avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Styczeń 2012)

Recenzja: Mafia: The City of Lost Heaven PL

Mafia, recenzja, gry wideo, TPP, gry pc

Nie przepadam za klimatami mafijnymi, GTA nigdy nie przyciągnęło mnie na dłużej, strzelaniny TPP to akceptowałem tylko spod znaku Max Payne. Ale kiedy tylu ludzi ma podnietę na samą wzmiankę innego tytułu, trzeba chociaż spróbować. A kiedy ten tytuł trafia jako pełniak w PLAYu, to już nie ma przebacz.


Daj pan w łapę... znaczy się na zgodę, i nie było sprawy.

W (nie)odpowiednim miejscu i (nie)odpowiednim czasie
Akcja gry toczy się w latach trzydziestych XX wieku i wcielamy się w taksówkarza, Thomasa Angelo. Pewnego spokojnego dnia jego życie nabiera rozpędu. Dwóch kryzysowych pasażerów wpada do jego samochodu i każe uciekać przed goniącymi ich gangsterami. Po szczęśliwym zakończeniu pościgu, Tommy otrzymuje od Dona Salieri – głowy rodziny mafijnej, której pomógł – więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej. To nie jedyna nagroda, w ramach wdzięczności bowiem Tommy dostaje propozycję pracy dla mafii, z jakiej rezygnuje, gdyż woli zarabiać mniej lecz uczciwie. Na drugi dzień jednak nie ma wyboru, gdy mafiozi z konkurencyjnej rodziny dewastują mu pojazd, a on sam ucieka do baru, gdzie zawiózł owych pasażerów dzień wcześniej... Tym razem akceptuje ofertę pracy, tym bardziej, że stracił pracę, gdy przełożeni dowiedzieli się o zniszczeniu samochodu.

Oczywiście historia ciągnie się i komplikuje jeszcze długo, a z zadaniami pobocznymi starczy tego na kilkanaście godzin gry. Trzeba przyznać, że postaci są barwne, gęsty gangsterski klimat, a dialogi genialne. Zwrotów akcji również nie zabraknie, a i na nudę nie ma miejsca. Co prawda, niektóre misje się powtórzą (trochę zabawy w kierowcę i zabójcę jest), ale to i tak tylko popycha do przodu. Poza tym będziemy ściągać haracz, ścigać się, skradać, napadać na bank czy kraść samochody.


Nareszcie wakacje

Miasto nieba utraconego
Miasto jest całkiem spore, a do niego jeszcze trzeba dorzucić kawałek wsi i okolice lotniska. Co prawda, Lost Heaven jest fikcyjne, ale widać inspirację amerykańskimi miastami z tamtej epoki. Postarano się jednak o spory realizm. Począwszy od co najmniej średniego poziomu trudności, przez zaawansowany system zniszczeń samochodów, po możliwość przegrzania silnika i płacenie mandatów za złe parkowanie, przejazd na czerwonym świetle czy zbyt szybką jazdę. Policja patroluje ulice zarówno samochodowo, jak i pieszo, ale wredne jest to, że reaguje jedynie na nasze występki. Inni mogą rozwalać samochody, strzelać do woli, a gliny i tak przej(a)dą obojętnie.

Ogólnie w grze mamy sporo samochodów (nowsze modele pojawiają się w miarę postępu fabuły): od takich, które zapalają dłużej niż trwa wyszukanie i przeczytanie siódmego zdania tej recenzji, po sportowe bryki zdolne wyprzedzić dosłownie wszystko, co porusza się w Mafii. A jeszcze są tramwaje i kolejki, ale nimi nie możemy kierować – jedynie dać się gdzieś zawieźć. Do tego jeśli przygrzejemy mocno w jakąś przeszkodę, nie tylko auto oberwie, ale również kierowca. Oczywiście nie brakuje możliwości wychylania się przez okno i prowadzenia ostrzału przeciwnika. Broni także jest niemało. Oczywiście nie zabraknie sławnych coltów i Tommy gunów (Thompsonów) czy strzelb (w tym obrzynów). Także w zwarciu możemy liczyć na pomoc kija bejsbolowego. Strzelaniny są dynamiczne i to pomimo braku systemu osłon.


Znowu nie odpaliłeś, co?

Ładnie, w oko wpadnie
Grafika jest bardzo miła dla oka, ale bywa, że coś pojawi się znikąd (zwłaszcza odległe budynki). Z bliska jednak tekstury zadowalają, animacje są płynne i przekonujące, modele samochodów bardzo dokładne. Poza odległymi rzeczami jeszcze w kwestii mniej ważnych postaci muszę się przyczepić – klon na klonie i klonem pogania. Jak raz wsiadłem do kolejki, to jechałem z 3 innymi pasażerami – wszyscy wyglądali dokładnie tak samo. Dźwiękowo za to nie można niczego zarzucić. Efekty dźwiękowe są realistyczne, dubbing wyborny, a muzyka idealnie dopasowana do rozgrywki. Nawet polonizacja niemal całkowicie zadowala – przepadają jedynie z rzadka trudne do przełożenia gry słowne.


Wybuchające beczki?

Klasyka
Nie zagrać w Mafię, to jak nie przeczytać Ojca chrzestnego. Po prostu trzeba, chyba że totalnie się nie lubi tego gatunku. W przeciwnym wypadku pozycja wręcz obowiązkowa, tym bardziej jeśli ma się zamiar albo już zagrało w sequel. Świetna fabuła, bardzo dobra oprawa audiowizualna, dopracowany model rozgrywki – to wszystko sprawia, że Mafia: The City of Lost Heaven należy teraz do ścisłej klasyki. W pełnym tego słowa znaczeniu, nie tylko w kwestii niskiej ceny z racji taniej serii.

Zalety i wady
+ genialna fabuła, dialogi i zwroty akcji
+ genialne udźwiękowienie
+ rozbudowane miasto, wiele samochodów, dużo broni
+ dobry gangsterski klimat
- policja reaguje tylko na nasze występki
- czasem grafika
- klon na klonie i klonem pogania

Moja ocena: 9/10

komentarzy: 4Piątek, 20 stycznia 2012, 07:05

Recenzja: Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Max Payne 2, recenzja, gry wideo, Max Payne, TPP

Swego czasu zwykle kiedy grałem w sequel, okazywało się, że był gorszy od poprzednika. Obecnie tendencja jest zgoła przeciwna, ale i dekadę temu bywało tak, że „dwójka” czy „trójka” dorównywała, jeśli nie przeganiała swoje poprzednie części. Do której grupy zalicza się druga część historii Maksa Payne’a?


W tym programie przewiduje się przyszłość.

Jak utrzymałem licencję na zabijanie
Max zostaje oczyszczony z zarzutów i kontynuuje pracę w grupie antynarkotykowej jeszcze przez dwa lata, po czym wraca do poprzedniego zawodu, czyli detektywa nowojorskiej policji. Podczas prowadzenia śledztwa w sprawie serii zabójstw związanych ze Sprzątaczami, napotyka Monę Sax, rzekomo śmiertelnie postrzeloną w części pierwszej. Podejrzana o morderstwo Senatora Gatesa, zostaje zamknięta w areszcie policyjnym. Sprzątacze jednak nie próżnują – atakują posterunek policji, kiedy w środku jest Max Payne, jego nowa partnerka, Valerie Winterson oraz Mona Sax w celi. Od tego momentu wszystko zaczyna się coraz bardziej komplikować, uczucia zaczynają brać górę, a afera i badane wcześniej zabójstwa okazują się mieć bardzo głęboko zapuszczone korzenie. Fabuła ma kilka bardzo ciekawych zwrotów akcji i dwa zakończenia. Warto wspomnieć, że świat przedstawiony jest niebywale rozmetaforyzowany i wszędzie znajdziemy wskazówki dotyczące dalszych losów bohaterów. Przerywniki fabularne wciąż są ukazywane w formie komiksowej, a także pozostał mroczny klimat. A w to wszystko umiejętnie wpleciono jeszcze całkiem sporo humoru.


Wybuch w tle, dwóch witających się z przodu.

Urozmaicamy strzelaniny w strzelance
Jeśli chodzi o rozgrywkę, w dużej mierze jest podobna do części pierwszej, dlatego odsyłam w tej kwestii do jej recenzji. Tutaj tylko wypiszę modyfikacje zaimplementowane w Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Co prawda, gra jest nieco krótsza niż poprzedniczka, ale za to uniknięto monotonii. Lokacje są bardziej zróżnicowane w konstrukcji i barw, a i nie tylko będziemy eliminować wrogów dla ich eliminacji. Przyjdzie nam także osłaniać drugą osobę, a także eskortować zakładnika. W pewnej chwili nawet wcielimy się inną postać i poznamy drugą stronę medalu tej części historii. Poziom trudności dostosowuje się do naszych osiągnięć – jeśli dobrze nam idzie, wrogowie wyjdą na nas z kałaszami, jeśli źle, zjawią się z pistoletami. Gra jest wyraźnie łatwiejsza, także przez ulepszony bullet-time. Teraz korzysta się z niego częściej i w efektownym stylu (przeładowanie broni miażdży), a jego zapasy szybciej się regenerują. Dodatkowo Max nie jest w takim samym stopniu spowolniony, co nieprzyjaciele, co jeszcze bardziej obniża poziom trudności. Oczywiście nie zapomniano o wyjadaczach – dostali oni jeszcze kilka opcji, a na zachętę właśnie to drugie zakończenie na najwyższym poziomie. Warto więc poćwiczyć i osiągnąć szczyt.


Sytuacja biernikowa: kogo? co?

Zmiany na lepsze i...
Max Payne 2: The Fall of Max Payne posiada znacznie usprawnioną oprawę graficzną. Poza teksturami w wyższej rozdzielczości, lepszymi animacjami oraz silnikiem fizycznym, zmian doczekała się obsada... Twarzy Maksowi udzielił w pierwszej części Sam Lake, twórca fabuły, tym razem zdecydowano się na aktora Timothy’ego Gibbsa. Na początku ciężko się przyzwyczaić, ale później to już nie przeszkadza. Chyba nawet jest lepiej. Niestety przy takiej ilości przeciwników, jakie likwiduje się w MP2, nadal wciąż na celowniku znajdzie się pełno klonów. Trochę szkoda, ale to tylko minus graficzny – nie przeszkadza w grze. Co do oprawy dźwiękowej – wystarczy sobie przypomnieć świetny soundtrack „jedynki” i ewentualnie dodać tu i ówdzie wiolonczelę.


Znowu jadłeś na wyścigi pączki nadziewane?

Zanim trylogia się dopełni
Każdy, kto zachwyca się zwiastunami części trzeciej, powinien zaznajomić się z pierwszymi dwiema odsłonami, zwłaszcza że ich jakość jest bardzo wysoka. Zapewniam, że zarówno część pierwsza, jak i druga dostarczą niezapomnianych wrażeń i wielu emocji. Według mnie Max Payne 2: The Fall of Max Payne jest trochę lepszy od „jedynki”, ale zdania bywają w tej kwestii podzielone. Jeśli lubisz gry z gatunku TPS, a nie ukończyłaś/-eś Antologii Max Payne, ruszaj do sklepu. Te gry są warte nawet dziś z 50zł, a można je nabyć już za niecałe trzy dychy w Pomarańczowej Kolekcji Klasyki.

Zalety i wady
+ mroczny klimat
+ genialnie zarysowana fabuła
+ oprawa audiowizualna
+ lepszy bullet-time i więcej ruchów postaci
+ rozmetaforyzowany świat
+ poczucie humoru
- ponownie całkiem dużo klonów

Ocena: 9,5/10

komentarzy: 7Sobota, 14 stycznia 2012, 00:30

Zapowiedź: Binary Domain

Zapowiedź, TPP, gry wideo, Binary Domain, swiatgry.pl

Twórcy Yakuzy już wcześniej pokazali, że kombinują mocno nad poprawą strzelanin w ich flagowej serii. Wszak nadchodzące Yakuza: Dead Souls kładzie nacisk bardziej na używanie broni palnych niż na walkę wręcz. Czego oczekiwać możemy po Binary Domain?


System failure!!!111elevenoneone

Bunt maszyn
Gra podejmuje dość sztampowy temat, jeśli chodzi o fabułę. Ileż bowiem razy już słyszeliśmy o wygórowanych zapędach naukowców i projektantów, maszynach obdarzonych nie tylko wyjątkową sztuczną inteligencją, ale również uczuciami? Nie inaczej jest tym razem. Przenosimy się do Tokio do roku 2080. Firma Amada stworzyła roboty, jakie pomagają ludziom w najprzeróżniejszych czynnościach, od sprzątania po pilnowanie domu. Konstruktorzy byli na tyle ciekawi rezultatów swoich eksperymentów, że złamali zasady 21. klauzuli Konwencji Genewskiej. Otóż nie dość, że stworzyli androidów (Hollow Children - dosłownie tłumacząc Wydrążone Dzieci) nie do rozpoznania na pierwszy, a nawet i drugi rzut oka, to jeszcze dali robotom emocje. Ludzie oczywiście w boskiej nieświadomości traktowali droidy jak niewolników, co rozsierdziło sztuczne serduszka mechanicznych biedactw. I tak ludzkość w swojej pysze stawiła samą siebie na granicy wyginięcia.

Choć historia jest dość typowa, można spokojnie oczekiwać ciekawych zwrotów akcji, chwytania za serce, kontrowersyjnych dialogów i tym podobnych. Wszak jest to produkcja Yakuza Studio, zatem konwersacji będzie na pewno dość trochę. Nie tylko po tym poznamy twórców - jako DLC będzie można pobrać Kazumę Kiryu z serii Yakuza jako grywalną postać do rozgrywek wieloosobowych.


Wiesz, że masz robota za plecami?

Daj przykład, albo idź sobie
Gra będzie strzelaniną z widokiem zza pleców bohatera i wykorzystywać będzie popularny już system osłon – nie zabraknie więc w recenzjach porównań do Gears of War, Vanquish czy Mass Effect. Ludzie nawet rzucają słowami typu 'zdzierstwo' bądź 'plagiat'... Jak dla mnie, wygląda to podobnie, ale jeśli się inspirować, to na najlepszych, a wtedy nie ma, co narzekać. Naszymi przeciwnikami będą głównie roboty różnej maści - nie zabraknie też tych przerośniętych, zapewne wypełniających walki z bossami na końcach danych misji. Pewnie trafimy także na parę ludzi odpowiedzialnych za stworzenie mechanicznych buntowników pragnących chronić swoje dzieci. AI ma prezentować wysoki poziom, zatem można oczekiwać flankowania, chowania się za osłonami, wywabiania granatami itd. W kwestii uzbrojenia dało się widzieć na zwiastunach ładunki wybuchowe, rakietnice, karabiny, w tym snajperki. Zapewne nie zabraknie także broni energetycznych czy innych wynalazków przyszłości.

W Binary Domain nie będziemy sami ratować świata - wędrować z nami będzie kilkoro kompanów, którym będziemy mogli rozkazywać za pomocą przycisków, a także głosowo, jeśli jesteśmy wyposażeni w headset. Innowacją ma być system konsekwencji, co może się okazać dość ciekawym rozwiązaniem. Chodzi po prostu o to, że jeśli wydawać będziemy słuszne rozkazy, które pomogą w bitwach, członkowie drużyny nabiorą do nas zaufania i będą nas wręcz ślepo słuchać. Jeśli powinie nam się noga, zwłaszcza niejednokrotnie, towarzysze zaczną odnosić się do nas ironicznie, potem wręcz z wrogością, a o posłuchu względem naszych poleceń będziemy mogli jedynie pomarzyć. Oczywiście można też odzyskać zaufanie, ale wiadomo - łatwiej zniszczyć niż zbudować...


Mów do ręki!

Przyzwoicie, ale...
Grafika nie straszy, ale na zbliżeniach niekiedy można dopatrzeć się tekstur w niższej rozdzielczości zarówno w przypadku osób, jak i otoczenia. Animacje wyglądają płynnie i realistycznie, ale pytanie, czy w praniu się nie okaże, że kończyny nie przenikają przez obiekty, jak to często było widać w poprzednich Yakuzach. Dźwiękowo też nie ma horroru, aczkolwiek dubbing mężczyzny z trailera był tak wypruty z emocji, że lepiej, gdyby głos podłożył robot... Muzycznie jest ok, o ile gra utrzyma poziom zwiastunów.


Kto to widział, o tej porze takie transmisje!

Strzał w...
Z jednej strony wydaje się, że elementy akcji zrealizowano z rozmachem, a strzelaniny są soczyste. Poza tym system konsekwencji zapowiada się niebywale ciekawie. Zatem strzał w dziesiątkę (a przynajmniej ósemkę albo dziewiątkę)? A może jednak fabuły nie da się uratować pomimo ambitnych pomysłów i doświadczonej w tych sprawach ekipy? Wrogowie będą zbyt podobni do siebie, a misje będą się ciągnąć? Wtedy byłby to strzał w stopę. Optymistycznie pozwolę sobie wrzucić siedem i pół na oczekiwania, a osobiście przekonamy się o jakości Binary Domain już 24 lutego.

Oczekiwania: 7,5/10

komentarzy: 1Środa, 11 stycznia 2012, 23:44

Zapowiedź: Kingdoms of Amalur: Reckoning

Zapowiedź, gry wideo, cRPG, action-RPG, Kingdoms of Amalur: Reckoning

Wierzycie w przeznaczenie? Jeśli tak, to czy wierzycie, że można przed nim uciec? A jeśli tak, to czy to się jeszcze liczy jako przeznaczenie? Według twórców Kingdoms of Amalur: Reckoning przeznaczenie istnieje, ale z pewnym wyjątkiem...


Kto następny do ślubu?

Głębokie wody
Warto już na początku narobić trochę szumu wokół tego tytułu. Dlaczego? Otóż ową grę tworzy debiutanckie studio, ale już na starcie zaopatrzone w doświadczone osoby z branży rozrywkowej. Nazwiska creditsów zdobią bowiem Ken Rolston (maczał palce przy TES3: Morrowind i TES4: Oblivion), Todd McFarlane (wykreował postać Spawna, pracował przy Spider-manie i Hulku) i R.A. Salvatore (autor znany głównie dzięki Drizztowi Do'Urdenowi). Ten ostatni nie pierwszy raz bierze się za gry wideo, już wcześniej pisał bowiem scenariusz do Forgotten Realms: Demon Stone - również z gatunku action cRPG. Pisarz ów stworzył cały świat przedstawiony wraz z historiami i kulturami ras w grze, jaki został oprawiony kreską artystyczną Todda McFarlane'a. O rozgrywkę obawiać się raczej nie musimy, chyba że Morrowind i Oblivion Wam się nie podobały. Na czym wic polega w przypadku Kingdoms of Amalur: Reckoning, że samo Electronic Arts wzięło je pod swoje skrzydła dystrybucyjne?


Miota sztyletami jak szatan!

Kowalem swego losu być
W krainie Amalur wszyscy są ograniczeni przez przeznaczenie. Przyszłość jest z góry zapisana i nikt nie może jej zmienić. Poza jedną osobą, w którą wcieli się gracz. Nasz protagonista zostaje przywrócony do życia, by samodzielnie wykuć swoje dzieje (ciekawe, czy było mu to pisane?). Jako że nie ma przeznaczenia, może sam podejmować decyzje. Dzięki temu Amalur jawić się nam będzie jako sandbox bez ograniczeń (chyba że gdzieś stanie nazbyt przerośnięty potwór). Na początku wybierzemy spośród czterech grywanych ras, acz bez wyboru odrębnej klasy - wszak to by ograniczało naszą dowolność. W miarę rozwoju będziemy mogli zainwestować punkty w łącznie 66 umiejętności podzielonych na trzy drzewka umiejętności odpowiadające za siłę, finezję i magię - mamy tu więc typowy trójpodział na wojownika, zabójcę i maga.

Jedną z ciekawszych cech Reckoning jest system walki. Jest on oparty na typowych dla action cRPG kombosach ze sporadycznymi wstawkami Quick Time Events. Choć taktyka wiele tutaj da, poziom postaci będzie grał pierwsze skrzypce. Ogólnie twórcy mówią, że bitwy będą swego rodzaju małżeństwem God of War i Obliviona - jeśli tylko połączą faktyczną jakość obydwu, może wyjść smaczny kąsek. Tym bardziej, że broni jest co nie miara – poza tradycyjnymi sztyletami, toporami, mieczami, młotami czy łukami, znajdziemy tu także narzędzia zagłady rodem ze Wschodu. Mało? To jeszcze dorzućmy do puli crafting własnych przedmiotów. Poza walką możemy również wdać się w konwersacje inspirowane mocno Mass Effectem, by lepiej kształtować swoją ścieżkę fabularną.


Klasyczny jeb lagą w ziemię wciąż daje radę.

Potencjał pełnej palety
Projekt świata gry wyszedł, muszę to przyznać, smakowicie. Wszystko za sprawą wykorzystania pełnej palety barw, czego brakuje często w nawet głośnych grach (np. Gears of War). Grafika jest równie barwna, co w Trine czy Fable, a z tym ostatnim na pewno skojarzymy niejeden efekt specjalny związany z umiejętnościami bohatera w trakcie walk. Animacje również prezentują się smakowicie, zwłaszcza że dostosowywane są odpowiednio do przeciwnika (jak w Legend: Hand of God). Za ścieżkę dźwiękową odpowiada Grant Kirkhope, kompozytor melodyjnych soundtracków do Banjo-Kazooie czy Viva Piñata. Świat ogólnie może się kojarzyć z grami MMO, bowiem pierwotnie gra miała być z tego gatunku, lecz później zdecydowano się na przygodę dla pojedynczego gracza. W przyszłości możemy jednak oczekiwać rozwinięcia wątku w MMORPG.


Ale biusty wciąż przerośnięte...

Czarny koń 2012?
Nie da się ukryć, że Kingdoms of Amalur: Reckoning zapowiada się nader przyzwoicie. Jakichś ultranowości co prawda nie ma, ale zebrano tutaj do jednego tytułu wiele dobrych cech rozwianych po wielu grach. Ta receptura może zaowocować miksturą godną pretendenta do tytułu gry roku, i to już niemal na samym początku roku 2012. Ja tam narzekać nie będę, do premiery Mass Effect 3 trochę czasu zostanie. U nas bowiem gra zawita na półki sklepowe 10 lutego.

Oczekiwania: 9/10

komentarzy: 3Niedziela, 08 stycznia 2012, 09:22

Recenzja: Max Payne

Max Payne, gry wideo, TPP, recenzje, strzelanki TPP

Jeśli ktoś by mi kiedyś powiedział, że niczym napalony pies wywalę język na myśl o następnych poziomach całkiem jednostajnej strzelanki TPP, wyśmiałbym go. Ale od jakiegoś czasu jestem mądrzejszy o ukończenie gry Max Payne i zaprawdę powiadam Wam, dla fanów gatunku jest to must-play.


Staroszkolne sekretne miejsca (screen by pk-Filo)

Jak uzyskałem licencję na zabijanie
Max Payne to glina pracujący jako tajny agent, szczęśliwy mąż dziennikarki i ojciec dziecka. Pewnego wieczora małżonka chce mu o czymś powiedzieć, lecz ten zmęczony postanawia odłożyć rozmowę na dzień następny. I tej decyzji będzie żałować do końca życia, gdyż jego rodzina zostaje wymordowana przez członków gangu. Trzy lata później nadarza się niepowtarzalna okazja – Max dostaje misję, by zinfiltrować grupę mafijną zamieszaną w narkotyki oraz zabójstwo żony i dziecka. Bohater postanawia wywrzeć zemstę. W pojedynkę.

To, co urzeka w grze, to gęsta i mroczna atmosfera. Nie ma tu żadnych potworów, a człowiek czuje się sytuacją w Max Payne niemal przytłoczony. Historia przedstawiona jest we wstawkach komiksowych, których dymki są zdubbingowane. Polska wersja nie jest zła, ale po dostrzeżeniu kilku wpadek tłumaczeniowych postanowiłem grać w oryginale. Zwroty akcji, zaskoczenia – wszystko jest na miejscu. Do tego mimo arcygęstego klimatu tu i ówdzie trafimy na bardzo dobrze zaimplementowany humor. Jedynie wytrzymałość bossów jest miejscami przesadzona, ale można to tłumaczyć pewną substancją.


Bullet-time'u nie sposób tu nie nadużyć

Pif paf!
Gra jest świetnie skonstruowaną, choć miejscami powtarzalną, strzelanką z kamerą ustawioną nieco za protagonistą. Zbieramy amunicję, zbieramy broń (można mieć kilka przy sobie), zbieramy środki przeciwbólowe (które cudownie leczą) i ruszamy w bój. Przydatne jest krycie się za osłonami czy ścianą, gdyż już kilka kulek nawet na niskim poziomie trudności może nas oddelegować do ekranu z napisem „game over”. Shotgun z bliska to natychmiastowa śmierć w każdym przypadku. Czasem będzie wyjątkowo trudno, ponieważ wymianę ognia zaczniemy niemal otoczeni i trzeba w sekundzie odskoczyć w bezpieczny punkt w pomieszczeniu. Takich za wiele nie ma na dłuższą metę, bo wrogowie spróbują na nas zaszarżować w razie możliwości. Generalnie AI nie wykazuje genialnych zdolności, ale wpadek się nie dopatrzyłem.

Broni jest całkiem sporo, od rozmaitych pistoletów (można używać dwóch jednocześnie), także maszynowych, strzelb, karabinów maszynowych, mamy granaty, snajperkę i koktajle Mołotowa. Cechą wyróżniającą grę Max Payne jest bullet-time, czyli spowolnienie czasu na krótką chwilę. Możemy wtedy rzucić się w jednym z kierunków i oddać lepiej wycelowane strzały. Mała rzecz, a daje niebywałego kopa rozgrywce i zapewnia masę frajdy samemu graczowi. Jest, do kogo strzelać. Pełno w grze mafiozów, od źle ubranych i nie najlepiej uzbrojonych, po dobrze wyglądających i dzierżących lepsze pukawki. Zdarzy nam się również spotkać z przeszkolonymi wojakami, którzy nie szczędzą na nas amunicji wybuchowej. Szkoda tylko, że często dojrzeć będziemy mogli klony, co nieco psuje efekt. Przyjdzie nam też parę razy wejść w koszmar głównego bohatera, gdzie będziemy musieli dotrzeć po ciemku w pewne miejsce.


Uwielbiam autosugestię w grach wideo

Jaka to melodia
Oprawa audiowizualna to najwyższa światowa klasa, jak na czas wydania gry. Max Payne nie pozwala sobie na wycieczki do pulpitu, grafika jest dokładna, tekstury i animacje nie pozostawiają możliwości do narzekania. Jeszcze lepiej ma się ścieżka dźwiękowa. Dubbing dobrano idealnie i odegrano jeszcze lepiej – to istne podkreślenie atmosfery w grze. Soundtrack z kolei... jest tak dobry i klimatyczny, że wpada w ucho każdemu i zawsze, zaś główny motyw muzyczny gracze rozpoznają już po kilku nutach.

Łap antologię, cz. I
Grę można dziś nabyć wraz z drugą częścią za śmieszne pieniądze w tanich seriach wydawniczych. Do tego Cenega dała możliwość wyboru wersji językowej, więc każdy może wybrać to, co mu pasuje najlepiej. Świetna fabuła, atmosfera mrocznego kryminału amerykańskiego, doskonała oprawa audio-video, ogromne pokłady grywalności. Jeśli lubisz gry akcji w jakiejkolwiek formie – kup bez chwili wahania.

Zalety i wady
+ klimat Noir York
+ genialnie zarysowana fabuła
+ oprawa audiowizualna
+ bullet-time
+ posypane gdzieniegdzie szczyptą humoru
- dość częste występowanie klonów
- powtarzalna

Moja ocena: 9/10

komentarzy: 5Czwartek, 05 stycznia 2012, 23:19

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 128 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5151 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 673 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl