oceniam na zdatne do słuchania. Za to ścieżka dźwiękowa... a w sumie to dwie, bo można wrzucić na głośniki klasyczny soundtrack z Dark War! Ale nie wiem, czy wszyscy się skuszą, bo remake starych utworów to arcydzieło sztuki muzycznej. Świetnie się słucha w grze, poza grą, a i zostaje w pamięci na bardzo długo. Notorycznie łapię się na tym, że nucę sobie kawałki zasłyszane podczas niczym nieskrępowanej rozwałki.

I to ja rozumiem
Dzika, nieokiełznana gra stanowiąca niezwykle udany remake z zachowaniem podstawowych zasad rozgrywki tytułu z 1994 roku, z dobrą grafiką i świetnym udźwiękowieniem. Do tego z edytorem, kolejnymi patchami i darmowymi DLC. Czegóż chcieć więcej? Może niskiej ceny? 13,99€ to chyba niezbyt wygórowana kwota za tyle radochy w jednej skromnej produkcji. Już teraz na zachętę małą wrzucę nieco lichą, ale jednak ósemkę. Bo frajda jest na tyle przednia, że póki co dość skutecznie zakrywa wypunktowane w tekście wady. Jak będą kolejne łatki, dam znać, co poprawiono i czy ósemka ta nieco się umocni.


... a nawet raj zbieracza punktów.

Zalety i wady
+ wierny remake
+ dynamiczny gameplay
+ old-school
+ humor
+ edytor
+ darmowe DLC
- niedoróbki techniczne
- niekiedy optymalizacja
- póki co mało trybów i map
- krótka

Moja ocena: 8/10

komentarzy: 2Piątek, 20 grudnia 2013, 01:20

Recenzja: Rise of the Triad: Dark War

recenzja, gry wideo, ROTT, Rise of the Triad, FPS

Wielu kojarzy taką trójcę w postaci Wolfenstein 3D, Doom i Duke Nukem 3D w przypadku pionierów strzelanek pierwszoosobowych. Tak się składa jednak, że pomiędzy nimi znalazło się kilka wartych uwagi tytułów dla gatunku FPS-ów, o jakich niestety mało ludzi wie. Wśród nich zdecydowanie warto umieścić grę, która pierwotnie miała być dodatkiem do Wolfena.


Autonamierzanie w pionie się bardzo przydaje.

Polowanie na Triadę
Specjalna jednostka agentów H.U.N.T. (High-risk United Nations Task-force, czyli coś w rodzaju grupy uderzeniowej wysokiego ryzyka narodów zjednoczonych) udaje się na San Nicolas Island, by zbadać działalność kultu Triady w starożytnym klasztorze. Grupa dowiaduje się, iż sekta planuje zniszczyć Los Angeles i zarazem traci bilet powrotny do domu – patrol niszczy łódź niechcianych gości. Agenci H.U.N.T. postanawiają zatem przeć naprzód i, jeśli się da, powstrzymać kult przed osiągnięciem celu. Na początku pozytyw, gdyż można wybrać bohatera pasującego do naszego stylu gry – od mniej wytrzymałej i szybkiej postaci, przez neutralnego żołnierza po wolniejszego tanka, który jest w stanie wytrzymać bezpośrednie spotkanie z całym magazynkiem pistoletu.

Fabuła nie jest jakoś specjalnie wymyślna, ale stanowi skuteczny pretekst do dalszego przemierzania etapów i bicia bossów, jakich jest 4, przy czym ostatni nieco bardziej problematyczny i rozciągnięty na 3 misje. Historia przedstawiona jest w postaci przeważnie statycznych obrazów i tekstu, co w zupełności wystarcza, aczkolwiek dla niektórych może występować zbyt rzadko (jedynie na początku, końcu i między rozdziałami – przy czym każdy składa się z nawet 9 epizodów). Co ciekawe, w grze występują dwa zakończenia, pozytywne i negatywne, przy czym wręcz niemożliwym jest na początku domyślić się, jak osiągnąć to pozytywne. Zresztą Rise of the Triad: Dark War jest subtelnie darzone humorem twórców i miło jest poczytać prześmiewcze komentarze negatywnego zakończenia.


Biorę go!

Raz na wozie, raz pod wozem
Muszę przyznać, że Dark War generalnie daje frajdę z gry, chociaż nie ustrzegł się od czasu do czasu momentów bez polotu bądź wręcz nudnych. Wynika to z faktu, że niektóre poziomy są mocno tematyzowane. Znajdzie się więc taki, w którym wiele razy pojeździmy windami, co może utrudnić poszukiwania nawet pomimo opcji włączenia mapy tabem. Jest poziom z przełącznikami – dźwignie, płyty naciskowe, przyciski... Wszystko może ujawnić jakieś przejście w ścianie, co pozwoli popchnąć eksplorację do przodu – chyba że przeszkodzi nam w tym jakiś bug i zmusi do wczytania gry bądź rozpoczęcia od początku danego etapu, dlatego warto zapisywać stan gry na przemian. Znalazł się też poziom upakowany chyba 200 przeciwnikami, przy czym rakietnice ukryto w przejściach sekretnych, bez odkrycia których porzygamy się od sztukowania ołowiem nieprzyjaciół. Pozostałe poziomy zaś sprawiają, że aż chce się strzelać i szukać bez końca i życzy, by zabawa trwała i trwała – twórcy postawili nacisk na czysty gameplay, a kilka razy nawet da się wystraszyć, kiedy wrogowie nagle wyskoczą zza świeżo odsłoniętej ściany po naciśnięciu płyty-pułapki. Zadbano o zróżnicowaną tematykę otoczenia oraz zgrupowań wrogów.

Broń palną można podzielić na dwa rodzaje. Jest pistolet, dwa pistolety naraz oraz karabin maszynowy. Prawdziwa frajda jednak zaczyna się od broni rakietowej – tych jest znacznie więcej, aczkolwiek możemy jednocześnie nosić tylko jedną sztukę z dość szczupłym zapasem amunicji. Jest bazooka, rakiety naprowadzające, podwójne rakiety, pijane rakiety, ściana ognia, bomba ognista, a nawet excalibat (magiczny kij bejsbolowy) – taka prymitywna wersja mrocznego kostura... Cóż, zanim powstała różdżka, mnisi potrzebowali mieć materiał do ćwiczeń, stąd taki typ oręża w grze. Niektóre bronie dadzą się używać na więcej sposobów, jak exclibat wystrzeliwujący kilka ognistych piłek bejsbolowych po naładowaniu, albo ściana ognia inaczej rozchodząca się po wycelowaniu pod nogi.


Nie wnikam. Ale dało sporo punktów.

Przeciwników też jest dość trochę. Jest sporo rodzajów strażników, od słabych z pistoletem, po prawdziwych tanków z minigunem, jacy potrafią wytrzymać kilka sekund ciągłego ostrzału. Po drodze mamy też zwinnych strażników bądź wytrzymalszych rzucających liny unieruchamiające, które można przeciąć nożami znajdywanymi przy statuach. Znalazło się też miejsce na wieżyczki wysuwane, ruchome roboty patrolujące (w tym niezniszczalne miotające eksplodujące dyski), a nawet mnisi wysysający życie i miotający wybuchające kule energii magicznej. Co dziwne, mnisi są niemal tak odporni jak wspomniani wyżej tankowie, a ten poziom z 200 przeciwnikami... w większości upakowany jest kapłanami kultu Triad. Wtedy przydaje się tryb boski, w którym jesteśmy nieśmiertelni i wszystkich mamy na strzał. Inne dodatki to kamizelka z azbestu (na ogień) lub kuloodporna, tryb psa (pozwala przejść w niskie szczeliny), tryb grzybków (można wziąć dla śmiechu), tryb sprężystości (ślizganie i odbijanie się od ścian jak we fliperach – zabójcze przy pułapkach) czy tryb latania. Ponadto można zbierać punkty życia, dające możliwość powtórzenia planszy od początku – lepiej jednak pokusić się o load game.

Walki z bossami na przemyślane i stopniowo zwiększają poziom trudności, aczkolwiek walka z superszybkim i wytrzymałym robotem daje w kość najbardziej już w środku gry. Cóż, stara gra, nikt nie obiecuje ułatwień, jeśli sobie ktoś nie radzi, potrzebuje wpisać kod. Od zwykłej walki z wrogiem uzbrojonym w panzerfaust po węża, jakiego można ubić jedynie nad ognistymi otworami... Fani starych rozwiązań w grach pokroju secret place’ów, przechodzenia na czas, nabijania wyników punktowych znajdą tutaj coś dla siebie, przy czym jest nawet wielki bonus za odkrycie wszystkich możliwych sekretów.


Rakiety przeciwmgłowe przednie.

W grze znalazło się tez miejsce na tryb gry wieloosobowej do 11 graczy w aż 9 trybach rozgrywki, przy czym zaznaczono, iż część nadaje się w pojedynkę jedynie do zbadania map, a w niektóre można również swobodnie grać samemu. Jest tego dość trochę, włącznie z szukaniem i gonieniem znaczników koloru naszej postaci. Poza tym deathmatch czy survival, albo wyścig, kto pierwszy żywy do końca omijając rozmaite pułapki.

Parę przełomów
Choć Rise of the Triad: Dark War działa na solidnie usprawnionym silniku starego Wolfenstein 3D, udało mu się dzierżyć palmę pierwszeństwa w kilku rozwiązaniach technicznych. Niby mamy wszystko budowane na zasadzie sześcianów o bokach z kątem prostym, ale Rise of the Triad było pierwszą produkcją, w której zastosowano panoramiczne niebo, symulowane dynamiczne oświetlenie, mgłę, dziury po strzałach, szyby do zniszczenia oraz pionowe manipulowanie przestrzenią dzięki antygrawitacyjnym dyskom. Służą one często jako schody, windy, a także platformy przemieszczające się w poziomie. Ponadto mamy tutaj multum obiektów, które można zniszczyć, platformy wybijające postać do góry, pułapki w ziemi, ruchome, ukryte, z dołu, z góry, a także ze ścian, ba, nawet całe ściany lawy. Nie mogę powiedzieć, by grafika mi się nie podobała – nawet odległe postaci można było dostrzec, aczkolwiek w postaci kilku mieniących się pikseli. Nie zabrakło nawet kontroli rodzicielskiej dla poziomu brutalności w grze!


Na moje oko fajna ta broń.

W kwestii udźwiękowienia nie można mieć większych zastrzeżeń. Wybuchy i odgłosy strzałów brzmią dobrze, choć bez jakiegoś szału. Zarówno wrogowie, jak i nasz bohater wydają z siebie rozmaite głosy. Przeciwnicy przeważnie będą wołać, że jest nieprzyjaciel, niewierny, ktoś z zewnątrz i takie tam. Nasza postać będzie zabawnie wołać w trybie boskim i chrypieć wracając do postaci ludzkiej, podobnie z trybem psa – szczeka i warczy oraz pochrząka wracając do postaci ludzkiej. Muzyka zaś bardzo wpada w ucho i umila walkę, choć nie można powiedzieć, by specjalnie ją dopasowywano do sytuacji na ekranie. Później niektóre kawałki się powtórzą, ale ani trochę to nie przeszkodzi w ogólnym odbiorze soundtracku. Nieraz zresztą złapałem się na tym, iż po grze nuciłem niektóre melodie z Rise of the Triad.

Kawałek historii FPS-ów
Rise of the Triad: Dark War to bardzo dobra produkcja posiadająca kilka pionierskich rozwiązań, z jakich czerpały hurtem późniejsze gry. Pierwszy rocket jump można było wykonać właśnie w RotT! Jak to w klasycznych tytułach bywa, Dark War wystarcza na długo, bo aż kilkanaście godzin gry w postaci soczystej rozgrywki pełnej omijania zmyślnych pułapek i zabijania przeciwników stojących nam na drodze. Pomimo gorszych momentów i osłabionego tempa w ostatnim rozdziale zdecydowanie warto zapoznać się z recenzowanym tytułem, zwłaszcza jeśli jest się fanem shooterów pierwszoosobowych. Zwłaszcza, że cena jest dość niska, domyślnie za 9,99€ dostaniecie The Apogee Throwback Pack, czyli opisywaną grę i jeszcze 3 inne w pakiecie, w tym 40 trudnych poziomów do ROTT.


Matka wie, że "ćpiesz"?

Zalety i wady
+ czysta rozgrywka
+ nowatorskie rozwiązania
+ oprawa audiowizualna
+ długość
+ cena
- słabsze poziomy
- sporadyczne bugi

Moja ocena: 8/10

komentarzy: 0Czwartek, 19 grudnia 2013, 05:19

Recenzja: The Swapper

gry wideo, The Swapper, indie, gry pc, recenzja

Bywa, że jakaś gra posiada świetną mechanikę, jednak nie poświęca się uwagi tłu, tego, co stoi za tym wszystkim. Jest fabuła, jest fajna rozgrywka, ale omija się temat „jak to działa?”. The Swapper obrał inną strategię. Idzie prosto na czołowe zderzenie mechaniki i jej podstaw. A recenzja pokaże, iż czyni to bardzo dobrze.


Miejscami można się zlęknąć.

Ciekawość to...
Pierwszy stopień do piekła, motywacja rozwoju technologicznego, powód wielu śmierci. Gracz wciela się w postać zamieszkującą niemal opuszczoną i uszkodzoną stację kosmiczną Theseus. Stacja ta osadzona na dalekich rubieżach kosmosu specjalizuje się w wyszukiwaniu nowych materiałów. W trakcie długotrwałej ekspedycji poszukiwawczo-badawczej natrafiono na dziwne elektromagnetyczne głazy, które dawały niespotykane odczyty. Wzięto, ile się tylko dało na pokład stacji wraz z największym przypominającym kształtem ludzką głowę. Niestety niedługo potem ludzie zaczęli umierać. Co jest tego przyczyną? Fabuła nie jest podana wprost, lecz z logów w terminalach i krótkich rozmów z innym mieszkańcem stacji, więc w większości sami będziemy zachęceni do posklejania wszystkiego do kupy. Chcąc poznać dalsze tło wydarzeń, należy też wyszukać bardzo dobrze ukryte 10 sekretów z terminalami.


Nawet tunele są tu ciekawie wykonane.

Odnośnie głazów nazwanych później przez badaczy Obserwatorami (Watchers). Wkrótce miało się okazać, że wielkie kamienie w jakiś sposób... porozumiewają się między sobą, dzieląc przy tym kolektywną tożsamość. Niedługo potem głazy zaczynają zwracać się też do ludzi, zadają pytania, są ciekawe rozmaitych pojęć, jakie dla nich były poza możliwością poznania ze względu na swą postać. Skąd pochodzą, jak powstały, czy się jakoś rozmnażają? Tego nie poznamy. Ale The Swapper zachęci nas do wielu rozważań filozoficznych. Nawet samo urządzenie stanowiące rdzeń rozgrywki i zagadek – tytułowy zamieniacz pozwalający tworzyć klony postaci i zamieniać się z nimi – poddane jest gruntownej analizie metafizycznej. Padają pytania o duszę, jej istnienie, formę, wolę życia, umieranie, możliwości umysłu... Jeśli lubicie filozofię, a odrzucają Was dennie napisane książki, The Swapper pozwoli zagłębić się Wam w meandry refleksji bez jakiejkolwiek wazeliny. Za to ogromny plus dla gry, bowiem nie wszystkie produkcje nawet z dobrą fabułą rzucają się na tak dogłębne rozmyślania.


Krótka lekcja łączenia podstawowych barw.

Zamień się
Rozgrywka polega głównie na rozwiązywaniu zagadek, by zdobywać orby potrzebne do aktywowania niektórych terminali służących do otwarcia drzwi, przywołania windy, uruchomienia teleportu i innych rzeczy, co pozwoli posunąć fabułę do przodu. Zamieniacz pozwoli stworzyć nam do czterech klonów i zamieniać się między nimi, o ile są na linii strzału wiązką zamieniającą. Klony kopiują idealnie ruchy głównej postaci, rzecz jasna w ramach możliwości. Kiedy natrafią na ścianę czy inną przeszkodę, ta je zablokuje, albo zniesie na inny poziom. Naturalnie, jest to też często droga do rozwiązania wielu zagadek. Zwłaszcza że przeszkodzą nam w ich odgadnięciu różne światła. Niebieskie – blokuje tworzenie klonów na oświetlonym obszarze. Czerwone – blokują wiązkę, także gdy celujemy w obszar nieoświetlony za czerwienią. Fioletowe – jak można się domyślić, stanowią połączenie cech obu świateł. Funkcję autosave’a pełnią snopy białego światła, usuwające również nasze klony, co czasem także celowo przeszkadza w rozwiązaniu zagadki, kiedy zaraz parę kroków dalej musimy zostawić jednego klona w jakimś dołku i radzić sobie z amunicją trzech „naboi”.


Jak w filmie Grawitacja.

To oczywiście nie jest wszystko. Niejednokrotnie przyjdzie nam pomyśleć, jak tu utrzymać klona stojącego na przycisku, kiedy potrzebujemy znaleźć się gdzieś indziej, by dotrzeć do orbów. Zdarzy się też przesuwać skrzynkę ograniczającą ruchy, ale i wspomagającą skoki, jak również zmienić grawitację. Podczas celowania funkcją tworzenia klona czas jest mocno zwalniany, co pozwala na ciekawe akcje, jak szybka wspinaczka przez tworzenie i szybkie zamienianie się miejscami, gdy brakuje windy, albo spadamy niechcący w przepaść. Są też miejsca, gdzie naszą postać będą nieść tunele, a i również podryfujemy w obszarze zerowej grawitacji odpychając się strzałami wiązki zamieniającej.

Brzmi to całkiem banalnie, ale genialność tkwi w prostocie pomysłu. System sprawdza się wyśmienicie, backtracking wyeliminowany jest przez odblokowywane teleporty, a i zagadki możemy wykonywać w pewnej dowolności, ale koniec końców potrzebujemy rozwiązać wszystkie. Na samym końcu zaś czeka nas bardzo mocny wybór moralny prowadzący do jednego z dwóch ciekawych zakończeń gry. Niestety, dojść do dwóch, trzeba zacząć grę od nowa, bowiem zapis gry zatrzymuje się na napisach końcowych. No ale od czego są serwisy internetowe z filmikami...


Łap mnie za duszę!

Jeszcze więcej sztuki
The Swapper to uczta fabularna i rozgrywkowa, o czym poinformowałem w poprzednich akapitach. Na szczęście twórcy z Facepalm Games postarali się, by ich dzieło było spójne, więc możecie oczekiwać z premedytacją także uczty audiowizualnej. Nie tylko chodzi o zróżnicowane lokacje, pieczołowicie dobrane tekstury, płynność animacji, klimatyczną muzykę i w ogóle doskonale dobrane efekty dźwiękowe. Mianowicie większość elementów świata The Swapper, jakie przyjdzie Wam zobaczyć zostały wpierw ulepione z gliny, po czym przeniesione do cyfrowego świata gry. Muzyka na pierwszy rzut ucha wydaje się mało wyraźna, ale to tylko pozory, bowiem stanowi kluczowe subtelne tło, które pozwala bardziej zagłębić się w rozgrywkę. Soundtrack jest przemyślany pod każdym względem i idealnie podkreśla stan umysłu. Zdecydowanie polecam dlatego grać w ciemnym pokoju, najlepiej ze słuchawkami na uszach. Nie pożałujecie.


W tej sekcji przystaniemy na dłużej.

Perłowy indyk
Finowie nie mogli zaliczyć lepszego debiutu niż stworzenie The Swapper. Produkcja ta zdecydowanie będzie ich wizytówką przez długi czas i na pewno wielu od razu zainteresuje się ich następnym tytułem, czymkolwiek by nie był. Recenzowana gra jest ambitna fabularnie, piękna w oprawie i niebywale grywalna. Można bez żalu kupować w pełnej cenie. A jeśli gdzieś będzie jeszcze obniżka, albo pakiet indyków, a wśród nich The Swapper... zakup będzie wręcz obowiązkowy, i to na wczoraj. Gorąco polecam wszystkim szukającym odskoczni od rutynowych produkcji.

Zalety i wady
+ fabuła i filozofia
+ klimat
+ oprawa audiowizualna
+ rozgrywka i projekty zagadek
- krótka

Moja ocena: 9,5/10

komentarzy: 3Sobota, 14 grudnia 2013, 20:01

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 153 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5126 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 271 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl