avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Luty 2012)

Recenzja: NeverDead

recenzja, PS3, Slasher, gry wideo, NeverDead

Motyw nieśmiertelnych bohaterów w grach podejmowano już wielokrotnie. Jednak rzadziej próbuje się to dobitnie ukazać graczowi, kiedy to na przykład protagonista żartuje sobie, podczas gdy jego głowa szybuje z dala od tułowia...


No to wrzutka za 3 punkty.

Klątwa nieśmiertelności
To, że nieśmiertelność ssie, jest do kitu i w ogóle ją przereklamowano, wiemy już chyba z rozmaitych źródeł. Nie ma w tym nawet krzty błogosławieństwa, jedynie przekleństwo. W tej grze przyjdzie nam się przekonać po raz kolejny. Bryce Boltzmann kiedyś stawił czoła królowi piekieł u boku swojego medium, jednak poniósł porażkę. Król pragnąc pogłębić cierpienie bohatera "obdarował" go nieśmiertelnością. I to w potężnej postaci. Nie tylko protagonista żyje wiecznie, ale też rozczłonkowanie nie robi na nim wrażenia. Ba, sam wyrywa sobie czasem głowę lub kończynę, by osiągnąć cel (nawet jeśli jest nim wygodne mycie włosów). By odegrać się demonom, Bryce stał się ich łowcą i z pomocą Arcadii Maximille z pewnej firmy tropi plugastwo, starając się odesłać je tam, gdzie jego miejsce. Po drodze spotkają jeszcze Nikki Summerfield, wschodzącą gwiazdę przemysłu muzycznego, która nieco namiesza i urozmaici inwektywy rzucane w rozmowach. Brzmi to dość banalnie, ale w scenariuszu znalazło się miejsce na zwroty akcji oraz trochę humoru. Dialogi może nie zachwycają, ale zdecydowanie dają radę i miło się prze do przodu w kampanii fabularnej, która starcza, w zależności od naszych umiejętności i chęci znalezienia wszystkich "znajdziek", na około 6h lub więcej. Mnie skusiło tylko w paru miejscach na poszukiwania, stąd w samym singlu nabiłem osiem godzin.


Za takie rzeczy to nagrody Darwina nowe powinni dawać.

Ręka, noga, mózg na ścianie
Bryce dzieli się na 6 części - kończyny, tułów i głowa. Może je stracić w dowolnej konfiguracji, a nawet mieć każdą część ciała gdzie indziej. Bez nogi skacze, bez obu się czołga, bez rąk kopie i wali z baśki, samą głową... turla się i podskakuje. Można albo samemu zebrać do kupy ciało, albo też poczekać, aż będzie możliwa regeneracja kończyn i reszty. Protagonista może wyrywać sobie ręce, by te strzelały gdzieś dalej lub wybuchły, bądź też wyrwać głowę, by dostać się w określone miejsce za sprawą regeneracji ciała. Sama rozgrywka przypomina nieco Devil May Cry, gdyż Bryce siecze mieczem i korzysta obiema rękami z broni. Miecze są trzy (różnica jedynie w mocy), broni jest sześć - pistolet, uzi, karabin maszynowy, strzelba, granatnik i karabinki z nieskończoną amunicją bez konieczności przeładowania (przy replayowaniu kampanii). Sterowanie na początku przeraża, zwłaszcza w kwestii różnych układów w zależności od aktualnie używanej broni, ale w miarę postępu gracz bez problemu wszystko opanuje.


Co tak stoisz? Dawaj do trójkąta!

Mamo, tu biją!
Schody zaczynają się przy sterowaniu postacią. Jeśli chcemy przeskoczyć murek - wszystko gra, jeśli chcemy wykonać unik w bok (w postaci skoku zresztą) - bohater trafi na niewidzialną ścianę. Może to nieco skomplikować życie, zwłaszcza kiedy każdy cios potężnego wroga pozbawia nas głowy i musimy turlać się do ciała bądź czekać na regenerację. Bywa zresztą, że tylko po to, by natychmiast doświadczyć dekapitacji... Na szczęście nie jest to regułą, ale bossowie potrafią uprzykrzyć życie. O tyle zresztą z nimi kiepsko, że jest ich stosunkowo niewiele, a do tego jednego wykorzystano aż trzykrotnie. Niestety w kwestii pomniejszych demonów też nie jest zbyt dobrze (tłumaczenia nazw moje): raptem szczeniaki (skoczne rwące kończyny lub głowę), łyżki (takie ucinaczki odporne na naboje), jakieś latawice (strzelające laserem), infiltratory (z tarczą, rzucają przedmiotami), miazgi (skaczące tu i ówdzie i kulające się). Dalej to już bossowie w postaci misiów panda (wielkie stwory szarżujące na bohatera), świniomiecznik (potwór plujący świetlikami i tworzący barierę), czteroszczęk (taki smok z wieloma głowami) czy bossowie fabularni, jakich pominę, by uniknąć spoilerów. Na osobne zdanie zasługują macice tworzące kolejne fale potworów przed zabiciem oraz pradzieci - jedyne zdolne unicestwić Bryce'a na amen. Zwykle latają po polu bitwy i wchłaniają kończyny, co utrudnia ich odzyskanie manualne, ale gdy kierujemy samą głową - mogą nas wchłonąć na zawsze. W takim przypadku jeśli nie trafimy znacznikiem w żółte pole na pasku, czeka nas wczytanie gry od checkpointu, których jest dostatecznie gęsto.


A nuż widelec rozwalę tę łyżkę...

Nogi z rzyci powyrywam!
W NeverDead za znajdowanie "znajdziek" oraz zabijanie potworów dostajemy punkty doświadczenia, jakie możemy zamienić na umiejętności, których jest cała masa. Od zwiększonych obrażeń dla tego, tamtego i owego, przez szósty zmysł i zwiększoną zwinność oraz manewry, po szybszą regenerację i rzucanie wybuchającymi kończynami... Te same umiejętności możemy wykorzystać w grze wieloosobowej, gdzie również zdobywamy doświadczenie i rozwijamy naszego bohatera. Do wyboru jest Bryce, młody Bryce, Alex i Arcadia (przy współpracy), którą gra się nieco inaczej (czekanie na pomoc i wzmocniony karabinek) - wszystkie postaci dostępne są z różnymi skórkami (więcej dojdzie w DLC). Są cztery tryby: kooperacja w walce z falami demonów; kooperacja w ratowaniu cywilów, których trzeba doprowadzić do strefy bezpieczeństwa chroniąc ich przed demonami; rywalizacja w zdobywaniu i odnoszeniu jaj - można rozczłonkować przeciwników, by przejąć ich jaja; rywalizacja na punkty kontrolne - trzeba jak najszybciej dotrzeć do wszystkich lokacji przeszkadzając przeciwnikom. Na serwerach tłumów nie ma, ale niedługo trzeba czekać na zebranie czteroosobowej drużyny.


Nie, pradziecię nie występuje jako postać w kooperacji.

Muza do rozwałki!
Z początku trochę zawiodłem się na grafice. Tu postać przenika przez ścianę machając mieczem, tam tekstury mają niższą rozdzielczość, no i te niewidzialne ściany przy unikach... Ale jest coś, co pozwala zapomnieć o tych mankamentach - destrukcyjność otoczenia daje czadu. Po walce naprawdę widać, że w tym miejscu strzelano, siekano, spowodowało się kilka wybuchów, sprowadziło trzecie piętro na piętro drugie po usunięciu kolumn... Do tego muszę pochwalić różnorodność lokacji, aczkolwiek jest całkiem liniowo. Dubbing jest dobry, słychać sarkazm, przekąs, docinki i żarty. Ale i tak nie dogania dopasowanego rockowego soundtracku, który przygrywa podczas walk. Genialnie oddaje klimat i podrywa do rozwalenia otoczenia w drobny mak. Do tego tytułowy utwór autorstwa Megadeth - miodzio.


Przyda mu się pomocna dłoń - dosłownie.

Widziałeś gdzieś moją lewą nogę?
Gra jest innowacyjna w aspekcie nieśmiertelności i całkiem nieźle wykorzystuje ten potencjał. Szkoda, że zawalono rozgrywkę, która sprowadza się do powtarzalnych walk z tymi samymi potworami z mocniejszych gatunków, choć czasem próbowano wrzucić krótkie momenty spadania czy czegoś w ten deseń. Fabuła i muzyka dźwigają z kolei ocenę, podobnie jak tryb wieloosobowy. NeverDead nie jest może wart ponad dwóch stów, ale za 3/4 ceny można się już skusić. Jak gdzieś zobaczysz nówkę za połówkę, możesz brać w ciemno, chyba że masz uczulenie na powtarzalność i/lub latające kończyny.

Zalety i wady
+ pomysł i realizacja
+ oprawa dźwiękowa
+ destrukcja otoczenia
- powtarzalność
- błędy w sterowaniu
- czasami bezradność

Moja ocena: 7/10

komentarzy: 1Wtorek, 21 lutego 2012, 14:56

Zapowiedź: SSX

PS3, Zapowiedź, snowboard, gry wideo, SSX

Co rusz wciąż powracam do SSX 3 na poczciwej konsoli PlayStation 2. Wieść o powstawaniu SSX: Deadly Descents stanowiła dodatkową iskrę dla mojego płomienia uwielbienia tej serii. Z każdym kolejnym zwiastunem nowej odsłony dokładam solidną łopatę węgla do tego pieca.

Po jakimś czasie odrzucono podtytuł, tak więc można się spodziewać, iż EA Sports liczy na zredefiniowanie serii. Z radością oczekuję gry zasługującej na celującą ocenę, ponieważ wiem, jak wysokiej jakości są gry z serii SSX. A najnowsza część ma być większa i lepsza niż wszystkie dotychczasowe razem wzięte. Co sprawia, że wierzę twórcom aż tak? Zapraszam do lektury zapowiedzi.


Twój stary prasuje nogą deskę snowboardową w locie.

Przeciwstaw się rzeczywistości
Można by rzec, że SSX to seria gier o snowboardzie, która z realizmem niezbyt wiele ma wspólnego. Należy tu raczej brać pod uwagę słowo "arcade" niż "symulator". Ale właśnie ten brak realizmu na rzecz ciekawszej i bardziej zwariowanej rozgrywki sprawia, że nie można odejść od konsoli - a jeżeli już to z padem w dłoni... Także tym razem będziemy mogli wykonywać skoki wyczynowe połączone z kombosami trików, za jakie zdobędziemy masę punktów i namieszamy ze kształtem trasy. Do tego slajd po rampie długości kilkuset metrów z ostrymi zakrętami? Co za problem. Najważniejsze, że jest nader efektownie i z poczuciem tej prędkości.

Jeśli chodzi o pogłoski, że trasy będą wiernym odwzorowaniem gór - bzdura. Owszem, twórcy inspirowali się realnymi górami w 9 regionach świata, tworząc ponad 150 (sic!) unikatowych zjazdów, ale po odwiedzeniu NASA z ich danymi topograficznymi pewnie wrócili do swoich pokładów nieskrępowanej wyobraźni. Z kolei tam, gdzie ich poniosło nadto, porobili zbyt wielkie czeluście - ustawili helikopter czekający na to, by się od niego odbić, a poza tym - i to może dać także grze kopa - dali graczom do dyspozycji kombinezony wingsuit (w Polsce sport zwany latającymi wiewiórkami).


Czy tylko ja mam skojarzenia z Silent Hillem?

Opanuj planetę
Wspominałem o 9 regionach, warto je chociażby przytoczyć. Pojeździmy więc w łańcuchu Canadian Rockies, Alasce, Patagonii, Alpach, Afryce, Himalajach, Syberii, Japonii, Nowej Zelandii czy nawet na Antarktydzie. Oczywiście różnice znajdziemy przede wszystkim w wyglądzie i poziomie trudności. Jedne zjazdy będą łatwiejsze, dadzą większą swobodę, inne będą usiane zdradliwymi skałami, drzewami, przepaściami itp. Do tego czasem zejdzie lawina, albo załamie się pod nami lód. Jakby komuś było mało, niech sobie pojeździ w nocy z latarką. Ponadto mogą się trafić jakieś wraki samolotów, opuszczone budynki i inne atrakcje mogące służyć za wybijające rampy bądź okazje do niemal kilometrowych slajdów.

Gra by nie była dzisiejsza, gdyby nie RiderNet. Dzięki temu ustrojstwu bez problemu udostępnimy nasze wyniki i postępy innym graczom i znajomym, a także poznamy cudze osiągnięcia. Łatwo też będzie można zorganizować sieciowy turniej, albo pościgać się ze swoimi bądź obcymi duchami. Ciekawą opcją jest też geotagging - w trakcie gry można oznaczyć jakieś dowolne miejsce, w którym się akurat znajdujemy - skraj przepaści, wysoko na niebie nad drzewami, zaraz za głazem. Oczywiście punkty dostaniemy za przechwycenie takich tagów, zwłaszcza jeśli znajdą się w naprawdę trudno dostępnych miejscach.

Opanowywać można wieloma postaciami, w tym oczywiście swoją własną. Dla tych, którzy wolą sterować znanymi gębami, będą obecni: Elise Riggs, Mackenzie "Mac" Fraser, Moby Jones, Psymon Stark, Kaori Nishidake, Zoe Payne, Griff Simmons czy Eddie Wachowski to weterani serii. Z nowych nabytków wyliczyć można: Tane Mumea, Alex Moreau, Ty Thorsen czy Travis Rice. Jak ktoś chce dowiedzieć się czegoś więcej, wystarczy odwiedzić SSX-ową stronę na Facebooku.


Ta, wypnij się na system.

Załóż gogle
Chyba nie ulega wątpliwości, że seria SSX od dawien dawna korzysta w pełni z mocy konsol, na których hula. Podobnie jest i tym razem. Postaci są dokładnie odwzorowane, trasy widoczne, efekciarskie, znajdą się tradycyjnie ślady w śniegu po przejazdach. A do tego kto ma odpowiedni odbiornik, może pośmigać sobie w 3D. Dźwiękowo także można liczyć na zróżnicowany soundtrack, jaki można w opcjach sobie wyselekcjonować wedle uznania. Do tego zaimplementowano w grze technologię remiksującą "Harmony", która na bieżąco przerabia odtwarzaną muzykę dostosowując do rozgrywki na ekranie. Emocje będą zapewne jeszcze większe niż przy oglądaniu filmu The Art of Flight w kinie.

Zacieram rączki
Jak dla mnie, to jest wręcz murowany kandydat do gry roku, a już na pewno do tytułu najlepszej gry sportowej. Masa zjazdów, efektowne triki, świetna grafika i udźwiękowienie, rozbudowany tryb wieloosobowy, nowości w modelu rozgrywki, grono postaci. Ciężko to spieprzyć i jak tak patrzę po zwiastunach, to raczej jestem spokojny niż zaniepokojony. Czy słusznie pokładam wiarę w nowym SSX, przekonamy się już 2 marca tego roku. EA, do boju!


Arkham, nadlatuję!

Oczekiwania: 10/10

komentarzy: 2Sobota, 11 lutego 2012, 00:30

Betatest: Starhawk

PS3, gry wideo, Zapowiedź, starhawk, Beta

Hybrydy to bestie z całą masą dobrego potencjału. Już nieraz okazywało się, że w tej kwestii jeszcze twórcy nie przetarli sporej ilości szlaków. Na konsole Sony PlayStation 3 zmierza kolejny zacny exclusive - będzie łączyć cechy sieciowej strzelanki TPP ze... strategii czasu rzeczywistego.

Jest cenny surowiec - jest wojna!
Tutaj kością niezgody jest energia szczelinowa (rift energy), zdobywana na krańcu wszechświata, gdzie prawo i sprawiedliwość to nieznane pojęcia. W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, Warhawk, w tej dostaniemy możliwość rozegrania kampanii dla pojedynczego gracza z opcją kooperacji do 4 graczy przez sieć lub na podzielonym ekranie. Fabularnie nie ma fajerwerków - jest sobie były górnik imieniem Emmett Graves, który wystawiony na działanie energii szczelinowej stał się najemnikiem. Jego zadaniem będzie odszukać brata, stojącego po drugiej stronie barykady. Strony są bowiem dwie: naparzają się szczeliniarze (rifters) oraz wyrzutki (outlaws). Ci pierwsi to żołnierze, celem których jest zdobycie rzeczonej energii, a drudzy to ludzie przemienieni przez nią w potwory. Nie ma tu genialnych pomysłów, lecz to niezbyt przeszkadza, gdyż liczy się tutaj gameplay w kwestii trybu wieloosobowego. A jest tu trochę nowości.


Lata się tym cudnie, ale coś szybko mnie zestrzeliwano.

Relacja z bety
W becie dostępnej jedynie dla posiadaczy kont PlayStation Plus udostępniono zaledwie dwie mapy: morze kwasu i przestrzeń kosmiczną; oraz trzy tryby gry: starcie (deathmatch), starcie drużynowe (team deathmatch) i zdobycie flagi (capture the flag). Walki toczą się między maksymalnie 32 osobami - przy drużynach trzyosobowych bywało pustawo i trzeba było się szukać. Za to przy pełnym komplecie zaczyna się prawdziwa zabawa i równie prawdziwy chaos bitwy. Na początku wszystko wygląda dość tradycyjnie - strzelanka TPP, 8 dostępnych broni (granatnik, rakietnica, karabin maszynowy, strzelba, snajperka itp.) + 2 podręczne (atak wręcz oraz granat), nieskończony sprint (tak, postaci tutaj mają płuca przepakowane energią szczelinową), kucanie, skakanie, bez systemu osłon. Są też pojazdy bojowe do 3 osób, jetpacki, roboty przeistaczające się w myśliwce. Spokojnie sobie strzelasz, aż tu nagle spada Ci budynek na głowę...


Spam budynków, trolololo...

Otóż Starhawk wyróżnia system "build & battle", który dorzuca swoje trzy grosze z gatunku strategii czasu rzeczywistego. Drużyny zbierają surowiec z poszczególnych miejsc bądź niszcząc beczki z energią. Rift energy robi za walutę, za którą gracze mogą stawiać w określonych strategicznych miejscach. Do wyboru jest mur z bramą, wieża snajperska, automatyczna wieżyczka (w tym laserowa), garaż, podajnik jetpacków, lądowisko, bunkier z arsenałem, generator pola energetycznego czy wieża nawigacyjna. Nie tylko budynki spadają niczym manna z nieba. Także respawn wygląda podobnie - jesteśmy zrzucani w kapsule na wybraną przez nas dostępną lokalizację (baza główna lub otoczenie wież nawigacyjnych). Co prawda, to trwa parę sekund, ale zapewnia dodatkowy walor taktyczny, gdyż nasza kapsuła może spaść na wroga lub jego pojazd i zażegnać niebezpieczeństwo.


Zgrana para kierowca-karabinier sieje postrach na serwerach.

Gra jest bardzo dynamiczna i łatwa w opanowaniu - ciężej z opanowaniem mistrzowskim. Nie tylko samemu wystarczy mieć celne oko i podręcznik survivalu za sobą, ale także warto współgrać z drużyną. Surowiec jest liczony na pasku dla całej ekipy i wszyscy korzystają z jednego zapasu. Nie można więc do woli szastać murami i garażami, skoro gdzieś indziej potrzebny jest arsenał czy wieżyczka. Szkoda jednak, że często wyskakiwał błąd połączenia przy serwerach dla 32 graczy, a ponowne przechodzenie do menu głównego trwało dość sporo czasu. Także nie było wiadomo, jaką broń się właśnie wybrało, gdyż twórcy poskąpili nazw przy wybieraniu pukawki. Na plus jednak należy zaliczyć fakt, że graczy jest pełno, a do konsoli ssie system doświadczenia, jakie zdobywamy za wykonywanie zadań misji, zabijanie przeciwników, niszczenie ich budowli oraz określone osiągnięcia, jak np. klasyczna zemsta na graczu, który przed momentem nas sfragował.


Na tej mapce wielokrotnie odwiedziłem jej spód.

Jak na PS3 przystało
Zarówno graficznie, jak i muzycznie Starhawk prezentuje się okazale. Tekstury są w przyzwoitej rozdzielczości, aczkolwiek szału nie ma zapewne na rzecz płynności, która dopisuje nawet przy zatłoczeniu na serwerze. Efekty dźwiękowe są po prostu dobre, a muzyka dopasowana do bitewnego klimatu. Z początku tylko stanowi delikatne tło, a w ostatniej minucie rozgrywki staje się bardziej epicka i motywuje do bohaterskich (bądź głupich) czynów. W tym względzie wersja beta nie zawodzi, ale też raczej nie sprawi, że rzucimy się do sklepów po piękne plakaty i zapadające w pamięć soundtracki.

Gwiezdny jastrząb
Jeśli lubisz wieloosobowe strzelaniny TPP, które wprowadzą Cię do gry kampanią z opcją kooperacji, a nadto popieszczą innowacyjnym systemem rozgrywki, to myślę, iż Starhawk to gra właśnie dla Ciebie. Mnie samemu rozgrywanie kolejnych meczy sprawiało niemałą satysfakcję, z tym że sam ciapa jestem w te klocki z padem zamiast myszką w ręce. Jak sprawdzi się następca Warhawk, o tym przekonamy się już 11 maja, ponieważ to na ten dzień planowana jest europejska premiera Starhawk. Jeśli doszlifować parę elementów gry, Sony PlayStation 3 będzie mogło szczycić się kolejnym świetnym exclusive’em.

Oczekiwania: 8,5/10

komentarzy: 4Niedziela, 05 lutego 2012, 10:24

Recenzja: Heroes Chronicles: All Chapters

Heroes of Might & Magic, Heroes Chronicles, recenzja, gry wideo, heroes 3

Zapewne nie tylko mnie czasem szlag trafia, jak w Polsce trafi się niekompletna edycja jakiejś gry. Tak było między innymi z Heroes Chronicles – z ośmiu rozdziałów u nas pograć można jedynie w cztery. Na szczęście mamy serwis Good Old Games!


Wnętrze lodowca, Drzewo Życia i inne atrakcje czekają!

Niezgoda rujnuje, zgoda buduje
Nie ma co ukrywać - fabuła Heroes Chronicles to najpotężniejsza cecha, która wciąga bez reszty tym bardziej, że stanowi most pomiędzy wydarzeniami z Heroes III i Heroes IV. Wpierw przyjdzie nam poznać samego bohatera w niejako prequelu do samych kronik, po czym wcielimy się w jego nieśmiertelną postać. Tarnum, bo tak brzmi imię herosa, był wielkim wodzem barbarzyńców, jaki siał postrach w całym Antagarichu. Jego niesławna reputacja wyprzedzała go na niezliczone ilości kilometrów, a zawdzięczał to swojemu okrucieństwu i niezłomnej dyscyplinie. Nie znał litości, nie znał przebaczenia - wyrzynał w pień całe populacje miast. I bardzo nie lubił magii.

Te działania sprawiły, że Przodkowie odmówili mu wstępu do raju i kazali wykonać szereg misji, głównie polegających na naprawieniu szkód, jakich dokonał będąc barbarzyńskim wodzem. Przyjdzie mu wcielić się w druida (piękna historia miłosna), rycerza, władcę bestii (zabawne odtwarzanie cywilizacji), maga (z tym będzie kupa śmiechu), ponownie barbarzyńcę, a nawet władcę podziemi (problemy etyczne). Wreszcie w ostatniej kampanii poznamy historię Miecza Mrozu. Zdarzenia czasowe są tak świetnie pisane, że przed ostatnią bitwą jeszcze czekałem co najmniej tydzień, by mieć pewność, że nic mnie nie ominie. Ponadto niemal we wszystkich kampaniach czeka nas świetny humor. Na siłę doszukując się wad mogę wymienić jedynie nic nie znaczące rzadko występujące literówki.


Koślawy napis z ortami na różowej bieliźnie ogrzycy? Witaj wśród barbarzyńców.

Nieśmiertelny bohater - nie strać go!
6 kampanii składa się z 8 misji zróżnicowanej długości, pozostałe 2 oferują 5 niedługich rozdziałów (łącznie aż 58), a wszystkie mapy są zaprojektowane z niebywałą pieczołowitością. Niestety choć Heroes Chronicles hula na tym samym silniku, co Heroes III, nie oferuje wsparcia dla pojedynczych scenariuszy. Ale nie o to po prawdzie chodzi - ta gra kierowana jest wyłącznie dla tych, którym brakowało mostu fabularnego między "trójką" i "czwórką". Choć bohater, którym kierujemy, jest nieśmiertelny, nie możemy nim przegrać (ani uciec) nawet jednej bitwy - skutkuje to wyświetleniem filmiku świadczącego o porażce. Jego nieśmiertelność ma znaczenie jedynie fabularnie. Trzeba tu trochę pomóc wyobraźnią, ale to żadna sprawa. Najważniejsze, że syndrom jeszcze jednej tury działa jak nigdy dotąd dzięki fabularnemu mistrzostwu i ogólnej konstrukcji rozgrywki.

Ta nie zmieniła się ani trochę od ostatniego dodatku. Heroes Chronicles zbiera wszystkich bohaterów, artefakty i miasta w jednej grze niczym złota edycja i tworzy nową jakość w kwestii historii w kampaniach. Jak zwykle niemal rozbudowujemy miasta, rekrutujemy stworzenia, po czym z pokaźną armią ruszamy wykonywać misje polegające na pokonaniu wszystkich wrogów, zdobyciu określonego miasta bądź artefaktu, pokonania wskazanego bohatera bądź zgromadzenia wymaganej ilości surowców. By zapewnić balans rozgrywki, zwykle w każdej misji ustawiony jest limit poziomu doświadczenia oraz bohaterów, jacy przechodzą do następnego rozdziału. Można by jednak stwierdzić, że brakuje jakichś nowości chociażby w kwestii portretów - jedynie Tarnum otrzymał nowe oblicza, pozostałe postaci muszą zadowolić się tym, co już było w edytorze.


Synonimów do "martwy" niemal tyle co u Monty Pythona.

Nihil novi
Do każdej kroniki wprowadzi nas nowe ładne intro. Niestety dalej trzeba przygotować się na recycling. Wszystkie filmiki bowiem wzięto z poprzedniej odsłony Heroes of Might and Magic z dodatkami. Podobnie jest z całą oprawą audiowizualną. O ile nie wyobrażam sobie innej ścieżki dźwiękowej, tak graficznie muszę przyznać, że Heroes Chronicles odstaje chociażby od In the Wake of Gods (WoG) – moda znanego również jako Heroes 3,5. Pal licho skrypt ERM i inne takie - HC tego nie potrzebuje, ale przydałaby się chociażby animacja lasów czy okazjonalne opady deszczu bądź śniegu. W tej kwestii poczyniono mniej postępu nawet niż z portretami. Zresztą Tarnum w jednej kampanii podczas bitwy jest ukazywany jako kobieta...


W tej bitwie walczy Tarnum - po lewej.

Tęsknisz do "trójki"?
A skończyły się już fajne misje użytkowników? Kupuj w ciemno Heroes Chronicles. Jeśli masz zamiar poznać całą historię, gra zajmie nawet 40 godzin życia. Ta sama, świetna rozgrywka na dopracowanych do ostatnich detali mapach z fabułą, którą czyta się niczym książkę od deski do deski na jednym posiedzeniu? Do tego raczej nie trzeba zachęcać, zwłaszcza za niecałe 10$. Dla żądnych wrażeń w kwestii gry w pojedynkę jest to idealna okazja do sentymentalnej podróży w przeszłość i poznania brakującego ogniwa w historii bohaterów.

Zalety i wady
+ świetna fabuła łącząca H3 i H4
+ bardzo dobrze zaprojektowane mapki
+ syndrom jeszcze jednej tury
+ udźwiękowienie
- recycling filmików i grafiki
- brak obsługi pojedynczych scenariuszy
- sporadyczne literówki

Moja ocena: 9/10

Grę do recenzji udostępnił serwis GOG.com

komentarzy: 4Środa, 01 lutego 2012, 11:02

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 128 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5151 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 697 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl