avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Sierpień 2011)

Internetowe śmieci

internet, spam, refleksja, Syf, wyszukiwarka

Mam świadomość, że popadłem w pewną rutynę pisania recenzji i zapowiedzi gier. Związane to, nie ukrywam, z tym, że piszę dla ŚwiatGry. A które teksty nie idą na ŚG, to i tak idą tutaj i dopiero wtedy usuwam grę z listy ostatnio ogrywanych. Już też Master_Morti narzekał, że ciągle tylko recki i zapki. Tak więc wrzucam coś innego. Coś, co mi chodziło po głowie jakiś czas temu, ale zapomniałem o tym - teraz tak jakoś nagle mi się przypomniało i by znów nie utracić, piszę. Później będzie jeszcze zapowiedziany wpis z fotką, teraz pewna refleksja.

Drażni mnie coraz większy śmietnik, jaki robią ludzie w necie. Nie chodzi o wstawianie, dajmy na to, niskiej jakości recenzji - jak nie jest to plagiat, a autor chciał coś przekazać: super. Denne filmiki na YouTube? Fakt, kijowe, ale coś innego to jest. A nuż kogoś rozśmieszy, kto nie potrzebuje wysublimowanego humoru? Po dziurki w nosie mam natomiast kopie, zwłaszcza gorszej jakości. Non-stop widzę na YouTube milion pięćset sto dziewięćset wersji teledysku, które nic nowego nie wnoszą, a są gorszej jakości, wczytują się zaś, o zgrozo, wolniej. Jeśli są napisy, no to wiadomo, jest racja bytu, i to duża. Ale poza tym? Skoro jest oficjalny (jeżeli jest), to po jaką cholerę kopiować i wrzucać? Dla nabicia statystyk? Akcje na Demotywatorach i innych też wołają o pomstę do nieba. Jest coś na Bashu, zaraz pojawiają się kopie na Demotach i Kwejku :/


 Mam wrażenie, że jest tu o 3 za dużo...

Używanie wyszukiwarki nie boli, zwłaszcza kiedy jest ona podstawiona pod ryj obok dodawania nowych elementów. Vide dodawanie ulubionych i ogrywanych produkcji na gram.pl. Na wszystkie siły ciemności! Co za niepełnosprytna osoba dodaje taki element: Team Fortress 2, portal, jakies RPG, Counter-strike source; zamiast po prostu osobno poszukać gier i wrzucić? Podobnie jest x wersji, np. Mirror's Edge, gdyż wpisywano bez apostrofu, z literówką czy jeszcze jakieś inne kwiatki (pomijam fakt, że oficjalne konsolowe wersje doczekały się wpisów z dwoma apostrofami). Kto inny dopisze się do czegoś takiego, by potem z tą osobą pograć po necie, jeśli zaznaczy taką opcję?


 Srsly, WTF?! A są inne faile, zapraszam do poszukiwań.

Co prawda, mówiłem o tym, że nawet kijowe własne recenzje mogą być. Mniejszą tolerancją obdarzam jednak skriny, które nie są opiniotwórcze. Co rusz widzę, że moi znajomi dodają na Xfire zrzuty ekranu z gier, które są... nijakie. Ani to śmieszne, ani ładne, ani tam nic ciekawego nie ma. To ja już wolę oficjalne obrazki od producenta czy wydawcy sobie sprawdzić, niż oglądać taki badziew. Kiedy ja robię screenshoty, po wyjściu z gry 90% kasuję, bo okazywało się, że nic tam nie ma, czego by ludzie sobie (często w lepszej jakości i rozdzielczości) nie zobaczyli na oficjalnych obrazkach, albo nie trafiłem w odpowiedni moment.


 Ciekawe, czy autor się przyzna :)

Taka prośba ode mnie i apel - nie róbmy syfu, skoro są inne drogi. Sprawdźcie, czy ktoś inny już klipu nie wrzucił, upewnijcie się, że w wyszukiwarce to i owo już było, poświęćcie chwilkę na odznaczenie opcji 'nie wysyłaj'. Ręka nie odpadnie, zaręczam, a jest czyściej i przejrzyściej.

komentarzy: 7Sobota, 27 sierpnia 2011, 13:05

Recenzja: inFamous

PS3, inFamous, recenzja, TPP, gry wideo

Najpierw były wysokie oceny. Potem pochlebne posty tu i tam. Na końcu ściągnąłem demo. I już było jasne, że w końcu zagram w inFamous. Co prawda, trzeba było polować na wersję importowaną, ale się opłaciło. Jak bardzo?


Ja cię lu... ale wodą, ja cię ko... ale prądem...

Bycie bohaterem jest opcjonalne
Fabuła wydaje się być dość prosta i banalna, a do tego umiejętności głównego bohatera mogą zniechęcić potencjalnego gracza do siebie. A to wszystko przykrywka dla niesamowicie przemyślanego scenariusza i ogromu pomysłów, dzięki którym niemal ciągle będziemy zaskakiwani czymś nowym. Cole McGrath, nasz protagonista, to kurier w mieście Empire City. Pewnego razu miał dostarczyć paczkę w określone miejsce, po czym ją otworzyć – wtedy doszło do eksplozji pakunku, w wyniku czego śmierć poniosły setki tysięcy osób, zaś miasto pogrążyło się w chaosie. Cole przeżywa wybuch i dochodzi do siebie pod opieką narzeczonej Trish i przyjaciela Zeke’a. Jednocześnie odkrywa, że potrafi władać elektrycznością. Czując się odpowiedzialnym za szkody wyrządzone miastu, postanawia odkryć prawdę. Niekoniecznie musi jednak być superbohaterem – można do celu iść po trupach, zyskując sobie miano terrorysty, ale o karmie nieco później. Dodam tylko, iż ważniejsze wydarzenia ukazane są za pomocą dynamicznego komiksu z ładną kreską.


Hej, wpadnij do PKP czasem, co?

Mobilna elektrownia
Cole to nieco zrzędliwy (jego komentarze rządzą), co zrozumiałe w jego sytuacji, superbohater z supermocami. Nie prosił się o nie, a jego przyjaciel Zeke chętnie by się zamienił z nim miejscami, aby być w centrum uwagi. Chciał nie chciał, nasz bohater z biegiem czasu otrzyma dostęp do kolejnych zdolności. Generalnie poza fabułą, a częściowo i w jej obrębie chodzi o to, by oczyszczać okolicę z wrogów (gangi, członkowie tajnego ugrupowania stojącego za tym wszystkim etc.) i ładować ponownie transformatory i generatory. Gdy wkroczymy na teren pozbawiony elektryczności, ekran stanie się nieco zamazany. Cole nie Zeus, nieskończoną ilością energii elektrycznej nie włada i w zależności od wykorzystania prądu, musi się doładować, co może zrobić na multum sposobów: z lamp drogowych, samochodów, agregatów prądotwórczych, wentylatorów na dachach... generalnie wszystkiego, co działa na prąd. Ograniczony pasek energii możemy wydłużać poprzez zbieranie elektrycznych odłamków z wybuchu. Co do samych umiejętności, te są naprawdę wymyślne. Nie tylko pioruny czy snajperskie rażenie na bullet-timie. Mamy też statyczne opadanie, ślizganie się po liniach i szynach, granaty elektryczne, podmuchy telekinetyczne, tarczę, aż po burzę. Część ominąłem, bo naprawdę warto samemu odkryć to i owo. Dodatkowo warto ograć grę dwukrotnie, gdyż część umiejętności dostępna jest jedynie dla bohatera lub terrorysty po wykonaniu określonej liczby zadań pobocznych oznaczonych jako dobre lub złe. W przypadku tego pierwszego elektryczność wytwarzana przez Cole'a jest niebieska, w drugim zaś efekciarsko czerwona. Szkoda tylko, że znaczna część frajdy ujdzie przy drugim podejściu, gdyż w dużej mierze będziemy robić to samo, tylko na inną modłę.


Inna modła - np. nie trzeba dbać o przypadkowych przechodniów.

W grze nasze poczynania oraz wybory moralne będą rejestrowane przez karmę. Wpływa ona nie tylko na dostęp do wybranych zdolności, ale również na zachowania ludzi. Będą się oni albo nas bać i wyklinać, albo prosić o pomoc, klaskać, robić zdjęcia, a nawet w końcu obrzucać kamieniami groźnych przeciwników. Tych można podzielić na wiele rodzajów - z bronią palną, detonujących się samobójców, pajączki, kolosy z wysypisk czy potężniejsi przewodnicy (używający umiejętności podmuchów, przemieszczania, przywołujący wrogów). Nie mogło zabraknąć bossów – ci są ciekawi, a i trudniejsi w obyciu, a walka z nimi dostarcza satysfakcji (w przypadku wygranej, rzecz jasna). Nie samą walką żyje człowiek. Cole może leczyć wstrząsami, wysysać życie, wspinać się po budynkach (czasem zręczniej niż asasyni) czy upadać z wysokich budynków - niczym to mu nie grozi. Poza wspomnianymi odłamkami są jeszcze zakodowane nagrania z anten, dzięki którym poznajemy drugie dno fabuły, ale nie będę robił spoilerów.
W kwestii zadań pobocznych postarano się o pewne zróżnicowanie - raz trzeba robić fikołki przed dziennikarzyną, raz pomóc policjantom lub im dokopać, raz wpaść w zasadzkę, raz uaktywnić połączenie satelitarne, raz odnaleźć ukrytą przesyłkę, raz eskortować aresztowanych... Generalnie na początku jest fajnie, ale po pewnym czasie powtarzalność zamieni się z tymi razami, a oczyszczanie miasta trochę trwa, więc podobnych zadań otrzymamy niemało. Niestety brak jakiejś głębi w questach spoza głównej linii fabularnej powoduje, że misje te wykonuje się na końcu wręcz mechanicznie. Szczęściem, w przypadku głównej linii fabularnej zadbano o urozmaicenia.


Jakby szarówy było mało w grze, są dni, kiedy widok przesłania mgła...

Pieruńsko dobrze

inFamous został okraszony naprawdę solidną oprawą techniczną - wysypał mi się zaledwie 2-3 razy przez cały okres rozgrywki ze wszystkimi questami pobocznymi, a przy okazji okazało się, że nie straciłem praktycznie nic dzięki autosave'om. Gra działa bardzo płynnie, choć na wybrzeżach czuć mały przypływ klatek na sekundę - w centrum jednak nie brak płynności poza rzadkimi chwilami, kiedy na ekranie naprawdę sporo wybucha. Grafika trzyma wysoki poziom na równi z fizyką. Klony nie rzucają się w oczy, różnice w kolorystyce między dzielnicami są widoczne, choć całe miasto jest nieco za jednolicie szare. Efekty specjalne dają popalić, i to ostro. Zwłaszcza ciekawie wyglądają wyładowania, kiedy jest się niesławnym terrorystą - elektryzująca czerwień dominuje wtedy obraz. Może dlatego miasto jest tak szare, aby spotęgować wrażenia z wyładowań? Animacje są bez zarzutu - niejednokrotnie specjalnie podbiegałem bić się wręcz, by zobaczyć wszystko z bliska dokładnie.
W kwestii udźwiękowienia nie jest jakoś wybitnie, ale absolutnie zadowalająco. Muzyka nie zapadła mi w pamięć, ale świetnie podkreśla ponury klimat Empire City. Kiedy mamy wartką akcję, możemy być pewni, że ścieżka dźwiękowa dotrzyma nam kroku. Na wysoką ocenę zasługuje oryginalny dubbing. Po filmikach muszę stwierdzić, że polska lokalizacja jakąś arcykaszanką nie jest, ale brzmi nazbyt sztucznie, także w przypadku protagonisty. Naprawdę polecam nabyć grę w oryginale, jeśli jest opcja. Dźwięki grzmotów, wybuchów, strzałów i wszelkich innych stoją na wysokim poziomie. Mógłby się przyczepić chyba tylko jakiś znawca-pirotechnik.


Wam też bardziej się podobają piekielne błyskawice od anielskich?

Bez pada nie podchodź
inFamous wymiata pod wieloma względami. Ma świetną fabułę, zwroty akcji, ciekawych bohaterów, prawdziwy arsenał rozmaitych umiejętności, bardzo dobrą oprawę audiowizualną, no i te pokłady grywalności! Nieliczne potknięcia w zasadzie niewiele mogły zaszkodzić temu tytanowi pędzącemu w stronę dziesiątki na skali ocen. Dziś można dostać grę za mniej niż 100zł, albo używkę nawet za mniej niż 50zł - również angielską. A może zwłaszcza angielską. Polecam gorąco każdemu lubiącemu dobrą grę akcji w trybie TPP - wydane pieniądze starczą na co najmniej kilkanaście godzin zacnego marnowania czasu. Aż szkoda, że jedynie posiadacze mają dostęp do tej produkcji.

Zalety i wady
+ fabuła
+ oprawa audiowizualna
+ ogrom różnych mocy
+ wybór ścieżki bohatera/terrorysty
- powtarzalne questy poboczne
- czasem zwalniała
- z rzadka się zrypie

Moja ocena: 9,5/10

komentarzy: 7Sobota, 20 sierpnia 2011, 15:31

Recenzja: Heavy Rain - Edycja Specjalna

recenzja, PS3, Heavy Rain, Quantic Dream, gry wideo

Najpierw były słuszne zachwyty nad grą Fahrenheit (gdzieniegdzie zwaną Indigo Prophecy), a  później od tego samego studia przyszła gra będąca powodem wywołania burzy pod tytułem "gra to jeszcze czy interaktywny film?". Burzy z ulewnym deszczem. Wszystkiemu winne Heavy Rain.


Kochanie, kuchnia nie służy jedynie do gotowania...

Z deszczu pod rynnę
W grze przyjdzie nam się wcielić w 4 postaci, jednak główna oś fabuły kręcić się będzie wokół szczęśliwej rodziny Marsów. Ethan jest zdolnym architektem i ojcem dwóch synów. Sielanka życiowa kończy się, kiedy podczas urodzin dziecka traci jedną ze swych pociech mimo desperackiej próby ratunku. Odbija się to ciężko na rodzinie – rozchodzi się z żoną, a drugiego syna bierze do siebie jedynie czasami. Wkrótce jednak dochodzi do kolejnej tragedii – syn zostaje porwany przez seryjnego zabójcę origami. Jako ojciec, przyjdzie nam dokonać straszliwych poświęceń, by uratować swoje dziecko. Pozostałe 3 osoby, to Scott Shelby – detektyw prowadzący śledztwo w sprawie zabójcy origami na zlecenie jednej z rodzin ofiar. Norman Jayden to młody agent FBI wspomagany przez nowoczesny sprzęt, również prowadzący dochodzenie w sprawie osławionego zabójcy. Na koniec Madison Paige, dziennikarka usilnie dążąca do rozwikłania sprawy. Każdy bohater ma jakieś problemy – alkohol, narkotyki, bezsenność, depresja. Ich losy z początku wydają się być nieco oderwane od siebie, jednak później łączą się w spójną całość. Co ciekawe, w grze nie ma normalnego zapisywania stanu gry – jeśli któraś postać zginie, gramy dalej, nie ma przeproś. Nawet z pozoru błahe decyzje mogą odbić się na ważnych wydarzeniach, a dotrzeć możemy do kilkunastu różnych zakończeń. Fabuła jest wyborna i w wielu momentach zaskakuje – pod tym względem Heavy Rain to arcydzieło.


A Ty co zrobisz, by uratować ukochaną osobę?

Klik, i coś się dzieje
Kto grał w Fahrenheita, ten nie będzie długo się przyzwyczajać do rozgrywki w Heavy Rainie. Kierujemy postacią z widoku trzeciej osoby z różnych ujęć, przy przedmiotach po naciśnięciu odpowiedniego przycisku postać wykonuje opisywaną czynność. Podczas rozmów jest podobnie – znaczki przycisków z opisami zdań lub akcji unoszą się wokół postaci. Jeśli przez dłuższy moment nie zdecydujemy się na nic, gra wybierze za nas. W zależności od nastroju czy prędkości akcji znaczki odpowiednio drżą lub przyspieszają okrążanie bohatera. Walki opierają się dokładnie na tym samym, więc mamy do czynienia z ciągłym QTE. Klikamy i obserwujemy, co też na ekranie się dzieje w wyniku naszego wyboru bądź (nie)celnego refleksu. Z tego powodu właśnie niektórzy grę nazywają interaktywnym filmem – ale skoro przy Fahrenheicie aż tak często tego nie powtarzano, zostawmy hipokryzję na boku. Tutaj zbyt wiele zależy od gracza, dlatego zostaniemy przy grze – żaden zwykły odtwarzacz sobie zresztą z Heavy Rainem nie poradzi. Dodać należy, że czasem nie jest tak łatwo, jak opis na to wskazuje. W czasie walki można się zestresować i wcisnąć nieodpowiedni przycisk, a w chwilach zagrożenia podczas przeciskania się przez szczeliny trzeba trzymać 3-4 różne miejsca na joypadzie, co łatwe nie jest. Szkoda tylko, że zmarnowano potencjał paru akcji – sixaxis jest wykorzystywany, ale przy kołysaniu dziecka zdecydowano się na ruchy lewej gałki miast machanie joyem... Jeśli mamy starszą wersję gry, system pobierze patcha ważącego 1GB, który doda obsługę kontrolera Move – nie będziemy jednak do niej zmuszeni. Na początku topornie steruje się postaciami, ale po kilkunastu minutach przestaje to być problemem, choć z rzadka może jeszcze się zdarzyć problem z przeciśnięciem się do wybranych drzwi.


Wymknąć się, a może spróbować powstrzymać przestępcę?

Pogoda dla konsoli

Oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie. Zadbano o realizm zwłaszcza względem wyglądu postaci – doskonale widać emocje po wyrazie twarzy i animacjach ruchów. Teksturom też wiele zarzucić nie można, efekty specjalne także cieszą oko. Rzadko kiedy można zobaczyć jakiś bug graficzny. Świetnie widać też cezurę między sielanką i tragedią rodzinną, co dobitnie emfazuje ciągła ulewa. Jedynym mankamentem wizualnym jest ukrywanie się znaczków z opisami QTE za postacią, kiedy nie ma dość czasu, by poczekać i przeczytać, o co chodzi w alternatywie. Konsola PS3 radzi sobie jednak ze wszystkim bez zarzutu – spadków płynności nie dostrzegłem. Dubbing jest świetny, także w polskim wydaniu jedynie w kilku momentach miałem jakieś ‘ale’ – generalnie jednak byłem miło zaskoczony. Względem napisów oddano do naszej dyspozycji mrowie języków – chcecie podszkolić fiński? Nie ma sprawy. Przyjemnie słucha się także rozmaitych odgłosów tła, zaś muzyka doskonale jest dopasowana do atmosfery gry – jest przygnębiająco, smutno i na skraju beznadziei.


To i tak dwa razy mniej fantastyki niż w Fahrenheicie.

Edycja zakrapiana
Edycja Specjalna daje nam 4 punkty przewagi nad podstawową: pudełko z kroplami, które można pomacać (ukrytej treści Braille’em nie stwierdzono), dynamiczny motyw do menu PS3 (ładny i czytelny), soundtrack (niestety w MP3 do pobrania, ale zawsze) oraz kod do prequelowego questa Madison Paige (normalnie kosztuje 14zł). Misja ta jest cicha i krótka, a polega na włamaniu się do domu podejrzanego i poszukaniu dowodów. Oczywiście w trakcie poszukiwań sytuacja się radykalnie skomplikuje, a do jakiego stopnia, to już zależy od naszych wcześniejszych akcji. DLC niestety zbyt wiele nie ujawnia i do fabuły głównej nie wnosi, a do tego jest niebywale krótkie. W ciągu około 40 minut osiągnąłem 3 z 5 możliwych zakończeń. Warto dać 14zł, jeśli się nie ma kolekcjonerki? Jeśli jest się fanem Heavy Raina, to chyba tak – jeśli nie, wystarczy podstawka.


Tajemnica wypychacza - dostępna jedynie jako DLC.

Wyższość gier nad...
Heavy Rain stanowi sztandarowy przykład na wyższość gier nad książkami czy filmami. Wielbiciele kryminałów znajdą coś dla siebie, fani thrillerów także, miłośnicy aktywnej rozrywki tym bardziej. Gra ma genialną, zaskakującą i przemyślaną fabułę, świetną reżyserię, wyborną oprawę audiowizualną, a także oferuje gigantyczną dozę nieliniowości. Nieliczne błędy to malutki pikuś przy armii plusów. Malkontenci mogą stwierdzić, że grę da się ukończyć w niecałe 10h, ale prawdą jest, że po tym czasie tak naprawdę przejdzie się góra 30% Heavy Raina. Mi się udało Edycję Specjalną nabyć na Allegro swego czasu za 140zł – polecam ruszyć na polowanie.

Zalety i wady
+ fabuła
+ potężna nieliniowość
+ oprawa audiowizualna
- czasem sterowanie
- zanikające opcje
- krótkie i nieco zmarnowane DLC

Moja ocena: 9,5/10

Dla zainteresowanych recenzja Fahrenheita.

komentarzy: 13Wtorek, 16 sierpnia 2011, 14:39

Recenzja: Heavenly Sword

recenzja, PS3, heavenly sword, gry wideo, TPP

W przypadku gier PC tytuły mają tendencję do szybkiego starzenia się. Nieco inaczej jest w kwestii produkcji konsolowych, gdyż moc platformy raczej nie ulega zmianie. Heavenly Sword miał stanowić pokaz mocy konsoli Sony PlayStation 3. Czy po premierze God of War III i kilku innych perełek HS utrzymuje status quo? Zapraszam do recenzji.

Nie oddamy Skarba!
Nariko to czerwonowłosa wojowniczka, której klan chroni od lat wielu tytułowy Niebiański Miecz, aby nikt nie użył w niewłaściwy sposób jego mocy. Choć jej pobratymcy to zdolni wojacy, w końcu historia przywiodła w ich progi armię króla Bohana, który pragnie dla siebie osławionej broni. Wedle przepowiedni na świat miał przyjść chłopiec, który będzie w stanie dzierżyć magiczny miecz i poprowadzić ród ku zwycięstwu. Jak się okazało, urodziła się dziewczynka, Nariko, a matka zmarła przy porodzie. Z tego powodu nie wszyscy ludzie patrzyli przychylnie na czerwonowłosą towarzyszkę. Gdy na skutek działań króla Bohana, porwany zostaje ojciec Nariko, ta postanawia chwycić za Niebiański Miecz i z jego pomocą uratować bliskie jej osoby. Czyni to będąc świadomą, że używanie Miecza zbiera żniwo w postaci energii życiowej. Wojownik trzymający tę broń wkrótce okupi to własnym życiem.


Tak, aż miło przystanąć na chwilę, ratowanie świata poczeka...


Jeden miecz nie jedno ma zastosowanie
Nie od samego początku będziemy korzystać z Niebiańskiego Miecza. Na starcie przyjdzie nam posługiwać się zwykłym długim mieczem, za pomocą którego poznamy podstawy poruszania się i wybijania wrogów. Po drodze przyjdzie nam stanąć u steru wielkiego działa i niszczyć dziesiątki atakujących oraz katapulty nieprzyjaciela. Tor lotu kuli można determinować wychylając joypad w odpowiednim kierunku. W zasadzie trajektorią pocisku można kierować również w przypadku rzucanych przedmiotów - desek, kamieni, a nawet ciał poległych. Nim dojdzie do prawdziwie właściwej rozgrywki, pokierujemy także drugą grywalną postacią w grze - Kai, przybraną siostrą Nariko. Jest to szalenie interesująca postać, gdyż wydaje się nie za bardzo przejmować dość mrocznymi wydarzeniami i być jakoby poza tym wszystkim, zaś walkę kwituje 'zabawą twing-twang'. W jej przypadku zamiast ostrzy, korzystamy z kuszy, z której możemy używać zbliżenia, a także kierować torem lotu pocisków za pomocą sixaxisa.

Kiedy zdobędziemy Niebiański Miecz, otworzą się przed nami nowe możliwości. Możemy przyjmować trzy postawy: szybką, mocną i odległościową. W przypadku pierwszej wyprowadzamy szybkie i celne ataki, ale zadające średnie obrażenia. Przy mocnej postawie uderzenia są wolne, ale powodują ciężkie rany. Kiedy korzystamy z odległościowej postawy, Nariko celuje we wszystkich wrogów dookoła, lecz zadaje im niewielkie obrażenia. Przyjmowanie odpowiednich pozycji przyda się także w szczególnych przypadkach, jak odbijanie strzał wrogów czy pocisków bossów. Wrogowie również będą korzystać z tych trzech rodzajów ataków, co jest nam sygnalizowane odpowiednimi kolorami. Czasem zdarzy się, że przeciwnicy będą używać ataku nie do zablokowania, przed którym ratować może jedynie unik. Bijąc jednego przeciwnika za drugim, będziemy mogli wyprowadzić atak specjalny zadający oczywiście duże obrażenia wszystkim dookoła, co przy okazji jest efektowne. Fajnie też patrzy się na kontrataki, które wyprowadza się zaraz po udanym zablokowaniu ciosu. Niemniej interesujące są ataki powietrzne, ale ciężko się z nich skorzysta, gdyż trzeba w odpowiednim momencie machnąć joypadem. Nie było to łatwe tym bardziej, że w grze nie można skakać, więc trochę ciężko było o bycie w powietrzu.


Jeśli wyjdzie HS2, chcę tam dużo twing-twang


O wrogach za wiele ciekawego powiedzieć nie mogę, bo są do bólu typowi. Atakujący w zwarciu na 4 sposoby, atakujący na odległość, stosujący bloki i uniki oraz dający się ciachać na plasterki lepiej niż jajko na twardo. Niezbyt wiele ich różni od siebie, dlatego po kilkudziesięciu minutach bitwy z ciekawych staną się monotonne pomimo odblokowywanych z biegiem gry kombosów. Za lepsze ukończenia poziomów otrzymamy dostęp do grafik i filmików, co nie sprawia frajdy, bo wszystko to jest dostępne w PlayStation Store, a trofeów Heavenly Sword nie obsługuje. Niezbyt wymyślni są bossowie, choć zdecydowanie mogę powiedzieć, że na szczęście fabuła pcha grę do przodu, a postaci są niebywale barwne i... co w sumie idzie na plus, bo stymuluje chęć pokonania wroga, jeden (Latający Lis) zasługuje na miano najbardziej wkurzającego antagonistę w grach. Żeby nam się nie nudziło, w paru miejscach pomęczymy się (kilka chwil co najwyżej) z zagadkami logicznymi oraz z rozdziałem niemal w całości poświęconym Kai. Czemu pomęczymy? Bo łamigłówki nie są wymyślne, a sterowanie Kai jest niedopracowane - nie można strzelić przed siebie bez mierzenia, co jest uciążliwe, a dodatkowo życie utrudnia średnio przyjazna nam praca kamery. Tort na koniec psują spadki płynności w epickich wielkich bitwach powodujące opóźnienia, a w jednej walce z bossem jego magia dodatkowo tak zasłania otoczenie, że atakujemy na ślepo. Nie ma nic bardziej pociesznego niż niemożność walenia w klawisze na ślepo w walce na ślepo... Mimo to coś przyciągało do konsoli i nie pozwalało odejść, póki się z grą nie uporałem – pewnie za sprawą świetnie wykonanych cut-scenek. Ale już wrócić nie chciałem, by sprawdzać, czym jest tryb utrudniony gry czy coś w tym stylu.


Tak piękne chwile psują tak brzydkie spadki płynności

Iniemamocy
W Heavenly Sword nie brakuje tekstur w wysokiej rozdzielczości, polygonów na postaciach i lokacjach oraz pięknych widoków. Trzeba przyznać, że gra dysponuje grafiką, która nie odbiega nawet od standardów ustalonych 4 lata później. Animacje bohaterów wykonano techniką motion capture, nad którą czuwał Andy Serkis – aktor od Golluma. Co więcej, jeszcze chyba w żadnej grze (pewnie dlatego, że L.A. Noire dopiero przede mną) nie spotkałem się z tak świetną animacją twarzy i synchronizacją dubbingu. Moje oko pod tymi względami było nasycone. Jedyne mankamenty to dziwna fizyka włosów Nariko (przechodziły przez ciało, odbijały się nagle do góry ot tak), a także rażące spadki płynności w bitwach z udziałem dziesiątek przeciwników. Ładne to, ale grało się w tych chwilach mniej przyjemnie.

Na pochwałę zasługuje także oprawa audio, i to nawet na większą. Muzyka podtrzymuje w prawidłowy sposób klimat gry, brzmi azjatycko, ale niestety nie wpada w pamięć. Efektom dźwiękowym nie można nic zarzucić, wszystko brzmi naturalnie. Majstersztykiem jest wspomniany wyżej dubbing. Aktorzy naprawdę się przyłożyli, a głosy Nariko, Kai czy króla Bohana (nota bene granego przez Andy'ego Serkisa) na długo zostaną zapamiętane.


Bohanowi między innymi zawdzięczamy świetne cut-scenki


Bosko czy niebosko?
Ani tak, ani siak, na dobrą sprawę. Jest kilka elementów, które sprawiają, iż chce się ukończyć Heavenly Sword, a z kolei po kilku godzinach ma się jednocześnie tej gry czasami dość. Zdecydowanie polecić można fanom slasherów, a odradzić reszcie, która znajdzie wiele innych ciekawszych dla nich gier. No chyba że lubicie oglądać niebanalnie wykonane przerywniki filmowe – wtedy można się skusić. Dziś gra już nie jest droga, więc problemu nie ma.

Zalety i wady
+ oprawa audiowizualna
+ animacje twarzy
+ barwne postaci
+ fabuła i cut-scenki
- kamera
- późniejsze walki
- spadki płynności
- krótka

Moja ocena: 7/10

komentarzy: 7Środa, 10 sierpnia 2011, 17:33

Zapowiedź: Journey

PS3, PlayStation 3, Zapowiedź, gry wideo, journey

Wielu z nas ma w sobie iskierkę odkrywcy. Miło by było coś odnaleźć, ujawnić, pokazać światu, zgłębić tajemnice zaginionej cywilizacji. Wyruszyć w podróż w nieznane. Ach, takie rzeczy to tylko w dziecięcych marzeniach, rzeczywistość uczy nas czego innego. Oh, wait...


Tak naprawdę nie wiadomo, z kim przychodzi nam wędrować

Do piaskownicy bez zabawek
Jeśli ktoś ma ochotę na czystą przygodę z porcją ciekawych zagadek bez akcji rodem z Indiany Jonesa, nadchodzące Journey jest doskonałym wyborem. Stworzone przez thatgamecompany, twórców pamiętnych Cloud, flOw czy Flower, ponownie oferuje unikatową rozgrywkę i niepowtarzalną atmosferę. Rozpoczynamy grę gdzieś na nieznanej pustyni, wcielając się w nieokreślonego wędrowca płci nieznanej. Po krótkiej chwili dostrzegamy w oddali wielką górę ze świetlistym szczytem, którą można uznać za cel wędrówki. W trakcie przygody napotkamy ruiny starej cywilizacji, wspaniałe widoki i tony piasku. Od czasu do czasu po dotarciu do odpowiednich miejsc odkryjemy część sekretów zapomnianej nacji. Co czeka nas na szczycie góry? Czy do niej dotrzemy? Nie wiadomo.


W grze nie występuje jedynie kolor pomarańczowy

Sandbox, nie sandbox...
Z jednej strony można by przypuszczać, że gra ta jest sandboksem w pełnym tego słowa znaczeniu, a nawet w dwóch. Jednakże w zamkniętej becie okazało się, że jeśli zboczyć mocno na boki trasy ku górze, ograniczała nas burza piaskowa. Możliwe, że liniowość zostanie zredukowana w pełnej wersji, aczkolwiek na chwilę obecną ciężko to stwierdzić. Wiadomo natomiast, że nasza podróż nie będzie tylko opierać się na krokach po piasku i ruinach. W określonych miejscach będziemy mogli bezsłownym krzykiem przywołać kawałki unoszących się materiałów, co wydłuży nam szal. Dzięki temu zabiegowi będziemy mogli nie tylko kroczyć po piasku i ześlizgiwać się z wysokich wydm, ale też skakać wyżej i szybować przez krótki czas w powietrzu. W ruinach pewne mechanizmy będzie z kolei można aktywować jedynie poprzez dotyk. W ten sposób będzie można rozwiązywać zagadki związane z otwieraniem wrót i docieraniem do świetlistej postaci, która ujawni nam część kultury dawnej cywilizacji.


Jak to musi wyglądać w grze...

W Journey będziemy mogli zdecydować, czy chcemy grać w pojedynkę, czy też wędrować będąc podłączonym do Internetu. W przypadku tej pierwszej opcji raczej nie trzeba niczego tłumaczyć. W przypadku tej drugiej z kolei będziemy mogli natrafić na pozostałych graczy i spróbować pomóc sobie w podróży. Oczywiście nie jest to koniecznością, tym bardziej, że w grze poza bezsłownymi okrzykami nie będzie można się porozumiewać, ale to jeszcze nie wszystko. Nad głowami wędrowców nie będą pojawiać się również nicki, co doda kolejną szczyptę tajemniczości.

Inna Diuna
Gra nie ma fotorealistycznej grafiki, aczkolwiek cieszy oko swoimi delikatnymi barwami, a ponadto fizyka piasku jest wyborna. Odgłosy ślizgania się po piachu, szybowania w powietrzu, kroków na skalnym gruncie stoją na wysokim poziomie i nie można się do nich przyczepić, chyba że w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Muzyka świetnie wpasowuje się w klimat rozgrywki, a w odpowiednich momentach czuć jej mocniejsze natężenie. Całość tworzy niezwykłą atmosferę i potęguje wręcz ciekawość względem dalszych odkryć podczas podróży.


Przywodzi mi to na myśl Shadow of the Colossus

Można założyć, że gra będzie kolejnym małym arcydziełem, które stworzy thatgamecompany. Pytanie tylko, czy nie okaże się nieco zbyt liniowa oraz krótka. Udać się w podróż dzięki Journey będziemy mogli wyłącznie na konsoli Sony PlayStation 3 w październiku po odwiedzeniu PlayStation Store.

komentarzy: 5Poniedziałek, 08 sierpnia 2011, 00:43

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 63 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4850 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 28 915 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl