avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Wrzesień 2012)

Recenzja: Symphony

gry wideo, recenzja, gry pc, Gry muzyczne, indie

Jesteście bardzo związani ze swoją muzyką? A jakbyście zareagowali, gdyby ktoś spróbował ją odebrać? Przyjęlibyście to biernie, czy też ruszylibyście na ratunek swojej ulubionej muzyce, podejmując walkę z tajemniczym bytem z innego wszechświata? Potencjalny wynik takiej batalii przedstawia recenzja.

Egzorcysta

Tajemniczy byt podbijający kolejne wszechświaty nawiedza nasz świat. Porywa dusze największych kompozytorów i przekształca je w demony. Jeśli nie stawimy mu czoła, ukończy swój złowrogi plan symfonii dusz. W Symphony zasiądziemy za sterami latającego pojazdu, który uzbrojony w 4 konfigurowalne bronie pomoże nam odbić muzykę z rąk astralnego nieprzyjaciela. Co kilka ukończonych utworów ukaże się demon. Łącznie jest ich 5, zaś każdego trzeba pokonać trzy razy, by uwolnić duszę kompozytora. Jeśli się nie powiedzie, demon będzie obecny w danej kompozycji, aż będziemy na tyle silni, by go pokonać. Z każdej zwycięskiej potyczki wyjdziemy z częścią stronicy z nutami. Każda następna oddaje dostęp do wyższego poziomu trudności. Ogólnie nawet ciekawie przedstawiono opór przed tajemniczym bytem, aczkolwiek po ostatniej batalii okazuje się, że to koniec. Nie ma nawet opcji powtórzenia ciekawych walk z bossami - dajmy na to, uwięzionymi gdzieś tam dzięki naszym wysiłkom. Pozostaje cieszyć się ogrywaniem muzyki w rytm punktów.


Zatańczysz, jak ja ci zagram!

Pierwszy!!11jedenjeden
Gra, podobnie jak wiele innych opartych na muzyce, polega na jak najlepszym przejściu zręcznościowego etapu stworzonego na podstawie przeanalizowanego utworu. W przeciwieństwie do Audiosurf, nie ma osobnych rankingów dla poszczególnych poziomów trudności (których jest 6). Wszystko tutaj obliczane jest za pomocą mnożników. Im wyższy poziom trudności, tym lepsza punktacja, bo jest trudniej. Zarazem im lepszy sprzęt przydzielimy do 4 slotów statku, tym bardziej mnożnik spadnie, bo jest z kolei łatwiej. Dla optymalnych wyników trzeba wybrać więc poziom najbardziej adekwatny do naszych umiejętności oraz bez przesady dobrać do okoliczności uzbrojenie. Pozwoli to na w miarę efektywne zdobycie podium w rankingach. Niestety, na chwilę obecną nie przynosi to większej satysfakcji, gdyż gra stosunkowo mało osób. Wystarczy odejść od najbardziej znanych piosenek, a już mamy gwarantowane pierwsze miejsce w rankingu. I jedyne zarazem. Trzeba więc poczekać do jakiejś wyprzedaży, bądź obecności Symphony w pakiecie gier indie.

Jeśli chodzi o konfigurację arsenału statku, nie mam zastrzeżeń. Cztery sloty można ustawić wedle upodobań. Jeśli chcemy, by dana broń strzelała w danym kierunku, po prostu klikamy ikonkę obrotu w wybraną stronę. Jeśli chcemy, by broń strzelała z lewego przycisku myszy czy też prawego, w trybie auto-fire lub przy ciągłym nacisku, albo by dopasowała się sama do muzyki, też wszystko się da zrobić (dla każdego slotu inaczej). Broni zaś jest dość sporo i w różnych wersjach. Mamy więc blaster (typowy karabinek maszynowy), jeno ulepszoną wersję mega, jest subwoofer ślący grube nuty przy lepszych bassach (tylko strzelający pod muzykę), są strzały rozpryskowe, ich odpowiednik w postaci furii, shotgun, podwójne działko (strzelające w obu kierunkach), także z opcją furii, crescendo, czyli broń na ładowanie, rakiety, jak również broń dźwiękową. Każda ma jeszcze 5 poziomów, więc możemy ulepszać do woli, a odblokowujemy je za pomocą osiągania celów w danych utworach (im wyższy poziom trudności, tym bardziej złote cele).


Czerwony kolor, w tej grze go nie lubimy zbytnio.

Ponadto w grze występują "znajdźki". Z pokonanych przeciwników możemy zdobyć bombę (także ulepszaną) oraz chwilową nieśmiertelność. Ponadto trzeba z nich zbierać nutki, jakie nabijają nam punkty i naprawiają pojazd, który potrafi stracić całe sloty strzelające przy niefortunnych zderzeniach. Za zniszczenie całej fali wrogów wyskakuje bonusowa nuta, jaka nabije nam mnożnik, o ile wystarczająco szybko zdobędziemy kolejną nutę bonusową. Wracając do zderzeń, pechowe trafienie może za jednym zamachem zniszczyć statek, przez co trzeba czekać kilka sekund na respawn, kontemplując ilość punktów na minusie. Powodem tychże nieprzyjemnych sytuacji są przeciwnicy generowani na podstawie poziomu trudności i intensywności utworu. Fani ciężkiego metalu mają więc przechlapane, z góry mówię.

Na początku spotkamy głównie zwykle stateczki latające w określony sposób z rzadka puszczające jakiś pocisk w stronę pojazdu gracza. Dalej zaczyna być ciekawie, gdyż stateczki zdobywają tarczę obracającą się w rytm muzyki. Pojawią się też słupy, również z tarczami, siejące już całkiem gęsto pociskami. W dalszej kolejności czekają ptaki otaczające się pięciolinią w kolorze krwi, jaką po krótkiej chwili wystrzeliwują w stronę pojazdu. Później należy przygotować się na starcie z obracającymi się opancerzonymi kwadratami wysyłającymi w czterech kierunkach pięciolinię i czerwieniejącymi ją w rytm muzyki. Nie zabraknie też powolnych większych statków z zabójczą detonacją przy dokonanych obrażeniach, wężowych kwadratowych bytów pnących się w stronę gracza, jak również potężnego muru, na jaki naprawdę skuteczna jest tylko bomba. O ile na początku można się nieco przynudzić na lżejszych kawałkach, tak przy czwartym poziomie trudności już trzeba się ręką porządnie namachać, by uniknąć spotkań trzeciego stopnia z przeciwnikiem lub jego pociskiem.


Czasem ciężko ogarnąć, dokąd uciec.

Oczopląs w takt muzyki
Graficznie Symphony postawiło na feerię barw zależną od intensywności danego kawałka w grze. Jest do przewidzenia. Niebieski kolor oznacza spokojny fragment, fioletowy to już lekkie wyzwanie, a czerwony to ostra jazda bez trzymanki, która na wyższych poziomach trudności najczęściej kończy się śmiercią lub desperackim polowaniem na nutki odbudowujące pojazd. O ile wszystko pięknie wygląda, tak na maksymalnych usprawnieniach uzbrojenia czasem średnio widać, co się dzieje i gdzie znajdują się pociski nieprzyjaciela. Generalnie jednak w miarę nabierania wprawy idzie to ogarnąć.

Muzycznie Symphony można ocenić, gdyż do gry dołączono soundtrack. Muszę przyznać, iż wiele utworów brzmi bardzo ciekawie i chętnie zapoznam się z resztą repertuaru wykonawców, których kompozycje dołączono do ścieżki dźwiękowej. Muszę jednak ponarzekać, gdyż część utworów, choć bardzo dobra, kompletnie nie nadaje się do gry. Np. bardzo spokojny utwór klasyczny z fragmentami bliskimi kilkusekundowej ciszy.

Dodatkową przeszkodą może być niemożliwość analizy utworów z naszej kolekcji. W tym tych z soundtracku Symphony... Trudno stwierdzić, czy problemem są kodeki czy brak Windows Media Player, ale fakt faktem, na jednym komputerze grać się nie dało. Co ciekawe, utwór raz ograny, za drugim podejściem już się przeanalizować grze nie pozwolił, co uniemożliwiło dalszą rozgrywkę. Gra jest jednak systematycznie łatana, więc ten problem powinien niedługo zniknąć.


A tutaj portret jednego z demonów.

Uwolnij swą muzykę!
Czas nastał, by ponownie bardziej aktywnie słuchać swoich ulubionych wykonawców. Symphony to bardzo dobry sposób na połączenie dwóch pasji, grania oraz słuchania. O ile tylko oczywiście lubicie strzelanki na punkty. Rywalizacja jest przednia, motywacja także, tylko ludzi ciut mało. Gdy tylko więc znajdzie się jakaś obniżka czy obecność w pakiecie indie - brać całość w ciemno bez najmniejszego mrugnięcia okiem. Poza tym, brać, o ile jesteście głodni gier opartych na Waszej muzyce.

Zalety i wady
+ pomysł
+ realizacja
+ soundtrack
+ grafika
- czasem dekodowanie
- mało ludzi w rankingach
- niektóre utwory z soundtracku

Moja ocena: 8/10

komentarzy: 1Wtorek, 25 września 2012, 11:34

Recenzja: Darksiders II

recenzja, Darksiders, Slasher, gry pc, gry wideo

Gdy jest dobra gra, często warto zrobić sequel. Gdy brat jest w tarapatach, należy mu iść z pomocą. Gdy wychodzi dobra gra o ratowaniu brata i jeszcze jest sequelem do dobrej gry, warto się nią zainteresować. Ta recenzja odpowie Wam, dlaczego.

Śmierć żyje!
Wojna sobie nagrabił, choć nie do końca jest winny. Po złamaniu siódmej pieczęci pozostali jeźdźcy wkraczają do gry. W Darksiders II poznajemy losy Śmierci, członka rodu nefilim, jaki w imię wyższego dobra usunął swoich pobratymców. Wydarzenia teraźniejsze i przeszłe sprawią, że Śmierć nie od razu będzie mógł dostać się do celu drogi, a jest nim Studnia Dusz. Miejsce posiadające potężną magiczną moc zdolną przywrócić ludzkość do życia. Jednak droga jest kręta i usiana niebezpieczeństwami (głównie przez tajemnicze Spaczenie), zaś samo wskrzeszenie wymaga ofiary. Sam bohater jest konkretny i kipi ironią w każdym dialogu. Jeśli tylko może, rzuci ostrym tekstem, który wywoła uśmiech na twarzy gracza. Pozostałe postaci już nie są tak wyjątkowe, ale dają się zapamiętać. Naturalnie, spotkamy także paru starych znajomych Wojny, ale będą stanowić raczej mały smaczek. Sama główna linia fabularna będzie solidnie oparta na historii Wojny, więc warto zapoznać się z pierwowzorem.


Pierniczę, nie robię.

Zadania stanowią kanon gier spod gatunku slasherów, aczkolwiek Darksiders II nieco wychodzi poza ramy tego typu gier. "Przynieś, zabij, pozamiataj" jest tutaj codziennością, ale za to podane w przyzwoitej oprawie. Po drodze napotkamy nie tylko niemałą ilość przeciwników do ubicia, ale i całe mrowie zagadek logicznych (niestety, ta gra nie jest dla ludzi szukających odmóżdżenia). Nowością w tej jak dotąd krótkiej serii jest obecność zadań pobocznych. I nie mówię tu o zbieraniu stronic księgi, artefaktów rodowych czy magicznych kamieni za bonusy, ale o rozbudowane side-questy, których nie powstydziłyby się rasowe cRPG-i. Sama główna linia fabularna, choć nieco nakręcana backtrackingiem, przyciąga na co najmniej 20 godzin, a jeśli chce się osiągnąć wszystko w grze, należy przygotować się na wręcz trzy razy tyle! A to za sprawą opcji New Game + (silniejsi przeciwnicy, lepszy sprzęt, zachowane umiejętności i ekwipunek z pierwszego przejścia) oraz stawiającego prawdziwe wyzwanie survivalu w postaci Tygla. Niby tylko tryb dla jednego gracza, a żywotny jak cholera. Tylko szkoda, że w folderze z grą jest 17 katalogów na tyleż DLC.

Slasher jeszcze, czy już action-RPG?
Przede wszystkim zacznę od tego, że Darksiders II to mieszanka slashera z cRPG. Nie tylko odblokowujemy nowe ciosy i wydłużamy pasek życia oraz Gniewu (energii magicznej), ale i rozdajemy punkty umiejętności do dwóch ścieżek rozwoju - Herolda (ścieżka wojenna) i Nekromanty (ścieżka magiczna). Pierwsza daje nowe ruchy specjalne zadające grube obrażenia, spowalniające przeciwników, leczące Śmierć i zwiększające moc. Druga z kolei pozwala przyzywać ghule, stada wron, magiczną tarczę oraz wpaść w szał zwiększający zadawane obrażenia kosztem Gniewu. Z przeciwników, skrzyń i rozbitych sprzętów zbierzemy złoto i ekwipunek, w jaki uzbroić można Śmierć. Każdy przedmiot ma swoje statystyki i będzie przydatny w zależności od obranej ścieżki rozwoju. Napotkamy także kupców, u których sprzedamy i kupimy sprzęt, zaopatrzymy się w mikstury, czy wymienimy znalezione artefakty na bonusy. Nie zabrakło także nauczycieli od nowych ciosów i ulepszeń aktualnych.


Shadow of the Colossus się chowa.

Pochwalić należy fakt, że czuć, iż gra się innym bohaterem. Bałem się kopii, a tu Vigil Games zrobiło mi kuku. Trochę czasu zeszło zanim przyzwyczaiłem się do repertuaru ruchów Śmierci. I nie chodzi tylko o ataki, choć niektóre przypomną nam zamachy wielkim mieczem, ale ogólny sposób poruszania się. Brakuje na przykład podwójnego skoku i bloków, ale za to są ulepszone uniki oraz możliwość wspinaczki i biegania po ścianach. Poza przydatnymi narzędziami z pierwszej części Darksiders (pistolet, lina, portale) dodano także inne: rozkazywanie duchom, rozdzieranie duszy, cofanie czasu. Rzecz jasna, spodziewać się można prostych i rozbudowanych zagadek logicznych z udziałem wszystkich elementów z osobna lub razem do kupy wziętych jak np. rzut bombą przez portal między rozdartą duszą po przeniesieniu się w przeszłość... Mózg rozje... No wiecie.

Kosynier publiczny nr 1
Poza główną bronią (kosy), Śmierć dysponuje także bronią dodatkową. Za tę może posłużyć wielki młot, topór, glewia (do potężnych, ale powolnych ataków) oraz szpony, rękawice i puklerze (do średnich, ale szybkich ataków). Do tego poza pistoletem będzie możliwość używania dwóch broni palnych Pogromców Piekieł - wtedy Darksiders II zmienia się w istną strzelarkę TPP z trzema trybami strzału dla jednej broni. W miarę nauki nowych ruchów, Śmierć pod koniec wykonywania kombosa przywoła na pomoc Żniwiarza. W tę postać można się także przemienić na moment po naładowaniu odpowiedniego paska (taki odpowiednik Wcielenia Chaosu z "jedynki"). Śmierć jest wtedy odporniejsza, a jej ataki niepowstrzymane.


Ćwiczymy gramatykę: kto, co, komu, czym?

To wszystko przydaje się niesamowicie w walce z całą gamą rozmaitych przeciwników. Czekają konstrukty, golemy, ogary, robaczki, osy, szkielety, upadłe anioły, demony, różne ohydne hybrydy i obrzydlistwa. Brzmi banalnie, ale jest to ładnie graficznie zróżnicowane, potwory dysponują całą masą rozmaitych ruchów, ataków i umiejętności - nie będziecie narzekać na nudę. Do wyliczanki należy oczywiście dorzucić kilkanaście bossów, z czego kilka jest kolosalnych. W niektórych przypadkach przydaje się pomoc Rozpaczy, wierzchowca Śmierci (kto pamięta Pożogę z pierwszej części, wie, o co chodzi). Dla zamotanych pomocny okaże się Proch, kruk towarzyszący protagoniście podczas wędrówki, jaki będzie latać w miejsca przydatne do odwiedzenia.

Ogólnie lepiej, ale...
Ogólnie Darksiders II pod względem oprawy graficznej poszło do przodu. Lokacje są o wiele większe niż w pierwszej części, więc konia często będziemy używać. Na szczęście jest też opcja szybkiej podróży i powrotów w dane miejsce. Sama jakość grafiki niezbyt wzrosła, ale trzeba pochwalić ciekawsze lokacje, równie zróżnicowane jak poprzednio, przy czym tym razem będzie więcej widoków zapierających dech w piersiach. Filmowe przerywniki są piekielnie efektowne, aczkolwiek miejscami ciężko się połapać, co się dzieje. Parę smaczków dodaje kolorytu grze - promienie podczas walki z kolosem, postać układ nóg do podłoża (proste, krzywe). Wiele jednak stanowi ohydne plamy dla tego kolorytu - wchodzenie w ściany, lewitowanie nad podłożem, niska rozdzielczość tekstur. No i sama komiksowa stylistyka jednym przypadnie do gustu, innym nie, ale o tym już nie ma co się rozwodzić, jak mówi znane przysłowie.


I tylko systemu osłon brakowało.

O ile pod względem grafiki ma się mieszane uczucia, tak przy udźwiękowieniu nie ma wątpliwości. Ugłosowienie postaci to radość słuchania zwłaszcza podczas rozmów z udziałem egzotycznych akcentów. No i pewne nazwisko - Jesper Kyd. Gość odpowiedzialny za ścieżki dźwiękowe w seriach Assassin's Creed oraz Hitman przeszedł sam siebie w Darksiders II. Soundtrack jest idealnie wpasowany w klimat, niemal każda melodia zapada w pamięć, a do tego jest ich całe zatrzęsienie ze względu na mnogość lokacji w grze. Możecie nie zechcieć ze względu na indywidualne upodobania zagrać w ten tytuł, ale należy koniecznie odsłuchać sobie muzykę z tej produkcji.

Względem jakości portu mam znów mieszane uczucia, aczkolwiek długi czas recenzowania przełożył się na doczekanie się kilku przydatnych patchy. Plotki o niemożliwości ustawienia własnej konfiguracji klawiszy to już przeszłość. Ponadto poza rozdzielczością, można zmienić jakoś wygładzania krawędzi oraz cieniowania. Niewiele, ale lepiej niż w poprzedniczce. Sterowanie dostosowano wybornie pod myszkę i klawiaturę, a podczas celowania myszka do celowania sprawdza się wręcz lepiej od pada. Zraziło mnie też przymusowe zapisywanie stanu gry na jeden slot. Wystarczy, że komp się zwiesi w nieodpowiednim momencie, wybije korki, albo wyłączą prąd i możemy mieć po grze. Owszem, jest wsparcie chmury Steam, ale nigdy nie jest miło na siłę przechodzić coś, co już się raz przeszło. I tak parę razy zmuszony byłem wczytać stan gry, bo postać mi się zablokowała między skałkami.


Efekciarstwo stosowane.

Śmierć wolnemu czasowi!
Bowiem należeć będzie on do Śmierci z Darksiders II. Zaiste, zacna to gra, godna kontynuacja pierwszej części, wystarczająca na kilkadziesiąt godzin i pełna rozgrywki różnego rodzaju. Niestety, wkradło się dość trochę baboli, a szkoda, bo mogło być idealnie. Generalnie jednak warto zaopatrzyć się w ten tytuł. Doświadczenia niezapomniane, jak w przypadku epickiej bitwy z Wartownikiem. Na pewno Was nie zawiedzie, aczkolwiek maniacy DLC muszą przygotować się na czyszczenie portfeli, gdyż nadciąga prawdziwy ich zalew. Gotowi siać śmierć Śmiercią, by uchronić ludzkość od śmierci? To do boju!

Zalety i wady
+ zróżnicowany gameplay
+ długość
+ genialne udźwiękowienie
+ przyzwoita fabuła i dialogi
- graficzne wpadki
- rozwiązania techniczne

Moja ocena: 9/10

komentarzy: 1Piątek, 21 września 2012, 08:46

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 362 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4917 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 29 543 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl