avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Grudzień 2009)

Spam świąteczny

święta, wigilia, życzenia

A tak mi się udzieliła chęć stestowania tych nowych możliwości wpisowych na GramSajtach, a że dzień taki, a nie inny to temat taki oto właśnie. No, faktycznie ładniejsze to jest teraz :)

A tak z innej beczki... tj. z tej, co ma być właściwie to życzę wszystkim gramowiczom, znajomym, a także i niegramowiczom i nieznajomym Wesołych świąt, co by było miło i się darzyło. Szerzcie miłość, nie nienawiść, tolerancję, nie nietolerancję, kasę, nie bidę... W każdym razie nie grajcie za dużo, spędźcie więcej czasu z rodziną, ale starajcie się to czynić nie tylko od święta, ale zawsze (tak samo o zmarłych pamiętać cały czas, a nie tylko 1 listopada), bo jeśli, nie daj Boże, kogoś zabraknie to już nie ma load game i się tego nie naprawi. Jeszcze raz Wesołych bardzo i trzymajcie się razem :)

komentarzy: 9Czwartek, 24 grudnia 2009, 16:37

Recenzja: Planescape: Torment PL

recenzja, cRPG, Planescape: Torment

Przychodzi czas, że gracz ma dość już ratowania świata i ludzi przed ich osobistą zagładą, ma dość gromadzenia złota tylko po to, by je mieć. Ma dość wszystkiego i chciałby mieć już wreszcie święty spokój. W tej grze właśnie o to chodzi - celem jest śmierć. Bezpowrotna.

Kilka słów o męskości.

Kostnica Twym domem
Na pewno znana jest wielu osobom postać Bezimiennego z sagi Gothic. W wielu zresztą grach taki schemat bohatera jest ukazany (chociażby w Fable). Mamy żółtodzioba, któremu przyjdzie dokonać wielkich rzeczy. W przypadku tego Bezimiennego należy o tym schemacie zapomnieć. Gry cRPG cechuje  dziś często niezmienna powtarzalność, a już w roku 1999 powstało dzieło autorstwa BlackIsle, którego do dzisiejszego dnia chyba żadna gra nie pokonała pod względem fabularnym. Nasz protagonista budzi się w lokalnej kostnicy, niczego nie pamięta, nie wie kim jest, dlaczego "umarł", a jego ciało pokrywają niezliczone blizny. Na plecach zaś ma wytatuowany dziennik, który odczyta mu... lewitująca czaszka, pierwsza napotkana w grze postać imieniem Morte. Bezimienny może go przyłączyć do drużyny, co wg mnie jest warto zrobić, gdyż czaszka ta jest wyszczekana i dzięki niej możemy przeczytać niejeden śmieszny dialog. Ważnym elementem gry jest tytułowa udręka protagonisty, która przyciąga inne umęczone postaci, z którymi możemy się związać w podróży. Postaci do przyłączenia są zaś niebywale oryginalne, mamy bowiem githzerai, który zwątpił, sukkuba, który porzucił swe dziedzictwo, wiecznie gorejącego piromana, sierotę złodziejkę dotkniętą przez diabelstwo, ożywioną zbroję, bądź zbuntowanego modrona (żyjące stworzenie przypominające geometryczną bryłę z humanoidalnymi kończynami). Jednak udręczone postaci to nie tylko te, które możemy przyłączyć do drużyny. To także te, z którymi po prostu porozmawiamy, albo o których dane nam będzie posłuchać w grze. Z tymi zaś, z którymi przyjdzie nam podróżować, możemy konwersować na różne tematy, odnośnie samego siebie, ich, aktualnego położenia drużyny czy otoczenia. Członkowie grupy często mają swoje zdanie, mogą nie popierać naszych poglądów, a i nie raz następuje żywa wymiana zdań między nimi samymi, bo i oni mogą się w czymś nie zgadzać. Oczywiście jak na porządnego drużynowego cRPG przystało, jest też możliwość wdania się w romans. Świat cechuje się swoimi specyficznymi prawami, gdzie kolektywna myśl może przenosić całe miasta do innych sfer planarnych, a także posiada zakorzenioną swoistą filozofię, z którą będziemy mieć niemal stałą styczność. Miasto, w którym spędzimy niemałą część gry to Sigil, Miasto Drzwi, pełne ukrytych portali, które może aktywować dosłownie wszystko - jakiś przedmiot, gest, słowo, uczucie albo myśl. Nad wszystkim zaś czuwa przerażająca Pani Bólu, która odpowiednio sprowokowana naszym zachowaniem w grze może nas wysłać do labiryntu, do którego swoją drogą warto trafić, by odkryć, co się działo z poprzednimi wcieleniami bohatera. Istotna dla tego świata i gry jest też odwieczna Wojna Krwi między demonami i diabłami, o której niejednokrotnie w Tormencie usłyszymy.


Jedna z walk w Tormencie.

Nieskończoność
Planescape: Torment działa na silniku Infinity autorstwa BioWare, przez co zauważyć można w działaniu gry wiele podobieństw do Baldur's Gate czy Icewind Dale. Sam Interfejs przypomina raczej Icewind Dale II, gdyż jest nim poziome menu na dole ekranu gry. Same lokacje i animacje są wykonane starannie i są wręcz niepowtarzalne. Dzięki rzutowi izometrycznemu widoku gra może się podobać nawet młodszym pokoleniom, choć problem może stanowić niska rozdzielczość. Dla mnie nie stanowiło to przeszkody, tym bardziej, że lubię czuć klasykę bijącą z monitora bez usprawnień w postaci nieoficjalnych upiększających patchy, które jednak mogą się przydać osobom operującym na rozdzielczości widescreen. Co idzie na plus, a różni Udrękę od pozostałych gier opartych na silniku Infinity to specjalne animacje unikatowych umiejętności oraz trafień krytycznych odrębne dla każdej postaci, co dodaje uroku grze. Znacznie większe wrażenie jednak czyni rzucanie wysokopoziomowych zaklęć. O ile w pozostałych tytułach rodem z Infinity to nic wielkiego, tak tutaj po zakończeniu inkantacji włącza się nawet filmik! Do efektów pozostałych zaklęć nie sposób się przyczepić. Wszystko wygląda bardzo dobrze, a czasem nawet lepiej niż w Icewind Dale II, który przecież był ostatnią i najbardziej wymagającą sprzętowo grą zbudowaną na silniku Infinity. Jedynym mankamentem jest według mnie mało pomagające podręczne menu postaci wywoływane prawym przyciskiem myszy. O ile takie kołowe menu świetnie się spisywało w Świątyni Pierwotnego Zła, tak w Tormencie wolałbym już ustawianie członków drużyny w odpowiedniej pozycji jak w Baldur's Gate.


Tak wygląda rzucanie "deszczu meteorów".

Miód dla uszu
Ścieżka dźwiękowa w tej grze jest jedną z najbardziej klimatycznych, jakie kiedykolwiek słyszałem. Mark Morgan (większa część soundtracku) i Richard Band (mniejsza część) pokazali prawdziwą klasę. Tym bardziej zasługują na owacje na stojąco, iż dokonali tego w tydzień! Co się tyczy efektów dźwiękowych, nie mam żadnych zastrzeżeń - odgłosy tła, gwaru miasta, ponurych podmuchów innych planów egzystencji; wszystko to dobrze się komponuje z muzyką i nie przeszkadza w grze. Jeśli chodzi o dubbing, aktorzy dobrze podłożyli głosy, choć arcydziełem tego nie nazwę, tym bardziej, że nieczęsto będzie dane nam ich posłuchać. W grze należy się raczej nastawić na czytanie niż słuchanie dialogów.


Nie wymaga komentarza :)

Udręka czy przyjemność?
To zależy od tego, czy ktoś lubi czytać czy nie. Osoby zakochane w książkach znajdą tu coś dla siebie, ludzie szukający rozgrywki w stylu Icewind Dale i stroniący od dialogów i opisów już niekoniecznie. W grze można włączyć wyższy poziom trudności, jednak i tak się tu nie umiera. Właściwie to prawdziwe przedwczesne zakończenie gry można osiągnąć raczej przez nieodpowiednie pokierowanie rozmową niż bitwę. To sprawia, że gracz nie musi znać się bardzo dobrze na zasadach dobrego rozwoju postaci w systemie AD&D 2. edycji, a i tak może wchłonąć esencję Planescape: Torment, czyli genialnie skonstruowany świat, dialogi i fabułę. Nie ma co owijać w bawełnę, ta gra to istna interaktywna książka, która w dialogach uderza tym, że nim przejdziemy do słów, dane nam będzie przeczytać barwny, nigdy nudny, opis wyglądu i zachowania rozmówcy. W nowszych grach tego już nie uświadczymy, jako że naszą wyobraźnię wyręcza grafika trójwymiarowa. W pozostałych zaś tytułach opartych na silniku Infinity praktycznie zawsze przechodzono od razu do wypowiadanych kwestii. W zasadzie zaledwie kilka bitew jest naprawdę koniecznych, odpowiednio prowadząc dialog możemy ominąć nawet bitwę finałową! Niestety esencja Tormenta, czyli prowadzenie dialogów, sprawia, że jedynie granie magiem naprawdę się opłaca (inteligencja ma wpływ na ilość dostępnych odpowiedzi w rozmowach). Poza tym mamy do wyboru tylko jeszcze wojownika i łotrzyka, ale te klasy są mało opłacalne.
Rozwój postaci jest nieco zmodyfikowany w stosunku do innych gier na zasadach (A)D&D. Mamy tu poziomy nabywane przez zdobyte doświadczenie, jednak biegłości w broni uczymy się od pewnych postaci, co poziom podnosimy swoje cechy (tradycyjnie jest ich 6: siła, zręczność, kondycja, mądrość, inteligencja i charyzma), a klasę postaci możemy zmienić rozmawiając z pewnymi postaciami w grze (zaczynamy jako wojownik). Charakter na początku mamy neutralny, a będzie się on zmieniać w zależności od naszych wyborów i poczynań. Dziennik funkcjonuje bardzo dobrze, pokazując nam zapiski Bezimiennego (jednak nie archiwizowane do samego początku) i wypisując zadania ukończone oraz nieukończone. Mamy też spis napotkanych postaci wraz z obrazami. Na mapie poza miejscami domyślnie zaznaczonymi możemy dopinać własne uwagi. Ekwipunek jest nieco odmienny od innych gier na silniku Infinity. Niektóre postaci mogą używać tatuaży, które modyfikują umiejętności i cechy, mogą założyć bransolety czy kolczyk. Główny bohater ma wprawdzie slot na zbroję, jednak w grze żadnej dlań nie ma. Może sobie w zamian za to... wymienić oko. W grze tylko zbuntowany modron używa broni dystansowej, ale wierzcie mi - niespecjalnie jej tu brakuje. Co do istniejących przedmiotów w Planescape: Torment, mało tu jest mieczy, za to wiele sztyletów, młotów, toporów, kastetów, broni specjalnych, których mogą używać członkowie drużyny, a także nietypowych amuletów, które często pełnią funkcję mikstur lub magicznych przedmiotów w innych grach. Przedmioty są tu dość niepospolite. Jest więc Karach, czyli ostrze formowane za pomocą myśli i skupienia, będące przedłużeniem woli posiadacza, jest "Głupcobij", młot zadający dodatkowe obrażenia wrogowi lub posiadaczowi jeśli ów ma niższy współczynnik inteligencji, są różne zestawy zębów dla Mortego, można nawet używać swojej ręki czy też innej kończyny marwiaka jako maczugi!
Bitwy toczą się w czasie rzeczywistym z ukrytą turowością w mechanice AD&D, w każdej chwili możemy wcisnąć spację, by uaktywnić pauzę i wydać na spokojnie polecenia. Ponadto w grze udostępniono bieganie, co się bardzo przydaje przy przemieszczaniu, gdyż questy, jakie przyjdzie nam wykonywać, są bardzo zróżnicowane, a łażenia bywa czasem dużo. Nie ma tu typowej bolączki gier cRPG, czyli "zabij, przynieś, pozamiataj". Oczywiście nie raz dostaniemy możliwość ubicia kogoś za kasę, jednak zazwyczaj się okazuje, że dane zadanie można wykonać na kilka sposobów, a często cele są bardzo odmienne, jak np. anulowanie kontraktu na wzięcie ciała przez grabarzy, odnalezienie dziesiątej kurtyzany w budynku z dziewięcioma pracownicami, rozwiązanie zagadki psotnego nieumarłego, uwolnienie z klątwy klątwiarza przez wykorzystanie klątwy innego klątwiarza na pierwszym z nich czy też pozwolenie na zabicie siebie, by ktoś doświadczył, jak to jest kogoś zamordować... Główne zadanie polega właściwie na odkrywaniu swojej przeszłości i dotarcie do rozwiązania zagadki, skąd się wzięła udręka nieśmiertelności oraz jak się jej pozbyć. Oczywiście nie jest to łatwe, gdyż napotkane osoby, o ile coś o nas wiedzą, nie są chętne dzielić się tymi informacjami. A propos napotkanych osób - w grze warto porozmawiać dosłownie ze wszystkimi. Nawet zombie bez imienia czy wydawałoby się "losowi" mieszkańcy dzielnic Sigil mają często swoją unikatową historię i mogą nas uraczyć bardzo ciekawą wymianą zdań, a nawet pomóc w naszej podróży. W grze przyjdzie nam napotkać ciekawe postaci, brak tu typowych ras takich, jak krasnoludy czy elfy, mamy za to więcej githów, abishai, diabelstwa, specyficznych dabusów itp., choć w świecie Planescape te rasy istnieją. Frakcji jest całe multum, choć nie do każdej możemy się przyłączyć. Warto jednak o nich posłuchać, bo pogłębi to wiedzę o świecie gry i pozwoli lepiej się wczuć w klimat. Ogólnie łatwo dać się pochłonąć Wieloświatowi, gdyż używa się tu charakterystycznego słownictwa, a i zwyczaje są dość oryginalne. Przyjdzie nam często słuchać o "brzdęku", "krwawnikach", "skurlach" czy też "szpicowaniu się". Lokacji nie jest zbyt wiele, jednak okazuje się, że w każdej spędzimy sporo czasu, o ile zechcemy ze wszystkimi porozmawiać i wykonać większość questów pobocznych (nie da się wszystkich wykonać za jednym przejściem gry). Tłumaczenie ogólnie stoi na wysokim poziomie, jednak niejednokrotnie napatoczyłem się na literówkę z konsekwencjami. Czasami sklep funkcjonuje w formie dialogu i chcąc kupić coś za 102 miedziaki, zapłaciłem 1020.


Jeden z ciekawszych przedmiotów - Głupcobij.

Cóż może zmienić naturę człowieka?
To pytanie jest bardzo istotne dla fabuły gry i przyjdzie nam na nie w końcu odpowiedzieć, a później historia zawarta w grze ewentualnie skoryguje naszą odpowiedź. Z racji tego, że zadania można ukończyć na kilka sposobów, można się przyłączyć do rozmaitych frakcji, można dokonywać zgodnych z prawem lub niemoralnych wyborów, można poprowadzić dialogi w różnych kierunkach, warto tę grę ukończyć co najmniej dwukrotnie, jeśli nie więcej razy. Wady, które przytoczyłem w recenzji, toną w morzu zalet i są niemal niezauważalne. Przypominam jednak, że jest to naprawdę genialna gra cRPG, która jednak nie trafi do miłośników akcji i tych, którzy lubią w rozmowach się uwijać raz-dwa. Jest to jednak świetna produkcja, która sprawia, że gdy ją ukończyłem po ponad 70h grania, rzekłem "to już koniec?". Po 10 latach od wydania nadal kopie tyłek niejednej grze cRPG aktualnie wydanej, a ja wiem, że za 2-3 lata wrócę do niej, by przeżyć to wszystko jeszcze raz... lecz tym razem inaczej.



Ciekawszy opis przed rozmową.

Zalety i wady
+ genialna fabuła
+ oryginalne postaci
+ świetnie skonstruowany świat
+ rozbudowane i barwne opisy oraz dialogi
+ udźwiękowienie i klimatyczna muzyka
+ mnogość pobocznych questów
+ odmienność od innych cRPG-ów
+ dobra grafika...

- ... ale niska rozdzielczość
- tylko dla lubiących dużo czytać
- mało klas postaci, a i to nierównych
- mało funkcjonalne podręczne menu postaci
- literówki z konsekwencjami

Moja ocena: 9,75/10

komentarzy: 24Niedziela, 06 grudnia 2009, 09:55

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 269 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5010 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 30 308 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl