avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Listopad 2013)

Dziękuję

Dzięki, gramsajty, gram.pl, Love, zmiany

Chciałem wpierw wstawić wszystkie zapkoreckowe teksty, ale ostatnio ich tyle, że nie zdążyłbym napisać tego ważniejszego na czas. Dlatego ci znudzeni ciągłymi prognozami i ocenami powinni być zadowoleni z wpisu innego rodzaju. Stali bywalcy, starzy znajomi są w pełni świadomi zapewne obecnej sytuacji, a przynajmniej kojarzą tę historię. No ale wpada wielu nowych ludzi, ekipa gram.pl teraz bardziej śledzi wydarzenia, a nie każdy ma czas przecież szperać w archiwum.

Przypomnijmy zatem pokrótce, a potem przejdźmy do tematu wpisu zapowiedzianego w tytule. Byłem przeciwnikiem blogów, tych w wersji osobistej, jakoś nie przemawiała do mnie idea wylewania prywaty na forum publicznym. Ludzie się zmieniają. Jak się rozlatuje związek niemal 2-letni, to siłą rzeczy idą zmiany. Raz na lepsze, raz na gorsze. W moim przypadku chyba wszystko, co tylko mogło, poszło na lepsze.

Założyłem GramSajt - często bywałem na gram.pl, byłem od pierwszego dnia istnienia portalu, kocham gry wideo... jeśli już gdzieś ćwiczyć lubienie blogów, to tylko tutaj - pomyślałem. Na początku wiało mrokiem, desperacją i w ogóle. Z biegiem czasu jednak przeszło mi pisanie takich pierdół. Wziąłem się za krótkie opisy wrażeń z gier, a potem nieco to rozszerzyłem. Później LordTyrranoos wciągnął mnie niejako do SwiatGry.pl (niejako, bo dopiero szukanie korektora popchnęło sprawę do przodu). Zmiana na lepsze, ale najlepsze dopiero miało nastąpić.

Otóż razu pewnego trafiłem na GramSajt Suomalainenki - lubiła stare gry, fantastykę, języki obce nie były jej obce... nie szukałem wtedy niczego konkretnego, tak se napisałem. Niemal zlany jako spam, jednak dostałem zwrotkę, bo się okazało, że przetłumaczyłem sobie opis z GG, który był po fińsku. Niedługo potem się zaczęło. A 26 września 2009 roku zaczęło się na dobre, można by rzec, bo wtedy się spotkaliśmy i pomimo ponad 200km odległości wszystko się utrzymało do dziś, acz po drodze mieszkało się nam u mnie z rodzicami, na wakacje u niej z rodzicami, aż teraz już na swoim (wynajmowanym).

No i 28 grudnia tego roku mamy datę ślubu. Nieco mnie śmieszyło, kiedy jeszcze Zaitsev dawno temu szukał w sieci do newsów różnych growych historii miłosnych, podczas gdy pod nosem gram.pl wyhodowało sobie parę redaktorów. No i za te wszystkie pozytywne zmiany w moim życiu pragnę bardzo serdecznie podziękować portalowi gram.pl za GramSajty - choć ostatnio zaniedbane strasznie, swoją rolę w moim życiu już odegrały.

Za możliwość rozwinięcia skrzydeł redaktorskich, dzięki którym odechciało mi się być tłumaczem, a zachciało projektantem gier. A przede wszystkim za znalezienie Miłości, do tego tak kompatybilnej z moimi pasjami. Oczywiście, wdzięczny jestem też za fajne forum, społeczność i rzetelne recenzje (a nawet możliwość zmiany ksywki), jednak to pryszcz przy tych dwóch pierwszych rzeczach.

DZIĘKUJĘ :)

komentarzy: 16Czwartek, 21 listopada 2013, 05:53

Zapowiedź: Killzone: Shadow Fall

Killzone, PS4, gry wideo, FPS, Playstation 4

Ze startowymi tytułami nowych konsol bywa różnie. Przeważnie mają jednak one jedną prostą przewagę. Jest ich na tyle mało, że łatwo się wybić. Tym łatwiej, jeśli seria liczy sobie 5 udanych produkcji, a następna zapowiada się co najmniej dobrze. Przyjrzyjmy się, co nas czeka już za pół miesiąca, a Amerykę za parę dni.


Czy tylko ja węszę romans?

Nie został kamień na kamieniu
Akcja została osadzona 30 lat po wydarzeniach z Killzone 3. Planeta Helghan została zniszczona, ale dobrzy Vektanie nie pozostawią ludzi w potrzebie bez pomocy. Uchodźcy ze zdewastowanej rodzimej ziemi znaleźli nowy dom na planecie swych zażartych wrogów. Oczywiście stosunki między nimi są chłodne, a zawarty pokój dość kruchy. Nic dziwnego, że pomiędzy niesprzyjającymi sobie frakcjami postawiono wielki mur obronny. Tak na wszelki wypadek. Jednak nawet to nie jest w stanie powstrzymać niewypowiedzianej chęci zemsty za zniszczony dom. Nienawiść duszona w Helghastach od dzieciństwa teraz znajdzie ujście. Przyszedł czas zemsty, cios wymierzony w samo serce – stolicę planety dotychczasowych „dobroczyńców”, Vekta City. Na dobry początek, bo by obronić nowy dom, bez znienawidzonych sąsiadów, gotowi są dopuścić się ludobójstwa.

W grze wcielamy się w Lucasa Kellana, członka elitarnej grupy żołnierzy ISA, mianowicie Shadow Marshalla (Marszałka Cieni) – wcześniej mieliśmy szansę już pokierować taką postacią w pierwszym Killzone na PS2 i w remasterze HD na PS3, dla zapominalskich: była to Luger. Zadaniem gracza będzie powstrzymać konflikt, zanim przerodzi się w otwartą wyniszczającą wojnę domową, na jakiej zależy nawet niektórym ugrupowaniom Vektan… Dla odmiany członkini wywiadu Helghastów, Echo, będzie próbowała powstrzymać to szaleństwo. Gdzie w tym wszystkim jest gracz, czy będzie mieć wpływ na wydarzenia, jaka będzie jego misja? To wszystko czeka na odkrycie.


Tęskniłem za tymi barwami w serii.


Sprawdzone schematy
Nie mogę powiedzieć, bym oczekiwał jakichś gruntownych zmian w rozgrywce w tytułach nowej generacji. I na razie w zapowiedziach twórców też nie ma niczego zbyt odkrywczego. Mamy rdzeń rozgrywki strzelaniny pierwszoosobowej naszprycowany mocno fabułą i filmowymi scenami. Są efektowne przeloty, eksplozje, czy i na ile będziemy wtedy kontrolować gameplay, okaże się w praniu. Poza tym będzie to stary dobry FPS z tym, że podobno będziemy mieć wybór, czy iść na pałę i strzelać we wszystkich dookoła, czy też postarać się po cichu rozegrać misje oraz w jakiej kolejności wykonać cele. Czy poza trofeami będą z tego cichego zabijania jakieś korzyści? Raczej nie oczekiwałbym po Killzone: Shadow Fall możliwości pokroju serii Deus Ex, aczkolwiek miło przywitałbym kilka dróg do celu. Nowością, jaka rzuca się najbardziej w oczy jest chyba wykorzystanie drona bojowego (kilka funkcji, z jakich skorzystamy za pomocą komend wydawanych przez touchpad) lub radaru - specjalności Shadow Marshalli. Okażą się przydatne w walce z mocniejszymi Helghastami, jacy przez ograniczenie liczby militarnego personelu postawili na lepsze wyszkolenie oraz wyposażenie żołnierzy. Iluzje, nowe bronie, zwiększona zwinność – tego możemy oczekiwać. Sami też nie pozostaniemy bez wsparcia. Poza starymi broniami i skillami wspomnianymi powyżej możemy liczyć na pomoc towarzyszów broni i nowy oręż jak np. połączenie karabinu snajperskiego i maszynowego.


Kaskaderom muszą teraz nieźle płacić.

Multiplayer to już w zupełności stare dzieje. Podział na klasy postaci, różnice w ich zdolnościach i ekwipunku, nabijanie punktów doświadczenia, odblokowywanie nowych elementów… Szczerze to na razie najsłabsze ogniwo patrząc po zwiastunach i czytając notki na blogu Guerrilla Games. Nie ma po prostu w trybie wieloosobowym nic odkrywczego, co by zawojowało serca graczy i godnie mogło reprezentować możliwości nowej generacji. Chyba że to tylko mylne wrażenie i tak naprawdę i tutaj wszystkich wciągnie, jednak śmiem w to wątpić. Pozostaje mieć nadzieję, że się bardzo mylę w tej kwestii.

Next-gen?
Rzecz jasna, jest postęp wizualny. Są szczegółówe tła, żywe otoczenie, płynność, ogólnie rozmach na wszelkich prezentacjach. Choć gameplay przedstawia się dość podobnie do poprzedniej generacji, tak oprawa stoi tutaj na najwyższym poziomie. Oczywiście przekonamy się po premierze, czy nie ma słabszych lokacji, postaci i miejsc, jakichś wpadek, ale na dotychczasowych zwiastunach wszystko dotychczas grało doskonale. Oczywiście znalazło się więcej szybkich przelotów przez rozległe i pełne drobnych detali miejsca, wiele zawalających się budowli, żywa flora. Słowem nie da się narzekać, a i też przez wzgląd na poprzednie części Killzone oraz aktualne trailery mogę powiedzieć, że zapowiada się co najmniej bardzo dobrze. Czy będzie wręcz wyśmienicie, przekonamy się za kilka dni po premierze konsoli Sony PlayStation 4 w Ameryce.


Ilość trailerów mi już tę scenę zabiła.

Prognoza: 9/10

komentarzy: 0Wtorek, 12 listopada 2013, 23:26

Recenzja: Worms: Revolution Extreme

Worms, Worms: Revolution Extreme, PS Vita, psvita, gry wideo

Worms Reloaded po kilku grach osadzonych w 3D stanowiło powrót do upragnionego przez graczy dwuwymiaru. Worms: Revolution pozostaje w tym nurcie 2D, aczkolwiek wprowadza wiele istotnych zmian dających ciekawe możliwości. Teraz szturmuje również konsolę PS Vita uzbrojony w 3 pakiety DLC pod banderą Extreme.

Z kamerą wśród robali
Wierzcie lub nie, ale w kampanii mamy do czynienia z jakąś tam fabułą. Generalnie przyrodnik natrafił na gatunek rozwiniętych dżdżownic, gąsienic, glizd... zwał jak zwał, wormsy te naparzają się z broni palnej, miotanej, zwierzęcej i duchowej – to wystarczy, by biolog się zainteresował tym gatunkiem. O ile tutaj wszystko zaczyna rodzić pewien potencjał, tak dalej jest on zaprzepaszczony. Totalnie. Przyrodnik bowiem przeciągle opowiada o misjach, rzuca takimi sucharami, że oceany zmieniają się w pustynie, jego głos po paru zdaniach zaczyna irytować i generalnie jedyne, co mamy ochotę zrobić, to przeklikać jego durną i nieśmieszną gadkę, by przejść szybciej do misji. Te już zaprojektowane są całkiem ciekawie – od etapu dla niedorozwojów umysłowych w celach tutorialowych po hardcore od trzeciego świata, gdzie naprawdę trzeba kombinować, by coś zdziałać i dożyć piątej tury. Chyba że dwukrotna przewaga wroga + wieżyczki i takie tam Wam niestraszne.


Mała broń, a taki kaliber wody.

Szkoda że nie popracowano nad fabułą, bo szło zrobić coś ciekawego, a tak wyszła taka kicha, że już lepiej by było, gdyby historii w grze żadnej nie dorzucono... Co zresztą czasem ma miejsce w nowych misjach. DLC generalnie dodają nowe plenery, ich elementy, opcje modyfikacji, głosy, no i przede wszystkim misje. Kilkanaście nowych i trudnych wyzwań to w sam raz dodatek dla żądnych czegoś więcej niż oryginalna kampania. Łącznie wychodzi aż 47 misji i 25 zagadek.

Nowe wrogiem dobrego?
Od świetnego Worms World Party na Worms Reloaded przyszło czekać długo. Szczęściem Team17 nie popełnił drugi raz tego samego błędu i nową część płaskich glizd z bazookami zaserwował o wiele szybciej. By jednak nie powtarzać się zanadto postanowiono dorzucić coś nowego do rozgrywki. Niektórzy mogą stwierdzić, że to rodzi zbędny chaos, że gameplay już był dobry, ale nic tutaj te nowinki nie szkodzą - wybredni mogą sobie zagrać w trybie classic bez wody i klas. Forty mi się mniej podobają niż te rysowane, ale tutaj nie będę się rzucać, bo to zahacza zbyt mocno o kwestię gustu. Na pewno są lepiej dopasowane pod klasy (np. ciasne przejścia dla zwiadowcy), więc mamy też poza gustami argument rozgrywkowy.


Podziemne wojny na Marsie.

Skoro już wspomniałem o jednej z klas, warto rozwinąć nieco temat. Podział mamy tutaj na 4 profesje robali. Pierwszy to żołnierz – klasa neutralna, rzec można, kopia starych klasycznych wormsów, we wszystkim przeciętna. Dalej jest heavy – wielki i ciężki robak, który rusza się jakby chciał a nie mógł, jednak nadrabia większymi obrażeniami i zasięgiem eksplozji. Ma też spory odrzut po przywaleniu kijem bejsbolowym i ognistą piąchą. Zwiadowca to taki mały ciupek, który zapiernicza jak biedronka na sterydach, wciska się w ciasne przesmyki, skacze zwinnie saltami w przód i w tył, a także znosi bez utraty tury i zdrowia upadki z większych wysokości. Potrafi też na początku tury podejrzeć zawartość skrzynek oraz użyć palnika tak, że tylko inni zwiadowcy tam wejdą. Na koniec został mózgowiec, ten na początku swojej tury leczy 5 punktów życia członkom drużyny, a i jego wieżyczki i magnesy na ten przykład są potężniejsze. Obrywa jednak bardziej niż inne glizdy, przez co szybciej można go wykończyć bez topienia i takich tam.

Skoro już i o to zahaczyliśmy. Wspomnijmy o nowych elementach uzbrojenia robali. Mamy tutaj klasyczny arsenał, ale ze względu na nowinki w rozgrywce pokroju wody pojawiło się kilka rzeczy z tym związanych jak pistolet na wodę, wodny nalot czy spływ usuwający wodę z otoczenia. Są to kluczowe elementy uzbrojenia zwłaszcza, jeśli lekka modyfikacja terenu za pomocą granatu zrobi nam z terenu wodną zjeżdżalnię do kwasu. Więcej jest narzędzi jak np. UFO, które przenosi różne przeszkody jak butelkę wody, którą potem można rozwalić i zmieść wrogi oddział. Mamy też błyskawicę z niebios, rękawicę bokserską powodującą knockout (dezaktywuje przeciwnika na jedną turę), a nawet wsparcie Boggy B – maskotki Team17, poza tym broń na truciznę, skunks, armageddon... no dobra, część nie jest nowa, ale nie mamy do nich dostępu bez DLC, które zawarto w edycji Extreme. Część broni i opcji modyfikacji wyglądu należy odblokować poprzez wykup glizd specjalistycznych oraz ukończenie poziomów fabularnych. Są też nowe skrzynki zawierające monety – można je dopaść także w dowolnej rozgrywce.


Nieśmiertelny betonowy osioł w akcji.

Co mnie najbardziej ruszyło podczas gry na PS Vita to fakt, że gra strasznie wolno działała. Wszelkie wystrzały, oddalenia i zbliżenia kamery, wybuchy, tury przeciwnika sterowanego przez AI... muliło niemiłosiernie, jakby wręcz puszczono grę na PSP, a nie na PSV... Optymalizacja leży i kwiczy, a przy większej ilości komputerowych graczy można było spokojnie parę stron książki przeczytać, aż mi się Total War: Rome II przypomniał ze swoją oprawą techniczną. Liczę, że Team17 coś z tym zrobi, bo na chwilę obecną jest to jak dla mnie największa bolączka portu na konsolę PS Vita. I nie naprawia tego fakt, że można tylnym panelem dotykowym ustawiać celownik albo operować kamerą i zoomem za pomocą panelu przedniego. Nie wspomnę o tym, że nie udało mi się jak dotąd znaleźć nikogo do gry po necie. Może nie ta pora, może potrzeba patcha, może obniżki cen, może obecności w PS Plus. Dowiemy się wkrótce.

Wali po oczach i uszach
Choć rozgrywka toczy się w dwóch wymiarach, gra prezentuje się w trzech. Niestety choć samo założenie jest fajne i np. zniszczalne tło to miły dodatek do grafiki, tak przeważnie więcej rzeczy mi tu przeszkadza. Jeśli się przyjrzeć dokładnie, widać wyraźnie, że woda wyświetla się tylko w 2D, a nie wypełnia planu pierwszego i drugiego zarazem. Oddalenie kamery z kolei powoduje zniekształcenie wyświetlania – ciężko dojrzeć, czy dane obszary są już zalane czy jeszcze nie. Oprawa dźwiękowa jest przeciętna, muzyka nie zapada w pamięć, wręcz potrafi nieco ululać do snu. Głosów do wyboru jest mniej, ale to pewnie dlatego, by więcej można było odblokować i wykupić za monety zdobyte podczas gry. Ogólnie jednak... człowiek tęskni za starymi dobrymi wormsami – albo dopracowanymi nowymi.


Taki wybuch, to pewnie heavy.

Lekki zawód
Nie oczekiwałem tytułowej skrajnej rewolucji po Worms: Revolution Extreme. Oczekiwałem jednak frajdy płynącej z nieskrępowanej rozpierduchy i nowych elementów rozgrywki. Choć założenia są dobre, tak realizacja techniczna i audiowizualna wyszły dość blado. O ile czasem nie przeszkadza to w czerpaniu radości z gry, tak w porcie na PS Vita jest to uporczywe. Na miejscu zainteresowanych poczekałbym z zakupem do czasu załatania przynajmniej tej optymalizacji. Do reszty da się przyzwyczaić prędzej czy później. Zresztą gameplay tutaj jest przyzwoity jak przystało na Worms. Szkoda, że recenzja ta skutkuje dość niską jak na serię oceną, ale na chwilę obecną wyższej z czystym sumieniem nie mogę.

Zalety i wady
+ Worms w 2,5D
+ nowości: woda i klasy
+ 3 DLC w pakiecie
- tragiczna optymalizacja
- infantylna fabuła i nieśmieszny przyrodnik
- oprawa audiowizualna

Moja ocena: 7/10

komentarzy: 0Sobota, 02 listopada 2013, 01:56

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 365 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4914 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 29 516 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl