avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Październik 2013)

Zapowiedź: Tearaway

Zapowiedź, Tearaway, PS Vita, gry wideo, handheld

Chyba każdy się zgodzi, że PlayStation Vita lepiej by się wiodło, gdyby od początku była otoczona wyjątkowymi exclusive’ami. Nikt nie kupi konsoli, która stoi grami obecnymi na PS3 i innych platformach. Ostatnio sytuacja ulega poprawie. Był świetny Killzone: Najemnik, teraz nadciąga premiera Tearaway.


Trampolina sama nie odbije naszego posłańca.

Masz nową wiadomość
Fabuła jest dość tajemnicza. W świecie w całości składającym się z papieru i pochodnych materiałów znajduje się posłaniec. W zależności od wyboru płci przez gracza jest to Iota (chłopiec) bądź Atoi (dziewczyna). Zadaniem posłańca jest przekazanie pewnej wiadomości. Co ciekawe, adresatem jest nie kto inny, a właśnie sam gracz! Co stanowi treść, dowiemy się dopiero po ukończeniu gry. Wiadomo tylko tyle, że by sprostać zadaniu, Iota bądź Atoi przebędą długą drogę usłaną niebezpieczeństwami. Ale jako że człowiek z natury jest ciekawy, chętnie pomoże temu dzielnemu listonoszowi kierując protagonistą, jak również starając się dość bezpośrednio ingerować w świat gry. Wszystko za sprawą możliwości, jakie daje konsola PS Vita.


Wielki Brat patrzy.

Prawdziwy pokaz możliwości
Trzeba przyznać, że przenośna konsola Sony uzbrojona jest po brzegi we wszelakie nowinki technologiczne. Jest żyroskop, jest mikrofon, jest kamera, są panele dotykowe, multum przycisków... Mało gier jednak tak naprawdę skutecznie wykorzystywało te bajery – jeżeli już tak się działo, była to jedynie opcja, zwykle nie niezbędna dla rozgrywki. Bywało, że wręcz korzystanie z tego wszystkiego tworzyło przysparzało więcej kłopotów niż to było warte. Tearaway ma zmienić ten stan rzeczy. W tej grze bez Vity się nie obejdzie, więc możemy w ciemno założyć, że ta produkcja pozostanie na wieki exclusive’em, i to co najmniej bardzo dobrym. Nad grą czuwa bowiem Media Molecule, twórcy sławnej serii LittleBigPlanet. Innowacji nie brakuje, zakładam, że frajdy też nie będzie nam brakować podczas ogrywania Tearaway.


Pomysł i wykonanie. Już teraz daję za to 10.

Przejdźmy do konkretów i tego, co dotychczas pokazano nam na trailerach. Oczywiście wszystko jest tu wykonane za papieru, podobnie jest z efektami specjalnymi – spodziewajmy się confetti, wycinanek i wstążek zamiast efektownych iskier, smug i całej reszty świecidełek. Dzięki temu zabiegowi możemy bezpośrednio mieszać w świecie – przeganiać potwory sunąc palcem po przednim panelu działając jak nożyczki. Jeśli przyciśniemy palec do tylnego panelu, stworzymy wyrwę. Podmuch wiatru? Nic trudnego, wystarczy wypuścić powietrze w kierunku mikrofonu. Zdarzą się zadania polegające na przemalowaniu jakiegoś zwierza – tutaj do akcji wkroczy kamera, dzięki której nałożymy nową teksturę, albo pokażemy własną twarz. Stukając w panel tylny w odpowiednich miejscach stworzymy skocznię dla naszej postaci. Oczywiście będziemy też mogli naciągać obiekty, przenosić je, obracać jak strony w książce, a także niszczyć stukając w nie palcem. Nie zabraknie też zmyślnego platformowego wykorzystania żyroskopu dla zmienienia osi grawitacji. A to wszystko to zapewne jeszcze nie całość tego, co przygotowali dla nas spece z Media Molecule, aczkolwiek już teraz repertuar możliwości robi ogromne wrażenie.


Złota jesień Vity.

Duch LBP i wycinanek
Oprawa audiowizualna urzeka wykorzystaniem potencjału drzemiącego w papierowym świecie. Już na samych zwiastunach da się złapać na wydawaniu z siebie ochów i achów na ilość pomysłów przelanych na grę. Animacje są lekko rwane, co ma swój charakterystyczny urok. Dźwięk szeleszczącego gnącego się papieru jest niemal wszechobecny, jednak w dziwny sposób nie narzuca się zanadto. Muzyka od razu skojarzy się miło fanom LittleBigPlanet. Znowu możemy liczyć na zapadające w pamięć melodyjne kawałki umilające maksymalnie rozgrywkę. Myślę, że także i na tej płaszczyźnie nie mamy się czego obawiać.


Rodzaj palców można sobie ustawić...

Król Vity?
Wkrótce PlayStation Vita dorobi się istnej perełki wśród swoich tytułów ekskluzywnych. Mam wrażenie, iż ta zmyślna produkcja będzie w stanie namieszać sporo w toplistach przy podsumowaniach rocznych. Wreszcie też nowy handheld Sony zyska na wartości, bowiem dotychczas gier dedykowanych było mało. Nie mogę się doczekać, aż zakosztuję w gameplayu pozwalającego korzystać ze wszystkich technologicznych zalet konsoli jednocześnie. Premiera już w listopadzie. Szczerze liczę, że podtrzymam w recenzji ocenę prognozowaną.

Prognoza: 10/10

komentarzy: 0Sobota, 26 października 2013, 21:21

Zapowiedź: XCOM: Enemy Within

xcom, XCOM: Enemy Within, Zapowiedź, gry wideo, dodatek

XCOM: Enemy Unknown stanowił przykład udanego powrotu zaniedbanej przez lata marki. Chociaż gra sama w sobie była bardzo dobra, dla mnie, znającego pierwszą część z poprzedniego millenium, była rozczarowaniem. Zbyt wiele rzeczy zostało tam uproszczonych, trochę bugów popsuło zabawę, mimo wszystko dobre pomysły przeważyły na korzyść w recenzji. Wszystko wskazuje na to, że twórcy mieli tych pomysłów jeszcze więcej – na tyle, by pokusić się o spore rozszerzenie.

Wróg wewnętrzny
Pozwólcie, że skupię się na tym, co ujawniono stosunkowo niedawno. Czynię tak, ponieważ wydaje się to być najciekawszą opcją. Chodzi tu o tytułowego wroga wśród naszej własnej rasy – ugrupowanie Exalt ma swoje własne cele, wykorzystując technologię obcych realizuje plany, przeszkadzając w tym nam, i to bardzo. Jak pokazał zwiastun, w naszej własnej bazie będą działać zdrajcy i być może nawet powrócą walki polegające na obronie własnej instalacji. Nie ukrywam, że tego elementu mi strasznie brakowało w podstawce. Z kolei fabularne misje mogą dodać ciekawego smaczku – gracz będzie się zastanawiać, czy to nie któryś z naszych starych znajomych namiesza. Mam nadzieję, że twórcy nie będą bali się eskalować konfliktu na tym poziomie do stopnia dodatkowego zakończenia – ograć to wszystko z takim samym zwieńczeniem byłoby nieco nudno.


Nowy wróg może tutaj sporo namieszać.

Przyjaciel wewnętrzny
Przez rozmaite cięcia w rozgrywce XCOM: Enemy Unknown stracił wiele opcji taktycznych, kombinowania nad rozwojem poszczególnych żołnierzy oraz swoistą głębię, której poszukiwał zapewne każdy fan oryginału sprzed lat. Co prawda, na powrót dokładnych statystyk nie mamy co liczyć, bowiem rozgrywkę zaprojektowano inaczej, aczkolwiek pojawiły się rzeczy zasługujące zdecydowanie na miano dobrych pomysłów. Przede wszystkim naszych żołnierzy możemy poddać solidnym modyfikacjom ciała. Eliminując dotychczasowy progres da się teraz podpiąć delikwenta pod MEC – zaawansowany technologicznie egzoszkielet. Nie dość, że dodaje to zupełnie nową ścieżkę rozwoju, to jeszcze w jej obrębie mamy dodatkowe rozgałęzienia. Możemy stworzyć sobie tanka służącego za mobilną tarczę z umiejętnością użyczenia własnego ciała jako osłony. Jest to tym ciekawsze, że żołnierz przemieniony w MEC ze względu na swe rozmiary nie może z nich korzystać – ale za to ma sporo punktów życia. Pojawiły się także umiejętności zadające niebywałe obrażenia, o ile nasz paker dotrze w pobliże wroga. Budynek pełen ukrywających się nieprzyjaciół? Odpowiednio wyszkolony MEC bez problemu usunie tę przeszkodę zadając przy okazji część obrażeń camperom. A może lubicie miotać ogniem? No problem!


Zdecydowanie ciekawsze niż miotacz ognia.

Na tym usprawnienia w XCOM: Enemy Within się nie kończą. Naszych wojaków możemy teraz też modyfikować genetycznie niczym bohaterów serii Deus Ex. Ulepszenie kończyn dolnych skutkuje możliwością wskakiwania na dachy budowli bez używania linek z hakiem. Ręce jeszcze bardziej pomogą obić mordy z bliska. Głowa uodporni się na mentalne inwazje, zwiększy morale i zwiększy celność. Dłuższy sprint, częściowa niewidzialność i inne takie bajery teraz stały się jak najbardziej realne. A przydadzą się, bowiem nowy typ przeciwnika – Mechtoid – potrafi przyjąć nie mniej obrażeń niż MEC i szyje nieźle z wyrzutni plazmy. Kilku takich potrafi skutecznie wymusić na graczu korzystanie z nowych opcji taktycznych, zwłaszcza gdy wspierają go Sectoidy użyczające mu tarcz.

Szansa na głębię
Nie ukrywam, że dodatek Enemy Within wprowadza dość sporo ciekawych rzeczy, czego wcześniej brakowało. Dziwi tylko nieco, że o ile na PC wszystko będzie wydane normalnie, tak na konsolach w to rozszerzenie zagrać można jedynie kupując edycję Commander – wg mnie dałoby się zrobić to inaczej, no ale kto ich tam wie. Czekam, licząc na spore usprawnienia w rozgrywce i naprawienie kilku uporczywych błędów podstawki. Prognozuję całkiem zacny add-on, ale zobaczymy, czy jego potencjał nie zostanie zmarnowany. Na razie czekam z niecierpliwością.


Przy tym ekranie spędzimy nieco czasu przy planowaniu karier.

Prognoza: 8/10

komentarzy: 1Sobota, 19 października 2013, 22:05

Recenzja: Superfrog HD

Superfrog, platformówki, recenzja, remake, PS Vita

W 1993 roku wyszła gra, od której nie mogłem się oderwać. Do dziś pamiętam, jak w razie potrzeby stawiałem nocnik przed Amigą, brałem joystick w ręce i grałem dalej... Tu chyba powinien być mem z dzieckiem i facepalmem, no ale dziś mogłem dzięki Team17 przejść grę w bardziej cywilizowany sposób.

Ten kluczowy pretekst

W starszych tytułach liczyła się głównie rozgrywka. Superfrog nie jest tu wyjątkiem i w remake'u zbytnio nie grzebano. Książę jest bardzo szczęśliwy spędzając miło czas z księżniczką. Wiedźma widząc to szczęście w kryształowej kuli zaczyna mieć tego wszystkiego dość. Z zazdrości zamienia księcia w żabę, zaś księżniczkę porywa. Smutny polimorfowany książę przysiada nad rzeką i popada w zadumę. Aż do czasu, kiedy wzrok przykuwa butelka Lukozady. Bez chwili wahania łapie ją i wypija zawartość, dzięki czemu staje się tytułową Superżabą. Uzbrojony w nową moc, postanawia uratować księżniczkę, przemierzając świat i pokonując wstrętną wiedźmę. Na końcu przygody czeka oczywiście zabawna animacja końcowa. Między kolejnymi światami zaszczyceni zostaniemy krótkim uzasadnieniem, dlaczego Superfrog dotarł akurat w takie miejsce. Opisy należy czytać z przymrużeniem oka, bowiem wyjaśnienia są co najmniej wzięte z kosmosu. Ale o to przecież chodzi - o czystą zabawę, dla której fabuła to tylko pretekst, by przeć do przodu.


Grumpy Witch. Zapewne Polka, skoro takie nastawienie do życia.

Czysta frajda
Superfrog HD to świetna platformówka, jaką zaprojektowano z głową - tak oryginalną wersję, jak i remake. Oczywiście jako że casualizacja postępuje, by odblokować poziomy klasyczne, należy wpierw je odblokować w maszynie losującej pomiędzy etapami. Akurat ogranie tych nowych winno wystarczyć, by osiągnąć cel w całości. Przy okazji dodam, że ta hazardowa część jest teraz o wiele bardziej przejrzysta i bez samouczków wiadomo, o co chodzi. Nowe levele są oczywiście łatwiejsze. Widać potężną inspirację oryginałem, aczkolwiek nie ma tutaj mowy o bezmyślnej kopii. Nie trzeba martwić się, iż mamy tylko 6 minut, bo jest teraz 10, a ponadto monety zbieramy dla punktów, nie zaś, by odblokować wyjście. Każdy czteropak poziomów kończy się walką z wiedźmą, czyli bossem. Dostajemy broń, osobną liczbę żyć i staramy się odblokować nowy świat, pokonując przeciwnika. Rzecz jasna, z biegiem leveli także i tutaj niekiedy dostaniemy w kość, ale to nijak ma się do wycisku z oryginału.

Nie ma tutaj zbytniej filozofii. Każdy etap da się ukończyć z pewną oceną naszych postępowań - tak popularne ostatnio gwiazdki w liczbie od jednej do trzech. Ponadto level skrywa gdzieś złote liście lilii wodnej, co oczywiście powinno zainteresować łowców trofeów. Poza tym po staremu - omijamy przeciwników nie dających się zmiażdżyć, albo rzucamy w nich tą kulką, czymkolwiek jest. Przeskakujemy nad kolcami i unikamy innych pocisków, w czym pomóc może fruwanie na płaszczu, chwilowa nieśmiertelność i Lukozada uzupełniająca życie złożone z 5 części (co nic nie daje w starciu z kolcami, ogniem i mroźną wodą). Nieco inaczej i ciężej jest w oryginalnych poziomach. Tam mamy jedynie 6 minut na odnalezienie wyjścia, a ponadto musimy znaleźć odpowiednią ilość monet, by je w ogóle otworzyć. A i ogólnie potwory i pułapki rozstawione są tak, by nie było nam łatwo. Ogólnie rzecz biorąc, kampania z remake'a stanowi istną wprawkę do gry w klasyczną wersję, choć w tej więcej znaleźć można dodatkowych żyć w postaci ikonki do zebrania. Zwykle trzeba nałapać się owoców i całej reszty, by za określoną ilość punktów otrzymać dodatkowe życie. Kto lubi bić rekordy, może też połasić się na żabie próby. Chodzi o szybkie parcie do przodu z minimalnym limitem czasowym, przy czym po drodze zbieramy "znajdźki" dodające nam parę sekund.


Right in your face!

Osobny akapit należy się funkcjonalności cross-play pomiędzy konsolami PlayStation 3 i PlayStation Vita. Raz, że pojedynczy wydatek 31zł zapewnia nam grę na obie platformy, to jeszcze możemy swobodnie aktualizować stany zapisu gry pomiędzy nimi, by w razie czego kontynuować zabawę w pracy czy podczas pikniku. Kiedy zdecydujemy się korzystać z obu konsol jednocześnie, możemy zamienić PS Vitę w kontroler, który zarazem będzie nam wyświetlać mapę odkrytego obszaru danego poziomu. Chyba nie muszę mówić, że jest to nieoceniona pomoc, kiedy mamy ostatnie życie, albo kończy nam się czas i nie pamiętamy, jak dotrzeć do wyjścia. Ponadto w nowej kampanii w trakcie gry natrafić można na fioletowe portale. Za ich pomocą Superżaba może przenieść się na moment na PS Vitę, by tam ukończyć kawałek sekretnego poziomu wypchanego punktami do zgarnięcia - ale należy uważać na limit czasowy i pułapki, których i tam nie brakuje. Ponadto możemy wstrząsać konsolą jak joypadem, by wprawić maszynę losującą w ruch. Mała rzecz, a dodatkowo cieszy.

Tak kadzę i kadzę, a w sumie Superfrog HD posiada jedną małą wadę. Pamiętacie taki poziom strzelankowy w kosmosie pomiędzy piątym i szóstym światem? Ano właśnie, został wycięty z gry całkowicie. Nie znajdziemy go ani w nowej kampanii, ani w klasycznej po czwartym poziomie lodowym. Najwidoczniej stwierdzono, że etap ten nie pasuje do reszty koncepcji Superfrog HD. Cóż, faktycznie level ten był nieco odjechany w stosunku do reszty gry, ale już można było go zostawić dla świętego spokoju. No chyba że jest planowany jako DLC. Raczej bym nie narzekał. Niektórzy mogą też narzekać, że nie da się włączyć nostalgicznej pikselowej wersji, co niektóre remaki zwykły oferować. Mnie akurat to nie przeszkadzało. Oryginalne poziomy odrestaurowano wiernie, więc nie ma tutaj ujmy. Zresztą do dyspozycji oddano dość prosty w obsłudze edytor i można stworzyć ciekawe rzeczy, o ile ma się nieco cierpliwości.


I tak oto kruszy się lodowiec.

Nowe szaty dla starej żaby
Muszę przyznać, iż Superfrog HD lśni aż miło. Zarówno na PS3, jak i na PS Vita wszystko wygląda jak należy. Pomimo tego, że zmieniono wygląd protagonisty, wielu stworów, tekstur i tak dalej, wszystko zieje duchem klasyka z 1993 roku. Zachowano rdzeń oprawy, więc nie bójcie się - uśmiechnięte drzewa wciąż będą wodzić za nami wzrokiem, a niebieskie skaczące kulki choć odbierają część życia, są dalej słodziutkie. Kamera jest wycentrowana sztywno na postaci, ale o ile oglądając gameplay na YouTube wali to po oczach, podczas gry na PS3 i PS Vita nie przeszkadza to nawet w najmniejszym stopniu, więc nie dajcie się zwieść.

Na potrzeby remake'u stworzono całkowicie nowy soundtrack, choć efekty są prawie całkiem odtworzone z wersji klasycznej. Nowe utwory także przywołują miłe wspomnienia oryginału sprzed lat, aczkolwiek niektóre utwory wyszły lepiej, inne gorzej. Nie ma się jednak co martwić. Pamiętacie podział na nowe i stare poziomy? Podczas gry w te drugie odtwarzana jest ścieżka dźwiękowa z Superfrog z 1993 roku. Tutaj jest więc doskonale.


Świat zwany "lekcją historii". Nie tylko z Age of Empires można coś wynieść.

Słodki smak dzieciństwa
Team17 potrafi nakręcić imprezę za sprawą Worms, potrafi usłuchać fanów przywracając serii widok dwuwymiarowy, potrafi też w świetnym stylu przywrócić wspomnienia z dzieciństwa. Superfrog HD to perełka w ich portfolio i istny pokaz tego, jak powinno się robić prawidłowo remaki platformówek. Mój głód na gry z dzieciństwa został skutecznie zaspokojony. Jeszcze tylko ochota na wbicie wszędzie 3 gwiazdek i odblokowanie wszystkich rzeczy po ukończeniu poziomów.

Zalety i wady
+ funkcje cross-play
+ stare i nowe poziomy
+ edytor poziomów
+ oprawa audiowizualna
- brak strzelankowego poziomu przejściowego

Moja ocena: 9/10

komentarzy: 1Środa, 16 października 2013, 04:33

Recenzja: Rush Bros.

Rush Bros., gry wideo, recenzja, platformówki, gry pc

Platformówki towarzyszyły graczom od bardzo dawna. Gatunek ten był eksploatowany na wiele sposobów. Znalazł się jeszcze jeden, czerpiący nieco z niedawnej mody, jaką są produkcje, na które niemały wpływ ma odtwarzana muzyka. Jest AudioSurf, jest Symphony, jest wiele innych, a teraz także i Rush Bros.

Kto pierwszy, ten lepszy

Fabuły nie oceniam, bowiem istnieje jedynie w zwiastunie, chyba tylko po to, by zaostrzyć apetyt na następne sekundy trailera. Dwóch DJ-ów podpisało kontrakt, teraz ścigają się, który bardziej i szybciej zarazem. Tak, wiem, cienki pretekst, ale wspomnieć wypadało. W Rush Bros. przyjdzie nam stawić czoła 47 poziomom, uporządkowanym od łatwych do trudnych, przy czym początkowe służą opanowaniu sterowania i ogólnych zasad gry dzięki wskazówkom zawartym w ścianach levelu, zaś ostatnie to test szybkości, zwinności, celności, nerwów, a nawet cierpliwości. A to wszystko dotyczy gry w pojedynkę. Przy multiplayerze dochodzi rywalizacja na bieżąco, a nie tylko z własnymi duchami wyścigu. Ponadto, co wprawdzie nie służy nabijaniu rekordów szybkości ukończenia danego etapu, ale daje multum frajdy, można korzystać z różnego rodzaju przeszkadzajek: odwrócenie sterowania, niewiarygodnie spory zoom, ekran do góry nogami czy spowolnienie (nieraz blokujące całkowicie postęp ze względu na spore przepaści).


Na niektórych poziomach leci się w kulki.

Oczywiście są też dodatki pozytywne, dostępne również dla jednego gracza, jednak często umieszczone w takich miejscach, iż należy wpierw przetrenować nową trasę, by naprawdę zyskać coś na ich wzięciu. Wśród tych są przyspieszenie oraz podwójny skok. Przydałoby się tego więcej jak szybki reset, kiedy umieranie trwa wręcz kilka sekund, bo platforma zawieszona jest bardzo wysoko. Nie tylko znalezione power-upy modyfikują nasze zdolności. Niejednokrotnie natrafimy na głośniki, które będą nieco odbijać nas falą dźwięku, albo znajdziemy pola ograniczonej grawitacji. Niestety jest też wiele gorszych miejsc jak kolce, jasne ruchome obiekty (zabijają na miejscu), wieżyczki strzelające czymkolwiek, ściany co jakiś czas ujawniające mordercze właściwości, piły, chmura kwasowa czy trucizny, cokolwiek to jest. W każdym razie, by wyśrubować wynik, do niejednego poziomu będziemy zmuszeni podejść nawet kilkadziesiąt razy. Raj dla chcących wybić się na pierwsze miejsce w rankingu. Ci, którym na tym nie zależy, znajdą tutaj o wiele mniej dla siebie zabawy. Co do projektów leveli, tutaj nie można narzekać. Ekipa XYLA Entertainment potrafiła znaleźć sposoby, aby urozmaicić nawet wydawałoby się nudne ściganie z przeszkodami. Ciągły bieg w prawo? Jest oczywiście. Bieganie z kluczami dołem, by wracać górą i zataczanie coraz większych kręgów, aż po finisz? Obecne. Ucieczka przed ścianą zabijającą postać bez ani jednego checkpointu? Możecie podjąć i takie wyzwanie. Hub centralny, gdzie szukamy kluczy w różnych zakątkach planszy? Też się znajdzie. A może toczenie kuli po rampach, by ta zablokowała promień lasera? A jakże. Dla każdego coś (nie)miłego, o ile ma się chęci i cierpliwość. A czasem i wymagane umiejętności, bowiem Rush Bros. nie wybacza braku ogrania.


Trudno takie rzeczy przewidzieć w zoomie.

Nie wspomniałem jeszcze o samym sterowaniu i wpływie muzyki na grę. Nie ma tego wiele. Przeważnie korzystamy z biegu i skoku. Mamy jeszcze opcję schylania się i ślizgu, przy czym ten drugi przydaje się do wykonywania dalekich skoków. Będziemy też czasem używać dźwigni i skakać na przyciski, by otworzyć jakieś przejście, bądź dostać się do klucza, który należy przedźwigać do drzwi odpowiedniego koloru. Nasi DJ-e potrafią też jak Super Meat Boy kleić się do ścian i odskakiwać od nich, przy czym możemy spowolnić zsuwanie się chcąc się kierować ku ścianie. Na tym repertuar się po prawdzie kończy. Ale tu dla urozmaicenia wchodzi muzyka. Pamiętacie głośniki, albo wyobrażacie sobie ruchome platformy i śmiercionośne ściany? Wszystko to reaguje na rytm muzyki. Chcąc wykręcić dobry czas w poziomie pełnym ruchomych platform, warto wgrać szybki kawałek i przetrenować trasę, by te szybciej się przemieszczały. Macie problem z pojawiającymi się elementami zabójczymi dla postaci? Zapuśćcie sobie coś wolniejszego, a powinno pomóc. Mnie najbardziej pasował soundtrack przygotowany przez twórców Rush Bros. Odpowiedź w następnej sekcji.


Wielokrotne powtórki nie pójdą w las.

Clubbing!
Muszę przyznać, iż niezbyt pociągają mnie klimaty klubowe i nieco obawiałem się jednostajności w oprawie wizualnej ze względu na niektóre głosy zapowiedzi. Rush Bros. rozwiało moje wątpliwości - poszczególne poziomy czasem łączy motyw dynamicznej muzyki elektronicznej, jednak częstokroć zdarzy nam się ścigać przy całkiem odmiennej oprawie graficznej jak fikuśny mroczny i kolorowy las, jakaś niezidentyfikowana fabryka bądź artefakty graficzne... Jak widać, twórcom nie brakowało pomysłów, tak więc o nudę ze strony oprawy wizualnej nie ma się co martwić - tutaj prędzej rozgrywka każe nam zrobić przerwę.

Jak wspominałem przy okazji opisywania gameplayu, Rush Bros. posiada własny soundtrack, ale można wrzucić też swoje kawałki. Jeśli chodzi o domyślną ścieżkę dźwiękową, nie jest zbyt ciężka. Choć nie jestem fanem tego typu muzy, w samej grze przypadła mi do gustu, a i pasowała tempem do rozgrywki. Tutaj nie mam uwag, kto chce, da swoje kawałki, kto nie, ten nie powinien narzekać na to, co czeka od głównego menu po 47. etap gry. Choć utworów jest zaledwie kilka, ich powtarzalność nie rzuca się w uszy.


Jeden z trudniejszych momentów w grze.

Odpowiednio dawkować
Rush Bros. nie jest wybitne ani szczególnie nowatorskie. Jest to zmyślna gierka z paroma ciekawymi pomysłami i dobrze zaprojektowanymi poziomami. Przyzwoita oprawa audiowizualna nie pozwoli znudzić się zmysłom, aczkolwiek sam rdzeń rozgrywki sprawi, iż po kilku wyścigach zechcemy zrobić sobie przerwę, możliwe że i dłuższą. Warto wziąć do gry kumpli, choć w multi co chwilę dostaje się wyzwania od innych graczy, więc produkcja ta wciąż tętni życiem i dobrym bitem. Jeśli jednak nie lubicie śrubować wyników dla rankingu - odejmijcie 1 oczko od końcowej oceny.

Zdaniem JackReno
Rush Bros. ani niczym mnie nie ujął, ani szczególnie nie zawiódł. Przede wszystkim (w zamierzeniu) ma to być dynamiczny platformer, który jednym da sporo frajdy, innych sfrustruje i doprowadzi do szewskiej pasji. Trzeba zwrócić uwagę, że granie w pojedynkę znacznie zmniejsza radość płynącą z rozgrywki. Samotne zaliczanie kolejnych plansz można potraktować jako swoisty tutorial przed grą ze znajomymi. Dopiero gdy będziemy mieli sposobność do ścigania się we dwoje, tytuł nabiera odpowiedniego koloru - gracz nie tylko musi jak najszybciej dotrzeć do mety, ale także wykorzystać rozmaite przeszkadzajki, by utrudnić życie oponentowi. Plansze są na tyle zróżnicowane, aby za każdym razem grało się nieco inaczej. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że na wielu levelach gnanie na złamanie karku oznacza pewną porażkę. Warto czasem zatrzymać się, pokombinować, wykazać się cierpliwością. Kilka straconych sekund to nic w porównaniu z morzem zalewającej nas frustracji przy kilkukrotnej śmierci w tym samym miejscu. Tutaj właśnie dochodzimy do momentu, gdzie napotykamy pewną sprzeczność - niby wszystko ma się odbywać szybko, z drugiej jednak strony wymuszone postoje rujnują dynamikę. Twórcy chyba nie do końca wiedzieli, czym ich twór miał być. Ogólnie rzecz ujmując, Rush Bros. sprawdza się jako skromny zapychacz czasu do maks pół godziny, potem zwyczajnie nudzi. Zdecydowanie bardziej polecam powrót do świetnego Super Meat Boya. Moja ocena: 5,5/10.


Dat mini-heart attack, że padła grafa...


Zalety i wady
+ projekty poziomów i ich ilość
+ zabawa w multi
+ pomysł i wykonanie
- nie na dłuższe sesje
- w pojedynkę nie daje takiej frajdy
- może nieco cena

Moja ocena: 7/10

komentarzy: 1Sobota, 12 października 2013, 20:11

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 153 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5126 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 274 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl