avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Luty 2010)

Recenzja: Space Siege PL

recenzja, Gra akcji, gra, cRPG, Space Siege

Chris Taylor stworzył świetne Dungeon Siege i Supreme Commander. Wydawałoby się więc, że o jakość kolejnej gry od Gas Powered Games nie musimy się martwić. Niestety okazało się, że nie do końca jednak taki stan rzeczy się utrzymał. Tak się bowiem składa, że po tych świetnych tytułach przyszło nieco nawalić zespołowi. "Nieco" jest tu eufemizmem.


Czemu tym razem ludzkość walczy o przetrwanie?

W XXII wieku ludzie dość dobrze rozwinęli możliwości kolonizacyjne planet. W końcu dotarli na Elysium IV, ojczysty świat obcej insektopodobnej rasy Keraków. Okazało się, iż kosmici są o wiele lepsi w walce i szybko niszczyli kolejne skolonizowane planety. Jak nietrudno się domyślić, dotarli i na Ziemię, na której ślad po człowieku nie został. Część ludzkości schroniła się w wahadłowcach i próbowała uciec. Niestety Kerakowie dopadli niemal wszystkie statki i właśnie mają zamiar dostać w swoje ręce ISCS Armstrong - jeden z ostatnich bastionów ludzkości. Tutaj wcielamy się w Setha Walkera, inżyniera wojskowego, którego zadaniem będzie odeprzeć w pojedynkę Keraków. W trakcie gry przyjdzie nam zaktywować robota HR-V, który będzie nam towarzyszyć w naszej małej wojnie. Po drodze znajdziemy też cybernetyczne wszczepy, ale to już od nas będzie zależeć, czy poświęcimy swoje człowieczeństwo na rzecz ułatwienia sobie walki z obcymi.

Przykład humoru w grze i dobrego tłumaczenia

Piękny tort...

Pierwsze, co nas wita przed głównym menu (lub jako tło głównego menu) to bardzo efektowne i ładne intro, w którym się dowiadujemy szczegółów fabuły wypisanych na początku poprzedniego akapitu. Muszę przyznać, że filmik zrobił na mnie wrażenie. Po szybkim przejrzeniu opcji i klawiszologii rozpocząłem grę. Space Siege bardzo ładnie zaprezentował się również w samej grze, choć innowacji architektonicznych czy teksturowych tu nie ma - ot, przyszłość. Animacje też były płynne, plansze wczytywały się w miarę szybko mimo małej ilości RAM-u. Generalnie grałem na średnich detalach dla większej płynności i grafika cały czas mi się podobała. Wybuchy rakiet i granatów również wyglądały przyzwoicie, więc tutaj zarzutów nie mam. Miłe dla oka też były animacje podczas filmików na silniku gry, najczęściej ukazujące jak Seth Walker wykańcza jakiegoś pomniejszego bossa swym magnetoostrzem. O tej ciekawej broni powiem więcej nieco później. I byłoby wszystko ok gdyby nie fakt, że bugów graficznych gra się nie ustrzegła. Niestety nie raz przyjdzie nam wleźć w ciało innej osoby, albo pod nogami wyrośnie nam cień rozmiarów tytana.

Miłość - dwie dusze w jednym ciele

... przy akompaniamencie żadnym...
Właściwie w grze zauważyłem tylko głosy postaci i odgłosy strzałów, jeśli chodzi o soundtrack. Jakaś muzyka bitewna czasem przygrywała po cichu, ale nawet tego nie zauważyłem. Melodie za nic nie wpadały w ucho, a poza bitwą to właściwie słychać było tylko bezustanny szum. Dziwi mnie to trochę, bo przecież muzyką zajął się David Arkenstone wraz z Howardem Mostromem. Dziwi, bowiem w Emperor - Battle For Dune pokazał nie lada klasę. Co do odgłosów strzałów i wybuchów, nijak się nie wybijały ponad przeciętność. Na szczęście aktorzy nadali głosom na tyle emocji, że dialogów i monologów się całkiem miło słuchało, zwłaszcza że nieraz kwestie były zakrapiane humorem albo zjadliwym sarkazmem.

... podany na brudnej łopacie
Niestety na ładnej grafice i dobrze podłożonych odgłosach postaci większość zalet tej produkcji się kończy. Pierwsze, co mnie uderzyło to koszmarne sterowanie. O ile w Dungeon Siege sterowanie za pomocą myszki się sprawdza, bo mamy całą drużynę do ogarnięcia, tak sterowanie pojedynczą postacią (+ ewentualnie robot) bez możliwości użycia klawiszy wsad lub strzałek? Makabra. Po jakimś czasie jednak można się i do tego przyzwyczaić, zwłaszcza, że interfejs jest bardzo czytelny i łatwy w obsłudze nawet gdy przyjdzie nam kierować również robotem. Niestety wydawanie mu poleceń ruchu sprawia problem przez brak wygodnego sterowania protagonistą. W trakcie rozwoju fabuły naszą bazą staje się Centrum Medyczne Delta, z którego resztki załogi zrobią sobie tymczasową kwaterę dowodzenia. Stamtąd będzie wszędzie się w miarę łatwo dostać za sprawą platformy - coś w rodzaju metra - jeżdżącej do różnych sektorów tego dużego statku kolonialnego. Niestety mimo tego i tak czeka nas dość sporo minut zwyczajnego biegania w tę i we w tę. Przy pierwszym odwiedzaniu danej lokacji czeka nas przy okazji eksterminacja sporej ilości przeciwników. Głównie na naszej drodze staną Kerakowie w kilku odmianach: rój słabszych, atakujący w zwarciu, atakujący na odległość i nosorożec atakujący szarżą, no i bossowie; następnie cyborgi: rodzaje jak wyżej lecz bez rojów i nosorożców, tylko na odległość mają różne bronie - działają adekwatnie do zombiaków z innych gier; są i roboty: czasem latające, czasem chodzące, ale i tak w zasadzie wysokość celuje się sama. Wydaje się tego sporo, ale po jakichś 2 godzinach gry zaczniemy zauważać nieustanną powtarzalność wrogów, co nuży prawie tak jak bieganie z powrotem do centrum dowodzenia przez puste korytarze. Czasem jeśli braknie granatów może być ciężko ich pokonać, lecz wtedy z pomocą przychodzą różne pakunki łatwopalne i gaśnice, które jeśli wybuchną w pobliżu przeciwnika to wyrządzą mu spore szkody. Ogólnie gra dla mnie była dość łatwa.


I kto tu jest zabójcą?

Mamy czym walczyć, gdyż poza karabinem, rakietnicą, wyrzutnią plazmy, są jeszcze granaty i miny różnego rodzaju, a także bronie dostępne tylko dla cyborgów (o wszczepach później), a i wcześniej wspomniane magnetoostrze. Jest to nakładka na ramię, która aktywowana tworzy ładne niebieskie ostrze i zadaje nieliche obrażenia wrogom - minusem jest tylko to, że trzeba najpierw do wroga podejść. Zapomniałem wspomnieć, że nie ma poza tym żadnego ekwipunku, brak zbroi, jakichś ubiorów, kamuflaży, nic. Możemy za to uzbrajać towarzyszącego nam robota HR-V, nie pomaga jednak on zbytnio w walce, jako że ciężko się mu wydaje polecenia, skoro główna postać ma już straszne sterowanie. Jeśli chodzi o rozwój postaci to mamy 2 drzewka umiejętności: walka i inżynieria. W obydwu mamy do czynienia ze zdolnościami pasywnymi i aktywowanymi. Do tych najpotężniejszych możemy dojść tylko mając odpowiednio wysoki poziom człowieczeństwa lub więcej wszczepów. Właśnie, osławione wszczepy. Jest ich całe siedem i zawsze mają jeden dany efekt - nie to, co w Deus Ex, gdzie samych slotów chyba jest więcej. Daje to nam bonusy do odporności i zadawanych obrażeń, a i pozwala skorzystać z niektórych broni. A wpływ na fabułę ma to taki, że mamy 1 filmik końcowy więcej... Według mnie zmarnowano strasznie potencjał, który tkwił w manipulacji człowieczeństwem, no ale trudno. Wszczepy te można dostać, jeśli wykona się poboczne questy, których jest siedem. Tak, te poboczne questy to szukanie wszczepów. Reszta to główne questy polegające na zniszczeniu tego i owego lub włączeniu tego i owego, co sprowadza się i tak do zniszczenia po drodze tego i owego. Znowu więc bije w oczy straszna monotonia. Po drodze napotkamy jeszcze Moduły Zdrowia regenerujące nasze życie, Fabryki naprawiające lub budujące naszego robota (bez utraty jego wcześniejszych ulepszeń) oraz Warsztaty gdzie możemy ulepszać swoje i robota broń i pancerz za pomocą szczątków zebranych z wrogów oraz zniszczonych sprzętów. I to potęguje absurd. Ludzkość stoi na skraju zagłady, a ja biegam i niszczę wszystkie urządzenia na statku, by wypakować sobie postać. Ciekawe tylko, czym potem będzie załoga sterować... W grze co prawda napotkamy jakieś zwroty akcji, które są opracowanie całkiem wiarygodnie, ale nim dotrzemy do tego momentu gry, zaczniemy się już tak nudzić, że nie zrobi to na nas niestety większego wrażenia. Pochwalić mogę za to kinowe tłumaczenie wykonane przez CDProjekt, a zwłaszcza dobrze przełożone elementy odnoszące się do popkultury. Zganię jednak polskie wydanie za umieszczenie na okładce bohatera w takim miejscu, że jego lewa noga praktycznie wisi w powietrzu...


Magnetoostrze i jump boots w akcji

Kończ waść...

Szczerze to nie tego spodziewałem się po Chrisie Taylorze. Oczekiwałem czegoś naprawdę mocnego z poważnymi dylematami moralnymi, a dostałem kosmiczny bubel, który w zasadzie nie tyle ukończyłem, co wmęczyłem, skoro już grać zacząłem, bo szkoda zmarnować tych kilka pierwszych godzin - chyba popełniłem błąd, ale mogę za to Was ostrzec. Gra ponadto jest łatwa, bez trudu niszczyłem zastępy wrogów z użyciem zaledwie jednego wszczepu, żeby mieć z nich cokolwiek. Tytuł ten można przejść co najwyżej raz i to chyba tylko jeśli uda nam się go zdobyć za parę złotych i nie mamy naprawdę nic innego pod ręką.

Zalety i wady:
+ grafika i filmiki
+ arsenał i magnetoostrze
+ pewna doza humoru
+ tłumaczenie
- koszmarne sterowanie
- fabuła typowa do bólu
- monotonia, powtarzalność, nuda
- udźwiękowienie
- zmarnowany potencjał ze wszczepami

Moja ocena: 3,5/10

komentarzy: 15Czwartek, 18 lutego 2010, 18:46

Zapowiedź: God of War III

PS3, Zapowiedź, gra, God of WarR III

Z chaosu powstałeś, w chaos się obrócisz!
Dziękujmy Atenie, gdyż gdyby nie ona, nie doczekalibyśmy się trzeciej części kultowej już serii God of War. Wspomniana bogini ratuje bowiem Zeusa od śmierci z rąk Kratosa, który przechytrzył Pana Olimpu i niemal dokonał swej zemsty na bogu, który go zdradził. Taka wielka moc nigdy nie miała dostać się w ręce śmiertelnika, ale tak się składa, że pogromca Aresa to nie byle kto, lecz syn samego Gromowładnego. Niestety, ale historia (a raczej mitologia) lubi się powtarzać (chodzi o ojcobójstwo), więc mamy gotowe podwaliny pod ostatnią część trylogii. Historia nowego Boga Wojny dobiega w tej grze końca, ale samo uniwersum zapewne przyjdzie nam jeszcze ujrzeć w innych tytułach. Oczywiście jeśli Kratos spełni swoją obietnicę ("Na końcu będzie tylko chaos!"), możemy raczej oczekiwać produkcji umiejscowionych PRZED wydarzeniami z God of War III :) O fabułę w każdym razie nie mamy się co martwić, jako że Marianne Krawczyk robi co może, a w poprzednich wydaniach wyszło to naprawdę dobrze. To nie lada sztuka, stworzyć taki scenariusz na podstawie gry typu beat'em up.


Wredny ryj wita w wersji demo :)

Chaos - zrób to sam
Definicja rozgrywki w "trójce" pozostaje bez zmian, lecz jest bardziej wyważona. Mamy więc wycinanie w pień pachołków, odpowiednią (więcej niż w pierwszej, mniej niż w drugiej części) liczbę bossów, a co jakiś czas, by gra nie była totalnie odmóżdżająca (choć tutaj klikanie w jeden klawisz się nie sprawdza), będziemy musieli pogłówkować i rozwiązać jakąś zagadkę, by otworzyć jakieś przejście, gdzieś się wspiąć czy ominąć pułapkę. Kratos zachowa, w przeciwieństwie do "dwójki", artefakty, moce i umiejętności nabyte w poprzedniej przygodzie. Są więc Ostrza Ateny, które powinny naprawdę się przechrzcić na Ostrza Chaosu (tak się nazywał ekwiwalent aktualnej głównej broni, podarunek i przekleństwo Aresa) - są to krótkie miecze na długich łańcuchach, co daje wiele możliwości. Ponadto mamy Zgubę Tyfona (teraz w bardziej ognistych barwach) jako jedną z mocy magicznych - tym razem będziemy mogli bardziej szaleć tym łukiem, gdyż mana się regeneruje samoistnie. Nowym nabytkiem będzie Cestus, niejako ulepszony odpowiednik Rękawicy Zeusa z "dwójki", z tym, że tutaj jest cała para. Uzbraja ręce Kratosa w głowy lwów, z których będzie można na łańcuchach wypuścić śmiercionośne kule, co będzie dobre na tłumy wrogów. Wracając do starego uzbrojenia, kolejny raz ujrzymy w akcji Skrzydła Ikara (służące nie tylko do szybowania, lecz również do ataku) oraz Złote Runo (nie tylko do obrony, ale i kontrataku). Oczywiście nie mogło się obyć bez nowych ruchów, mamy więc między innymi możliwość pochwycenia jednego delikwenta i przebicie się z nim szarżą przez oddział jego pobratymców. Z kolei gdy przeciwnicy obskoczą prota... antagonistę, ten może ich rozrzucić na wszystkie strony. W "trójce" znajdzie się też możliwość prowadzenia cyklopa na przeciwników przed wyrwaniem mu oka. Rzecz jasna, nie mogło zabraknąć Quick Time Events (QTE), czyli sekwencji wykańczających, polegających na szybkim wciskaniu wyświetlanych na ekranie przycisków. Należy liczyć się z brutalnością w pełnym wymiarze, gdyż Kratos nie przebiera w środkach, a dzięki ulepszonej grafice zobaczymy na bieżąco wypruwane flaki i inne podobne "smaczki". Podczas gry będzie się automatycznie spowalniać upływ czasu przy ciekawszych chwytach pomniejszych wrogów. No i jak zwykle, w głównym menu spojrzy na nas wkurzona mina Boga Wojny. Sama radość, nieprawdaż?


Krew, flaki, odrywane kończyny - to jego żywioł

Hektolitry krwi w HD
Twórcy zapowiadali, że "dwójka" wyciśnie ostatnie soki z PS2 i faktycznie czasem nawet przycinała, a przy tym Kratos pięknie wyciskał ostatnie krople krwi z wrogów. Tym razem konsola jest już zbyt potężna na zadyszkę, jednak ekipa Sony Santa Monica Studio obiecała wypuścić najładniejszą grę w historii, więc trzymamy za słowo. Na głównego bohatera składać się ma 20 000 polygonów, co jest czterokrotnością liczby wielokątów w God of War II. Przy animacjach technologię motion-capture wykorzystano jedynie szczątkowo, jako że Kratos dysponuje mocami nadnaturalnymi, więc programiści musieli na własną rękę wykonać większość pracy, by to mimo wszystko wyglądało realistycznie. Oczywiście jest obsługa rozdzielczości Full High Definition, płynne animacje, dokładne tekstury, w pełni dynamiczne oświetlenie, ale przesiadka na current-genową konsolę pozwoli również na wyświetlenie nawet 50 przeciwników na ekranie - w GoW2 co najwyżej kilkunastu. Mamy tu do czynienia z prawdziwą sieczką, ale jest to potrzebne, bo wszak Kratos tym razem nie jest osłabiony, lecz wspomagany przez tytanów. Nadmienię jeszcze, że w grze nie będziemy mieli do czynienia z "atakiem klonów", gdyż każdy przeciwnik ma się różnić w jakiś sposób uzbrojeniem. Co się tyczy lokacji to oczywiście będą widziane na trailerach plecy Gai, Hades raz jeszcze, różne miejsca na górze Olimp, a także wszelakie góry, w tym mroczne tunele, które będzie można sobie oświetlać głową Heliosa...


Dante of War?

O oprawę dźwiękową nie mamy się, co martwić, wszak dźwiękowcy i kompozytorzy przyzwyczaili nas w poprzednich częściach, że ta stoi na najwyższym poziomie i nie inaczej będzie tym razem. Kratos dalej będzie przemawiać swym gniewnym głosem, a w tle usłyszymy epickie utwory w tyrtejskich klimatach - w demie da się słyszeć remiksy co lepszych kawałków z God of War II. Sony w ramach inicjatywy Lokalizacje 2.0 dokona pełnego spolszczenia gry z możliwością wyboru wersji językowej, za co należą się brawa. Na razie wiadomo, że Kratosowi głosu użyczy Bogusław Linda, a Herkulesowi Michał Żebrowski - nic do tych ludzi nie mam, ale dla mnie Terrence C. Carson jest niezastąpiony w roli Boga Wojny.

Powrót syna marnotrawnego - Hellada Edition

Chaos to nie wszystko

God of War III
jest oczywiście exclusive'em na konsolę Sony PlayStation 3, a że przewiduje się, iż produkcja ta będzie system sellerem, nikogo nie powinno dziwić, iż będzie wydana specjalna wersja PS3 z Kratosem na obudowie urządzenia. Dostępna będzie również zwykła wersja konsoli wraz z grą. Ostatnio wydano również reedycję dwóch pierwszych części God of War na PS3 z podrasowaną rozdzielczością. Do tego część zamykająca trylogię Boga Wojny zostanie wydana w znakomicie się zapowiadającej edycji kolekcjonerskiej, która niestety będzie kosztować ponad 500zł. Na szczęście świat nie kończy się jednak na grze, więc są już plany stworzenia filmu opartego na przygodach Kratosa. Miejmy nadzieję, że będzie to co najmniej dobry film i że przynajmniej nie zepsuje nam wrażeń po grze, której po prostu już spaprać się nie da.

PS. Czy Wy też gorąco liczycie na powrót biedaka krzyczącego "Oh no! Not you again!"? :)

Prognoza: 9,5/10
Wymagania: Sony PlayStation 3

komentarzy: 4Niedziela, 14 lutego 2010, 19:01

Zapowiedź: The Last Guardian

PS3, Zapowiedź, gra, The Last Guardian

Kolejna oryginalna gra
Fumito Ueda to główny projektant studia Team Ico, który takimi tytułami jak ICO i Shadow of the Colossus zdążył nas przyzwyczaić do tego, że jego gry są co najmniej nietuzinkowe. Pierwsza produkcja tego studia, czyli ICO, stawiała nacisk na związek dwóch młodych osób niezdolnych do porozumienia się, jednak muszących zaufać sobie i połączyć swoje umiejętności, by wydostać się z ponurej twierdzy. W Shadow of the Colossus bardziej zaakcentowano akcję i walkę, choć dalej wszechobecna była atmosfera samotności i niebywała głębia świata. The Last Guardian, wcześniej znany jako Project Trico, wydaje się wracać główną koncepcją rozgrywki do pierwszej gry, ale opiera się w interakcji na Shadow of the Colossus. Jednak i tym razem ponownie mamy do czynienia z dużą dozą oryginalności.


Typowy pojedynek na spojrzenia

Morski orzeł najlepszym przyjacielem człowieka?
W grze przyjdzie nam kierować poczynaniami młodego chłopca lat około dwunastu, którego ciało pokryte jest tatuażami. Jego towarzyszem będzie zaś Trico (w wersji japońskiej Toriko), będący krzyżówką różnych gatunków zwierząt, jednak najwięcej w nim widać z kota, psa i ptaka. W istocie, w japońskim tytule tej gry Trico jest nazwany morskim orłem. Jest to bowiem czworonóg z długim ogonem, który ma szpony, dziób, pokryty jest piórami i ma słodko-smutny (według jednych) lub brzydki (według drugich) wyraz pyska. Podobieństwo do ICO polega na tym, że będziemy musieli jakoś skłaniać tę istotę do pójścia tu czy tam. O ile Yorda w ICO otwierała magiczne drzwi, Trico w The Last Guardian będzie pomagał nam przedostać się do odległych miejsc, czy to położonych wyżej czy gdzieś pod wodą. Naszym zadaniem będzie dbanie o stwora poprzez karmienie go oraz wyjmowanie strzał z jego ciała. Jednak uwaga z nadopiekuńczością, gdyż to może popsuć relacje protagonisty i jego towarzysza.


Prawie jak kotek ze Shreka

Ukradkiem i towarzyszem ich!
Rozgrywka więc przypomina dość trochę ICO, ale też bierze garściami z Shadow of the Colossus - co mianowicie? Otóż to, że tam młodzieniec imieniem Wander miał za towarzysza wierzchowca Agro, któremu mógł wydawać polecenia, a sam koń nie służył tylko jako środek lokomocji, lecz również przynęta bądź sposób na wdrapanie się na gigantycznych przeciwników. No i był przede wszystkim zwierzęciem. Fumito Ueda w wywiadach podkreśla, że postanowił wziąć za podstawę relację, jaką budowało się w Shadow of the Colossus między główną postacią i jego wierzchowcem. Tutaj, inaczej niż z Yordą, nie da się po prostu zawołać naszego gryfopodobnego towarzysza i powiedzieć, co ma wykonać. Czasem przyjdzie nam poczekać, aż skończy on robić to, co go zainteresuje, a nieraz zauważymy, że przygląda się z zainteresowaniem chłopcu, który wspina się, by dotrzeć do jakiegoś miejsca. Jeśli chodzi o walkę to o ile w ICO musieliśmy bronić Yordy przed cieniami, w SotC pojedynkować się z kolosami, tak tutaj raczej będziemy skradać się i zwabiać przeciwników pod potężne łapy i dziób Trica. Walki bezpośredniej raczej nie uskutecznimy, jako że przeciwnicy to uzbrojeni strażnicy, którzy mogliby nas zapewne kilkoma ciosami zabić. Może co najwyżej dane nam będzie rzucać w nich beczkami bądź innymi obiektami.


Dobry psiak, nie gryzie, prawda?

Realizm poprzez wyobraźnię
Oprawa graficzna od razu kojarzy się z ICO i Shadow of the Colossus. Widać charakterystyczną architekturę oraz tekstury o omszałych barwach. Mamy też miękkie światło, które w ciemniejszych pomieszczeniach oślepia. Także i tym razem zrezygnowano z techniki motion-capture, gdyż niemożliwym jest uchwycić wszystkie subtelności dzięki tej technologii - wszystkie ruchy więc tworzą sami programiści. Florę i faunę dopieszczono do tego stopnia, że ma nam się to wydawać prawdziwe. Dopracowano falowanie źdźbeł trawy, piór Trica, a także animację pyłu zgodnie z kierunkiem wiatru, widać niekiedy wszechobecne owady i motyle, a także dostrzeżemy całą złożoność ruchu mięśni naszego towarzysza. Woda też wydaje się "zachowywać" realistycznie. To wszystko tym razem ma zaimplementowany porządny silnik fizyczny, więc chyba w tej kwestii obaw nie ma. Fumito Ueda zaznaczył, że istnieje pewien stopień realizmu możliwy do osiągnięcia jedynie poprzez wyobraźnię, lecz przy tym należy zachować umiar i sprawić, że uwierzymy, iż takie stworzenie może faktycznie istnieć. Niestety, w trailerach da się dojrzeć, że tkanina chłopca co rusz przenika przez jego ciało. Mam nadzieję, że ten błąd zostanie naprawiony do czasu premiery gry.


Sprawdźmy, na ile morskie jest to stworzenie

Szykować chusteczkę czy nie?
Kto grał w ICO lub SotC, ten wie, że zakończenia mogą być różnorako interpretowane, ale niemal każdego wzruszą. Ja po przejściu ICO płakałem jeszcze tydzień na każde wspomnienie outra. Tutaj nie ujawniono jeszcze, w jaki sposób dojdzie do spotkania stwora i chłopca, ale Ueda powiedział, że zakończenie będzie dla graczy zaskakujące, połączy jakby odczucia z ICO i Shadow of the Colossus. Czyżby ta gra miała jakoś nawiązać bezpośrednio fabularnie do dwóch poprzednich tytułów? Zobaczymy.

Na koniec dodam jeszcze, że po decyzji o reedycji w rozdzielczości HD dwóch pierwszych części God of War na PS3, twórca The Last Guardian wyraził chęć zrobienia tego samego ze swoimi poprzednimi tytułami. Czyżby wraz z premierą gry miała być dla nas dostępna antologia Team Ico? Także i tym razem mogę powiedzieć tylko jedno: zobaczymy.

Prognoza: 9,5/10
Wymagania: Sony PlayStation 3

komentarzy: 5Wtorek, 09 lutego 2010, 13:15

Technologia 5D

film, kino, 3D, 5D, technologia

Przeglądając newsy z maili, trafiłem na ciekawy film - Asylum 5D. Nie dość, że 5D to jeszcze tworzony przez Polaków (tu pewnie wychodzi moja ignorancja, ale nie słyszałem jeszcze o 5D w ogóle :P). Chodzi najzwyczajniej w świecie o to, że nie tylko mamy 3D (podobno ulepszone, że oczy się nie męczą), ale jeszcze inne zmysły są zaangażowane w odbiór filmu tak, by zapomnieć wręcz, że jest się w kinie.

Źródło: http://nt.interia.pl/raport/3d/rozrywka-3d/news/pierwszy-polski-film-5d,1423352,6785

Jak myślicie, kiedy ta technologia wejdzie do świata gier komputerowych i konsolowych? Rzecz jasna, na pewno z początku bardzo kosztowna i być może dostępna jedynie w automatach na żetony - te z większym nominałem, rzecz jasna. Może jakiś renesans grania na automatach by wtedy nastąpił? :) Osobiście uważam, że to kwestia kilku lat i że gdzieś w 2012/2013 już dostaniemy pierwsze zapowiedzi takich gier.

komentarzy: 5Piątek, 05 lutego 2010, 10:31

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 277 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5002 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 30 232 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl