avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Maj 2009)

Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?

Zbliża mi się na uczelni powoli sesja egzaminacyjna i to taka trudniejsza dość. W związku z tym więcej teraz czasu będę poświęcać nauce, znacznie mniej graniu, a także gram.pl i GramSajtom - będzie więc mniej postów na forum, mniej wpisów tutaj, a i proszę o wyrozumiałość, gdyż narobię sobie zaległości także przy Waszych wpisach, moi drodzy znajomi.

Pod koniec czerwca powinienem się odkuć po sesji, ale na pewno zdarzą się też pojedyncze dni przerwy od nauki, gdzie tam kajsik pozaglądam, a i tu coś skrobnę. Tak więc nie spotkacie mnie na razie nigdzie w sieci w CoD4 czy UT2k4 (poza góra godziną w dni przerwowe), a grać będę chyba tylko w God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest i Planescape: Torment w ramach owych przerw (co, mam nadzieję, licznik czasu grania Xfire potwierdzi xD).

Ponadto znów bardziej intensywnie kombinuję nad usunięciem tych przeklętych czarnych chmur (ucieczki w gry są dobre, ale na krótszą metę), więc może i tu coś się wreszcie zmieni (o czym może zechcę łaskawie powiadomić czytelników). W wakacje z kolei zapewne wybędę z kraju oczywiście w pogoni z hajsem, ale to mnie nie odstrasza od walki o Piękno w życiu :)

W najbliższym czasie zapewne zdołam jeszcze dodać ze dwie recenzje, jedną notkę osobistą, może pierwszą część "Więźnia wolności", swoje co ciekawsze fotografie, sondę oraz ewentualne ważniejsze wiadomości ze świata gier czy mojego żywota :P Ale nic poza tym, i to do końca czerwca.

To by było na tyle. Życzcie mi powodzenia - z góry nie dziękuję ;)

komentarzy: 14Czwartek, 14 maja 2009, 21:42

Będzie reedycja Planescape: Torment!

Ludzie i ludziska, piękna nowina! Mam przed sobą najnowszy Tom Kultury z EMPiK-u, a w nim reklama, w której jest info, iż w wydaniu XK GOLD pojawi się Planescape: Torment już 15 maja! Szkoda tylko, że przeczytałem to info teraz, jak dwa dni temu przyszła mi paczka z Allegro ze starym, używanym wydaniem (choć w świetnym stanie) i po nieco droższej cenie... Shopping fail xD

EDIT: Na stronie CDP ukazała się informacja, że gra ukaże się dopiero 22 maja na półkach sklepowych. Cóż, gracze czekali tyle lat, że chyba tydzień nie zrobi już prawie żadnej różnicy :P

 

komentarzy: 13Piątek, 08 maja 2009, 17:47

Recenzja: ICO

Pewnego razu nabrałem nieodpartej ochoty zagrać w coś odmiennego od wszystkiego, w co dotychczas grałem. Nie było łatwo, ale od jakiegoś czasu (za sprawą soundtracku) interesowałem się grą Shadow of the Colossus. Siłą rzeczy postanowiłem też poznać pierwszą grę twórców SotC - a twórcami są Team ICO - czyli ICO. W jednym serwisie wyczytałem, że dostarcza niesamowitych wrażeń. Uwierzyłem. Kupiłem. Przekonałem się, że ich opis tej gry był bardzo, ale to bardzo skromny.

Przeklęty chłopiec i dziewczyna bez nadziei
Fabularnie gra przedstawia się nietypowo. Co jakiś czas w pewnej wiosce rodzi się dziecko z rogami. Gdy osiąga pewien wiek, przyjeżdżają tajemnicze postaci, ładują dziecko na koń i wiozą gdzieś daleko. Słuch o nim ginie na wieki. Gdzieś daleko stanowi wielki zamek zbudowany na wybrzeżu. Chłopiec imieniem Ico zostaje zamknięty w kamiennej kapsule w ogromnym pomieszczeniu, by tam spędzić w samotności i rozpaczy resztę swego życia. Takich kapsuł w owym pomieszczeniu jest całe mnóstwo. W pewnej chwili jednak następuje wstrząs ziemi, kapsuła się przewraca i Ico dostaje szansę na wydostanie się ze swego więzienia. Okazuje się jednak, że są w zamku drzwi, których nie jest w stanie otworzyć. Idzie więc w drugą stronę, aż dociera do spiralnych schodów, u których szczytu dostrzega klatkę. W niej zaś znajduje się skulona dziewczyna pogrążona w samotności. Ico tak manipuluje otoczeniem, aż klatka w końcu się rozwala i dziewczyna wydostaje się na wolność. Okazuje się szybko, że Ico i Yorda (bo tak ona ma na imię) mówią różnymi językami (ponadto wartym odnotowania jest fakt, że w grze użyte są całkowicie fikcyjne języki, więc wszystkiego dowiadujemy się z napisów). Chwilę potem jednak zjawia się cienisty stwór, który porywa dziewczynę i ciągnie ją ku mrocznemu wirowi. Ico chwyta leżący nieopodal kij i naciera na potwora. Ratuje Yordę, po czym podają sobie dłonie i ruszają na poszukiwanie wyjścia z zamczyska.

Siódme niebo
Architektura zamku jest skonstruowana tak, by ewokować poczucie samotności i opuszczenia. Twierdza jest kolosalna, protagonistami są dzieci, naprzeciw stoją zagadki zamku oraz dziesiątki cienistych monstrów pragnących porwać Yordę do czarnego wiru. Natrafimy tu na wielokrotnie powtarzane tekstury, co z początku może trochę zdziwić, kiedy gra się w inne, jakże kolorowe produkcje. Ale czy mroczne, nieprzytulne zamki są kolorowe? Nie, i o to chodzi. Grafika jest doskonale wpasowana w klimat gry. Ponadto animacje postaci są nader ciekawe. Poruszają się one bowiem niesamowicie naturalnie, a jednak z dozą czegoś nietypowego. Jest tak za sprawą tego, iż przy animacji nie posłużono się techniką motion capture, a doskonale zarysowanym key frame. Dla zobrazowania przykładu posłużę się cytatem Charlesa Herolda z The New York Timesa w moim tłumaczeniu: Chłopiec i dziewczyna idą starym kamiennym mostem, zatrzymując się przy części, która się zawaliła. Chłopiec skacze nad dziurą, udaje mu się chwycić rękami brzegu i podciągnąć. Wyciąga rękę w stronę dziewczyny i woła ją do siebie przez ogłuszający wiatr, by przeskoczyła. Dziewczyna niespokojnie przystępuje do brzegu, próbując ocenić - jest w stanie doskoczyć czy nie? Zatrzymuje się po czym skacze. Przez chwilę wydaje się, że jej dłoń ominie dłoń chłopca, ale on chwyta jej nadgarstek, niemal wpadając w przepaść z powodu ciężaru dziewczyny. Gdy ona wisi w powietrzu setki stóp nad wodą, przelatuje gołąb upuszczając jedno z piór, które dryfuje ku mgle. Oddychając ciężko, chłopiec wciąga swoją towarzyszkę, zażegnując niebezpieczeństwo. Powiem tyle - opis tej sytuacji ani trochę nie oddaje tego, co przeżywałem, jak widywałem te skoki. To trzeba zobaczyć na własne oczy, gdyż zapiera dech w piersiach. Na zewnętrznych murach widać w oddali krainy, zielone lasy, wolność. Są one jednak odległe i rozmyte. Światło miękko oświetla mury, wydawałoby się opuszczonego zamku. Animacje cienistych postaci są różnorodne w zależności od rodzaju potwora. Po dwóch świetlistych punktach służących im za oczy poznajemy, czy kreatura jeszcze żyje czy już padła.

Muzyka jak bryza
Powiem od razu, muzyki prawie w tej grze nie ma. A gdy jest to znaczy, że ma po temu powód. Większość czasu słyszymy tylko szum wiatru, oddech biegnących postaci oraz inne odgłosy otoczenia. Muzyka pojawia się w przerywnikach filmowych oraz bitwach. I także ona jest doskonale dostosowana do atmosfery gry, potęgując osamotnienie postaci, mroczny klimat, podkreślając, że wędrówka śmiałej pary jest niemal bezcelowa. Michiru Oshima i grupa Pentagon dodali grze unikatowego uroku. Podczas bitwy słyszymy niespokojną, niemal niemelodyczną kompozycję; gdy odpoczywamy z Yordą na kanapie, odtwarzana jest delikatna, uspokajająca melodia. O dialogach, których jest malutko w grze za sprawą ograniczonych możliwości porozumiewania się i które są nagrane w fikcyjnych językach, można powiedzieć, że są nagrane z należytą ekspresją. Odgłosy postaci takie jak krzyki Ico czy Yordy brzmią bardzo naturalnie.

Razem na przekór samotności
Jak na przygodówkę przystało, znajdziemy tu zagadki w postaci układanek - co gdzie przesunąć, by dane przejście stało się dostępne, albo by Yorda była w stanie dotrzeć do magicznych drzwi. Bowiem te drzwi, którym Ico nie daje rady, Yorda jakimś sposobem otwiera (nie powiem, o co chodzi, bo byłby to spoiler). Biegania tutaj jest dużo za sprawą monumentalności twierdzy oraz prowadzenia Yordy ze sobą. Gdzieś połowę gry stanowi trzymanie Yordy za rękę i wspólny bieg, jeśli tylko jest to możliwe - nawet podczas bitew. Cienistych stworów jest kilka rodzajów, od pająkowatych (chodzą po pionowych ścianach), przez lądowe (kilka podtypów - chudsze i masywne) do latających (zabierających Yordę daleko od miejsca porwania). Sztuczna inteligencja stoi na wysokim poziomie. Yorda stara się trzymać od wszystkich potworów jednocześnie z daleka, będąc zarazem jak najbliżej towarzysza. Potwory z kolei prawie nie podchodzą do nas, kiedy trzymamy Yordę za rękę. Gdy już jednak podejdą dzielą się na dwie drużyny - jedna stara się przewrócić chłopca, a druga porwać dziewczynę. Tę pierwszą stanowią zazwyczaj lądowe, tę drugą z kolei latające stworzenia. Jako broni używamy przeważnie kija (którego czubek płonie, gdy zbliżymy go do ognia), miecza czy morgenszterna. Gdy nie mamy żadnej z powyższych przy sobie, możemy nacierać na wrogów rogami, a także miotać w ich stronę przedmiotami (o ile są jakieś pod ręką). Gdy potworom uda się porwać dziewczynę, mamy jakieś 10, może 15 sekund, by ją wyciągnąć z czarnego wiru (zazwyczaj przyjmując na siebie cios, gdy tylko wyciągniemy Yordę). Ponadto nie możemy zostawić Yordy w jakiejś lokacji na długo samej, gdyż zaraz usłyszymy jej krzyk oraz muzykę bitewną. Czasem jednak niektóre układanki wymagają zostawienia dziewczyny w innym pomieszczeniu lub na zewnątrz - wtedy musimy się bardzo spieszyć, gdyż jak tylko wrócimy do lokacji, w której zostawiliśmy Yordę, ta już prawdopodobnie będzie kilkadziesiąt metrów dalej w powietrzu niesiona do wiru. Wracając jeszcze do Yordy - gdy próbujemy dojść do rozwiązania jakiejś układanki, dziewczyna w tym czasie biega gdzieś na widoku, interesuje się rozmaitymi przedmiotami lub goni za ptakami. Gdy uderzymy czymś w ścianę obok niej, krzyknie i odskoczy. Jako zapis gry służą kanapy, na których Ico i Yorda sobie odpoczywają - muszą znaleźć się tam razem i nie być nękanymi akurat przez stwory. Zdarzają się też inne momenty w grze, jak np. walący się most, kiedy niemal wbiłem przycisk do wibrującego bez pardonu joypada, byle mieć tylko pewność, że Yorda nie spadnie w przepaść. W pewnym serwisie napisano, że ta gra jest o tyle specjalna, iż zaczniemy czuć się w rzeczywistości odpowiedzialni za ową wirtualną towarzyszkę. I tak też jest. Podczas bitew nie oszczędzamy siebie, byle tylko mieć pewność, że potwory są daleko od Yordy. Jedna jedyna rzecz mi się tylko nie podobała w całej grze, a mianowicie fakt, że pod koniec przez jakieś półtora godziny nie było możliwości zapisu stanu gry. Po prostu należało siąść i przejść. Było to trochę wredne, ale rozumiem z drugiej strony, że kłóciłoby się to z koncepcją gry (tu znów zamilknę ze względu na spoiler). Niektórych może też trochę zasmucić fakt, że gra jest przeraźliwie krótka, bo np. mi się udało ją ukończyć w niecałe osiem godzin (choć zapewne do tej gry wrócę ze względu na niezwykłe doświadczenie oraz bonusy przy drugim podejściu do gry, takie jak tłumaczenie kwestii Yordy, które normalnie są w napisach krzaczkami), ale wiem jedno: czas spędzony przy tej grze zapamiętam do końca życia.

ICOna artystyczna wśród gier
Fabuła zawiera kilka dramatycznych zwrotów akcji, a końcówka... Cóż, po pierwsze, się przy niej popłakałem, a po drugie, nie jest jednoznaczna, a co za tym idzie, istnieje wiele interpretacji, co do zakończenia. Tak czy owak, grając zapewniam, że poza poczuciem odpowiedzialności, osamotnienia, otuchy, że mamy towarzyszkę, o którą musimy bardziej dbać niż o samego siebie, doświadczymy także swoistej katharsis. Niejednokrotnie nasz umysł zakrzyknie "nie!" na widok tego, co się dzieje na ekranie telewizora. To wszystko razem: przemyślana i doskonale zrealizowana grafika, dopasowana doskonale do klimatu gry ścieżka dźwiękowa, sama koncepcja gry, przebieg fabuły... To sprawia, że ta gra jest inna niż wszystkie. Żadna gra dotąd nie wywołała u mnie takiej burzy emocji, jak ta. Powiem więcej. To nie jest tyle gra konsolowa, co dzieło sztuki. Bo tak należy tę grę rozpatrywać - jako arcydzieło. Jeśli uważasz, że przesadzam, to uważasz również, że przesadzają rozmaici recenzenci, a także Guillermo del Toro (reżyser Labiryntu Fauna czy Hellboya), który określił dwa tytuły spośród wszystkich gier: ICO oraz Shadow of the Colossus; jako arcydzieła właśnie. Dodał także, że wpłynęły one na jego reżyserię. Jeśli chodzi o sztukę, to sama okładka w europejskim wydaniu jest namalowanym obrazem przez producenta gry Fumito Uedę, inspirowanym malowidłem włoskiego surrealisty Girogio de Chirico The Nostalgia of the Infinite. Na zakończenie powiem, że jeśli masz PS2 lub PS3 ze wsteczną kompatybilnością, koniecznie zdobądź tę grę (co może nie być łatwe). A jeśli nie masz PS2, zdobądź grę, a potem czym prędzej zaopatrz się w konsolę. Nie pożałujesz.

Zalety i wady
+ unikatowa rozgrywka
+ poczucie odpowiedzialności i inne emocje
+ dramatyczna fabuła ze zwrotami akcji
+ atmosfera samotności i obawa, że cel jest nieosiągalny
+ grafika (zwłaszcza kreacja zamku) i udźwiękowienie
+ sztuczna inteligencja
+ zagadki
- krótka (nawet nie 8h gry), choć warto przejść co najmniej dwukrotnie
- pod koniec ICO nie można zapisać stanu gry

Moja ocena: 10/10


komentarzy: 13Sobota, 02 maja 2009, 22:17

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 63 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4850 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 28 929 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl