avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Marzec 2011)

Recenzja: MotorStorm: Apokalipsa

recenzja, PS3, MotorStorm Apokalipsa, gry wideo, Wyścigi

Swego czasu przegrałem sporo godzin w serię Carmageddon. Potem ze względu na inne gry miałem dość długą przerwę od ścigałek-rozwałek. Wreszcie położyłem łapki na MotorStorm: Apokalipsie – grze, którą Sony wycofało tymczasowo z dystrybucji ze względu na trzęsienie ziemi w Japonii. Czy powrót był udany? Po odpowiedź zapraszam do recenzji.

Oglądając zwiastuny gry miałem wrażenie, że połączono wspomnianego Carmageddona ze Split/Second: Velocity, Pure i nail’d. MotorStorm: Apokalipsa to czwarta część serii będącej exclusive’em firmy Sony po MotorStorm, Arctic Edge i Pacific Rift. Tym razem grupa dawców organów organizuje festiwal w opuszczonym mieście, w którym ma nastąpić trzęsienie ziemi (z dużą ilością wstrząsów wtórnych). Z tego powodu ewakuowano wszystkich mieszkańców miejscowości, choć znalazło się trochę osób, które nie skorzystały z darmowej wycieczki za miasto. Do tego jeszcze pojawili się najemnicy z Dusklite, którzy postawili sobie za zadanie utrzymać porządek w ogarniętej kataklizmem metropolii.


Wybuch na horyzoncie - czyli tam trzeba skręcić

Festiwal czas zacząć
Fabułę w grze poznajemy poprzez animowane komiksy odblokowywane poprzez kończenie na wysokich miejscach wyścigów fabularnych. Wspomniana grupa ludzi odważnych lub szalonych organizuje festiwal w zrujnowanym mieście i z tej okazji ściga się po gruzach i popękanych szosach. Dane nam będzie poznać historie 3 bohaterów: początkującego Masha, zawodowca Tylera i w końcu weterana Big Doga – to w nich wcielimy się podczas wyścigów festiwalowych i będzie (rzekomo) coraz trudniej. Generalnie opowieści między wyścigami opisujące wydarzenia związane z Mashem to w większości tutorial, który można było pozostawić ekranom wczytywania. Niestety podobnie słabo zawiązana jest fabuła aż do czasu, kiedy wcielamy się w Big Doga. Wtedy nawet okazuje się, że w opowieści jest wręcz pewna głębia. Jest nutka zdrady, zazdrości, rywalizacji, filozofii. Szkoda tylko, że na początku zepsuto to poradami wyjętymi z instrukcji obsługi, a środek jest nieco poplątany.


Wąchaj spaliny!

Momenty zapadające w pamięć
Wrażenia wizualne w grze są wyborne, a niektóre momenty zapadają głęboko w pamięć. Nawet komiksy ogląda się przyjemnie. Można też skorzystać z opcji 3D, na który to luksus mnie stać niestety nie było. Dlaczego więc grafika nie uzyskała dziesięciu punktów? Po pierwsze: zdarzają się gorsze tekstury, a przede wszystkim nieraz trasy cechuje słaba widoczność. Czasem brakuje flar czy znaków świetlnych wskazujących drogę, a ponadto nad nią unosi się pył z zawalonej budowli. Oczywiście zwykle w takich chwilach wparowywałem przy pełnej prędkości w mur czy inną przeszkodę. Interfejs za to jest przejrzysty i ładny – wszystko widać jak na dłoni.

Udźwiękowienie generalnie stoi na wysokim poziomie, a już na pewno o wiele lepiej się prezentuje, niż w poprzednich MotorStormach. Odgłosy silników nie są wkurzające, a wręcz przyjemnie mruczące i odpowiednio domyślnie przyciszone, by nie zakłócały odgłosów walonych budowli i muzyki. Względem ścieżki dźwiękowej, jest bardzo dobrze, aczkolwiek z rzadka zdarzają się gorsze utwory, a jeden z nich wręcz działał mi na nerwy i wywoływał głód narkotykowy przez tępą i powtarzalną młockarnię. OK, można sobie w menu zmienić odgrywany kawałek, ale w grze wieloosobowej już nie ma na to czasu i trzeba się męczyć przez całą długość trasy bądź utworu (a jest on niestety długi). Dubbing nie raził, więc nie jest źle, ale nie mogę powiedzieć, by mnie zachwycił – jednak nie przeszkadza mi to w grze, w której fabuła gra drugoplanową rolę.


Rumowisko, gruzowisko, widowisko

Mamo, ja wariat, kup mi lotnisko!
MotorStorm: Apokalipsa to w wielkim skrócie arcade’owa ścigałka z elementami rozwałki samochodowej (abstrahuję na razie od tej dotyczącej otoczenia). Twórcy nie kwapili się nawet o dodanie do interfejsu prędkościomierza, tak więc w ostrzejsze zakręty po niedługim czasie nauczyłem się wchodzić „na oko”. Wysokie liczby nie były jednak potrzebne, gdyż szybkość czuje się i to dość mocno, a zwłaszcza, jak przełączymy kamerę na maskę samochodu. Do tego dochodzi dopalacz znacznie usprawniony w stosunku do poprzednich części MotorStorma. Przede wszystkim dopalacza można używać jako tarana lub sposobu na ominięcie przeszkody w ostatniej chwili dzięki uskokom w lewo lub w prawo. A ponadto tym razem silnik o wiele szybciej się przegrzewa, ale także znacznie krócej trwa jego schładzanie, co wpływa pozytywnie na dynamikę gry. Źle na temperaturę silnika wpływa ogień i ostrzał najemników Dusklite, a dobrze długie loty w powietrzu i pluskanie w wodzie.

Nie zawsze jednak z tym bywa różowo – o ile ciężarówka mknie wszędzie równo, tak motor łatwo grzęźnie w głębszej kałuży czy błocie. No właśnie, skoro już przy pojazdach jestem, należy wspomnieć, że w grze udostępniono aż 13 klas środków transportu – od jednośladów (motor crossowy, ścigacz, chopper), przez rajdówkę czy terenówkę, po monster trucka i ciężarówkę. Poza festiwalem wybór należy do nas – stawiamy na szybkość i zwrotność, albo na wytrzymałość i równą jazdę. Warto zaznaczyć, że kiedy nasz kierowca czuje na sobie opór powietrza, ma możliwość wykonywania wyczynów kaskaderskich, jeśli znajduje się w powietrzu i do ziemi ma daleko. Wygląd naszych cacek możemy dość dowolnie modyfikować, czy to względem części (koła, ramy, spoilery, maskę, szyby, reflektory, zderzaki itp.), czy kolorystyki i naklejek. Zmienić możemy także grafikę znaczka i numer wyścigowy. Można także wybierać spośród kilkudziesięciu kierowców, z czego część odblokowujemy przez „znajdźki” festiwalu w postaci kart kolekcjonerskich, a część poprzez postępy w grze wieloosobowej.


Jazda prosto na walący się most - bezcenne

Skoro znów przy multi jestem, wspomnę o nim kilka słów. Zacząć należy od split-screena, gdzie grać możemy we dwoje lub nawet we czwórkę. Jest bez zarzutu. Schody są przy grze w Internecie, a mianowicie jeden. O ile w grze pojedynczej jest 5 trybów: festiwal, wyścig, eliminacja, pościg – podobny do eliminacji, ale wypada gracz nie siedzący na ogonie prowadzącego, oraz wyścigi specjalne z rankingiem w necie odblokowywane za zajmowanie pierwszych miejsc podczas festiwalu; tak po necie mamy do wyboru... a raczej zmuszeni jesteśmy tylko i wyłącznie do wyścigu. O dziwo, nie przeszkadza to świetnie się bawić i w dodatku wpaść w syndrom jeszcze jednego wyścigu za sprawą zbierania sztonów za osiągnięcia na trasie (w tym taranowanie przeciwników, pobyt w powietrzu, drift), dobieranie atutów i taktyki (szybszy powrót na trasę, fala uderzeniowa po zniszczeniu auta, szybsze chłodzenie silnika w locie etc.) i wygrywanie zakładów (twierdzimy przed rozpoczęciem wyścigu, że wygramy z tą czy tamtą osobą). Problemów z połączeniem nie ma, a graczy cały czas jest pełno. Mam tylko nadzieję, że pozostałe tryby nie zostaną udostępnione za wykup jakiegoś drogiego DLC.

Względem tras raczej nie ma większego narzekania. Może i nie jest ich spora liczba, ale każda ma kilka wariantów wyścigu, a ponadto z okrążenia na okrążenie trasa może się dość znacząco zmienić – a to się zawali jakiś tunel lub jego część, a to pojawi się wyrwa w szosie i można ją traktować jak rampę, a to jakiś budynek się zawali i można dzięki niemu wjechać na również uszkodzoną autostradę. Parę momentów zaś wbija się w pamięć niczym drewniany kołek w klatę wampira. Zaparty dech w piersiach będzie można zawdzięczać walącym się budynkom i jeździe po ich przewróconych murach w sekundę po tym zdarzeniu, czy falowanie mostu i walka z czasem.


Prędkość w tej grze skutecznie rozciąga tekstury

Można by odnieść wrażenie, że gra jest wyborna i doskonała, ale nie ustrzegła się kilku znaczących wad. Po pierwsze, tutorial można było upchnąć w ekrany wczytywania, ale tego nie zrobiono – podczas loadingów oglądamy do znudzenia napis ‘wczytywanie’ i logo gry, a początek fabuły to porady i informacje. Po drugie, system zniszczeń bywa bardzo nierówny. Nierzadko zdarzyło mi się raptem otrzeć o koło monster trucka i wybuchnąć lub najechać na lekko wystający z ziemi obiekt i zniszczyć wóz, kiedy w innych sytuacjach wbijałem się na jakieś gruzy czy krawężniki o wiele wyższe niż przeszkoda, która spowodowała eksplozję mojej fury, a nic się nie działo. Po trzecie, system powrotów na trasę bywa cholernie nieuczciwy. O ile dobrym pomysłem jest respawn na lekko rozpędzonym samochodzie/motorze, o tyle powrót do wyścigu w miejscu o wiele dalszym jest błędem. Zdarzają się momenty w grze, gdzie o wiele lepiej wychodzi się na wrąbaniu na pełnym gazie w mur i respawn za zakrętem niż bawienie się w piękny drifting na hamulcu ręcznym. W dodatku respawn wymuszony zeruje temperaturę silnika, podczas gdy ten z wyboru gracza tego nie czyni. Czyli warto dać się zniszczyć i na tym znacząco zyskać. Kto nie chce wskoczyć 2 pozycje wyżej za zniszczenie auta?


To symulator dzikich wyścigów czy już lotów?

Samochodowe 2012
Dochodzimy wreszcie do podsumowania i odpowiedzi na pytanie, czy warto zakupić tę grę. Otóż odpowiedź nie będzie jednoznaczna. Jeśli nienawidzisz arcade’ówek – trzymaj się z dala. Jeśli masz już dość Carmageddonów (rozwałki), Split/Second: Velocity (zmiany tras), Pure (motory, buggy i wyczyny) oraz nail’d (na pewnych trasach się leci i leci) – trzymaj się z dala. Jeśli zaś szukasz dość dobrej i efektownej rozpierduchy przy akompaniamencie wielkich szybkości i miasta ogarniętego trzęsieniem ziemi – pędź do sklepu, co sił w nogach, albo korzystaj z dobrodziejstw internetowych zamówień. Nie jestem ekspertem w ścigałkach, a nie miałem większych problemów z ukończeniem singla, więc poziom trudności jest raczej niewysoki, zaś po necie nie ma póki co samych wymiataczy. Jak dotychczas, bawiłem się bardzo dobrze i zabawię jeszcze w przyszłości nie raz i nie dwa. Może dla niektórych będzie to też istotna informacja – MotorStorm: Apokalipsa wręcz sypie trofeami co drugi wyścig i co drugi wyczyn.

Zalety i wady
+ oprawa audiowizualna (z wyjątkami)
+ epickie momenty
+ wciągające multi
+ 13 rodzajów pojazdów i modyfikacje
- zniszczenia aut i powroty na trasę
- czasem brak widoczności
- początkowo fabuła
- tylko 1 tryb multi

Moja ocena: 8/10

komentarzy: 6Środa, 30 marca 2011, 22:55

Zapowiedź: Team ICO Collection

PS3, Zapowiedź, shadow of the colossus, gry wideo, ICO

Nigdy nie mogłem się nadziwić polityce Sony względem ICO oraz Shadow of the Colossus – gry te nie doczekały się edycji platynowej, a upolowanie względnie taniej używki było swego czasu nie lada wyzwaniem. Lepiej późno niż wcale – na PS3 wychodzi usprawniona wersja obu tych produkcji. Czy warto się jednak tym interesować? Po odpowiedź zapraszam do zapowiedzi.


Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie

Powrót do raju gier
Zarówno ICO, jak i Shadow of the Colossus mam już ograne dzięki konsoli Sony PlayStation 2. Oba tytuły prezentowały się wybornie i stanowiły niezwykłą przygodę tak w kwestii fabularnej, jak i w kwestii introspekcji. W zasadzie jedyne „ale” miałem w kwestii dłuższego momentu ICO bez możliwości zapisania stanu gry oraz notorycznych spadków płynności Shadow of the Colossus. Grafika i animacje były w obu tych grach bardzo ładne, ale sprzęt nie potrafił podołać należycie zadaniu w przypadku tej drugiej. Mimo to grało się doskonale. Teraz dostaniemy możliwość gry w wysokiej rozdzielczości 720p i przy pełnej płynności. Oczywiście także rozmycie tekstur z większej odległości będzie mniejsze. Niestety na tym cała magia remake’u HD się kończy w przypadku Team ICO Collection. Nie będziemy tu więc mieli przeróbki na miarę tej z serii Serious Sam. Za to posiadacze odpowiednich telewizorów będą mogli skorzystać z technologii 3D. Oczywiście w nasze łapki trafią też pucharki za poszczególne osiągnięcia. Przejdźmy teraz do opisu poszczególnych gier w owym dwupaku.


Choć nigdy nie wiadomo z obcymi ludźmi...

I co?
Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, o co kaman w kwestii ICO. Jest to gra przygodowa TPP, w jakiej wcielamy się w postać chłopca z rogami. Właśnie ze względu na wspomniane wypukłości czaszki Ico, bo tak się nazywa ów chłopiec, po osiągnięciu pewnego wieku zostaje zabrany z rodzinnej wioski przez mroczne postaci na koniach. Nikt nie buntuje się przeciw temu, nawet rodzice chłopca, gdyż każdy zna los takich odstających od normy osób. Ico zostaje uwięziony w kamiennej kapsule, która na skutek wstrząsu przewraca się i rozbija, przy czym chłopiec traci przytomność. Gdy się budzi, zaczyna swoją wędrówkę po wielkiej twierdzy, aż w końcu natrafia na trzymaną w klatce tajemniczą dziewczynę imieniem Yorda. Gdy udaje się uwolnić niewiastę, szybko okazuje się, że oboje mówią odrębnymi językami (kwestie Yordy przy pierwszym podejściu są pokazywane hieroglifami) i mogą porozumieć się jedynie poprzez ton proste zawołania i gesty. Mimo problemów komunikacyjnych Ico i Yorda postanawiają razem zbiec z ogromnej i opustoszałej fortecy, gdzie co rusz z cienia wyłaniają się mroczne potwory w celu porwania dziewczyny i wciągnięcia jej w czarny wir.


Przy tej grze niejeden twardziel pewnie uroni łzę

Podział na role w ucieczce jest dość oczywisty – Yorda z jakiegoś niewyjaśnionego powodu jest w stanie otwierać przejścia zasłonięte przez posągi, zaś Ico musi ją chronić, a także w taki sposób manipulować otoczeniem, by dziewczyna mogła także dotrzeć do celu, gdyż nie jest tak zwinna jak chłopiec. Yordą nie sterujemy osobiście (a przynajmniej nie przy pierwszym podejściu), więc musimy zadbać o jej bezpieczeństwo – przede wszystkim należy przygotować się na długotrwałe trzymanie jednego przycisku, który odpowiada za chwytanie dłoni. Nieraz przyjdzie biec tej dwójce ku wyjściu przed hordą potworów pająkowatych, biegających i latających. Będziemy mogli też wyciągać rękę do Yordy, by ta mogła przeskoczyć nad przepaścią lub wołać ją, jeśli się zbytnio oddalimy. Co ciekawe, jeśli przez dłuższy czas zostawimy ją w innej lokacji, próbując rozwikłać jakąś terenową łamigłówkę, potwory będą próbować skorzystać z tej okazji i osiągnąć swój cel.
Przyjdzie nam przemierzyć dość spore lokacje w obrębie wielkiego zamku. Zdarzy się też wyjść na zewnątrz i popatrzeć na trawę i drzewa. Mury zamku przytłaczają swoją jednostajnością, a atmosfera smutku i bezradności potrafi niekiedy wręcz przytłoczyć. Muzyka jest delikatna, aczkolwiek bardzo sugestywna i wywołuje lęk, kiedy usłyszymy charakterystyczną cichą nutkę zwiastującą otworzenie się czarnego wiru. Generalnie wszystko jest tak pomyślane, by gracz odczuwał nie lada odpowiedzialność w rzeczywistości za całkowicie wirtualną postać i doprawdy warto odczuć ulgę, gdy uda nam się po raz kolejny w ostatniej sekundzie wyłowić Yordę z czarnego wiru.


Nie ma wyborów moralnych i nieliniowości, ale i tak fabuła miażdży

Dawid i 16 Goliatów
Tutaj dla odmiany dostajemy grę akcji, lecz ponownie z widokiem z perspektywy osoby trzeciej. Tym razem wcielamy się w postać młodego mężczyzny imieniem Wander (z ang. wędrówka), który przybywa do Zakazanej Krainy celem wykonania przeklętego rytuału, po którym ukochanej protagonisty zostanie wrócone życie. Nie będzie to jednak proste, gdyż w tym celu Wander musi zmierzyć się z 16 kolosami, odnaleźć ich słabe punkty i zadać dotkliwe ciosy. Pomoże mu w tym jego wierny wierzchowiec Agro, miecz odbijający światło tak, by odnaleźć ścieżkę do kolejnego giganta oraz jego słabe punkty, a także łuk.
Zadanie wydaje się niemożliwe do wykonania, ale dzielny młodzieniec jest zdeterminowany i niełatwo go unicestwić, gdyż potrafi przetrwać upadek nawet z kilkunastu metrów. Wytrzymałość bohatera regeneruje się z czasem, ale to nie jedyny pasek, o który przyjdzie nam dbać. Będzie też koło świadczące o fizycznej sile protagonisty, na jakie często będziemy spoglądać, bowiem aby dotrzeć do słabych punktów olbrzymów, należy się dość sporo wspinać po włochatych częściach wielkich potworów. Rzecz jasna gdy dojdzie do zera – przyjdzie nam spaść. Aby utrudnić zadanie, kolosy często szamoczą się na boki, aby strącić uciążliwą żądlącą pchłę.


W grze las prezentuje się o wiele lepiej, niż na statycznym zrzucie ekranu

Nie wszystkie stworzenia będą przeogromne – przyjdzie nam dwukrotnie walczyć z bykopodobnymi kreaturami, które dla odmiany są szybkie i dość zwrotne. W tych i kilku innych przypadkach walczyć będziemy bez towarzystwa posłusznego konia. Poza tymi szybkimi przeciwnikami są jeszcze kroczące i atakujące czymś podobnym do maczugi lub miecza, latające, pływające czy nurkujące w piachu. Przyjdzie też pora na bitwę z... rzekłbym kolosalnym kolosem, który jako jeden z niewielu atakuje na znaczną odległość. Choć więc szesnastokrotnie zmierzymy się z gigantami, raczej nie będzie czasu, by narzekać na monotonię i nudę.
Także tym razem w grze usłyszymy fikcyjny język i tylko dzięki napisom będziemy odczytywać sens dialogów. Ścieżka dźwiękowa podczas bitew w Shadow of the Colossus jest już żywsza, aczkolwiek w czasie wędrówek do pól zmagań z olbrzymami muzyka zadba o pogłębienie nastroju samotności i nostalgii. Grafika przypomina stylistyką ICO, co nie jest dziwne, jako że SotC jest określany duchowym następcą pierwszej gry Team ICO.


Epickich bitew nie zabraknie

Co dwie gry, to nie jedna
ICO i Shadow of the Colossus kupiłem używane za niemałe pieniądze na PS2, a ukończenie obu tych tytułów nie zajęło mi łącznie więcej niż 15h. Pomimo ich krótkości nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na niezwykłe doświadczenia, jakich dostarczyły mi te produkcje. Co więcej, chętnie przekonam się na własnej skórze, jak bardzo ulepszono te dwie gry na PS3. Dlatego tym bardziej polecam zakup Team ICO Collection tym graczom, którzy nie mieli okazji w te dwie magiczne pozycje zagrać (podobnie jak to miało miejsce w przypadku God of War Collection).

Data premiery: kwiecień 2011
Oczekiwania: 9,5/10

komentarzy: 5Niedziela, 20 marca 2011, 13:54

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 124 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5155 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 729 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl