avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Listopad 2009)

Pierwsza rocznica GramSajta!

gram.pl, Forum, gramsajt, urodziny, zmiany

Tak, dziś mija równy rok od momentu dodania Pierwszego wpisu, który skomentował jedynie Ha'atreT (ostatnio mający problemy z kontem z powodu jednego ciula), będący również moim pierwszym znajomym z gramu. Później dołączył Cedricek, a potem to już wybaczcie, nie pamiętam kolejności, tylu Was się nagromadziło, że nie zliczę :)

Rok ten zaczął się masakrycznie dla mnie (owe czarne chmury) - stąd w sumie ten layout mroczny, którego głównym motywem jest samotność. antihero pracuje ostro (podobno), by to zmienić, jako że się w moim życiu trochę pozmieniało. Uwierzcie lub nie, ale pozmieniało się właśnie za sprawą gram.pl i GramSajtów! Po pierwsze, napisałem pierwszy artykuł go gazetki studenckiej, który został opatrzony kilkoma grafikami autorstwa samego Marka Lenca! A kontakt do niego miałem dzięki GramSajtom właśnie. No w każdym razie artykuł był o grach komputerowych, niby nic odkrywczego dla gramowiczów, ale dla ogółu studentów niekoniecznie. Obiecałem, zdaje się, pokazać ten artykuł również i tu, co niebawem uczynię :) To taki pierwszy mój prezent dla Was, drodzy czytelnicy tego zakątku Internetu.

Gdy jeszcze dołek mnie męczył, wiele czasu spędziłem na forum gramowym oraz przy samych grach, a po jakimś czasie, dzięki wytrwałej pracy moich przyjaciół, GramSajt ten zmienił formę z wysypiska smętów na coś porządniejszego, archiwum recenzji i innych tekstów związanych z grami. Była też seria o Drizzcie (dalej pamiętam, że polecono mi opisać motyw pojedynku Drizzt-Entreri, jeno weny nie mam), rozpocząłem niedawno kilka nowych: ciekawsze fotki, faile, recki modów do Unreala. Za sprawą recenzji właśnie poznało mi się też Lorda-Tyrranoosa, dzięki któremu dziś jestem członkiem redakcji prężnie rozwijającego się serwisu www.swiatgry.pl - wiecie, że mają swój własny GramSajt? :> Poza tym dzięki forum i pasji związanej z soundtrackami poznałem jendrka1988, z którym dość trochę na GG już przegadałem :)

Na deser zostawiłem najważniejsze. 30 sierpnia 2009 roku napisałem do Suomalainenki, której GramSajt wyczaiłem, gdy jego posiadaczka smykała się gdzieś po Danii :) I oto ponownie GramSajty są przyczyną wielkiej zmiany na lepsze w moim życiu, gdyż wraz z Suomalainenką stanowimy szczęśliwą parę, choć nie widzimy się zbyt często z powodu tych niemal 250km, które nas dzielą. Dzięki Kasi (i pośrednio dzięki antiherosowi) wkrótce przyjdzie pożegnać nam ten mroczny layout.

Nie zliczę pomniejszych korzyści i radości, jakich przydaje mi prowadzenie tego GramSajta. Chciałbym tylko z tego miejsca podziękować wszystkim stałym czytelnikom moich notek (tu proszę zajrzeć do panelu "moi znajomi", gdyż nie chce mi się ich wypisywać tutaj, skoro ksywki są ogólnodostępne) i zapewnić, że bloga tego będę prowadzić jeszcze bardzo długo, bo mam wielką chęć to czynić. Na koniec możecie napisać w komentarzach, co byście chcieli na tym GS-ie ujrzeć z okazji rocznicy, przymusić mnie do tego czy owego, wypytać o cokolwiek. W najbliższym czasie będę bardziej uległy z powodu tych urodzin GramSajta :)

komentarzy: 13Poniedziałek, 30 listopada 2009, 18:08

Recenzja: Dark Magic v0.91/0.96 beta (UT)

recenzja, mod, Unreal Tournament, unreal

Znacie na pewno całe masy gier, w których strzela się do siebie z różnych broni. Znacie na pewno wiele modów, w których to strzela się do siebie z jeszcze różniejszych broni. A gdyby tak zamiast broni wziąć do ręki księgę magii?



Tak wiele za tak niewiele

Wersja 0.91 zajmuje niespełna 2MB, wersja 0.96 beta zajmuje niespełna 3,5MB, a dodają po kilkadziesiąt zaklęć w różnych konfiguracjach, za pomocą których możemy się osłonić, uleczyć, dopakować, dodać sobie skrzydeł, przywołać chochliki, miotać błyskawice, kule mroku, wysyłać promienie negatywnej energii, spowalniać przeciwników, dezintegrować, negować ich magię, kazać im zamilknąć, wysłać w ich stronę wiązki energii, kulę ognia, palące światło, albo zabić losową postać w grze... I wiele, naprawdę wiele innych. I to wszystko w całkiem przyjemnej oprawie graficznej. Do tego twórcy zapewnili ponad 26MB klimatycznych map (4 CTF, 3 DM, 1 DOM) stworzonych specjalnie pod moda. 



Kolorowy zawrót głowy

v0.91. W zasadzie mogę tu ocenić tylko i wyłącznie zaklęcia, gdyż poza nimi niewiele tu jest do szukania. Wszystkie bronie są zamienione w 6 ksiąg magii, które możemy dodać do mapki. Księgi mają różne kolory, żeby było je łatwiej odróżnić, ale i tak rzeczywiście łatwo to przychodzi tylko przy Księdze Umarłych (czaszka) i Tomie Wiecznego Płomienia (płomień). Zaklęć jest całe mnóstwo, jest kolorowo, ale niektóre zaklęcia wydają się jakieś sztywne (mroczne wybuchy czy błyskawice wyglądają co najmniej ohydnie na początkowych poziomach). Wiele z nich jest jednak rzeczywiście dobrze pomyślanych i patrzenie na efekty sprawia frajdę (widok postaci ze skrzydłami feniksa robi wrażenie). Jeśli chodzi o dźwięki, wiele tutaj nie ma do gadania - są dopasowane i tyle. Wszystkie wybuchy brzmią Unrealowo :)
v0.96 beta. Tutaj dźwiękowo jak powyżej, ale za to graficznie lepiej. Mroczne wybuchy i błyskawice teraz wyglądają ślicznie, a dodatkowo oddano nam do dyspozycji sprawnie działający interfejs, pokazujący od razu, jaki efekt zaklęcia na nas aktualnie działa, co nas chroni, ile mamy życia, many oraz jakimi zaklęciami możemy się na daną chwilę posłużyć. Wszystko jest na tyle intuicyjne, że nie ma problemu się w tym połapać.



Guns are for the weak!

v0.91. Jak już pisałem, mamy 6 ksiąg magii, z czego jedną jakby podstawową (uniwersalny zestaw zaklęć, najczęściej przydatnych w każdej niemal sytuacji) oraz 5 kolejnych, z czego tylko jedna posiada równie imponującą liczbę maksymalną zaklęć. Najsłabiej tu wypada Księga Umarłych z 4 czarami, za to jednym z nich jest po prostu Śmierć losowo wybranej postaci na mapie. Każdy respawn zaczynamy z podstawowym zaklęciem, Magicznym Pociskiem, który nie zabiera many, ale też ubiera mało życia, a i nim doleci do celu, trafimy prędzej ścianę lub powietrze. Pozostałe zaklęcia zbieramy w postaci zwojów, a gdy je ponownie zbierzemy, zaklęcia awansują na następne poziomy (jest ich 10). Samemu używając tychże czarów, także zwiększamy ich stopień zaawansowania. Wiąże się to z większą mocą, ale i większym kosztem many, która regeneruje się powoli sama, ale można ten proces wspomóc zbieraniem niebieskich i fioletowych fiolek (w zasadzie działają identycznie). Jednak w drużynowej rozgrywce takie coś potrafi się zemścić strasznie na zbalansowaniu rozgrywki, gdyż mag dysponujący dużą ilością many i 10-poziomową Błyskawicą jest niemal nie do powstrzymania - jak widać na załączonym skrinie zresztą. Wiele zaklęć zmienia się w braci i siostry Redeemera na 10. poziomie - jak Mroczny Wybuch czy Kula Ognia. Doświadczeni uzdrowiciele potrafią wywindować sobie życie daleko ponad stan, inni mogą sobie przydać 200 punktów osłony i wiele innych. Frajdy jest naprawdę wiele i styka jej na wiele minut, jednak gdy zechcemy zagrać z kimś żywym, zaczynają się schody. Otóż gra lubi się nieco wysypywać i wywalać z serwera bez szczególnych powodów. Z samymi botami po jakimś czasie przestaje być ciekawie, gdyż nie znajduje się w nich po dłuższej chwili naprawdę godnych przeciwników (czasem stają naprzeciw nas i celując w nas księgą magii uzdrawiają się i nakładają kamuflaż). Na plus żywotności tego moda zasługuje mutator mapki, który podmienia bronie i inne znajdźki na elementy z Dark Magic - w grze multi jednak zawodzi, gdyż jedynie host dysponuje zaklęciami, reszta lata jak kaczki i czeka na śmierć.
 
v0.96 beta. Tutaj rozgrywka wygląda znacznie inaczej niż w przypadku poprzedniczki. Muszę przyznać, że popracowano tu odpowiednio nad zbalansowaniem rozgrywki. Tym razem wybieramy na 3 suwakach stopień wtajemniczenia w kręgach magii: ziemia-powietrze, ogień-woda, mrok-światło. Możemy wybrać skrajną specjalizację, zwykłą specjalizację lub zrównoważenie. Inwestycja w dany krąg magii daje korzyści, ale odbiera dodatkowe zaklęcia z przeciwnego kręgu. Następnie mamy do wyboru 5 szkół magii: białą magię, antymagię, kairi (magię ognia), magię cienia i nekromancję. Wybór specjalizacji determinuje nasze najpotężniejsze czary, a także daje odpowiednie odporności i wrażliwości na dane gałęzie magii. Tym razem każdy respawn zaczynamy z odpowiednim arsenałem zaklęć wybranych przez kręgi magii. W trakcie gry po zabiciu kilku delikwentów odblokowujemy czary związane ze specjalizacją, które po śmierci już zostają. Nie zostaje jedynie poziom - jeśli zginiemy, znów zaczynamy od 1. poziomu. Tym razem Błyskawice nie są już tak potężne, za to nekrosi zyskali naprawdę nieliche możliwości, nawet takie, jak nawet oszukiwanie śmierci, co pozwala na zabijanie także po sfragowaniu. Brak zbalansowania jednak dotknął białego maga, gdyż ten praktycznie nie dysponuje niczym poza Milczeniem. Za to kairi ma taki arsenał zaklęć ognia, że nie wiadomo, czym ziać we wroga. Na najwyższym poziomie może on sprowadzić prawdziwą apokalipsę przez wysokopoziomową Burzę Ognia (na skrinie). Mag cienia może przywołać tytana, a antymag przywołać ogromne pole antymagiczne (które, swoją drogą, totalnie unieruchamia boty i rozwala walkę). Brak zbalansowania wynika z faktu, że mod nie został nigdy ukończony (miały zostać dodane nowe czary, specjalizacja druida i wiele innych). Niestety ta wersja jest jeszcze mniej stabilna od poprzedniej i poza tym nie zawiera mutatora, więc można grać tylko w wybranych 3 trybach: DM, CTF i DOM. W grze po necie jedynie host ma wpływ na wybrane dziedziny magii, a podłączający się muszą się zadowolić ograniczonym interfejsem i narzuconym zestawem czarów. Doprawdy, wielka szkoda, bo zapowiadało się wyśmienicie.



Nie masz, nie masz nadzieje!

Mod się naprawdę świetnie zapowiadał, ale zabrakło szlifu, szkoda, zwłaszcza że do wersji 1.00 niezbyt wiele brakowało. A mało jest takich modów, równie dynamicznych i ładnych graficznie. Fani wielokrotnie wysyłali maile do twórców, jednak produkcja została zawieszona na amen, a ostatnio nawet strona internetowa przestała działać. Moda polecam jednak każdemu, kto chciałby spróbować czegoś o wiele bardziej odmiennego od ASMD i Flak Cannona.



Zalety i wady
Dark Magic ogólnie:
+ pomysł! unikatowa rozgrywka
+ dodatkowe klimatyczne mapy
+ efekty graficzne
+ ciekawe zaklęcia i ich ilość
+ nieprędko się nudzi
- błędy w trybie multi
- brak profesjonalnego wsparcia dla botów

v0.91:
+ można użyć mutatora do gry w innych trybach niż DM, CTF i DOM
- zbalansowanie gry szlag trafia
- zwłaszcza, że zbieranie tych samych zwojów podnosi poziom zaklęcia

v0.96 beta:
+ kręgi i szkoły magii
- niestety niedopracowane, więc nie są do końca równe
- brak mutatora w innych rozgrywkach

Moja ocena:
Dark Magic ogólnie - 8/10
v0.91 - 5,5/10
v0.96 beta - 7/10

Skąd pobrać?
http://www.gamefront.com/files/listing/pub2/Unreal_Tournament/Modifications/darkmagic/ - obie wersje i mapki
http://www.fileplanet.com/78816/90004/section/Dark-Magic - v0.91 [chyba link padł]
http://www.moddb.com/mods/dark-magic - obie wersje [działa]
Można też napisać mi maila - wszystko, co związane z Dark Magic, mogę przesłać

komentarzy: 5Piątek, 27 listopada 2009, 14:44

Puzzle Quest 2 powstaje!

Puzzle Quest, cRPG, gra logiczna

http://www.gamepro.com/article/news/213077/new-puzzle-quest-revealed-in-january-gamepro/

Po wpadkach pokroju Galactrix (sygnowany nazwą PQ) czy Kingdoms (rozgrywający się w Etherii) może wreszcie przyjdzie godny następca? Nie wiem, jak Wy, ale ja się nie mogę doczekać :)

Mam nadzieję, że będzie to coś, co najmniej równego poprzednikowi, bo w sumie ciężko będzie go pobić, no ale pożyjemy, zobaczymy. Ze styczniowego numeru GamePro dowiemy się więcej na temat powstającej gry :)

komentarzy: 8Piątek, 27 listopada 2009, 11:02

Schemat recenzji modów do Unreala

recenzja, mod, Unreal Tournament, unreal

Witam. To krótki wpis, który przedstawiać będzie inny schemat recenzji obowiązujący przy modach do Unreala. Zazwyczaj jest tak: lead, ogólne info i fabuła, grafika, udźwiękowienie, rozgrywka, podsumowanie. Tym razem weszło parę zmian, i tak:
- pogrubiony lead
- ogólne info, stopień zmian, ilość zajmowanego miejsca na dysku, ewentualne wymagania do poprawnego działania moda
- oprawa audiowizualna
- rozgrywka
- podsumowanie
- ewentualne uwagi pk-fila (jego ocena podawana będzie w nawiasie)

Nadmienię też na początek, że najbliższa recenzja Dark Magic będzie opisywać dwie wersje: 0.91 oraz 0.96 beta - oczywiście w takiej kolejności właśnie będą opisywane poszczególne elementy tego moda w recenzji.

Każdy mod w tytule wpisu będzie miał obok w nawiasie skrót, do której części Unreala przynależy (U, RtnP, UT, UT2k3, UT2k4, UT3 - chyba wyjaśnienia są zbędne).

A oto wstępna lista modów, które zostaną zrecenzowane:
- AgentX (UT)
- AirFight (UT)
- ChaosUT
- ChaosUT2: Evolution (UT2k4)
- Dark Magic (UT)
- Defence Alliance (UT)
- Forward Edge Battle Arena (UT)
- GODZ (UT, UT2k4)
- Jungle Warfare (UT)
- Marathon Rampancy (UT)
- Neo Cairo (UT)
- Rocket Arena (UT)
- Serpentine (U)
- Soul Keeper (UT2k4)
- Strike-Force (UT)
- Unreal 4ever (UT)
- ciekawsze mutatory: Akimbo Arena, Bullet Time + Matrix Moves, Gore, Kakutou, Pinata, Strange Love

Pierwsza recenzja już jutro :) Jeśli chcesz się dołączyć do recenzowania, albo chcesz, bym zrecenzował jakiś mod, którego nie ma na liście - pisz w komentarzach :)

komentarzy: 0Czwartek, 26 listopada 2009, 21:42

Opis: Unreal Antologia

recenzja, Unreal Tournament, unreal

Niniejszym otwieram serię wpisów na temat modów do gier z serii Unreal, jednak za namową kilku gramowiczów, wpierw pod lupę pójdą gry z tzw. Antologii Unreala. Będą to raczej skrócone opisy tychże, niż pełnoprawne recenzje, bo chcę czym prędzej przejść do modów, ale gdy stestuję UT3 - oczekujcie już pełnej wersji recenzji. Tak samo przy każdym poszczególnym modzie. Jeśli ktoś chce pomóc przy testowaniu owych - kontakt na GG po prawej. Tymczasem, przejdźmy do rzeczonego opisu. Najpierw gry osobno, potem cała reedycja.

***

Unreal + Return to Na Pali

Gra, którą świat w pełnej wersji otrzymał AD 1998. Jak na swoje czasy, miażdżyła grafiką, efektami specjalnymi, udźwiękowieniem, soundtrackiem, klimatem. Tytuł grywalny niesłychanie w trybie dla jednego gracza, gdzie jako więzień, dostrzegamy szansę ucieczki po katastrofie statku, którym nasz protagonista był transportowany. Do katastrofy przyczyniła się rasa Skaarj, wręcz ikona uniwersum Unreala. Planeta, po której przyjdzie nam stąpać, zwie się Na Pali i jest domem dla rasy Nali, przyjaźnie nastawionych wielkich czterorękich humanoidów, którzy pokażą nam tajne skrytki, jeśli ich ochronimy przed Skaarjami. Klimat samotności, gdzie jedynymi przyjaciółmi są Nali, gdzie wszyscy ludzie przez nas znajdywani są martwi, płynne przejścia pomiędzy poziomami o charakterze wiejskim w nienaturalny sposób i futurystycznym stylizowanym na kosmiczną rasę Skaarjów. Nietypowe bronie (wśród kilku charakterystycznych, jak karabin snajperski czy pistolet), każda z dwoma trybami strzału, a dwie z możliwością wykonania combosa. ASMD Shockrifle, Flak Cannon, Ges Bio Rifle to bronie, bez których nie może się już obejść żadna gra z "Unreal" w tytule. Wiele użytecznych przedmiotów do zdobycia, jak oczywiście kamizelki kuloodporne, shield belty, flary, a także generatory pola siłowego, nasiona owoców Nali, jump boots czy emitery dźwięków. No i oczywiście translator, bez którego nie byłoby praktycznie fabuły gry Unreal i tła świata. W grze spotkać możemy różnorodnych przeciwników, zaczynając od rekinków i ośmiornic w wodzie, latających żądlących much, gas bagów (głowy ziejące kulami ognia), mant (latające płaszczki), przez mało ruchliwych naziemnych brute'ów (strzelających rakietami), niewolniczą rasę Krallów, miotających w nas wiązki energii i potrafiących czołgać się, gdy im odstrzelimy nogi, niesłychanie zwinnych różnych rodzajów Skaarj (wykonujących boczne salta przed naszymi rakietami), albo najemników (rasa wroga Skaarjom i nam) potrafiących uaktywnić chwilową nieśmiertelność, kończąc na wielkich tytanach miotających w nas kamienie - chyba jeden z największych smaczków gry Unreal, gdzie dochodzi do naprawdę epickich bitew. Mapperzy pracowali bardzo, by gra się nam nie nudziła, by co jakiś czas coś nas zaskoczyła, gdzieś została strzaskana szyba, włączyła się muzyka bitewna i byśmy zostali zmuszeni po raz kolejny walczyć o życie na obcej planecie. Względem soundtracku - mało która gra dziś dysponuje tak dopasowaną muzyką, tak melodyjnymi utworami, które na stałe zapadają w pamięć. I tak przez niemal 40 poziomów. Przepraszam, dochodzi jeszcze niemal 20, bo w końcu opis ten dotyczy również dodatku. W dodatku tym otrzymaliśmy 3 nowe bronie, kilka nowych wrogów - jednak już nie tak unikatowych, jak w podstawce - oraz wspaniałą muzykę. Jednak tym razem, choć mapy dalej prezentują wysoki poziom, klimat już nieco stracił na wartości przez kontakt z rasą ludzką. To już nie to samo. Jednak, gdzie single-player jest genialny, trochę po macoszemu potraktowano tryb multi. Można walczyć z botami, można pograć po necie, ale mało kto korzysta. Powód? Czegoś brak, czegoś, czego nie zabrakło w...

Unreal Tournament
Gra, która ukazała się w rok po Unrealu, by zadowolić tych, których nie zadowoliło multi w "jedynce". Gra często stawiana na równi z Quake III Arena. Wg mnie niesłusznie, gdyż Q3A dysponował tylko lepszymi teksturami i gdzieniegdzie lepszą grafiką. Ciekawe tryby, jak Domination czy Assault, powrót klasycznych Unrealowych broni, dodanie nowych. Mniejsza ilość przedmiotów, za to zwiększona dynamika rozgrywki. Cała masa map na dzień dobry plus tysiące (dosłownie!) dobrych map stworzonych przez fanów, dziesiątki modów, setki mutatorów... To wszystko sprawia, że gra ta jest żywa do dziś, a po 10 latach na serwerach wciąż można znaleźć graczy, przeważnie już zaprawionych w bojach, aczkolwiek można znaleźć serwery dla tych, którzy przygodę z UT dopiero zaczynają. Muzyka dalej trzyma poziom, mapy tematycznie nawiązują często do miejsc odwiedzonych w single'u z U1 i dodatku. Poza tym ci, którym mało było klimatu single-player z U1, mają do UT całą masę modów stanowiących nowe przygody, często związane fabularnie z Unreal i Return to Na Pali. Nie będę tu więcej pisać, to trzeba po prostu poczuć samemu.

Unreal II - The Awakening
Chyba plama na honorze Epic Games. Po U1 + RtNP fani oczekiwali czegoś co najmniej świetnego. Niestety otrzymaliśmy tylko graficzny pokaz możliwości Unreal Engine 2. Po pierwsze utracono cały klimat "jedynki" - mamy tutaj statek, z którego co i rusz schodzimy na jakąś planetę i wykonujemy misje. Od czasu do czasu przychodzi nam spotkać się - oczywiście poza niemałą ilością nowych przeciwników - ze Skaarjami, którzy jednak przybrali potężnie na wadze, nie są już tak zwinni, a jedynie zasłaniają się swymi ostrzami przed naszym ostrzałem. Bronie - jest wiele nowych, niewiele klasycznych. Ładnie wygląda miotacz ognia, mamy typowe karabiny, pistolety, jest na szczęście ASMD, ale to już nie to samo - przekombinowano. Muzyka Jeremy'ego Soule'a stoi na wysokim poziomie, ale ponownie tylko niekiedy czuć nutkę "jedynki", tę nutkę, która tak zapadła w ucho fanom. Multi w ogóle tutaj nie ma racji bytu, a single jest, jaki jest. Są zwroty akcji nieliczne, aczkolwiek to już nie poruszyło serc tych, którzy oczekiwali hitu na miarę U1. Dostaliśmy tylko dobry shooter ze świetną grafiką (a, wybaczcie, niebo w postaci bitmapy miast pięknych ruchomych tekstur z "jedynki" dało ciała na całej linii). Na szczęście plamę honoru skutecznie zatuszowano jakiś czas później dzięki...

Unreal Tournament 2004
Niestety, nie stało się to wcale tak od razu. Nim przybył do naszego kraju UT2k4, na zachodzie ukazał się UT2k3, który jednak nie zdobył wielkiej popularności. Był ponownie pokaz graficzny, były sprawdzone DM, CTF, zmodyfikowano dobrze Domination, dodano Bombing Run (zdobycie piłki na środku mapy i wbiegnięcie do bramki przeciwnika lub wrzucenie piłki do niej), ale czegoś zabrakło. Może dlatego właśnie Epic zdecydował się na dobry ruch dopracowania dobrych fundamentów i stworzył UT2k4. Jest to bowiem dopracowany UT2k3 (więc nie martwcie się, że w Antologii nie ma UT2k3) z większą ilością map, trybem Onslaught (wielkie bitwy z użyciem pojazdów, gdzie trzeba było przejmować strategiczne punkty i zniszczyć bazę wroga) i większą grywalnością. Wiele się nie zmieniło w samej rozgrywce, jednak to ten tytuł zdobył serca fanów, do tego stopnia, że udało mu się usunąć nawet w cień UT'99. Jak w przypadku pierwszego UT, tak i tutaj mamy setki świetnych map, dziesiątki modów i setki mutatorów. Jest w czym wybierać, a i na samej podstawce można już się bawić i bawić, niemal bez końca. Do samej rozgrywki z UT dodano zbieranie adrenaliny, pozwalającej na uzyskanie większej szybkości, niewidzialności czy większej szybkostrzelności. Dodano możliwość podwójnego skoku, odbijania się od ścian. Komu nie odpowiadały nowe bronie - mógł włączyć klasyczny arsenał z UT. Do dziś serwerów jest całe mnóstwo, graczy jeszcze więcej, a popularnością i dziś bije Unreal Tournament III.

Unreal Antologia
Teraz czas na ocenę samej reedycji. Jeśli się dobrze orientuję, premierowa edycja Antologii zawierała gry po angielsku - i tę byłbym kupił, ale jednak było za drogo. CDProjekt przejąwszy prawa do wydania Antologii, wydał ją w ramach Platynowej Kolekcji z tą zmianą, że przetłumaczył (nienajlepiej zresztą - order zamiast rozkazem jest porządkiem) grę, a nie zawsze umożliwił włączenie angielskiej wersji - przez co nie zawsze można się dostać na serwery w grze UT2k4. W eXtra Klasyce Gold mamy wszystko to samo, jednak o wiele taniej, ale bez soundtracku, który można znaleźć w obu powyższych wersjach. Fajnie, że tak tanio, takie piękne gry. Szkoda, że je przetłumaczono (niestety takie wymogi reedycji CDP... - mogliby wydać patch modyfikujący język gry), szkoda, że z modów to mamy tylko GotY z UT i Editor's Choice z UT2k4 i nie dano soundtracku nawet w postaci mp3. No ale jednak za tę cenę - a teraz nawet w Biedronce możemy ją od 3 grudnia zdobyć za 10ZŁ! - można to przełknąć.

Moje oceny:
Unreal - 9,5/10 (za niedopracowany multi)
Unreal: Return to na Pali - 8/10 (za utracenie klimatu)
Unreal Tournament - 10/10 (genialne multi i w założeniu tylko multi)
Unreal II: The Awakening - 7/10 (dobra grafika, i tyle)
Unreal Tournament 2004 - 10/10 (nie dano ciała w porównaniu z UT'99)

Unreal Anthology - 9,5/10 (wszystko jest na swoim miejscu, ale drogo)
Unreal Antologia - 8,5/10 (CDP spieprzyło grę tłumaczeniem, ale dało znacznie niższą cenę)

***

Jako pierwszy mod, pójdzie pod lupę Dark Magic pod UT w dwóch wersjach: 0.91 oraz 0.96. Testuję go wraz z pk-Filem. Jeśli ktoś chce się dołączyć - dać znać!

komentarzy: 15Piątek, 13 listopada 2009, 13:56

Święto zmarło

refleksja, święto zmarłych, absurd

     Nie mogę na to patrzeć. Święto zmarłych, kiedy to ludzie cisną się na cmentarzach, bo muszą zdążyć wypielęgnować nagrobek krewnego, zanim inni go zobaczą. Bo trzeba pamiętać o zmarłych. Ale co to za pamięć? Raz w roku nagle się ludziom przypomina, i to tylko dlatego, że w kalendarzu tak widnieje - rzecz jasna, tutaj dokonuję generalizacji, będąc świadomym, że nie wszyscy tak postępują. Przez cały rok grób może wyglądać jak kupa składnie ułożonych niedoczyszczonych marmurowych płyt, ale w tym jednym dniu musi wszystko lśnić. No i rutynowa regułka o światłości wiekuistej. Ponadto jest to na tyle chore, że wielu ludzi odrzuca propozycje wypielęgnowania nagrobka np. tydzień przed, by nie robić swoim samochodem jeszcze dodatkowego elementu dla korków na drogach. Do diaska! Jeśli już o kimś zmarłym pamiętać to zawsze, a nie tylko od święta. Jeśli się kogoś kocha to każdego dnia, a nie tylko w dzień św. Walentego. Jeśli szanować rodziców to cały czas, a nie tylko wtedy, kiedy ich dzień w kalendarzu wypadnie.
     Ktoś może zwrócić uwagę, że urodziny/imieniny (zależy, kto co ceni bardziej) należą tu do wyjątków, bo należy pamiętać ten raz w roku. Ale tu też społeczeństwo zaczyna dawać ciała, bo co to za pamięć, kiedy ktoś nie pamięta po prostu, lecz dlatego, że mu serwis Nasza-Klasa znowu spam przysłał z przypomnieniem o czyichś urodzinach...
     Absurd, coraz częściej we wszystkim widać tylko i wyłącznie absurd. I nie, nie pojechałem w tym roku na cmentarz, bo musiałem pilnować bratanicy. I nie, nie pojechałbym nawet wtedy, kiedy bym jej pilnować nie musiał. Pojadę, kiedy poczuję potrzebę i kiedy nie będzie korków na drogach tylko dlatego, że akurat 1 listopada jest ten dzień, a nie kiedy indziej. I nie, nie odmówię modlitwy za światłość wiekuistą, bo wierzę w reinkarnację, a nie mam zamiaru dodawać do wizerunku tego świata jeszcze jednego absurdu.
     EDIT: Zapomniałem dodać, że rozwalają mnie te stragany z cukierkami przed cmentarzem, niemal jak na odpuście. Nie ma to jak ubijać dobry interes na ludzkiej tragedii, nie?

komentarzy: 14Niedziela, 01 listopada 2009, 15:06

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 128 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5151 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 671 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl