avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Czerwiec 2009)

Nasza-Klasa...

... schodzi na psy. To wiemy wszyscy (a przynajmniej ci choć trochę świadomi życia). Swego czasu przyjaciółka zamieściła swoje zdjęcie jaszczurki w tym serwisie w jakimś konkursie fotograficznym i muszę przyznać, że wyszło jej to genialnie. Poinformowała mnie o tej fotce, ja ją obejrzałem i z czystym sumieniem dałem maksymalną ocenę, czyli 5. Nie miałem wtedy za wiele do roboty (przerwa w nauce :P), więc postanowiłem obejrzeć inne fotografie konkursowe.

I tu zaczynają się jaja. Otóż następna fotka była po prostu szkaradna. Jakość do kitu, kadr krzywy (bez powodu, po prostu ktoś źle trzymał aparat), zdjęcie prześwietlone, sceneria przezwykła. Pomyślałem "co to robi, do cholery, w konkursie?!" i dałem 1. Myślę: "gorzej być nie może" i klikam 'następne zdjęcie'. Pff, oczywiście, że może. Następna fotka była podobna do poprzedniej, tylko, że w pokoju był totalny burdel. Oczywiście 1. I historia się powtórzyła, tylko, że już wystrzegałem się myśli typu "gorzej być nie może". Bowiem może, choć niekoniecznie w tym sensie, jak się później okazało. Rzadko kiedy zdarzały się fotki, którym dawałem wyższe oceny, choć bywały i takie, że dostały im się 4 ode mnie. Żadna wg mnie nie dogoniła tej od przyjaciółki.

Ale tu zaczynają się kolejne jaja. Otóż ocena, którą się dawało w konkursie, szła do ogólnej oceny fotki (o czym nie wiedziałem), a co do ocen - oczywiście wyskakują ludziom powiadomienia. I tutaj jestem wdzięczny swemu lenistwu, że mi się nigdy nie chciało zajrzeć do konfiguracji profilu i wyłączyć oceniania fotek, bo parę osób zdecydowało mi się odwdzięczyć xD Tak! Dostałem bodajże 5x1 i 1x2 (ktoś się zlitował, albo też tej osobie dałem 2). Cóż, ja tam nie wiem, na ile moja fotka zasługuje, ale naśmiałem się z tego, ile wlezie, po czym w końcu wyłączyłem ocenianie moich fotek, bo już dostałem swoją dawkę śmiechu.

I zaczynają się kolejne jaja xD Jakaś osoba (może admin konkursu?) mi napisała, że zaniżam oceny zdjęć i że mam ich nie oglądać, skoro mi się nie podobają. Oczywiście nie zauważyła tych iluś nieco lepszych ocen... cóż, nie było ich wiele pomiędzy tymi kilku dziesiątkami jedynek - tyle ich wystawiłem, a potem nie miałem już sił przeglądać tego badziewia. Nie miałem sił też odpisać tej babce, że ja nie mogę zaniżać ocen, ale ludzie mogą zaniżać poziom konkursu. No nic. Następna osoba w kolejce to "K R Y $ $ $ $ K A" (imię zmienione, ale styl nicka zachowany), która mnie nazwała cwaniaczkiem, bo sobie wyłączyłem ocenianie fotek (LOL), po czym rzekła, że nie dziwota, skoro to i tamto (przyczepiła mi się ogólnie do facjaty, a zwłaszcza nosa - LMAO). Cóż, polew, jak cholera. Inna osoba z kolei wpadła na pomysł wpisania mi się do komentarzy profilu, które też zapomniałem wyłączyć, bo tylko mi wydłużają czas ładowania się głównej profilu, a nigdy nic tam nie ma konstruktywnego poza 'witam', 'sto lat', 'spam x100'. Napisała mi ta dziewczyna, że wie, iż w głębi duszy mi się jej fotka podoba i że mi dziękuje za 5 (ROTFL). Tak mnie zaciekawiła jej zdebilniała reakcja ze sprzecznością w zdaniu, że aż zachciało mi się zajrzeć na jej profil. Jak się okazało, tak mi była wdzięczna, że wpisała mnie na czarną listę xD

Dobra, nie pisałbym notki, gdybym nie miał jakichś przemyśleń odnośnie tego żalowego przypadkowego eksperymentu. Nie będę tu pisał o wnioskach tychże obserwacji, bo są jasne, ale opiszę swoje własne odczucia. Żal mi tych ludzi i głęboko im współczuję. Wstawiając im te jedynki mam wrażenie, że zburzyłem im całe ich pokłady wysokiej samooceny wypracowanej przez 'Maryśko/Anko/Łukaszku, daj mi 5 za fotkę, albo super-fotka, jeśli sobie wykupiłaś/eś możliwość'. Ja rozumiem wklejenie sobie zwykłej, czy nawet nieładnej technicznie fotki, ale wrzucać ją do konkursu? W dodatku ten ich obraz własnej wartości był zbudowany na obłudzie. Bo i owszem, te z dupy fotki w konkursie miały oceny rzędu 3,5-4,5... Oczywiście każdy z tych profili uzbrojony był w setki znajomych. Te mniej uzbrojone schodziły poniżej pułapu 3,5. Nie mam pytań, ani nie pozostawię więcej komentarzy. Ani nie będę świata NK naprawiać, wstawiając kolejne jedynki. Czemu? Bo takich jak ja czy Ty, jest mało. 95% fotek w tym konkursie, które zobaczyłem, zasługiwały na pałę. Fotek zgłoszonych do konkursu było zaś ponad sto tysięcy. Polsko, żal mi Twoich mieszkańców.

PS. A kto jeszcze nie widział super zdjęć z NK, polecam zajrzeć do mojego znajomego. Infinitas potrafi pokazać, jak nisko upadli niektórzy Polacy i niektóre Polki, będący użytkownikami NK.

komentarzy: 14Wtorek, 30 czerwca 2009, 22:27

Win :)

A jak i inni (choć nie wszyscy, wiadomo :P), tak i ja się pochwalę. W końcu mam sesję za sobą, wszystko zdałem w pierwszym terminie i zakończyłem II rok studiów ze średnią 4,36. Myślę, że tym razem stypendium mi nie ucieknie (rok temu miałem 4,07, ale byłem siódmy w grupie, a tylko cztery najlepsze osoby dostają stypa). Teraz czekają mnie ponad trzy miesiące wakacji :)

W związku z tym informuję, iż wracam do gry po sieci, zwłaszcza w Call of Duty 4: Modern Warfare i Unreal Tournament 2004. W związku z tym drugim zaś zapraszam do klanu, którego jestem współzałożycielem (wraz z pk-Filo) o zacnej nazwie Casual Killers :) Czemu taka nazwa? A bo właśnie zrzeszamy po prostu ludzi, którzy lubią pograć w UT2k4, czasem też pod jedną banderą, nie mamy żadnych regularnych treningów, nie maniaczymy itd. Tak więc lubisz grać i będziesz lubić grać? Daj nam znać! :)

A na koniec zapraszam do czytania i komentowania poniżej zamieszczonej recenzji dobrej polskiej gry. Ostatnio gram w prequel (SpecForce), więc za jakiś czas pewnie i o nim poczytacie.

komentarzy: 9Sobota, 27 czerwca 2009, 20:42

Recenzja: Chrome PL

Dziś możemy mówić, że Polacy tworzą nie byle jakie gry. Taki bum popularności, przyjęło się, zaczął się od Painkillera, przez Wiedźmina, a kończąc chwilowo na NecroVisioN czy Two Worlds (choć ten głównie w USA narobił szumu sprzedając się w ponad milionie egzemplarzy). Jednak już wcześniej Polacy stworzyli niejeden dobry tytuł. Chrome jest właśnie jednym z nich.

Życie najemnika - fabuła, cóż tam u niej? No właśnie, życie najemnika opiewa w niewiele zwrotów akcji, masz zlecenie, wykonujesz misję, dostajesz kasę. Niektóre misje są ponadto rozbudowane i składa się na nich kilka etapów. Jak dorzucić do tego życia pracę dla wojujących ze sobą wielkich korporacji, starych i nowych znajomych o różnym nastawieniu w stosunku do Twojej skromnej osoby, zaczyna się rodzić potencjał. Mały, ale jak na grę tego typu, wystarczy. Ponadto scenariusz ten sprawdził się tu na tyle dobrze, że odkrywanie dalszych wydarzeń sprawiało mi większą frajdę niż przy grze w Unreal II czy Project I.G.I.! Wystarczy jeszcze dodać, że na końcu fabuła staje się ciutkę nieliniowa i w ogóle robi się milusio. Nie powiem konkretnie, o co chodzi, bo zaspoileruję samą pierwszą misję. Wystarczy dodać, że mi się bardzo podobało i raczej nie powinniście się zawieść, o ile nie oczekujecie bajerów fabularnych rodem z BioShocka.


Fotorealizm - tak bowiem stoi na pudełku, że gra zapewnia grafikę fotorealistyczną. No właśnie, tylko foto. Na zrzutach ekranu w wysokiej rozdzielczości wszystko wygląda naprawdę ślicznie, tym bardziej, gdy skrin jest malutki na wydrukowanej okładce. W grze wygląda nie najgorzej, ale jak już przychodzi do animacji postaci czy niektórych pojazdów, można zwątpić. Jak biegłem za kumplem w pierwszej misji nie mogłem pozbyć się wrażenia, że ktoś mu wsadził w tyłek wielki kij. Animacja jego biegu była gorsza niż Bezimiennego w pierwszym i drugim Gothicu (nie zrozumcie mnie źle - w Gothicu 1 & 2 nie wszystkie animacje były złe, tylko sam bieg protagonisty). Ponadto sam silnik jest niedopracowany. Jako, że sprzęt mój jest na tyle dobry, by odpalić Chrome'a na maksymalnych detalach, pozwoliłem sobie oczywiście na ten luksus. I wszystko pięknie ładnie, póki się nie zbliżyłem do jakiegoś rozbudowanego kompleksu lub nie spojrzałem na niego przez lornetkę. Gra potrafiła zejść wtedy chyba nawet do pułapu 15 FPS! Choć gra ma niskie wymagania to nie wiem, jakim sprzętem trzeba dysponować, by gra nie haczyła, gdy się wejdzie na teren jakiejś większej bazy. Poza tym pomniejszone modele postaci (gdy się patrzy na nie z daleka) nie przesuwały się płynnie, lecz przez zgrabne skoczki. Nie było to wkurzające, ale sądzę, że niewiele pracy by zajęło dopracowanie tego elementu. Jeszcze jedna rzecz mnie zdziwiła - w całej grze używamy wielu wind. Wszystkie wyglądają identycznie :) Tak czy siak trzeba przyznać, że gra, jak na tamte czasy, prezentowała się naprawdę ładnie, choć np. Unreal Engine 2 zjada Chrome Engine, i to bez popitki.


Co nam w uszach gra - z udźwiękowieniem znów bywa różnie. Są i dobre strony, są i złe. Zaczynając od tych złych, niektóre odgłosy strzałów i wybuchów niespecjalnie mnie zachwycały, a już w ogóle doprowadzał mnie do nieustającej konsternacji dźwięk zdarzający się co paręnaście kroków po betonowej powierzchni. Brzmiało to jak wdepnięcie w wyjątkowo głośno pluskające błoto (?!). Poza tym odgłosy kroków były znośne. Co do nagranych głosów, nie było rewelacji, ale słuchało się dialogów przyjemnie, aktorzy nie byli beznamiętni, gdy trzeba było, oddawali świetnie drwinę czy ironię. Co jest naprawdę mocną stroną Chrome'a to muzyka, którą skomponował Paweł Błaszczak. Bardzo dobrze dopasowana do sytuacji w grze oraz świetnie pozwalająca poczuć klimat tej gry. W moim mniemaniu ścieżka muzyczna jest w Chromie lepsza nawet od tej z Unreala II, którą skomponował przecież Jeremy Soule! Oczywiście nie wszystkie kawałki są jakieś wybitne, ale naprawdę nie widzę słabych stron tego soundtracku.


Życie najemnika w praktyce - rozgrywka, jak i poprzednie elementy gry, ma swoje mocne i słabe strony. Po pierwsze sam fakt, że tutaj za długo nie pożyjemy stosując atak frontalny. Warto wybić najpierw ludzi z okolicy, potem dopiero szukać ewentualnych bocznych wejść. Nie raz do celu można dotrzeć na kilka sposobów, jedne są lepsze, drugie gorsze. Sztuczna inteligencja sprawdza się całkiem nieźle. Przeciwnicy starają się chować za przeszkodami, otoczyć nas, wywabić granatami, zaś wrodzy snajperzy nie zostali postawieni na wieżach dla jaj - trzeba się ostro starać, żeby przebiec od jednego drzewa do drugiego i nie zarobić kulki, będąc w zasięgu strzału wroga. Zdarzają się jednak momenty, kiedy wróg właduje nam się na linię strzału, ale nie ma ich wiele. Normalnie żołnierze sobie spokojnie patrolują bazę, ale gdy wystrzelamy ich nie tak, jak należy - czyli, że jeden widzi, jak pada drugi lub spostrzeże jego truchło - natychmiast zaczynają się chować, i mierzyć w stronę, z której padł strzał. W grze nie raz przyjdzie nam natrafić na faunę danej planety. Przeważnie są to stworzenia przypominające dinozaury. Niektóre idzie łatwo ubić, gdy się na nas rzucą, a przed innymi należy po prostu uciekać, chyba, że masz rakietnicę i zbywa Ci amunicji. A propos - o ile amunicji do typowych karabinów jest dużo, o tyle nie damy rady długo szaleć snajperką czy rakietnicą. Apteczki występują dość często przy ciałach wrogów (o ile szybko się ich pozbędziemy, inaczej je zdążą zużyć). W grze weźmiemy też nie raz udział w większych bitwach, kiedy to musimy utrzymać barykadę. Muszę przyznać, że całkiem dynamicznie to wszystko wyglądało :) Będzie też nie raz okazja do strzelania podczas lotu wahadłowcem czy jazdy pojazdem naziemnym. Możemy także skorzystać czasem z Walkera, czyli takiego robota, którego dość niełatwo ubić bez rakiet i granatów. Jak na grę taktyczną przystało, znajdziemy tu też misje skradankowe i tutaj zaczynają się czasem schody. Ogólnie dopracowano ten element dobrze. Gdy przeciwnicy widzą, jak wzajemnie padają trupem, wysyłają sygnał do bazy, ci zamykają się na cztery spusty i misja kończy się niepowodzeniem. Gdy używamy broni, która robi sporo huku, wręcz nie mamy żadnych szans, by misję ukończyć. Napotkałem jednak jeden fragment w grze, kiedy to eliminowałem wszystkich jak należy z broni z tłumikiem i ciągle ktoś zawiadamiał bazę. Powtórzyłem sześciokrotnie tę samą taktykę - za szóstym razem nie musiałem wczytywać gry, nikt nikomu nic nie zgłosił i nie podniesiono alarmu... Ciekawe, jakim cudem, skoro za tym ostatnim razem wcale nie tak szybko ich powystrzeliwałem, jak poprzednio. Cóż, sądzę, że w tym miejscu skrypt miał za dużą dozę losowości, albo jakiś przeciwnik mógł widzieć przez ściany. Myślę, że to jakiś dość uciążliwy zagubiony bug. Co jeszcze było dość dużym schodem i było błędem w samym pomyśle, a nie bugiem, to misja pod przykrywką. Będąc ubranym w strój wroga, trzeba było się przedrzeć do wnętrza jakiegoś kompleksu. Oczywiście nie można było przejść za blisko kogoś, bo wróg mógł naszego bohatera rozpoznać po twarzy. Było do dyspozycji parę urządzeń maskujących, ale... No właśnie, tutaj jest mały wałek, gdyż baza była dość rozbudowana, a droga do celu tylko jedna. Sądzę, że bez solucji męczyłbym się przynajmniej kilkakrotnie z tym poziomem, ale podarowałem sobie dochodzenie, co programiści mieli na myśli. Niby to realistyczne, ale w grze się nie sprawdza, tym bardziej, że urządzenia maskujące za długo nie działały, a wróg wcale nie był głupi i łatwo potrafił dojść, że ktoś obcy się panoszy po jego bazie. Odchodząc jednak już na dobre od złych stron rozgrywki, przejdę do arsenału. Mamy parę rodzajów granatów, pistoletów, oczywiście nóż, wiele karabinów, w tym snajperskich, a także rakietnicę i broń energetyczną. Nie są to jakoś wyszukane bronie, jak np. w Unrealu, ale też należy być świadomym, że nie ma tu żadnych obcych ras, tylko ludzie, którzy raczej stawiali na praktyczność, a nie estetykę - i wyszło świetnie. Oczywiście na początku broni jest niewiele i można by uznać, że arsenał gry jest ubogi, ale to tylko pierwsze misje - jak w wielu RTS-ach na początku dostajemy ograniczone drzewko technologiczne. Ponadto mamy ograniczony ekwipunek, w którym należy oszczędzać miejsce potrzebne także na amunicję, lornetkę i jakieś apteczki. Możemy czasem wziąć ze sobą odtwarzacz, który nam będzie przygrywał inną muzykę, niż normalnie w grze, a także chipsy cebulowe, które nie wiem, co dają :P Interfejs gry jest skonstruowany dobrze i szybko można się w nim odnaleźć. Do gry dodano też akcent RPG. Protagonista bowiem, jak się dowiadujemy z filmiku, dał sobie wszczepić kilka implantów w ciało, które z biegiem czasu się coraz lepiej asymilują i możemy z ich dobrodziejstw dłużej korzystać, bądź w ogóle możemy je użyć. Czas jest oczywiście ograniczony, gdyż możemy uszkodzić sobie mózg i gdy pasek systemu nerwowego osiągnie zenit, mamy mroczki, ubywa nam trochę życia, a i nie możemy jakiś czas korzystać z implantów. Są też apteczki, które restartują poziom zużycia systemu nerwowego, co się bardzo przydaje podczas gorących momentów w grze, kiedy używamy nawet kilku implantów jednocześnie. Efekty, jakie te zapewniają są rozmaite, poprzez ulepszone celowanie, możliwość zoomu zwykłej broni, większą wytrzymałość na pociski, przez szybsze bieganie czy patrzenie przez ścianę, na lepszym refleksie kończąc (grający w F.E.A.R. doskonale wiedzą, o co tu chodzi :)). Oczywiście lepszy refleks asymiluje nam się dopiero pod sam koniec gry. To sprawia, że gra staje się bardziej realistyczna jeśli chodzi o fakt, że pojedynczy człowiek potrafi zinfiltrować całą bazę wroga. W grze co jakiś czas napotkamy na bossów, na których trzeba czasem różnej taktyki, choć są to po prostu wyjątkowo twardzi ludzie (czasem z mechanicznymi elementami w ciele). Jeden z nich zaś wysyła jakiś impuls, który uniemożliwia nam korzystanie z implantów, co potrafi nieźle urozmaicić rozgrywkę graczowi przyzwyczajonemu do ciągłego korzystania z implantów :) Ostatnią cechą gry, pozytywną oczywiście, jest humor w grze. Nasz bohater i jego wspólniczka często sobie wytykają różne rzeczy, a także kilka innych tekstów przyprawiło mnie o wybuch śmiechu.


Reasumując - jest to gra nie pozbawiona wad, ale z wieloma bardzo dobrymi pomysłami oraz kilkoma świetnie dopracowanymi elementami. Grając w Chrome, spędziłem czas o wiele lepiej niż przy Unreal II. Gra w dniu dzisiejszym jest tania (często łączona w pomarańczowym pudełku z prequelem - Chrome SpecForce), a zapewnia przynajmniej 20-30h rozrywki. Sądzę, że dla każdego fana gier FPP jest to pozycja obowiązkowa, zwłaszcza, że jest to polska produkcja (od Techlandu).

Moja ocena: 7,5/10

EDIT: Tekst z ostatniego screena: Może to nie 'o', tylko 'zero'.
EDIT2: W grze jest tryb multiplayer, ale nie miałem go z kim wypróbować, więc oceniłem tylko single'a.

komentarzy: 7Środa, 24 czerwca 2009, 17:13

Trochę inaczej

Jestem już po pierwszym egzaminie, w środę czeka następny, ale już pełen hardcore. Zobaczymy, mam nadzieję, że temat siądzie, to zdam może nawet na 4, ale przede wszystkim liczę, by nie zawalić sobie września.

Co do wakacji, jednak zostaję w domu, gdyż nasz kochany Uniwersytet Śląski raczył nas na ostatni moment poinformować, że do zaliczenia potrzebujemy praktyk zawodowych. Zatem zamiast mieć czas do końca trzeciego roku, mamy czas do września. Tak więc zostaję w kraju i się nimi zajmę. Jednocześnie więc tym bardziej obiecuję wysyp tekstów na GramSajcie zaraz po sesji jako, że przed nią nie pojawił się żaden, choć wspominałem, że coś napiszę. Cóż, tak to jest, jak nawalą nam dwa tygodnie non-stop zaliczeń z może dwoma dniami przerwy...

Tymczasem sobie obserwuję wyniki ankiety i się za bardzo im nie dziwię. Fajnie, że ktoś chce się dowiedzieć, co u mnie, albo co u Kwadrata. Będą okazje na nietypowe wpisy, khe khe :)

Dobra, wracam do nauki i myślenia o Pięknie :)

komentarzy: 11Poniedziałek, 08 czerwca 2009, 21:02

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 153 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5126 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 285 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl