avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Październik 2011)

Recenzja: Naruto: Ultimate Ninja Storm

recenzja, PlayStation 3, naruto, gry wideo, bijatyka

Jak już coś robić, to porządnie. Przeniesienie gier z serii Naruto na w pełni trójwymiarową arenę muszę uznać za udane. Ale sam system walk to za mało. Niestety schrzaniono wiele innych elementów, z czego niektóre są dość kluczowe, by gra zasłużyła na wysoką ocenę.


Naruto nawet podczas skoków wygląda jak pajac

Fabuła Naruto w grze... oh wait

Historia przedstawia się jak z anime. Naruto to niesforny młodziak, który bardzo chce zostać wielkim ninja zauważonym i docenionym przez wszystkich mieszkańców rodzimej Wioski Ukrytego Liścia, czyli Konohy. Z niewiadomych przyczyn jednak ludzie trzymają się od niego z daleka, a od zupełnej samotności ratuje go jedynie jego nauczyciel z akademii ninja, Iruka. Gdy w końcu nie bez problemów udaje mu się zostać geninem, najniższej rangi wojownikiem, trafia do drużyny z Sakurą, w której się kocha i z Sasuke, który jest geniuszem i obiektem westchnień Sakury – nie trzeba chyba dodawać, iż Naruto średnio się z nim dogaduje. Jednak kto się czubi, ten się lubi i tak się składa, że w końcu tworzy się między nimi więź przyjaźni, jaka zostanie wystawiona na próbę przez zew mściciela, którego słucha Sasuke. I wszystko byłoby pięknie ładnie, gdyby w grze nie pozwolono sobie na rażące pominięcia i przekłamania fabularne spowodowane lenistwem albo brakiem czasu. Po prostu w grze jest o wiele za mało postaci. Naprawdę ważnych i ciekawych jest w pierwszej serii anime ze 40, a Naruto: Ultimate Ninja Storm oferuje nam... 25. Wypadli z gry Kurenai, Asuma, czwórka Dźwięku, Zabuza czy Haku. Wstyd.


Gdzie mi tam na majtki patrzysz?!

Premiera pobudek

Rozgrywka w dużej mierze opiera się na pojedynkach ninja. W kwestii kampanii dla pojedynczego gracza, biegamy po Ukrytym Liściu, zbieramy questy i idziemy je wykonywać. Czasem jest to bardzo z tyłka, bowiem walki toczą się nigdy gdzieś zupełnie dalej, a po każdej z nich gra wraca do Konohy, co trwa przez puste wczytywanie – ciągle ten sam obrazek średnio zajmuje człowieka; może jakieś triki czy informacje nt. Naruto? Nie, nudź się, graczu. Poza walkami są jeszcze minigry w postaci świetnie zrealizowanych pościgów w lasach, wspinaczce na kolosalne drzewo, zabawy w chowanego z Konohamaru czy zbieraniu rzeczy na czas w wiosce. Nie ma do nich dostępu z głównego menu i za wszystkim trzeba krótko pobiegać. Poza tym można zajrzeć do sklepów, wydłużyć pasek czakry, zakupić filmiki ciosów specjalnych czy soundtrack za kasę zdobywaną za wykonywanie zadań.


Pogoda dla połykaczy ostrzy

Skoro już było o czakrze, opowiem o systemie walki. Ten jest dość prosty, choć nie tak łatwy do mistrzowskiego opanowania. Wyprowadzamy ciosy w zwarciu kółkiem, trójkątem ładujemy czakrę potrzebną do ciosów specjalnych, kwadratem atakujemy z dystansu, a iksem skaczemy lub szarżujemy. Na LR2 blokujemy lub stosujemy zamianę przy równoczesnym naciśnięciu z ciosem przeciwnika, a na LR1 przywołujemy wsparcie drużyny (1-2 członków). Przed walkami możemy wybrać ulubione techniki i jutsu kompanów. Gdy otrzymamy po pysku, możemy przejść w stan przebudzenia, co potrafi zmienić diametralnie sytuację na polu walki. Ciekawym elementem jest możliwość walki na ścianach, jeśli kogoś wykopaliśmy dostatecznie daleko, a arena na to pozwala.

Żałuję, że minigry są dostępne jedynie w kilku misjach, a do tego nie można w nie zagrać we dwoje, jak np. w Naruto: Ultimate Ninja 3. Poza tym wielką wadą tej odsłony jest brak możliwości gry przez Internet, a do tego nasze osiągnięcia to pikuś, bo gra nie obsługuje systemu trofeów. Było parę dodatkowych postaci do wsparcia wyciętych z fabuły jako DLC, ale już ich w PS Store nie ma. Mimo to gra wciąga na sporo godzin, zwłaszcza jeśli ktoś jest fanem uniwersum Naruto.


I tylko we łbie mi się wtedy kiełbie

A więc da się skomponować coś nowego!
Grafika wykonana techniką cel-shadingu sprawdziła się wyśmienicie, anime bije z ekranu na kilometr. Zadbano też o płynność rozgrywki, więc porażek nie można będzie przypisać lagom. Jeśli chodzi o udźwiękowienie, tutaj nie mam się absolutnie, do czego przyczepić. Przede wszystkim grę wydano u nas po angielsku z dwiema wersjami dubbingu: angielską (o niebo lepsza od polskiej... aj, przepraszam, polska nie zasługuje na miano dubbingu) oraz oryginalną japońską – tego jednak nic nie przebije. Na poklask zasługuje soundtrack, którego autorem jest Yasunori Ebina. Idealnie wpasowuje się w klimat gry i serii Naruto, przypomina ścieżkę dźwiękową z anime, ale nie kopiuje go. Jak dla mnie, to idealne rozwiązanie, bo już mam dość np. miliardowego słuchania motywów Władcy Pierścieni w kolejnych grach sygnowanych tą marką. Ja rozumiem dobry soundtrack, ale po pewnym czasie chce się już tylko rzygać dalej niż się widzi.


Nie, bo ja lepiej bekam!

Nie ma przebacz
Trochę żałuję, że nie dopracowano gry na tyle, bym mógł dać jej 8 czy coś w tych okolicach. Brak tylu postaci, co jest powodem licznych przekrętów i przemilczeń w fabule, niemożliwość grania w sieci, długie loadingi... Mimo wszystko jest to dobra gra, która przykuwa do konsoli na długo. Pozycja obowiązkowa dla fanów uniwersum, zdecydowanie już nie tak obowiązkowa dla pozostałych.

Zalety i wady
+ rozgrywka i minigry
+ oprawa audiowizualna
+ dwie wersje dubbingu
+ wciąga na długo
- przekłamania fabularne
- mało postaci i opcji
- brak trybu on-line
- długie wczytywanie
- brak trofeów

Moja ocena: 6,5/10

komentarzy: 4Piątek, 28 października 2011, 20:23

Recenzja: God of War III

recenzja, PS3, Slasher, God of War 3, gry wideo

Lubię, gdy wydaje mi się, iż więcej nie da się nowości wcisnąć do serii, a twórcy mnie czymś zaskakują. Nie inaczej było tym razem. Epickości nie brakło, grafika wymiata, muzyka także, a i dodano fajne urozmaicenia do rozgrywki. Jak bardzo poskutkowało?

Bardzo. Ludzie z Santa Monica Studios pokazali, że platforma PlayStation im nieobca, nawet przy następnej generacji. Parę razy widoki zapierają dech w piersiach, a epickość – lub względnie brutalność – walk z bossami powala. Inne gry z tego gatunku także.


No daj pyska!

Kończ, waść
Kto nie grał w poprzednie części, a ma zamiar, niech ominie ten akapit, a przynajmniej jego początek. Kratos pragnąc dostać się na Olimp, przenosząc się w czasie przekonuje Tytanów, by ci pomogli mu pobić Zeusa w jego czasie i wraz z ich pomocą przypuszcza sztorm na siedzibę bogów. Przyjdzie mu walczyć z Posejdonem, Heliosem, Hermesem, Hadesem, Herkulesem czy Zeusem. Ogólnie Panteon oferuje szeroki wachlarz walk z bossami, a ponadto w grze powalczymy także z innymi rosłymi przeciwnikami. Wszystko sprowadza się do wykonania zamierzonej zemsty, przy czym będziemy mogli obejrzeć zakończenie – dla niektórych może być zaskakujące, ale idzie się domyślić, o co się komu rozchodzi. Fabuła trzyma poziom, dialogi także fajnie skonstruowano – przyjdzie nam też poznać bardziej uczucia Ducha Sparty. Więcej nie zdradzę, bo wkroczę na teren spoilerów.


Rzucam... Mam dwie wybuchowe pary!

Rachu ciachu, i do piachu
W kwestii rozgrywki wiele się nie zmieniło, dlatego tutaj pozwolę sobie tylko pokrótce opisać nowości. Dla spragnionych informacji względem rzeczy powtórzonych, zapraszam do recenzji God of War i God of War II. Podstawowa broń (tym razem pod nazwą Ostrza Wygnania) wciąż wymiata i najprzyjemniej mi się właśnie jej użytkowało przeciw ofiarom. Nie powiem, Szpony Hadesa i Nemejskie Rękawice też mają moc. Te ostatnie genialnie sprawdzają się w zwarciu, aczkolwiek można z nich wypuścić kule zadające równie nieliche obrażenia. Jedynie jakby na siłę wydaje mi się Bicz Nemezis, który elektryzował wrogów, ale może to tylko moje wrażenie. Mało jednak jest wciąż magii, połączoną tym razem z broniami. Przywołanie wojowników spartańskich, dusz z Hadesu, wstrząsu czy fali paraliżującej... mam wrażenie, że dałoby się wycisnąć jeszcze to i owo. Szkoda nieco też, że bieganie po murach możliwe jest jedynie w wyznaczonych miejscach, choć odskoki w powietrzu już wszędzie. Głowa Heliosa posłuży do odkryć sekretów, oświetlenia miejsc zupełnie ciemnych oraz walki przy grzaniu i oślepianiu wrogów. Fajną opcją jest zaś zabawa w taran – wystarczy pochwycić ofiarę, po czym przeć przed siebie, aż się zbierze kupka trupków. Zwolennicy ciężkiej piechoty będą mogli posterować w brutalny i ograniczony czasowo sposób cyklopem uzbrojonym w dość wielki pniak. Na koniec pochwalę wartość powtórnej rozgrywki (trofea, wyzwanie, boski dobytek) oraz zmodyfikowane QTE – teraz znaki pojawiają się na brzegach ekranu ułatwiając orientację na padzie i nie zasłaniając furgających flaków. Oczywiście zagadek logicznych nie zabrakło, tak więc nie będzie czystego odmóżdżania.


Uroki długiego naświetlania

Epicko i tyrtejsko
Nie od dziś, nie od wczoraj wiadomo, że seria God of War raczej nie bawi się w oszczędzanie sprzętu, na którym jest uruchamiana (no, może poza pseudoremake’ami HD). Nie inaczej jest tym razem. Przeprowadzka na nową generację wali po oczach z kilometra, a reżyseria cały czas porządnie kopie w ludzkie poczucie epickości. Do tego niemal bezbłędna praca kamery z nowym widokiem z oczu ofiary w paru miejscach. Niektóre walki zapierają dech w piersiach, zwłaszcza podczas przelotów na łańcuchu (albo i bez). Tekstury w wysokiej rozdzielczości, nawet ponad 50 przeciwników jednocześnie na ekranie, masa polygonów na każdej postaci, zapewniona płynność gry, HD – graficzne ‘żyć, nie umierać’.

W kwestii audio nic się specjalnie nie zmieniło. Wciąż ta sama sprawdzona ekipa kompozytorów daje klimatycznego czadu muzycznego, a bitewne melodie podrywają do walki. Żeby nie zemdliło od cukru, pozwolę się poskarżyć, iż utwory nie zapadły mi już tak w pamięci, jak w przypadku dwóch poprzednich odsłon God of War. Głosy wciąż dobrane wybornie i zagrane jak należy. Na pochwałę zasługuje też rodzime wydanie z polskim dubbingiem. Przede wszystkim udostępniono obie wersje językowe, a ponadto warto grę przejść, by dwa razy wszystkiego posłuchać – naprawdę solidna pełna polonizacja.


Tak, mam parcie na szkło, masz z tym problem?

I już
Jak rzekłem, rozpisywać się zamiaru nie mam, bo reszta w miarę obszernie opisana przy okazji części na PS2. Linki dostępne po prawej. Jak dla mnie God of War III to wyważony, przemyślany i dopracowany slasher, który spokojnie może aspirować do najlepszego w swym gatunku. Jeśli lubi się ten typ gier i ma konsolę PlayStation 3, nie ma co czekać, bo teraz GoW3 do nabycia jest już za niecałą setkę.

Zalety i wady
+ grywalność
+ oprawa audiowizualna
+ fabuła
+ dwie wersje językowe (świetny dubbing)
- wciąż mało magii

Moja ocena: 9,5/10

komentarzy: 2Poniedziałek, 24 października 2011, 18:41

Zapowiedź: The Elder Scrolls V: Skyrim

Zapowiedź, Skyrim, elder scrolls, gry wideo, cRPG

O ile na Obliviona fani Morrowinda czekali niecałe 4 lata, tak na nową część The Elder Scrolls fanom Obliviona przyszło czekać ponad 5 lat. Po drodze Bethesda przygarnęła Fallouta i wydaje mi się, że w przypadku najnowszej odsłony, czyli Skyrim, to widać.


Złota, polska jesień...

Powtórka z rozrywki
Akcja gry dzieje się 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w TES IV: Oblivion. Tym razem wcielimy się w jednego z ostatnich łowców smoków, potomków rodu zrodzonych ze smoków (słowem: dovahkiina), którzy sprawili swego czasu, że o smokach właściwie już tylko bajano na dobranoc. Czasy są niespokojne, gdyż Wysoki Król Skyrim został zamordowany, tworzą się nowe sojusze i układy, gotuje się walka o objęcie tronu. Z tej racji oczywiście akcję umiejscowiono w częściowo skutej lodem krainie Skyrim, ojczyźnie Nordów. Żeby było śmieszniej, budzi się starożytne zło, smoki. I to właśnie one są realnym zagrożeniem nawet dla całego Tamriel, tym bardziej, iż zwiastują nadejście nordyckiego boga zniszczenia, Alduina. Czyli typowo dla serii – świat jest w poniewierce, a my pozbieramy go do kupy. Ażeby tradycji stało się zadość, zaczynamy jako więzień (ileż można?). Twórcy chwalą się, że ich gra zajmie nas na 20-30 godzin w przypadku wątku głównego, a by zbadać wszystko, należy poświęcić 300h swego żywota. Jak dla mnie, znowu cała nadzieja w questach pobocznych, zwłaszcza że zaproszeni doświadczeni speedrunnerzy ukończyli TES V: Skyrim w 2 godziny i kwadrans z groszami.


Powiedz: "aaa"!

Od frajera do bohatera
Bo zero mi się już przejadło. Na początku przyjdzie nam się zdecydować na jedną z 10 dostępnych ras, ustawić wygląd, znak zodiaku i tyle... Pozbyto się zupełnie klas postaci na rzecz drzewka umiejętności ze skillami rozwijanymi w miarę ich wykorzystywania, jak w poprzednich odsłonach z wyjęciem podziału na główne i poboczne zdolności. W zamian za to wrzucono ponad 280 perków, które to będziemy sobie wybierać po jednym na poziom aż do 50., aczkolwiek maksymalny level postaci to 70. Łatwo obliczyć, że trzeba by przejść grę sześciokrotnie, by przekonać się na własną rękę, jak działają wszystkie perki. Łącznie umiejętności jest obecnie 18, wyrzucono akrobatykę i atletykę, bronie złożono do jednoręcznych i oburęcznych, zaś czary ze szkoły mistycyzmu rozdano po innych dziedzinach (ach, ta ewolucja naukowa).

Przy okazji zaklęć. Tych jest sporo, bowiem ich ilość Bethesda wylicza na ponad 85. Mam nadzieję, że nie osiągnęli tego wyniku dodając do siebie słabą, średnią i silną kulę ognia, a tworząc naprawdę zróżnicowane efekty. Choć już te ujawnione zapowiadają się niczego sobie – inkantacje oparte na mrozie spowolnią cel i odejmą mu staminy a ogniste będą zadawać obrażenia, przy czym otoczenie może się zająć płomieniem od ofiary. Poza tym protagonista będzie posiadał zdolność Głosu, dzięki któremu wykorzysta smocze wrzaski, jakich jest 20. Te z kolei pozwolą przywołać innego smoka (bo będą też nastawione przyjaźnie, acz w mniejszości), powalić przeciwników czy spowolnić upływ czasu.

Fajnie się zapowiada system dowolnego doboru przedmiotu bądź zaklęcia do obu rąk. Tarcza i miecz, dwa topory, czar i młot, a może dwa zaklęcia? Ponadto walka będzie teraz bardziej się opierać na unikach, parowaniach i powaleniu przeciwnika niż wcześniej. Będziemy samodzielnie blokować i wyprowadzać ataki tarczą, więc będzie trzeba się przestawić na większy dynamizm. Smaku dodaje fakt, że udostępniono specjalne ciosy wykańczające przeciwnika. Czy będziemy bawić się w „hasta la vista, baby”? Może, może. Zwiększono znacznie rolę łuków. Strzały będą rzadsze, ale za to bardziej zabójcze – odpowiednio wycelowana pozwoli nam się bawić w „one shoot, one kill”. Już widzę te nazwy trofeów czy osiągnięć.


Zgaga! Piecze!

Świat stoi przed nami otworem
Otwarty świat nie jest niczym nowym, jeśli chodzi o serię The Elder Scrolls. Tym razem jednak pójdziemy po raz kolejny krok naprzód. Co prawda, 5 większych miast nieco podobnych do Brumy z Obliviona nie powala, ale 150 zróżnicowanych podziemi oraz 100 miejsc charakterystycznych to już coś. Chwała twórcom, nie zabraknie systemu szybkiej podróży, więc będzie można skupić się na czystej rozgrywce, a nie bieganiu nabijającym licznik gry i marnującym nasz cenny czas. A to się przyda, gdyż stworzono cwany algorytm questów. Gra sprawdzi, gdzie nas jeszcze nie było i właśnie w tym miejscu umieści cel naszej wyprawy. Ciekawi mnie, jak to będzie działać w połączeniu z nie tak nachalnym level scalingiem przeciwników (gdzieniegdzie będą oni zbyt silni na niskim poziomie, a tu i ówdzie pikuśni na wyższym).

Największą chyba innowacją w Skyrimie będą jednak reakcje postaci niezależnych w stosunku do poczynań gracza. Choć w Assassin’s Creed II można było obserwować, jak ludzie rzucali się na rzucone monety, tutaj jest to dalece bardziej rozbudowane. Załóżmy, że wyrzucimy coś na ziemię. Wygląda, jakbyśmy to zgubili. W zależności od usposobienia, NPC albo nam tę rzecz odniesie, albo zwędzi. Gdy zaś zostawimy coś cenniejszego, możliwe iż po chwili będziemy świadkami bójki o nieoczekiwaną mannę z nieba. A na tym nie koniec. Bohaterowie niezależni będą prowadzić z nami podobno bardziej rozbudowane konwersacje, czasem wyzwą nas na pojedynek, a nawet wzorem Fable będziemy mogli kogoś poślubić. Oczywiście za tym pójdzie wspólne mieszkanie, jeśli będziemy właścicielem domostwa. Można by spytać, po co to komu, ale i o to Bethesda zadbała – w grze będzie można zająć się górnictwem, wykuwaniem broni, produkcją pancerzy czy tam gotowaniem. Czy tylko mnie Simsowanie w epickiej grze o ratowaniu świata wygląda nieprzystająco? Z drugiej strony każdy chce się w końcu ustatkować.


Wstępu nie ma, impreza zamknięta!

Nowy silnik, stary kompozytor
W kwestii grafiki widać wyraźną poprawę w przypadku postaci i pewną w przypadku lokacji, co zawdzięczyć można nowemu silnikowi, Creation. Podobno tym razem podziemia będą znacznie bardziej zróżnicowane niż poprzednio. Nie będziemy zwiedzać jedynie ośnieżonych miejscówek – trafimy także do jesiennych lasów z brzozami czy między zbiorowiska iglaków. Dodano realistyczne efekty wiatru, który będzie wyginał drzewa i rozdmuchiwał śnieg (ten będzie mieć różne warstwy, barwy etc.). Oby tylko nie powtórzył się błąd opadów deszczu czy śniegu przez sufity, a bohater istniał faktycznie w świecie przy widoku FPP. Interfejs został oparty na kole i dodano możliwość jego całkowitego wyłączenia dla lepszej imersji. Muzycznie postawiono na sprawdzonego kompozytora, więc ponownie usłyszymy utwory autorstwa Jeremy’ego Soule’a. Ja tam nie żałuję. Szkoda tylko, że jedynie w wersji na komputery osobiste udostępnione będzie narzędzie do modowania – PC Creation Kit.


Argoniańska piękność dla większej poczytności wśród mężczyzn.

Nowa era cRPG?
Ciężko to stwierdzić, ale czuję, że nowe elementy względem systemu AI NPC-ów będą w przyszłości implementowane w grach z tego gatunku. W zasadzie, to wręcz idzie się zdziwić, dlaczego nikt jeszcze nie wpadł na tak oczywistą rzecz? Cóż, wreszcie ktoś wpadł i podejrzewam, że to się temu komuś opłaci. Gra ma premierę 11 listopada (ciekawe, gdzie ją wtedy sobie kupimy) i ukaże się na PC, PS3 i Xbox360, zaś Cenega przygotowała pełną polską lokalizację z opcją wyboru wersji angielskiej.

Oczekiwania: 9/10

komentarzy: 2Sobota, 22 października 2011, 18:46

Relacja: Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011)

Relacja, soundtrack, Silent Hill, spotkanie, Akira Yamaoka

Jak pewnie co niektórzy wiedzą, w Łodzi niedawno odbył się XXII Międzynarodowy Festiwal Komiksów i Gier w Łodzi. Za dwudniowy karnet płaciło się 15zł, ale zniżki na targach były niesamowite, a atrakcje w obrębie programu niebanalne. Jako że zawitał do nas Akira Yamaoka, kompozytor serii Silent Hill, nie mogliśmy z Finką odpuścić spotkania z tym człowiekiem, którego muzyka i efekty dźwiękowe ryją głębokie bruzdy na psychice. Ostatniego dnia festiwalu, 2 października doczekaliśmy się tego wydarzenia, a oto, czego się dowiedzieliśmy.


HD w 3D to to nie jest, bo aparat nie ten - wybaczcie.

Takie tam, z zaskoczenia
Główne pytania zadawali członkowie serwisu www.gamemusic.pl (Mariusz Borkowski, Arkadiusz Haratym), zaś łączniczką językową była Izumi Yoshida – wspominam ją, gdyż odwaliła kawał niezłej roboty, bowiem kompozytor nie bawił się w przystanki, tylko nawijał, póki mu nie zaschło w gardle. Do tego wydłużał jeszcze wypowiedzi wszędobylskimi „etto”, „ano”. Po godzinie z japońskim imię „Kate” z szyldu czytaliśmy z japońska... Ale ale, przejdźmy do części właściwej.

Na pewno wielu ludzi interesuje, jak zaczęła się przygoda Akiry z udźwiękowieniem gier. Otóż pracował sobie, tworząc grafiki, ale raz spróbował skomponować kilka rzeczy, które rozesłał w parę miejsc. Ku jego zdziwieniu, zdobył kilka nagród, w tym też pieniężnych. W sobotę wystąpił, grając na gitarze i wciąż komponuje świetne utwory, a do dziś nie potrafi czytać nut – da się! Padło też pytanie, jak udało mu się stworzyć tak klimatyczny i przerażający soundtrack do serii Silent Hill. Odpowiedź wbrew pozorom była dość lakoniczna. Akira Yamaoka postanowił wszystko zepsuć i trzymając się tej reguły stworzył klasykę ścieżek dźwiękowych survival-horrorów. Był on też odpowiedzialny za efekty dźwiękowe w grze, nie tylko za muzykę. I żeby było śmieszniej (albo byśmy jeszcze bardziej mu zazdrościli), okazało się, że dzięki temu jasno wytyczonemu celowi nie czuł właściwie żadnych problemów, po prostu realizował przygotowany plan. Jeśli zaś chodzi o film Silent Hill, tam niemal w całości muzykę wzięto z gier (prawdopodobnie jedyny film, w którym zdecydowano się na taki krok), powód? Akira Yamaoka próbował stworzyć coś nowego, ale jak sam stwierdził, nie mógł przeskoczyć sam siebie.


I pomyśleć, że tak przyjemnie wyglądający Japończyk stworzył takie straszne rzeczy...


W cieniu piramidogłowego
Nim zamknięto temat serii Silent Hill, spotkanie z kompozytorem uświetniło wejście cosplayera przebranego za piramidogłowego. Pytający na chwilę nawet zamilknął, jakby się zląkł. Napięcie opuściło jednak wszystkich, kiedy piramidogłowy zarył hełmem w ścianę...

Dość trochę mówiono też o niezbyt ciepło przyjętym przez media Shadows of the Damned, którego tytułu wymowę kaszaniono masakrycznie (jakby to było Show of the Dawn czy coś). Przy okazji w tle puszczano po cichu muzykę z tej gry. Ciekawostką jest na pewno fakt, że do SotD skomponowano około 250 utworów (sic!). Akira Yamaoka w ten sposób chciał sprawić, aby gracz przy kolejnych podejściach nie czuł się dokładnie w ten sam sposób, dlatego w ponownie odwiedzanych lokacjach słyszałby inne tło muzyczne. Kompozytor uznał, że wydanie oryginalnego soundtracku z tej gry raczej nie przysporzy mu nowych fanów, zgadzacie się z tym stwierdzeniem?


Mniej więcej w tym momencie zaliczył facewalla. Stąd takie rozmycie.

Osobistych wyznań Akiry kącik
Z kompozytorem rozmawiano nie tylko o muzyce, szczególnie podczas wypowiedzi z widowni. Padło pytanie o rynek gier wideo w Japonii, na co usłyszeliśmy odpowiedź, iż jest on aktualnie martwy, gdyż nic nowego nie wnosi, stoi w miejscu (to się nam nawet udało zrozumieć w oryginale). W kwestii samego strachu i kina, Akira Yamaoka odparł, że każdego straszy coś innego, do niego trafiają zaś zwłaszcza europejskie horrory. Spytano również o inspiracje z podróży po świecie. Okazało się, że nie tyle miejsca inspirują, co ludzie napotkani w tych miejscach – może spotkanie z polskimi fanami jakoś wpłynie na twórczość Akiry? Kto wie... W każdym razie było na tyle fajnie, że kompozytor stwierdził, iż chętnie za rok znów zawita do kraju nad Wisłą. Szkoda tylko, że podczas pytań do widzów totalnie olano prawą stronę, gdzie się akurat znaleźliśmy, stąd brak pytań od nas...

komentarzy: 2Wtorek, 18 października 2011, 22:39

Relacja: Game Art Panel (23.09.2011)

Relacja, Game Art Panel, gry komputerowe, gry wideo, Gry

 
23 września 2011 roku w Łodzi w ms cafe odbył się Game Art Panel traktujący o, tu zaskoczenie, grach wideo. Czterech mówców podjęło się zadania przedstawienia głębi gier, ich większej wartości niźli tylko dobra grafa i wypas gameplay. O czym traktowano? Co ominęło tych, którzy nie przyszli? Jak poradzono sobie z tematem? Zapraszamy do relacji.


Nie, nie widać nas. Ale kontuar tak.

Wraz z Suomalainenką dotarliśmy na miejsce jeszcze przed 18. Po wejściu wpadł mi w oko kontuar, który to był jakby wyjęty z Deus Ex: Human Revolution. Myślę, dobra lokacja na Game Art Panel, w rzeczy samej. Spotkaliśmy redakcyjnego kolegę, Louisa, przywitaliśmy się i posadziliśmy osiem liter na miejscach. Parę minut po 18 dowiedzieliśmy się, że jest obsuwa około półgodzinna. Później, że GAP zaczyna się o 19, bo ludzie muszą dojechać z pracy. Miejscami żałowaliśmy, że nie wzięliśmy DS-a, ale jakoś czas zleciał na konwersacji o niczym. Godzinne opóźnienie trzeba uznać za zgrzyt. Wreszcie o 19:05 ruszyła machina.


Mur laptopów... za dużo RTS-ów?

Kontuar okazał się być znakiem, bowiem na pierwszy front rzucono rozszerzoną wersję trailera E3 z najnowszego Deus Eksa właśnie. Tu kolejny zgrzyt dla ludzi nieposługujących się angielskim - nie było polskich napisów. Po obejrzeniu zwiastuna, który zawierał motywy lotu Ikara czy obrazu Rembrandta, rozpoczęła się część właściwa. Na plus był fakt, że dość często mieli okazję wypowiedzieć się uczestnicy panelu, ale nam przyświecał kolejny zgrzyt – prowadzący, Kamil Jędrasiak, przewodniczący Koła Naukowego Badaczy Gier, nie mówił zbyt głośno, a do tego siedział odgrodzony laptopem - zniechęca to nieco do konwersacji. Na szczęście część merytoryczna to już pierwsza klasa (jakości, nie podstawówki). Mówca generalnie w sposób przystępny objaśnił, czym są zjawiska remediacji (proces przeniesienia estetyki jednego medium do drugiego) oraz remiksu (przetworzenie danej estetyki – np. dodanie muzyki do komiksu) w grach, a także poruszył kwestię intermedialności (zjawiska zachodzącego pomiędzy mediami, zawierającego jednoczesną remediację bądź remiks) gier wideo.

Dla humanistów zbyt wielkim odkryciem to nie było, bo szeroko pojęta intertekstualność nie jest im obca (zwłaszcza, że grę wideo można określić jako pewien skończony tekst kultury), ale dla umysłów ścisłych prelekcja stanowiła wyborny posiłek dla umysłu. Okazuje się, że gry, pomimo iż korzysta się z nich często i gęsto, nie są traktowane jeszcze tak poważnie, jakby się chciało. Nie mam tu na myśli naszych rodziców, którzy często widzą "durne gierecki" zamiast "gier wideo jako tekstów kultury", ale fakt, że np. w obrębie hipermedium, jakim jest np. Lost, w grze Lost: Via Domus jest multum nawiązań do wydarzeń z serialu, lecz w tym ostatnim już nawiązania do gry nie ma nawet jednego najmniejszego. Przywołano inne przykłady: Matrix, Transformers, XIII czy Doom (tam nawiązanie było - moment FPP, czyli przeniesienie estetyki z gry komputerowej). Powiedziano także o filmach, w jakich nie zabrakło elementów typowych dla gier, a więc Scott Pilgrim kontra świat (oparty na komiksie) oraz Biegnij Lola, biegnij.


Ten pan zastąpił skutecznie kawę każdemu znudzonemu widzowi (jeśli tacy byli)

Na drugi ogień poszedł sprzedawca ze sklepu Checkpoint (wybaczcie, imienia nie pomnę), który opowiadał, jak się sprawa ma od strony lady sklepowej. Plus dla niego, że nie ukrył się za żadnym laptopem, a przemawiał na stojąco. Rzekł, iż pracujący za ladą raczej nie analizują gier w taki sposób, jak chociażby Koło Naukowe Badaczy Gier – chociaż tu bym się nie zgodził: taki członek KNBG może wszak pracować za ladą – aczkolwiek zna się na podstawowych aspektach tychże. Miło było się jednak dowiedzieć, że gry wideo mogą być inspiracją dla młodych ludzi. I bynajmniej nie chodzi o chęć zakupu noża i wyrżnięcia wszystkich wkoło. Pewien nadgorliwy i uporczywy fan sklepu tak się zajarał tematyką gier, że zaczął tworzyć rysunki inspirowane grami wideo. Miłym akcentem była zaskakują odpowiedź prowadzącego na pytania słuchaczy, o co pytają kupujący – o gry z dobrą grafiką, głęboką fabułą, ciekawą rozgrywką? Nie, to by było zbyt proste. Zamiast tego usłyszeliśmy magiczne: Co jest fajnego do 40zł? Rzecz jasna, na końcu padło takie pytanie i okazuje się, że pracownicy Checkpointu polecają SOCOM-a.


Daj pyska!

Następne wystąpienie należało do redakcyjnego kolegi, Louisa (Marcina Chojnackiego) i kolejnej członkini KNBG, Dominiki Staszenko. Niestety, oni też wpadli w pułapkę ściany laptopowej i kuszących pupy krzeseł, na czym ucierpiała słyszalność i chęć interakcji. A szkoda, bo wystąpienie było ciekawe, choć ponownie dla obeznanych w temacie nie było za wiele nowości. Traktowano o grach wideo w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej – jak to się ma w przypadku automatów, a jak z konsolami dostępnymi do grania w sklepach czy centrach handlowych. Powiedziano też nieco o ewolucji handheldów i cosplayów (w tle puszczano wtedy bardzo ciekawe fotografie, z czego przykład macie na zdjęciu).

Było też o wystawach na targach i w muzeach (dorzucę coś od siebie – Proun wystawiany jest w tych traktujących o abstrakcjonizmie), chociaż w przypadku tych pierwszych główna funkcja to jedna wielka reklama. Opisano i zaprezentowano ciekawe instalacje, jak na przykład przesuwaną platformę Mario, gdzie gracz musi iść w bok z ekranem telewizora, a nie siedzi w miejscu. Moją uwagę przykuło też urządzenie, które grało muzykę w zależności od tego, jak człowiek się poruszał. Tym bardziej było to fascynujące, że puszczone nagranie było z końca lat 80.


Nie, tu też nas nie ma.

Na końcu przygotowano konsolę Nintendo Wii i rozpoczęto turniej Mario Kart Wii. Atmosfera była bardzo przyjemna, grało się miło nawet w przypadku, kiedy się Wiilot miało pierwszy raz w rękach, bowiem wszystko wyjaśniono zawczasu. Niestety nie mogę Wam zdradzić, co otrzymał zwycięzca od sponsora, czyli Checkpointu, bo odpadłem w półfinałach, a robiło się już późno, więc nie czekając na wyniki zmagań finalistów, umknęliśmy do domów.
 
Podziękowania za zdjęcia dla Louisa (fotka pierwsza) i Macieja Kruka (pozostałe 4).

komentarzy: 2Czwartek, 13 października 2011, 22:57

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 362 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4917 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 29 541 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl