avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Maj 2011)

Recenzja: Sniper: Ghost Warrior (PS3)

recenzja, PS3, gra, FPP, Sniper: Ghost Warrior

Strzał w głowę jest jedną z najbardziej pożądanych umiejętności w strzelankach FPP. Wielu ulubiło sobie snajpienie, gdyż wystarczy się ładnie skampić i dobrze celować. W tej grze to nie wystarczy – trzeba się jeszcze znać... lub włączyć niższy poziom trudności.

Pod koniec czerwca 2010 roku na komputery osobiste i konsole Xbox360 zawitała wysokobudżetowa strzelanka od City Interactive – istny powiew świeżości, gdyż CI zdążyło nas przyzwyczaić do gier akcji wręcz produkowanych taśmowo, a nie tworzonych. Niby tanio, niby nie było wielkich oczekiwań, ale łatkę już przypięto. Sniper to nieco zmienił, ale i tak do czołowych wymiataczy mu daleko. Wysokość sprzedaży była na tyle zadowalająca, że producent zdecydował się sportować Ghost Warriora również na konsolę PlayStation 3. Z jakim skutkiem? Czy warto się zainteresować, jeśli już się ograło na innej platformie?


Sztukę kitrania trzeba opanować - radzi Bear Grylls

Zbierzmy wpierw do kupy różnice pomiędzy wersjami starszymi i na PS3. Po pierwsze, mamy nowe misje dla pojedynczego gracza, które rozszerzają fabułę, a i stanowią wyzwanie dla gracza za sprawą trybu hardcore – praktycznie zerowy interfejs, wszystko trzeba robić orientacyjnie. Do naszych rąk trafiły dwa nowe karabiny snajperskie. Ponadto tryb multi ma dodatkowe mapy, a nawet tryby – rzeczony już hardcore i sławny Capture the Flag (CTF). Można rzec, że dla lubiących zabawę w snajpera jest to łakomy kąsek, zwłaszcza, że cena sugerowana to 150zł, lecz i tak wszędzie da się grę kupić za około setkę. Schody zaczynają się jednak przy oprawie technicznej, do której wrócę później...

Obalamy budzących obawy
Akcja gry toczy się w fikcyjnym państwie Ameryki Południowej, gdzie rządy przejął bezwzględny dyktator. Wcielamy się w strzelca wyborowego, któremu naród już wkrótce będzie zawdzięczał cieszenie się w pełni wolną wolą i możliwością samodzielnego wyznaczania ludzi do politycznego koryta. O naszym bohaterze wiele rzec nie można poza tym, że to dobry żołnierz – poza tym nic. Jest lojalny, odważny, wykonuje rozkazy; brak tu jakichkolwiek złych cech, przeszłości, przemyśleń zabawnych. Niestety nie wpływa to pozytywnie na utożsamianie się z bohaterem. Jeśli już trafi się jakiś zwrot akcji, będzie przez nas oczekiwany. Czy zdrajcy zawsze muszą mieć tak paskudne ryje, żebyśmy przypadkiem nie mogli ich wziąć za postaci pozytywne?


Malownicze lokacje - szkoda, że kolorystyka większości niemal taka sama

Kto kiep, tego kulą w łeb!
Co by nie narzekać, system snajpienia należy zaliczyć do udanych. Na trajektorię lotu pocisku wpływa bowiem wiele czynników: wiatr, deszcz, odległość, ewentualne przeszkody po drodze. Na naszą celność oddziałuje także parę rzeczy – czy mierzymy na stojąco, leżąco czy z przykucu; stres, czy nie ma alarmu, ktoś do nas nie strzela, a także puls, więc nie warto próbować łowić głów, kiedy serce wali jak młotem. Sęk w tym, że kwestia rytmu serca jest cholernie niedopracowana. Boli mnie, kiedy nawet malutki spacerek dźwigał tętno jak wyczerpujący sprint, a także to, że skakanie działało jak odpoczynek na leżaku! Wybaczcie, ale na taką wpadkę nie pozwolili sobie nawet twórcy moda Strike-Force do Unreal Tournament. Wstyd czegoś takiego nie dopatrzeć w grze, w której jest to arcyważne.

Tak czy owak, w przypadku problemów z celowaniem, na niższych poziomach trudności w eliminacji przeciwników pomoże nam urocze czerwone kółeczko, które ukaże nam, gdzie pocisk trafi przy wystrzale. W przypadku ładnego trafienia włączy nam się filmik pokazujący lot kuli i śmierć delikwenta (lub delikwentów, gdy zlikwidujemy dwóch jednym strzałem) – jeśli znudzi nam się ta atrakcja, możemy ją omijać startem lub wyłączyć z poziomu opcji. Dobrze zrealizowano także system krycia się i kamuflażu – wrogowie nie gęsi, łatwo nas dojrzą na odsłoniętym terenie. Za to kiedy w naszym liściastym mundurze przykucniemy w buszu, możemy podsłuchać nawet, co mówią. O ile rozumiecie hiszpański.

Misje są niestety dość liniowe. Co prawda, można bawić się w rambo lub przekradać się niezauważenie przez wrogi obóz, iść jedną z dwóch ścieżek, lecz zawsze dotrze się ostatecznie w to samo miejsce – zboczenie z kursu spowoduje odliczanie i ewentualną przegraną, a zresztą i tak trzeba wleźć na jakiś punkt terenu, by uruchomić dany skrypt. Raz mi się zdarzyło nawet wyeliminować trzech oponentów pod rząd i zobaczyć, jak się teleportują koło trupów swoich poprzedników. Ja rozumiem oskryptowanie, ale chociaż mogli by ukryć te spawnowanie się gdzieś za pagórkiem czy budynkiem... Tyle fajnie, że cele misji są dość zróżnicowane. Bywają momenty, kiedy alarm spowoduje automatycznie porażkę, czasem trzeba wskazać cel drugiemu snajperowi (wcielić w spottera), innym razem osłaniać przyjaciół, kiedy indziej odnaleźć dokumenty, a w jeszcze innym etapie obsługiwać skutecznie karabin maszynowy na pojeździe. Nie ma zatem miejsca na nudę, o ile nie człowiek nie nabawi się frustracji...


Do tego widoku lepiej się przyzwyczaić

Niech nas bug broni
Niestety portu Sniper: Ghost Warrior na PS3 nie mogę zaliczyć do udanych. Gra zalicza częste spadki płynności, zwłaszcza wśród bujnej roślinności, źródła ognia lub podczas oglądania swoich pięknych strzałów na zwolnieniu (oglądanie poklatkowe z przeskokami śmierci przeciwnika wygląda niezbyt fajnie). Dość wiele razy wykryto mnie, gdyż nie zdążyłem ukryć się w jakimś budynku, ponieważ moja postać zablokowała się na schodach. Dopiero za piątym podejściem i to prosto przed siebie udało mi się wejść do środka – strafe’owanie to niemal pewne pozostanie na zewnątrz, gdzie zwykle czeka pewna śmierć, chyba że wcześniej wyczyściliśmy teren. Nie wiem też, czemu nikt nie wpadł na dodanie znacznika północy na minimapie – nieraz po usłyszeniu, że coś tam na zachodzie, błąkałem się jak głupi, póki nagle nie odpalił alarm... Ile razy też strzelić nie mogłem, bo niby stałem blisko przeszkody, a innym razem do połowy karabin wszedł w drzewo? Zbyt wiele.

Multi na kulki
W grze występują 4 tryby gry, z czego jeden jest dostępny jedynie na platformie PS3. Zacznijmy od tych podstawowych. Przede wszystkim klasyczny deathmatch i drużynowy deathmatch. Tutaj tłumaczyć niczego nie trzeba. W trybie VIP jedna postać jest tytułowym VIP-em, który za zabijanie wrogów uzyskuje więcej punktów – sęk w tym, że za zabicie VIP-a też punkty są wielokrotnie naliczane; po przejęciu tego tytułu gracz jest przez kilka sekund nieśmiertelny. Dodatkowy tryb do klasyczny CTF, czyli walka o flagę. Można by rzec, że to mija się z celem – pełno kampiących snajperów i flagi, ale mapy skonstruowano tak, by można było zaraz po zdobyciu flagi zmyć się do ukrycia. Ogólnie rozgrywka jest o wiele mniej dynamiczna niż ta znana z trybów gry wieloosobowej w Unreal czy Call of Duty, lecz ma swój urok. Nie ma tu kooperacji, ale jest za to solidna dawka snajpienia w grupie. Graczy jest pod dostatkiem, więc można na dłuższą chwilę solidnie wsiąknąć, jeśli tylko lubi się te klimaty. Ja się tylko pytam, dlaczego w multi nie ma wiatru?


Lwia część rozgrywki multi to przeszukiwania

Przekłamania zwiastunowe

Ile to już gier okazało się nie mieć części funkcji, których się dopatrzyć można było w trailerach? Cóż, Sniper: Ghost Warrior dorzuca kolejną cegiełkę do muru, w który aż chce się walić głową. Nie powiem, grafika nie powala, ale też nie odstrasza. Niestety w kilku miejscach dojrzałem tekstury w niskiej rozdzielczości lub rozciągnięte. Jednak kiedy nie chcąc wychylić łba zza buszu celuję do kogoś, a przez lunetę widzę tylko barwione chlorofilem liście jakiejś rośliny – w zwiastunie bohater sobie odchylił je lufą, tu tak pięknie nie ma. Ekran czasem wręcz się widocznie dogrywa jakby dorysowując się w czasie rzeczywistym. Co dziwne, wystarczyło raptem kilkanaście sekund, by ciała wrogów i bronie po nich pozostałe porwało niepostrzeżenie UFO.

W kwestii oprawy audio mam mieszane uczucia. Dubbing nie powala, ale nie razi, a przekleństwa wypowiadane są z odpowiednią dozą emocji. Język hiszpański w ustach przeciwników też brzmi ok, jednak liczba nagranych kwestii jest zbyt mała – ot, po kilku minutach gry natrafimy już na powtarzane zdania. Co więcej, raz zrozumiałem z wypowiedzi postaci, że jest spokojnie itd., więc czekałem, aż odłoży komórkę, by go ustrzelić. Nie doczekałem się, więc w końcu zabiłem, lecz alarm nie został uruchomiony... Muzyka jest dość nastrojowa, zwłaszcza w sytuacjach, kiedy się skradamy. Dobre nuty wpadną w uszy zaś przy wartkiej akcji. Nieciekawie z kolei będzie, kiedy akcja pędzi średnim tempem – wtedy głośniki serwują jednostajną rąbaninę kilku dźwięków, co po chwili męczy, a nawet irytuje.


A tu taki bonus... level

Otworzyć portfel?
Ciężko mi stwierdzić. Możliwe, że jakieś patche wyeliminują część wypunktowanych przeze mnie problemów, a możliwe, że nie. Bardzo możliwe, że gra stanieje z czasem, choć w sumie i tak już do najdroższych nie należy. Jeśli chcesz posnajpić, a już to masz za sobą na innej platformie – odczekaj na spadek cen i łatki. Jeśli nie, można chyba przy braku hitów oczekujących na półce zaopatrzyć się w Sniper: Ghost Warrior. Zwłaszcza dla trofea, jakim jest zestrzelenie snajperką 10 orłów – że też żadna organizacja dbająca o zwierzęta nie obsmarowała tej jakże niepoprawnej gry ;).

Zalety i wady

+ system snajperski
+ oprawa audiowizualna
+ klimat multi
+ cena
- oprawa techniczna
- wpadki w rozgrywce
- spadki płynności
- skrypty   
- fabuła

Moja ocena: 5,5/10

komentarzy: 1Sobota, 21 maja 2011, 23:44

Zapowiedź: Hunted: Kuźnia Demona

TPP, Zapowiedź, gra, kooperacja, hunted

Któż nie bawił się świetnie przy Baldur’s Gate, Fallout czy The Bard’s Tale? No właśnie. Zatem dlaczego miałoby być inaczej, skoro Hunted: Kuźnię Demona tworzy Brian Fargo, odpowiedzialny za wcześniej wymienione gry?

Ostatnio zauważyć można nową złotą erę trybu kooperacji. W latach 90. w wielu platformówkach i strzelankach można było grać we dwoje, potem położono nacisk na tryb dla pojedynczego gracza i multiplayer pomyślany dla większej ilości grających. Nadchodzący Hunted: Kuźnia Demona to tytuł dość podobny do Army of Two, tyle że osadzony w świecie fantasy i z elementami RPG. Czego możemy więc oczekiwać po kolejnym dziele Briana Fargo – czy po dość długim czasie tworzenia mniejszych gier na platformę Apple nie wyszedł z wprawy?


Mieczem w szkieletory? n00b!

Nie nam świat ratować
Wcielimy się w elfkę E’larę, jedną z niewielu żyjących przedstawicieli tej rasy, jedyną która przeżyła masakrę swych pobratymców dokonaną przez minotaura. Mistrzowsko szyje z łuku i para się magią. Jest żądna krwi i atakuje pierwsza – swoiste bitewne ADHD. Obok E’lary kroczyć będzie Caddoc, ludzki wielki wojownik operujący mieczem i tarczą. W przeciwieństwie do swojej towarzyszki, jest spokojny i powściągliwy, prawdopodobnie z powodu przykrego wydarzenia z młodości, kiedy to stracił bliską osobę i został wygnany. Podróżują razem, gdyż stanowią potężną parę najemników zdolną do osiągnięcia całkiem wielkich rzeczy. Przygodę opowiedzianą w grze rozpoczynamy, gdy nasza dwójka decyduje się rozwikłać zagadkę tajemniczych zaginięć w zamian za górę złota. Nie ma tutaj szlachetnych pobudek i odmawiania zapłaty.


Takie tam, przed Smoczym Okiem w Dolinie Lodowego... eee, to nie ta bajka...

Kopa ma ta giera
Nie da się ukryć, że tryb kooperacji jest głównym założeniem inXile entertainment i cała gra jest projektowana pod współpracę E’lary i Caddoca. Niestety nie będzie nam dane pograć na jednym komputerze – podobno kwestie techniczne uniemożliwiły zabawę na jednym ekranie. Musimy zadowolić się współpracą z AI (twórcy nie chwalą się specjalnie megainteligentnym towarzyszem sterowanym przez komputer, więc może dla odmiany będzie co pochwalić?) lub zagrać na dwóch komputerach bądź konsolach. Lokacje specjalnie projektowano tak, by cały czas można było wykorzystywać w pełni możliwości obu bohaterów. Gdy jedna z osób padnie, druga ma chwilę na dotarcie do poległej i udzielenie jej pomocy. Oboje mogą walczyć i w zwarciu, i na odległość, ale drzewka rozwoju mają jedynie wspólnie dla magii i poszczególnie dla wyspecjalizowanych broni – szybko więc ostrze elfki stanie się niemal zbędnym balastem). Postaci mogą wzajemnie się leczyć, umagiczniać bronie, wyprowadzać taktyczne ataki (zamrożenie i roztrzaskanie), niszczenie tarcz wrogów etc. Wrogowie jednak nie pozostaną nam dłużni – niejednokrotnie złapią najemników w zasadzkę, przygotują mordercze pułapki, albo poprzesuwają osłony tak, by chronić swoje tyłki. Jeśli będziemy nadużywać tarczy – rozwalą nam ją, więc będziemy musieli ładnie balansować między ofensywą i defensywą.


Te, Caddoc! To nie inFamous!

Lochy i szlochy
Grafikę napędza Unreal Engine 3, tak więc nie będzie brzydko, ale nowego Crysisa pewnie nie pokona. Możemy się też spodziewać niewygórowanych wymagań sprzętowych. Będzie mrocznie, gdzieniegdzie podobnie do Demon’s Souls czy Dragon Age’a, a przyjdzie nam zwiedzić wiele lochów, parę miast czy ciemne lasy. Czasem przyjdzie odłożyć tarczę na rzecz pochodni – eksploracja jest tu opcjonalna, by trzymać tempo gry, ale w zakamarkach da się odnaleźć potężne artefakty, dlatego czasem warto poświęcić chwilę na zabawę w poszukiwaczy skarbów. Zresztą nie tylko eksploracja zajmie nas poza walką – zdarzy się pogłówkować nad dość złożonymi zagadkami. W zależności od tego, czy będziemy organizować wycieczki krajoznawcze czy nie, przed monitorem spędzimy 10-20h. Twórcy zapowiadają pewną nieliniowość i kilka zakończeń, a także edytor map, więc możliwe, że jeszcze nie raz wrócimy do Hunted: Kuźni Demona.


Pierd frontalny!

W naszym kraju wyda ją Cenega Poland już 3 czerwca na PC, PS3 i Xboksie 360. Nie wiem, jak Wy, ale ja nie mogę się doczekać tego slashera fantasy. Nacisk na kooperację z dopracowaną rozgrywką pozwala pokładać w tym tytule dość duże nadzieje. Sęk w tym, czy ktoś z moich znajomych zaopatrzy się w tę grę, byśmy mogli lepiej współpracować przy wycinaniu sobie drogi przez fabularne meandry. Cóż, przekonamy się już za niecały miesiąc.

Oczekiwania: 8,5/10

komentarzy: 4Piątek, 13 maja 2011, 00:32

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 153 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5126 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 277 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl