avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (Październik 2009)

Recenzja: Puzzle Quest: Warlords (mobile)

recenzja, Puzzle Quest, cRPG, gra logiczna, komórka

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords okazał się być świetną grą, więc nie dziwi fakt, że stworzono jej odpowiednik na telefony komórkowe zatytułowany Puzzle Quest: Warlords. Czy jest równie dobrze, jak w przypadku komputerowych i konsolowych wersji?

     Kopiujemy ze sprawdzonego schematu
Jednak obcinając po drodze to i owo. Jak i większy brat, Puzzle Quest: Warlords to połączenie gry cRPG (mapa strategiczna, aż jedno-przedmiotowy ekwipunek, zestaw czarów i przygodę) z grą logiczną opartą na Bejeweled (bitwy i minigry). Warstwa fabularna jest znacznie uproszczona w stosunku do PQ: CotW. Jesteśmy uczniem pewnego starca, który nas szkoli, a potem wysyła, by uspokajać wzburzone duchy w poszczególnych kaplicach. W trakcie gry zdarzy nam się również przyjść z pomocą pewnej osobie, która nieco urozmaici rozgrywkę i dialogi. Jak i u większego brata, tak i tu nie raz przyjdzie nam się uśmiechnąć, czytając zabawne wymiany słowne między postaciami. Niestety zadania poboczne zostały zredukowane do "tam i tam jest potwór, ubij go". Zadania główne oferują nieliczne i niezbyt zaskakujące zwroty akcji, ale jednak miło, że chociaż spróbowano.

     Większy brat w mniejszej rozdzielczości
Graficznie gra nie odstaje zbytnio od PQ: CotW, choć komórkę i PC/konsole dzieli dość spora przepaść mocy. Wszystko za sprawą tego, że PQ: CotW graficznie został narysowany, co powtórzono w przypadku wersji na komórkę. Oczywiście efekty czarów nie są już takie wygładzone, ale i tak wygląda to przyzwoicie. Jedyne, do czego można się przyczepić to niepłynna animacja podczas bitwy, co z początku potrafi odepchnąć, ale po jakimś czasie się bez problemu można przyzwyczaić. Co wydaje się oczywiste, także tutaj grafika stylizowana jest na mangę. Także interfejs dobrze dostosowano do małych ekraników komórek, bez problemu się w nim może odnaleźć ktoś nieobeznany z PQ, jak i weteran tej marki.

     Muzykalność mniejszego brata
Także muzyka nie ustrzegła się uproszczeń. Mamy tutaj do czynienia z melodiami w formacie MIDI, które brzmią, nie ukrywam, słabo. Muzyka co najwyżej próbuje oddać klimat gry, lecz wychodzi to na takim poziomie, że zapewne wszyscy albo zmniejszą głośność, albo wyłączą dźwięki w ogóle. Melodie niezbyt wpadają w ucho, więc tutaj na pewno stwierdzi większość, iż milczenie jest złotem.

     Ale ta grywalność :)
Lubisz PQ: CotW, a nie lubisz czytać podczas podróży? No to masz rozwiązanie! Puzzle Quest: Warlords wciąga bowiem nie słabiej niż jego komputerowy czy konsolowy odpowiednik. Zacznę od protagonisty. Ponownie mamy do wyboru płeć i klasę postaci: wojownik, rycerz, druid, czarodziej; co determinuje koszty rozwijania umiejętności podczas awansu na wyższy poziom doświadczenia. Tutaj wszystko działa tak, jak u większego brata, mamy więc wszystkie magie żywiołów, morale, spryt oraz walkę, co daje większe korzyści przy łączeniu odpowiednich elementów (czaszki, gwiazdki, monety, klejnoty many), zwiększa prawdopodobieństwo zdobycia dodatkowej tury, stworzenie dzikiej karty (można ją połączyć z jakimkolwiek kolorem klejnotu) czy podnosi początkowy poziom many, punktów życia, bądź też daje pierwszeństwo w bitwie. Walki z przeciwnikami polegają na tym, że na zmianę przeciwnicy zamieniają miejscami klejnoty tak, by te się łączyły, tworzyły kombosy, dając bonusy i zadając obrażenia. Następnie można korzystać z całkiem szerokiego wachlarza różnorodnych zaklęć, które bądź to osłaniają czarującego, osłabiają przeciwnika, zadają bezpośrednie obrażenia, albo stanowią istotne taktyczne atuty. W bitwie istotną pomoc stanowi Broń Żywiołów - jedyny przedmiot w ekwipunku, o którym wspomniałem na początku recenzji. Jest to artefakt, który zdobywamy zaraz na początku gry i korzystamy z niego, dostrajając do niego runy, które zdobędziemy pokonując przeciwników.
O ile na początku gra stanowi niemałe wyzwanie, gdyż mamy lichy arsenał zaklęć, a nasza Broń nie jest wyposażona w odpowiedniej mocy runy, to potem, przy wyposażeniu Broni odpowiednimi elementami, wszystkie bitwy są z góry wygrane. Runy dostraja się poprzez ukończenie minigry polegającej na zebraniu mikstur - co jest odpowiednikiem zbierania kowadeł przy wykuwaniu przedmiotów w Puzzle Quest: Challenge of the Warlords. Nauka zaklęć za to jest już znacznie zmodyfikowana i znacznie ciekawsza. Nie jest to minigra jako taka, ale bitwa z przeciwnikiem, która polega na tym, by uzupełnić maksymalnie jak najszybciej dane paski many, których to potrzeba do rzucenia zaklęcia. Czaszki w takim trybie bitwy nie odbierają punktów życia, lecz zebraną manę u przeciwnika.
Gra nie posiada trybu multiplayer, a do jednej i tej samej taktyki wystarczy dodać, że możemy w nieskończoność zwiększać swoje umiejętności w świątyni za datki w złocie. Przeciwników zbyt wiele nie ma, bo i sama gra jest dość krótka - góra parę godzin w porównaniu z nawet 40 czy 50 godzinami przy PQ: CotW. Głównego bossa pokonałem bez problemu za pierwszym razem, gdyż niektóre runy są zbyt potężne i nadto ułatwiają rozgrywkę.

     Warto zainwestować?
Należy sobie zadać pytanie, czy aby na pewno warto było wydać około 15zł na tę grę? Zabawi nas ona na kilka godzin, a potem oferuje już tylko tryb quick play, czyli walkę z dowolnie wybranym przeciwnikiem spotkanym już w grze. Jednak co to daje, skoro nawet ostatni przeciwnik jest później za łatwy? Grę więc polecić należy każdemu fanowi Puzzle Quest, który chciałby odpocząć w podróży od innych gier czy książek.

     Zalety i wady

+ Puzzle Quest wiernie przeniesiony na komórkę
+ grafika i przejrzysty interfejs
+ ciekawa nauka czarów
+ fabuła niczego sobie i humor

- zbyt łatwa po parudziesięciu minutach gry
- soundtrack nadaje się do wyłączenia
- zbyt krótka

    Moja ocena: 7/10

komentarzy: 6Niedziela, 25 października 2009, 11:10

Ogłoszenia parafialne nr 1

Tytuł wpisu zapożyczony, z braku laku, od wpisów podobnego typu autorstwa Lorda-Tyrranoosa :) Taki mój zapychacz GS-a, który informuje, że w najbliższym czasie GS trochę mniej zapychany będzie, a i się ponarzeka trochę przy okazji, ale i nie tylko ponarzeka. Szukających konkretów (czyt. chcących coś mi sprzedać) zapraszam do ostatniego akapitu.

Zacznijmy od narzekań. W czwartek wstałem rano, bo o 4:10, by zdążyć na przejazd o 5:12. Mamy objazdy, więc bus z PKP odjeżdża 21 minut prędzej. Na stację mam 15 minut drogi. Przyszedłem, bus oczywiście się trochę spóźnił, jako, że to był pierwszy dzień opadów śniegu. Chciałem w nim poczytać książkę, ale dupa, bo kierowca nie zapalił świateł. Na szczęście mam Gothic 3 - The Beginning na komórce :) Bus nas wywiózł do Jaśkowic, gdzie to pociąg za objazdem już czeka. 200m gdzieś jest do stacji, a w połowie drogi wołają nas, byśmy się wrócili, bo tory nieprzejezdne i nas wywiezie dalej. No to wywiózł aż stację dalej do Orzesza i powiedziano pasażerom, iż pociąg zaraz podjedzie. Otóż podjechał po 10 minutach... z Jaśkowic. Nic to, wsiedliśmy, pociąg ruszył. Jechał bardzo powoli, gdyż rozpędzał się i chował pantograf, by nie uszkodzić trakcji, na której wisiały gałęzie obciążone śniegiem. Gdzieś w ciemnej dupie za Łaziskami, gdzie zasięgu nie ma, poszły dwa strzały, deszcz iskier, wszystko zgasło i znów musiałem włączyć G3-TB. Po kilku(nastu) minutach pociąg wycofał się do Orzesza, gdzie czekaliśmy na busy. By pogłębić faila, pociąg godzinę wcześniej nie jechał z powodu nieprzejezdnej trasy, ale zmienił się dyspozytor i kazał próbować - kij mu w rzyć za to. Busy, które przyjechały, obsrane były ludźmi tak, że wsiąść się nie dało. Gdy już rozpoczęły się zajęcia mi na uczelni, podjechał drugi transport busowy - jeszcze bardziej obsrany ludźmi. Facet nam rzekł, że za 10 minut podjedzie zastępczy z Mikołowa - podjechał za 25 minut i miał zawieźć prosto do Katowic, jak w przypadku jazdy zaraz po godzinie 4 rano. Gdy już powrotny ruszył, ten do Katowic okazał się busem do Mikołowa, gdzie czeka pociąg. Mało mnie szlag nie trafił, ale nie po to lekturę czytam tydzień, by na zajęcia nie pójść, więc jadę wśród okrzyków pasażerów, że porywają autobus i jadą prosto do Katowic. W Mikołowie wysiedliśmy, gdzie pomyślałem, że sobie usiądę i poczytam książkę. Ale wszystkie miejsca siedzące były zajęte, więc dupa. Myślę, że przynajmniej już ruszymy. Ale nie, bo jakaś dziewczyna komórkę w autokarze straciła i 5 minut trwały jej poszukiwania. Myślę sobie, że wreszcie już ruszymy. Ale nie, bo już niedaleko są busy z następnego transportu. Po kilku minutach pociąg cały obsrany ludźmi ruszył, a kolejka do klopa była znaczna. Po ponad stacji udało mi się skorzystać z łazienki, a potem już spokojnie doczekać dojazdu do Katowic. Tam od razu ruszyłem na przystanek autobusowy, by dotrzeć do Sosnowca i zjawiłem się na miejscu tylko po to, by pomachać 807, który by mnie tam zawiózł. Następne busy były za pół godziny. I tak oto miast przybyć na uczelnię o 7:20 (kiedy o 8:00 zaczynają się zajęcia), przybyłem na uczelnię o 10:25. Brawa dla PKP.

Teraz przejdźmy od narzekań do faktów. Rok akademicki się już rozkręcił, więc jest więcej zadań, nauki, a i już mam za sobą pierwsze kolokwium. Z tejże racji należy oczekiwać mniejszej liczby wpisów, a zwłaszcza, gdy mi się lista gier w panelu "w planach" skończy, bo mam mniej czasu na przechodzenie następnych.

Z pozytywnych wiadomości zaś mam do przekazania to, że przygotowując sesję RPG wraz z przyjacielem Vojaniusem, ów zaproponował połączenie naszych kiełkujących światów fantasy w jedno. Nie mamy jeszcze wspólnej nazwy dla całej planety, ale nasze główne kontynenty powoli się konkretyzują. Da to większe możliwości całemu światowi fantasy, a i znacznie zróżnicuje poszczególne kontynenty, jako, że koncepcje mamy dość niepodobne pod pewnymi względami.

I to by było na tyle. Aha, jeszcze jedno pytanie. Otóż szukam kogoś, kto chciałby sprzedać soundtrack z Unreal Antologia, czy to z edycji premierowej, czy to z Platynowej. Posiadam wersję z XKG, ale tam, jak wiadomo, soundtracku nie ma, a nie chcę kupować gdy dla jednej płytki z muzyką. Znajdzie się ktoś, kto uważa taką płytkę za coś zbędnego i chce ją sprzedać? Zaznaczam tylko, że chwilowo jestem bez grosza i tylko chciałbym zaklepać zakup, którego dokonałbym chyba dopiero w drugiej połowie listopada. Ponadto poszukuję oryginalnego soundtracku z Emperor: Battle For Dune. Ale ten już jest rzadszy, więc chyba się jego posiadacze nie znajdą, jeszcze chcący to sprzedać. To co, są chętni do sprzedaży któregokolwiek z powyższych? No to piszcie w komentarzach :)

EDIT: Dziś (19.10.2009) przyszedłem 5 minut przed czasem na busa z PKP. Pobiegłem za odjeżdżającym pojazdem, ale się nie zatrzymał. Więc dodatkowo mam radę, że na PKP warto zawsze przyjść co najmniej 10 minut wcześniej...

komentarzy: 8Niedziela, 18 października 2009, 11:05

Recenzja: Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL

recenzja, Puzzle Quest, cRPG, gra logiczna

Czasem nachodzi taka myśl, że w danym gatunku gier zrobiono już naprawdę wiele i mało który pomysł okazuje się naprawdę odkrywczy. Wtedy producenci sięgają po łączenie różnych gatunków gier. Puzzle Quest: Challenge of the Warlords jest owocem pomysłu połączenia gry logicznej i cRPG. I to owocem jakże smacznym.


Ach, te krasnoludy...

     Zaczyna się prosto...
    Puzzle Quest jest wynikiem połączenia gatunku cRPG (mapa strategiczna, poziomowanie postaci, ekwipunek, drużyna) oraz gier typu Bejeweled (bitwy, inne minigry). W warstwie fabularnej dla jednego gracza jest całkiem typowo, jesteśmy na służbie u królowej Gwendoliny, i nagle zostajemy wezwani przez ojca. Okazuje się, że dziadek zostawił w spadku pękniętą tarczę, którą później przyjdzie nam naprawić i odkryć nasze pochodzenie, a i królestwo zaczynają nawiedzać różnorakie problemy. To jakieś sąsiednie księstwo się o coś rzuca, to orkowie się panoszą, to nieumarłych ktoś gdzieś podobno widział. Wyruszamy więc w świat szeroki ze stolicy, Bartonii, by zwiedzać Etherię (świat fantasy, jak sam podtytuł PQ wskazuje, znany z serii gier Warlords stworzonych przez Steve'a Fawknera). W tym szerokim świecie przyjdzie nam wykonać dziesiątki ciekawych, a i nie raz bardzo zabawnych, zadań głównych oraz pobocznych, które popchną fabułę do przodu, dadzą nam bonusy, albo dołączą do nas towarzysze, o czym później. Plusem jest też fakt, że zadania nie raz można wykonać na różne sposoby, a w związku z tym należy liczyć się z konsekwencjami w przyszłości.


Typowa bitwa.

     Kulki i mangowa kreska
   Graficznie gra przedstawia się prosto i ładnie. Oprawa graficzna, zwłaszcza w przypadku postaci, jest stylizowana na mangę, zaś mapę strategiczną po prostu ślicznie narysowano. Podczas bitwy oglądamy ładne płynne animacje przesuwanych elementów czy dopracowane efekty specjalne podczas rzucania zaklęć. Interfejs jest przejrzysty, zarówno w trybie podróży, jak i w trybie pojedynku. I w zasadzie to by było na tyle, jeśli chodzi o grafikę - nie dopatrzyłem się żadnych bugów, ani niczego w tym rodzaju.


Aż mnie ciekawi, jak to brzmi w oryginale :)

     Adekwatne nuty
    Efekty dźwiękowe są świetnie dopasowane do rozgrywki - wszystko brzmi tak, jak bym to sobie wyobrażał przy wyłączonych głośnikach. Muzyka zaś stoi na... adekwatnym poziomie. Mamy tu proste kompozycje autorstwa Marca Derella, które bardzo wpadają w ucho, jednak jest ich trochę mało, czasem bywają troszkę jednostajne (w przypadku rozmów z ważnymi postaciami), a i nie ma tu co liczyć na jakość nagrań orkiestry symfonicznej. Ale, powtarzam, wpadają w ucho i dopasowane są świetnie do klimatu gry.


Obiecanki cacanki...

     ... a kończy genialnie
    Do wyboru mamy tryb jedno- i wieloosobowy. By skorzystać z tego drugiego, musimy stworzyć postać w tym pierwszym. Do wyboru mamy rycerza, wojownika, druida i maga. Każdy ma inny zestaw zaklęć odblokowywanych w miarę awansowania postaci, a i koszty rozwoju danych umiejętności są inne w przypadku każdej z klas postaci. Tak więc zbrojni idą raczej w walkę, morale i jakąś jedną gałąź magii, zaś czarodzieje, wiadomo, idą bardziej w zaklęcia. Rozwój danej umiejętności (walka, morale, spryt, cztery magie oparte na żywiołach) daje więcej punktów za połączenie odpowiednich elementów (czaszki, gwiazdki, monety, klejnoty many), zwiększa prawdopodobieństwo zdobycia dodatkowej tury, stworzenie dzikiej karty (można ją połączyć z jakimkolwiek kolorem klejnotu) czy podnosi początkowy poziom many, punktów życia, bądź też daje pierwszeństwo w bitwie. Pojedynek polega na tym, że na zmianę przeciwnicy zamieniają miejscami klejnoty tak, by te się łączyły, tworzyły kombosy, dając bonusy i zadając obrażenia. Następnie można korzystać z całej gamy różnorodnych zaklęć, które bądź to osłaniają czarującego, osłabiają przeciwnika, zadają bezpośrednie obrażenia, albo stanowią istotne taktyczne atuty. Jeden ze slotów zaklęć jest przeznaczony na umiejętność wierzchowca, którego schwytać można po trzykrotnym pokonaniu odpowiedniego stwora i wybudowaniu w stolicy odpowiedniej budowli.
     To by było na tyle, jeśli chodzi o typową bitwę (na której bazują pojedynki w Internecie). W stolicy możemy wybudować sporo budowli, dających nam nowe możliwości. Lochy pozwalają na chwytanie stworów (wymaga to przejścia minigry polegającej na wyczyszczeniu planszy z wszystkich klejnotów w odpowiedniej kombinacji ruchów), stajnie na szkolenie wierzchowców, wieża maga na naukę zaklęć od jeńców (włącza się wtedy inna minigra, polegająca na zdobyciu odpowiedniej ilości punktów i zebraniu zwojów, nie doprowadzając do sytuacji braku ruchu), warsztat oblężniczy pozwala atakować miasta, kuźnia wykuwać przedmioty (wtedy w kolejnej minigrze musimy zdobyć odpowiednią ilość kowadeł zależnie od potęgi przedmiotu, który chcemy wykuć z run), świątynia na rozwój umiejętności za złoto, posągi dają bonus do morale, skarbiec zwiększa daniny od zdobytych miast, a wieże zmniejszają ryzyko buntu w tych ostatnich. Jak widać, do wyboru, do koloru. By zdobyć runy, trzeba pokonać strażników run, którzy są nieco potężniejsi od zwykłych potworów. W walce może pomagać nam drużyna, którą zdobywamy, wykonując questy główne i poboczne. Questy zaś zdobywamy najczęściej w miastach, gdzie również możemy zakupić ekwipunek (są 4 sloty na przedmioty) lub też wysłuchać plotek w karczmie. Członkowie drużyny mogą osłabiać przeciwników, dodawać odporność na dany typ magii, albo zwiększać staty. Co mi się nie podobało to fakt, że w grze można zdobyć 11 towarzyszy, a limit drużyny to 10, co wydaje się trochę nie na miejscu. Posiadanie danych towarzyszy może czasem też narobić trochę kłopotów, jak brak możliwości wstępu do danej lokacji czy nagłe ataki na szlaku. Na pewno jednak doda uroku rozgrywce, gdyż każdy towarzysz ma swój unikatowy charakter, a rozmowy z nimi nie raz przyprawią nas o wybuch śmiechu.
     Jak widać, prosty pomysł, dopracowany technicznie, zaowocował genialną rozgrywką, która wciąga i nim się obejrzymy, mamy już kilka godzin wyjętych z życia. Grając w Puzzle Quest, cierpi się bowiem na dwa syndromy: jeszcze jednej walki oraz jeszcze jednego questa. Jak wspominałem, w pojedynku w Internecie bądź przez sieć lokalną biorą udział postaci z kampanii dla pojedynczego gracza, co czasem może być źródłem nierównych walk, gdyż nie ma żadnych limitów - może walczyć postać pierwszopoziomowa z postacią na 50. poziomie. I tylko w pojedynku na śmierć i życie. Doświadczenie i pieniądze zdobyte w takiej walce zapisują się postaci w kampanii dla pojedynczego gracza. Brakuje więc tu trochę gotowych postaci do gry wieloosobowej, a i dodatkowych trybów gry, jak np. nauka zaklęć z Puzzle Quest: Warlords na komórkę, gdzie walkę wygrywa ten, kto pierwszy wypełni wskazane paski many. Czasem grając można się nieco znudzić, gdyż walk stoczymy kilka setek w kampanii, chcąc ją przejść w 100%, co potrafi znużyć. Małym minusem gry jest też problem z uruchomieniem gry - nie raz włączać się będzie nawet parę minut, ściągając ranking z Internetu, czy plując się o jakieś sterowniki, o które niemal żadna inna gra się nigdy nie zapluje. Polonizacja zdaje się być dobra, choć nie grałem w oryginalną wersję językową, więc porównania nie dokonam.


... a zemsta jest smaczna.

     Podejmij wyzwanie
    Puzzle Quest: Challenge of the Warlords jest grą nowatorską, która wciąga bez reszty, choć posiada trochę wad, na które jednak nie sposób nie przymknąć oka. PQ polecam wszystkim fanom gier logicznych, cRPG, a także casualom, gdyż gra ta trafia w wiele gustów. A dziś można ją dostać za niską cenę, więc na co tu czekać?

     Zalety i wady
+ wspaniały pomysł na hybrydę
+ ciekawa fabuła, masa różnorodnych questów głównych i pobocznych oraz konsekwencje wyborów
+ minigry
+ członkowie drużyny i humor (Drong FTW!)
+ soundtrack

- miejscami potrafi znudzić (ileż można niemal jedno i to samo?)
- ograniczenie liczby członków drużyny o 1 postać...
- można by bardziej rozbudować tryb wieloosobowy
- czasem problemy techniczne

     Moja ocena: 9,5/10

komentarzy: 16Niedziela, 11 października 2009, 11:22

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 60 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4853 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#255)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 28 973 (#19)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl