avatar

Karfein Użytkownik gram.pl (Biały Drow) ja.gram.pl/Karfein

Hotter

Mój blog (ostatnie wpisy) rss

Recenzja: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst

naruto, recenzja, gry wideo, gry pc, naruto shippuuden

Mówili, że ta seria należy jedynie do konsol, mówili, że poza DLC z alternatywnymi ubraniami nie będzie nic więcej. By nie oczekiwać rozwinięcia wątków fabularnych, ani nowych shinobi. A tu nagle wydają edycję Full Burst z dodatkowym wątkiem, nowym wojownikiem, setką wyzwań, a i nie tylko na konsole, ale też po raz pierwszy w historii serii na komputery osobiste.


Prawdopodobnie najlepsza scena w grze.

Wycinka z kontekstu z doklejką
Mam nieodparte wrażenie, że port na PC skierowany jest do ludzi znających serię gier i/lub anime, gdyż każdy, kto wejdzie po raz pierwszy do tej rzeki, nie będzie czuł lekkiego nurtu. Storm 3 się nie patyczkuje, lecz rzuca gracza od razu w wir wydarzeń i zaczyna z wielkim przytupem. Nie będę się tu rozpisywać na temat fabuły, bo ta w całości pokrywa się z wersją podstawową z konsoli. Poprawiono filmiki, ale szczerze powiedziawszy nie rzuca się to aż tak bardzo w oczy, więc przejdę od razu do dodatkowego rozdziału oraz setki wyzwań.

Ten pierwszy to nic innego jak pojedyncza walka z bossem, która jednak ma kilka rund i do łatwych nie należy, więc przygotujcie swoje najlepsze bento przed walką, bo inaczej będzie lecieć wszędzie mięso przed monitorem. Sama walka jest intensywna, akcje QTE jak zwykle pięknie wyreżyserowane i dobrze oddaje walkę zaprezentowaną w anime. Po bitwie czeka nas dłuższe outro, z którego niestety mimo wszystko wycięto dość ważny element obecny w anime. Ale seria Storm zdążyła już nas przyzwyczaić, że fabuła jest spłycana.


Wkurzony człowiek ma +100 do chakry.

Co do setki wyzwań, nie jest to nic innego jak bitwy na specjalnych warunkach (ataki przeciwnika trują, nie można korzystać ze skoku, nie widać pasków życia, łatwiej przełamać blok itd. itp., jest tego bardzo dużo). Co 10 zwycięstw odblokujemy obrazek i element rzadkiego obrazka. Korzyści? Można zapisać jako tapetę na pulpit.

Bolączki konwersji
Niestety gra dość często będzie dawać nam do zrozumienia, że nie mamy do czynienia z rdzennie pecetową produkcją. Przede wszystkim radzę przyzwyczaić się do QTE ze wskazówkami rodem z Xbox 360. Nie będzie inaczej i ludzie przywiązani do klawiatury i myszki będą musieli zapamiętać układ przycisków. Nie ma z tym wiele roboty, ale ucieszyłbym się z normalnych klawiszy, które sobie przygotowałem w konfiguracji. Co do układu przycisków – da się ustawić to bez joypada, by się grało dość wygodnie, jednak kontroler jest tu wielką pomocą. Kto posiada, niech korzysta bez zawahania. Poza tym rozgrywka niczym się nie różni od konsolowej, nie ma ani ułatwień, ani utrudnień.


"Trójka" jest znacznie odważniejsza w pokazywaniu brutalnych scen.

Co do wersji rozszerzonej, czyli Full Burst, poza rozszerzoną kampanią i setką wyzwań mamy jeszcze sporą ilość alternatywnych ubrań dla postaci. Chcecie ubrać kunoichi w szkolne fatałaszki? No problem! A może wolicie oglądać je w kostiumach kąpielowych? Spoko. Są też wersje znane z filmu Road to Ninja (Sasuke jako cool guy czy Hinata odważna i zazdrosna o Sakurę), jest Sasuke jako Napoleon, Naruto jako samuraj, są Kage i Akatsuki w kapeluszach... wybór jest dość spory, aczkolwiek na rozgrywkę nie ma wpływu. Naruto będąc samurajem nie będzie korzystał z miecza – repertuar ciosów i jutsu pozostaje bez zmian. Mimo to jest w tym frajda, że można pooglądać znanych bohaterów w innych ubraniach niż zwykle.

Warto jeszcze wspomnieć, jak prezentuje się tryb multiplayer. Muszę przyznać, że ciągle ktoś gra i jak się zagapimy parę sekund za długo po odnalezieniu sesji, to możemy być prawie pewni, że już ktoś zajmie nasze potencjalne miejsca. Nie da się więc narzekać na pustki. Jest jednak pewien problem. Gra strasznie laguje nawet przy dobrym połączeniu z graczami z tego samego regionu. Więcej walk skończyło się utratą połączenia niż faktycznym zwycięstwem jednego z graczy. Podejrzewam, iż wydawca mógł nie spodziewać się tak wielkiego popytu na pecetowy port Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst i to się ostatecznie zemściło. Liczę jednak, że wkrótce sytuacja wróci do konsolowej normy.


On jeszcze nie wie...

Śliczna wyciskarka
Pecetowa konwersja Ultimate Ninja Storm 3 wypadła wyśmienicie w niczym nie ustępując pod względem oprawy audiowizualnej swojemu starszemu rodzeństwu z konsol. Gra jest też dobrze zoptymalizowana na podstawowych ustawieniach. Użytkownicy komputerów osobistych dostali możliwość włączenia wygładzania krawędzi poza wyświetlanej w rozdzielczości FullHD, jednak ta opcja to domena potężniejszych kart graficznych, choć szczerze powiedziawszy już i bez anti-aliasingu gra prezentowała się wybornie. Oprawa cel-shadingowa skutecznie ukrywa wszelkie ewentualne uchybienia w grafice.

Dla fanów Naruto bez konsoli
Ogólnie rzecz biorąc nie zawiodłem się. Owszem, mogło być ciut lepiej, ale mogło też być o wiele gorzej, więc cieszę się, że Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst stoi po tej pozytywnej stronie i to w bezpiecznej odległości od granicy z negatywną oceną. Port uważam za udany, cenę za pełen pakiet z dodatkami na poziomie 70-75zł za doskonałą, więc dla fanów Naruto nie posiadających żadnej konsoli jest to pozycja obowiązkowa. Byle tylko poprawiono tryb gry wieloosobowej i będzie bardzo dobrze.


Kilkadziesiąt nowych ubrań!

Zalety i wady
+ nowa postać
+ setka ciekawych wyzwań
+ wszystkie alternatywne ubrania
+ cena
+ całkiem udany port...
- ... zlagowany tryb multiplayer
- bez kontrolera nie ma lekko

Moja ocena: 8/10

komentarzy: 0Sobota, 15 listopada 2014, 04:23

Recenzja: Point Perfect

recenzja, gry wideo, Point Perfect, gry pc, recenzja gry

Zdaje się Wam, że dobrze operujecie wskaźnikiem myszy? Macie najlepszą myszkę dostępną na rynku, przygotowaną specjalnie z myślą o graczach? Uważacie, że gry zręcznościowe są dla Was tak łatwe, że nawet po kilkugodzinnej sesji ząb Wam się nie ukruszy? No to czas zweryfikować to wszystko, grając w Point Perfect.


Na początku ciężko dojść do pierwszego bossa.

Cel – pal!
Fabuły tutaj nie doświadczycie. Jedyne, co wymaga wyjaśnienia to fakt, że naszym „statkiem” zaznaczamy prostokątem cele, a statek-matka atakuje je laserem. Namierzanie rzecz jasna nie jest proste, bo musimy przy tym omijać przeciwników, ich pociski, jak również inne losowo występujące przeszkody jak np. spadające statki. Każda gra składa się z 3 podejść. Podczas tychże wybieramy stały bonus (większą ilość punktów na sekundę, jedno życie więcej, start z większym możliwym polem zaznaczania i jeszcze jedna ukryta umiejętność), otrzymujemy też wsparcie w postaci dodatku. Są to możliwość odbijania niektórych pocisków, więcej punktów za złapanie spadającej gwiazdy, więcej punktów za combosy czy zamiana drugiego poziomu na specjalny etap strzelankowy. Oczywiście to nie wszystko, ale zostawię Wam nieco frajdy z odkrywania tajemnic Point Perfect. Dodatek zmienia się z podejścia na podejście i zadawane nam jest pytanie, czy chcemy zamienić aktualnie posiadany na proponowany.


Pomysłów twórcom nie brakowało.

Genialne w swojej prostocie
W sumie już niejeden z Was zapewne grał we flashówki, gdzie trzeba było przejść wskaźnikiem myszy do celu, ale po drodze coś straszyło. Nieco dziwi fakt, że dopiero teraz powstał tak przemyślany i dopracowany tytuł, ciągnący ten motyw i jemu podobne. Choć PP jest grą dość małą, wykorzystuje swój potencjał bardzo dobrze. Mamy tutaj też wyraźne nawiązania do klasycznych tytułów. Podejście zaczyna się od etapu, gdzie wybijamy przeciwników zaznaczając ich polem – przekroczenie granicznej powierzchni (pole będzie czerwone zamiast zielonego) poskutkuje niezniszczeniem nieprzyjaciela. Limit możemy zwiększać przez łapanie literek P i nie ginąc, bo śmierć skutkuje zerowaniem do minimum w zależności od wybranego bonusu. Pomiędzy takimi etapami czeka nas minigra, a tych przygotowano dość sporo i każda dość mocno różni się od pozostałych, a niezmiennie testuje naszą zręczność w sterowaniu myszką. Mamy odbijanie piłek rzucanych przez miotacza, klikanie w węzły, by stestować silnik (po chwili potrafią nieźle przyspieszyć), chronienie się w specjalnych polach przed burzą, ratowanie statku przed kosmitami, unikanie czerwonych kresek w rozmaitych kombinacjach, albo przemykanie się po tunelu do celu – coś jak wspomniane flashówki, ale tutaj goni nas zamykanie się tunelu. Jest tego sporo, a wymienione tutaj to tylko część.


Pokochacie moment zmiany kierunku obrotu.

Przeciwnicy w pomniejszych etapach to niezbyt wielka różnorodność. Są małe statki, od czasu do czasu podlatujący inny strzelający dwukrotnie w nas pociskami. W innym etapie czeka nas modyfikacja Space Invaders, gdzie też czasem któryś w nas strzeli. Czasem te poziomy przetykane są jeszcze latającymi meteorami, które zaznaczone wybuchają pociskami. Czasem na widoku znajdzie się bomba, która niezniszczona wybucha kilkunastoma pociskami, innym razem będziemy omijać rakiety tworzące podobne niebezpieczeństwo, w jeszcze innym typie etapu będziemy zestrzeliwać sporych rozmiarów statki, których wieżyczki będą nam ustawicznie przeszkadzać. Jest tego dość trochę, a jeszcze całkiem inaczej gra się w specjalnym etapie, o ile weźmiemy pewien dodatek. Wtedy drugi etap zamienia się w klasycznego shmupa, lecimy w prawo i strzelamy do nadlatujących przeciwników. Moc P wtedy daje nam większą siłę rażenia. Zarzut mógłbym mieć do powtarzalności etapów zwykłych przez ograniczoną liczbę przeciwników – po n-tym przejściu będziemy mogli przechodzić niektóre poziomy wręcz z przyzwyczajenia.


Kiedy grze wydaje się, że jest za łatwa.

Na osobny akapit zasługują bossowie i końcowi bossowie. Projekty tychże są wprost genialne i wykorzystują nieraz rozmaite umiejętności w sterowaniu myszką. Poza oczywistym omijaniem miriady pocisków mamy tutaj szybkie zaznaczanie przeciwnika, gonienie Pac-Mana, rzucanie krzesłem w emotkę, niszczenie pada z Arkanoida czy martwy piksel... Dużo tego, a bywa naprawdę różnie – od zwykłego ciskania nożem w ninję po wyścig, sterując... rolką na trzech polach i omijając przeszkody. Jakby tego było mało, bossowie mają perfidną zdolność trollowania. Przygotowani na dany schemat zachowania bossa możemy łatwo stracić życie, gdy ten chwilowo rażąco zwiększa swój poziom trudności, ostrzegając nas przed tym na ułamek sekundy przed atakiem wredną mordą w prawym górnym rogu ekranu. Nie da się więc narzekać na nudę, bo musimy być w ciągłej gotowości. Końcowi bossowie to sporych rozmiarów bydlęta, którzy również mają rozmaite strategie działania. Oczywicie częściowo zwykle opiera się to na zaznaczaniu wszelakich pocisków, by potem unikać wrednego ataku. Jak na przykład przemykanie pomiędzy zębami pożeracza, kiedy ten czyści zęby szczoteczką... Jak widać, twórcom z Highcastle Studios nie brakuje humoru i zapewniam Was, że uśmiejecie się nawet, gdy gra będzie miała z Was polew – owszem, w przypadku przegranej otrzymamy wredny komunikat bądź animację.


Zalecamy grać rano i wieczorem.

Patrz wyżej
Oprawa audiowizualna również nie jest zaawansowana. Ot, pixel-art, i to grubymi liniami szyty. Zdaje się, że przy mniejszych elementach ciężko byłoby omijać pociski albo szukać wrogów do zaznaczenia – tak wszystko fajnie rzuca się w oczy. Takie podejście pozwoliło na większą ilość elementów zróżnicowanych pod względem rozgrywki, a to zawsze idzie na plus. Tym bardziej, że dostępną rozdzielczość wykorzystano naprawdę w świetnym guście. Podobnie jest w kwestii ścieżki dźwiękowej. Liczba efektów jest dość ograniczona, ale przez uwagę, jaką poświęca się grze, by przejść dalej, nie zwraca się na powtarzalność tak bardzo uwagi i nie przeszkadza to w większości wypadków. Tak samo soundtrack – mamy tu raptem kilka utworów, które o dziwo rzadko nudzą się i nie przeszkadzają tak, jak mogłoby się wydawać przy tak małej ilości kompozycji. Melodie są dość zabawne i wpasowują się doskonale w klimat Point Perfect. Chciałoby się więcej tych dobroci, ale nie ma większych powodów do narzekań.


Rzucanie stołami w kursor...

Perfekcyjny plan
Gra kosztuje zaledwie 18,99zł na cdp.pl, a więc nie ma potrzeby czekania na obecność w bundle’u. Genialny w swojej prostocie pomysł, porządne wykonanie, produkcji ogólnie nie tak daleko do ideału. Jeśli tylko korci Was przetestować umiejętności pecetowca, za którego się macie, polecam brać w ciemno. Spędzicie przy tej grze co najmniej kilkanaście godzin, by wymaksować wszystko. I choć niejednokrotnie Point Perfect skopie Wam tyłek, będziecie z uporem maniaka trenować, by po paru godzinach zemścić się na bossach. No chyba, że Was strollują... Na początku jeszcze były problemy techniczne, ale już je zażegnano, tak więc tym bardziej polecam, jako że twórcy dbają o swoje dzieło.

Zalety i wady
+ pomysł i wykonanie
+ wciągająca rozgrywka
+ projekty bossów i minigier
+ oprawa audiowizualna...
- ... choć nieco powtarzalna
- powtarzalność zwykłych etapów

Moja ocena: 8,5/10

komentarzy: 0Niedziela, 02 listopada 2014, 15:15

Recenzja: Metrico

Metrico, gry wideo, recenzja, PS Vita, PlayStation Vita

Pewno niejeden posiadacz konsoli PS Vita czuje się nieco zawiedziony małą ilością gier ekskluzywnych. A wśród tych nielicznych wyjątków dodatkowo rzadko który w pełni wykorzystuje unikatowe możliwości tego handhelda. Dzięki ekipie Digital Dreams ta skromna rodzinka powiększyła się o kolejne dziecko.


Celowanie tylnym panelem wymaga wprawy.


Historia o potencjale
Kiedy pierwszy raz usłyszałem o Metrico, grze platformowo-logicznej inspirowanej infografiką, od razu skojarzyło mi się z podobną produkcją, lecz opiewającą typografię, mianowicie Type:Rider. O ile ten ostatni tytuł posiadał walory dydaktyczne, przez całą długość można było poznawać historię czcionek… tak niestety recenzowana gra pominęła to wszystko. Przyjdzie nam przebrnąć przez 6 poziomów składających się z kilkunastu zagadek logicznych każdy… i to tyle. Nie dowiemy się niczego o statystykach, niczego o wykresach, po prostu nic z gry nie wyniesiemy. Wielka to szkoda, bo potencjał był, i to spory. Niestety pod tym względem Metrico zawodzi na całej linii. Na szczęście na tym porażka się kończy, a zaczyna recenzja (a przynajmniej jej przyjemna część) wyjątkowej produkcji, jaka zadowoli każdego posiadacza Vity lubiącego gry logiczne.


Umiejętności analityczne są kluczowe.

Zakręcone pozytywnie
Między zagadkami nie znajdziemy nic ciekawego poza fajnymi efektami wizualnymi, a między poziomami czeka nas krótka zagadka z wyborem drzwi i wykresem, kto poszedł w którą stronę. To wszystko jednak rekompensują projekty zagadek oraz wykorzystanie możliwości sprzętowych PS Vity. Oczywiście pierwsze mają charakter wprowadzający, poznajemy tajniki mechaniki świata Metrico – wiele elementów zagadek ma przy sobie liczby ułamkowe bądź procentowe wskazujące poziom wysunięcia bądź wsunięcia danego elementu poziomu. Każdy element w jakiś sposób łączy się z tym, co robimy i gdzie znajduje się nasza postać. Wszystko ma tu znaczenie – czy idziemy w lewo czy w prawo, czy robimy to w locie, ile razy skoczyliśmy, ile razy spadliśmy na ziemię zeskakując lub spadając… W analizie zagadki dane statystyczne wyświetlane w ułamkach bądź procentach są bardzo pomocne, więc warto je dokładnie śledzić przy wykonywaniu danych czynności.


Oprawa genialna w swojej prostocie.

Ale to dopiero początek zabawy. Wkrótce potem zacznie się wykorzystywanie specyficznych możliwości przenośnej konsolki Sony. Na pierwszy ogień idą ekrany dotykowe – tylnym celujemy, zaś stukając w przedni posyłamy pociski, które mogę aktywować jakieś platformy bądź niszczyć toczące się obiekty – naturalnie ilość wykonanych strzałów, trafień w ścianę lub dal, wywołanych obiektów, trafionych obiektów i zniszczonych obiektów jest liczona i często stanowi część zagadki. Następnie idzie w ruch żyroskop – w trzech osiach musimy wykręcać konsolę tak, by móc sięgnąć jakiejś platformy, albo wydłużyć panel. Niekiedy trzeba wręcz konsolę obrócić do góry nogami, by osiągnąć cel – może to niektórym przeszkadzać, ale dla mnie stanowiło ciekawą odmianę w rozgrywce. Aż tak mi się nie było dane wykręcać nawet przy niektórych tytułach na PS Move.

Ostatnia była tylna kamera. Metrico sczytuje podstawowe barwy widzianego obrazu. Przewaga światła, czerwonego, zielonego lub niebieskiego koloru ma tu znaczenie. Tę możemy dojrzeć, spoglądając na odcienie tła, albo na malutki wykres nad głową naszej postaci, gdzie mamy dokładnie pokazane, czego ile kamera wykrywa. Rzecz jasna, wszystko fajnie dopóki nie okaże się, że nie mamy w pobliżu nic czerwonego i musimy biegać po domu w poszukiwaniu potrzebnej nam barwy. Ale i tutaj dla mnie to jednak plus, bo czegoś takiego jeszcze w grze żadnej nie doświadczyłem. I wszystko byłoby cacy, gdyby nie fakt, że w trzy, może cztery godziny wszystkie zagadki zdołamy rozwiązać. Kiedy wreszcie przyzwyczaimy się na dobre do statystycznych łamigłówek platformowych i wyrobimy się w machaniu konsolą… Metrico wyświetla nam napisy końcowe na tle jakichś ładnych krajobrazów. Ale to nie wszystko, bo czasem można złapać specjalną „znajdźkę”, jaka pojawia się część po części, jeśli przy okazji rozwiązywania jakiejś zagadki wykonamy odpowiednią ilość kroków i ustawimy słupki na wymaganym poziomie. Dla fanów maksowania będą to dodatkowe godziny zabawy.


Liczba powrotów do checkpointów też ma znaczenie.

Nie ujdzie w tłoku
Nawet jeśli gra nie sprzeda się w milionach kopii, zdecydowanie powinna zapaść w pamięć dzięki swojej unikatowej stylistyce. Wszystko jest tu stworzone ze słupków, stożków, linii, okręgów… mówiąc krótko przemyślana i schludna oprawa (info)graficzna. Może się zdarzyć, że dla kogoś będzie to zbyt ascetyczne podejście do projektów poziomów, lecz wszelkie usprawnienia i wygładzenia mogłyby tylko temu stylowi zaszkodzić. Podobnie postąpiono z oprawą audio. Jest skromnie, bez epickich nut. Każdemu poziomowi przewodzi jakiś utwór, który z zagadki na zagadkę jest lekko modyfikowany, przez co nie będzie się nudzić, o ile jakaś łamigłówka zatrzyma nas przy sobie na więcej niż kilkanaście minut – wtedy może nam zacząć doskwierać.

Za darmo w PS Plus
Może za te 3-4 godziny zabawy (lub 5-6 przy chęci zbierania wcześniej wspomnianych „znajdziek”) cena 54zł w PlayStation Store może wydawać się nieco wygórowana, ale spragnieni logicznych wysiłków z wykorzystaniem możliwości Vity powinni zastanowić się nad zakupem. Albo lepiej, jeśli było się abonentem PS Plus, kiedy Metrico stanowiło darmowy tytuł w ramach Plusa, można cieszyć się grą w każdej chwili. W takim wypadku nie uznaję wymówek, by przynajmniej nie spróbować zabawy z grą inspirowaną infografikami.


Manipulacja platformą za pomocą kolorów z kamery.

Zalety i wady
+ oryginalny pomysł
+ wykorzystane możliwości PS Vity
+ projekty zagadek
+ oprawa audiowizualna
- zmarnowany potencjał "fabularny"
- krótka

Moja ocena: 7,5/10

komentarzy: 0Niedziela, 12 października 2014, 10:35

« starsze wpisy

DOŁĄCZ DO NAS!

Ankieta

Kiedy klaszczesz na występach?

  • Przed występem
    1%1 głos
  • W trakcie występu
    3%3 głosy
  • Po występie
    49%41 głosów
  • Przed/W trakcie
    2%2 głosy
  • Przed/Po
    7%6 głosów
  • W trakcie/Po
    13%11 głosów
  • Przed/W trakcie/Po
    22%19 głosów

Suma oddanych głosów: 83 

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Na imię mi Karol, a w Internecie przeważnie mnie można znaleźć jako Karfeina tudzież KoLoSa. Absolwent języków stosowanych (angielski i francuski) na Uniwersytecie Śląskim. W wolnych chwilach lubię grać w dobre gry, przede wszystkim cRPG, czytać dobre książki, przede wszystkim fantasy oraz słuchać dobrej muzyki, a zwłaszcza takiej, która akurat oddaje stan mojej duszy. Interesuję się również tworzeniem zawartości dodatkowej do niektórych gier komputerowych, a i nieco fotografią ostatnimi czasy. Aktualnie zawalony grami do recenzji dla portalu SwiatGry.pl

Moje tagi:fantasy, gry, recenzje, rpg, unreal

Urodziny:za 124 dni (20 marca 1988)

Moje motto:"Zaprawdę większe są przyjemności, które można dzielić." - Drizzt Do'Urden / "Każda droga, która wiedzie poprzez chaos i cierpienie, prowadzi do wielkiego skarbu." - Karfein vel KoLoS

Obecny stan:Loff'ta

Posiadany sprzęt:PC, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PSP, PS Vita, Wii, Wii U, DS, New 3DS XL, Xbox 360, DC, Mobile, Mobile

Namiary na mnie

e-mail: karfein(at)wp.pl, GG: 1191342, Skype: Karfein, www: http://www.kolosalny-sajt.prv.pl, Facebook: Karfein, Twitter: SwiatGrypl, Steam: Finka_Karfein

Spis treści

Recenzje: Prince of Persia - The Sands of Time, Fable - Zapomniane Opowieści, R.A. Salvatore - "Obietnica Króla-Czarnoksiężnika", Two Worlds PL, ICO, Chrome PL, Chrome SpecForce PL, Spartan - Total Warrior PL, Opis: Jostein Gaarder - "Świat Zofii", BioShock, God of War, God of War II, Shadow of the Colossus, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords PL, Puzzle Quest: Warlords, Planescape: Torment PL, Space Siege PL, Fahrenheit PL, MDK PL, MDK 2, Call of Juarez PL, Medal of Honor PL, Swords & Soldiers, Killzone 3, BlazBlue: Continuum Shift, MotorStorm: Apokalipsa, Baldur's Gate, Total War: Shogun 2, Sniper: Ghost Warrior, Proun, Heavenly Sword, Heavy Rain - Edycja Specjalna, inFamous, VVVVVV v2.0, Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition, God of War III, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Hydrophobia: Prophecy, Payday: The Heist, Sideway: New York, WipEout HD Fury, Hoard, Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link, Dead Nation PL, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Mafia: The City of Lost Heaven PL, Heroes Chronicles: All Chapters, NeverDead, Duke Nukem Forever: Hail to the Icons Parody Pack, Braid PL, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Grotesque Tactics II: Dungeons & Donuts, Datura, Sniper Elite V2, Sorcery: Świat Magii, DiRT Showdown, Avernum: Escape from the Pit, Trine PL, Serious Sam 3: BFE, A.R.C.S, RobotRiot, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise, Rijn the Specpyre in... Manor of the Damned, Serious Sam HD: The First Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter, Serious Sam HD: The Second Encounter - Legend of the Beast, Darksiders II, Symphony, Closure, Kung Fu Strike: The Warrior's Rise - Master Level, LittleBigPlanet Karting, XCOM: Enemy Unknown, Painkiller: Hell & Damnation, XCOM: Enemy Unknown - Elite Soldier Pack, Anarchy Reigns, Killzone, Legend of Fae, Baldur's Gate: Enhanced Edition, God of War: Wstąpienie, SimCity, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, BioShock: Infinite, Chompy Chomp Chomp, 99 Spirits, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Rush Bros., Superfrog HD, Worms: Revolution Extreme, The Swapper, Rise of the Triad: Dark War, Rise of the Triad, 9.03m, Type:Rider, XCOM: Enemy Within, Continue?9876543210, War of the Human Tanks, inFamous: Second Son, Tales of Symphonia Chronicles, Trine 2: Complete Story, PlayStation Vita: Zwierzaki, 99 Spirits: Cage of Night, Metrico, Point Perfect, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 - Full Burst, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution.
Unreal: Opis: Unreal Antologia, Schemat recenzji modów do Unreala, Dark Magic (UT).

Zapowiedzi: The Last Guardian, God of War III, Two Worlds II, Six Days in Fallujah, Create, Music Master: Chopin, Deus Ex: Human Revolution, Mortal Kombat, Knights Contract, Killzone 3, Duke Nukem Forever, Dragon Age II, The Sims: Średniowiecze, Team ICO Collection, Hunted: Kuźnia Demona, Sorcery, Journey, The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Serious Sam 3: BFE, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Binary Domain, Starhawk, Tokyo Jungle, LittleBigPlanet Karting, DRM: Death Ray Manta, XCOM: Enemy Unknown, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, SimCity, God of War: Wstąpienie, BioShock: Infinite, Divinity: Dragon Commander, Total War: Rome II, Puppeteer, XCOM: Enemy Within, Tearaway, Killzone: Shadow Fall, Divinity: Grzech Pierworodny, South Park: The Stick of Truth, inFamous: Second Son, inFamous: First Light, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, Archaica: The Path of Light, Trine 3: The Artifacts of Power.

Relacje: Game Art Panel (23.09.2011), Akira Yamaoka - spotkanie z kompozytorem serii Silent Hill (2.10.2011).

Must-watche: #1.

Opowiadania: coming soon

Galeria: Pierwszy rzut, Drugi rzut.
Failblog Karfeina: Pierwszy rzut.

Rozkminki: Milczące wzgórze, Głośna otchłań, Alter ego, "Pieniądze szczęścia nie dają, ale...", Słowo 'drow' i jak je czytamy, Święto zmarło, Mordy, ryje i pyski, Internetowe śmieci.

Nowinki: Koniec świata!, "Shadow of the Colossus" na srebrnym ekranie, Spam niszczy środowisko, Będzie reedycja Planescape: Torment!, Puzzle Quest 2 powstaje!, Technologia 5D.

Drizzt :): Kto on zacz?, Być jak Drizzt Do'Urden, Biały Drow, suplement + bonus.

O mnie: Zwiastun Wiosny, Wybór *niektórych* najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie utworów, KoLoS + level up = Karfein, Wybór najlepszych wg mnie i najważniejszych dla mnie gier, Ewolucja ksyw Karfeina, 4,5-listna koniczyna, XV Przystanek Woodstock - relacja, Wyprawa do Walii - relacja, Spotkanie z Suomalainenką, Prywata, lic. Karol Świątek, Dziękuję.

Blog: Pierwszy wpis, W pogoni za Pięknem, Boję się..., Sen, Wierzę, Na glinianych nogach, Sen II, Nie żal życia gdy..., Śmiać się czy płakać?, Wkrótce się okaże, Ostatnie życzenie, Hocki klocki, Cyklon, Wola istnienia, Powiew świeżości, Wszystko co dobre szybko się kończy, Ankieta o layoucie, Lenistwo :P, COMA - Hipertrofia, Nareszcie sobie (nie) pogram!, Nie będzie niczego :), Owned, Czego można oczekiwać w czasie najbliższym?, Trochę inaczej, Win :), Nasza-Klasa..., Kolekcjonerski 'Shadow of the Colossus' (PS2) do wzięcia!, Ankieta o preferencjach, Ogłoszenia parafialne nr 1, Pierwsza rocznica GramSajta!, Spam świąteczny, Ankieta o napisach końcowych i nowinki, Puciapki - głosujta!, Ankieta o puciapkach, Nowy layout, A miała być kolejna recka..., Sucz Wena - polubcie ją, a się odwdzięczy!.

Archiwum wpisów

Ostatnio gram w

Tytuł gryPo sieci?Ukończona?

Ostatnio czytam

FUTU.RE

W planach

* Blog
* Klakiery występowe
* Recenzje gier ukończonych
* O dystrybucji cyfrowej słów kilkaset
* Kanon gier - seria wpisów
* Recenzja: The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Gry komputerowe polskich deweloperów
* Opowiadanie pt. "Więzień wolności" - 45%
* Opowiadanie pt. "Podwójna dusza"

* Stworzenie sequela do kampanii do gry Sacrifice - projekt (chętnych do współpracy proszę o kontakt)

Przejście gier, które mamy, a w które jeszcze nie zaczęliśmy/zacząłem grać:

PC:
- Alpha Protocol
- Assassin's Creed: Liberation HD
- Assassin's Creed IV: Black Flag - Jackdaw Edition
- Assassin's Creed: Rogue
- Batman: Arkham Asylum - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham City - Game of the Year Edition
- Batman: Arkham Origins + DLC
- Battlefield: Bad Company 2
- Beyond Good & Evil
- BioShock 2 + DLC
- Blur
- Bone: Wygnaniec z Kosteczkowa
- Bone: Wielki Wyścig Krów
- Borderlands: GotY Edition
- Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata
- Call of Duty: World at War
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Ghosts
- Ceville
- Crysis - Maximum Edition
- Crysis 2
- Crysis 3
- Dead Space
- Dead Space 2
- Dead Space 3
- Dear Esther
- Death Rally
- Deus Ex: The Fall
- Deus Ex: Mankind Divided
- Disciples III: Odrodzenie
- Disciples III: Wskrzeszenie
- Disciples III: Reincarnation
- Divinity II: Director's Cut
- Don't Disturb
- Dragonshard
- Drakensang: The Dark Eye
- The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- eXperience 112
- F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn
- F.3.A.R.
- Fallout 3 - Game of the Year Edition
- Fallout: New Vegas - Ultimate Edition
- Full Throttle
- Gothic II: Noc Kruka
- Gothic 3: Zmierzch Bogów
- Grand Theft Auto (wszystkie full 3D bez GTA V)
- Grim Fandango
- Homefront
- Legend: Hand of God
- Lucius II
- Mafia II - Special Extended Edition
- Medal of Honor: Warfighter
- Mini Ninjas
- Mirror's Edge
- NecroVision
- Need for Speed: Hot Pursuit
- Need for Speed: The Run
- Need for Speed: Most Wanted
- Overlord
- Overlord II
- The Path
- Portal 2
- Postal X
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia (2008)
- Prototype
- Prototype 2
- Puzzle Quest 2
- Risen
- Risen 2: Dark Waters [+ DLC]
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Sacred 2: Fallen Angel
- Scribblenauts Unlimited
- Shelter
- Shenmue III
- Singularity
- South Park: The Stick of Truth
- Split/Second: Velocity
- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
- Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition
- Star Wars: The Force Unleashed II
- Supreme Commander
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Supreme Commander 2
- Tension
- Tom Clancy's EndWar
- Torchlight
- WarPath
- The Whispered World
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Year Walk
- Zeno Clash
- Zeno Clash II

PSX:
- Chrono Cross
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Final Fantasy IX
- Vagrant Story

PS2:
- Final Fantasy XII
- God Hand
- Monster Hunter
- Rygar: The Legendary Adventure
- Serious Sam: Next Encounter
- Way of the Samurai
- Way of the Samurai 2

PS3:
- Alice: Madness Returns
- Call of Duty 3
- Dante's Inferno + DLC
- Demon's Souls
- Echochrome
- El Shaddai: Ascension
- Enchanted Arms
- Final Fantasy XIII
- Final Fantasy XIII-2
- ICO HD
- Lollipop Chainsaw
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Move Fitness
- PixelJunk 4am
- Puppeteer
- rain
- Ratchet: Gladiator
- Resistance - trylogia
- Resonance of Fate
- Ryu ga Gotoku 1&2 HD Edition (Yakuza 1&2 HD Edition)
- Ryu ga Gotoku: Kenzan! (Yakuza: Arrives!)
- Shadow of the Colossus HD
- The Unfinished Swan
- White Knight Chronicles - Remastered Edition
- White Knight Chronicles II
- Yakuza 5

PS4:
- Alienation
- Dark Cloud
- Dark Chronicle
- Ratchet & Clank
- Rogue Galaxy
- Tales of Berseria
- Yakuza 0
- Yakuza: Kiwami

PSP:
- Assassin's Creed: Bloodlines
- Corpse Party
- Corpse Party: Book of Shadows
- Final Fantasy - 20th Anniversary
- Final Fantasy II - 20th Anniversary
- God of War: Ghost of Sparta
- Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- Harvest Moon: Hero of Leaf Valley
- Innocent Life: A Futuristic Harvest Moon
- Killzone: Liberation
- LocoRoco
- LocoRoco 2
- Monster Hunter Freedom 2
- Monster Hunter Freedom Unite
- Patapon 2
- Patapon 3
- Ratchet & Clank: Size Matters
- Resistance: Retribution
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon X
- Tales of the World: Radiant Mythology
- White Knight Chronicles: Origins

PS Vita:
- Killzone: Mercenary
- LittleBigPlanet Vita
- Monster Monpiece
- Oreshika: Tainted Bloodlines
- Resistance: Burning Skies
- Silent Hill: Book of Memories
- Tales of Hearts R
- Tokyo Twilight Ghost Hunters
- Superbeat: Xonic

Wii:
- Another Code: R – A Journey into Lost Memories
- Disaster: Day of Crisis
- Epic Mickey
- Madworld
- Trauma Center: New Blood

Wii U:
- Splatoon

DSi:
- Another Code
- Final Fantasy III
- Hotel Dusk: Room 215
- Last Window: The Secret of Cape West
- Okamiden
- Populous DS
- Radiant Historia
- Super Scribblenauts

New 3DS:
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
- Spirit Camera: The Cursed Memoir
- Xenoblade Chronicles 3D

X360:
- Blue Dragon
- Fable II GotY
- Fable: Journey
- Gears of War 2
- Gears of War: Judgment
- Halo 3
- Lost Odyssey
- Ninety-Nine Nights (N3)
- Ninety-Nine Nights II (N3 II)
- Saints Row
- Tales of Vesperia


*** ZAKUP ***

PC:
- Assassin's Creed: Unity
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Call of Duty: Black Ops III
- Plants vs. Zombies 2: It's About Time

PSX: nic

PS2:
- Genji: Dawn of the Samurai
- Glass Rose
- Michigan: Report from Hell
- Rule of Rose
- Samurai Warriors
- Shadow Hearts: Covenant
- Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
- Shinobido: Way of the Ninja

PS3:
- Asura's Wrath + DLC
- Lightning Returns: Final Fantasy XIII
- No More Heroes: Heroes' Paradise
- Red Dead Redemption: Undead Nightmare
- Valkyria Chronicles [jeszcze DLC]
- Way of the Samurai 3
- Wonderbook - 3 pozostałe gry

PS4:
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
- Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza: Restoration)
- Shenmue III
- Yakuza 6: The Song of Life [dokonało się]

PSP:
- Call of Duty: Roads to Victory
- Dungeon Siege: Throne of Agony
- Hatsune Miku: Project DIVA [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA 2nd [dokonało się]
- Hatsune Miku: Project DIVA Extend [dokonało się]
- Kurohyō: Ryū ga Gotoku Shinshō (Yakuza: Black Panther)
- Kurohyō 2: Ryū ga Gotoku Ashura hen (Yakuza: Black Panther 2)
- Monster Hunter Freedom
- Secret Agent Clank
- Sweet Fuse: At Your Side
- Tales of Eternia
- Tales of the World: Radiant Mythology 2
- Tales of the World: Radiant Mythology 3
- Valkyria Chronicles II [jeszcze DLC]

PS Vita:
- Call of Duty: Black Ops - Declassified
- Conception II: Children of the Seven Stars
- Malicious: Rebirth
- Mind Zero
- Soul Sacrifice Delta
- Sumioni: Demon Arts

Wii:
- Arc Rise Fantasia
- Fragile Dreams: Farewell Ruins of the Moon
- The Last Story [dokonało się]
- Lost in Blue series
- No More Heroes 2: Desperate Struggle
- Red Steel
- Red Steel 2
- Samurai Warriors 3
- Samurai Warriors: Katana
- Trauma Team [not in EU]
- Zero: Tsukihami no Kamen (Project Zero 4) [unofficial patch]

Wii U:
- Bayonetta 1+2 [dokonało się]
- Chasing Aurora
- Chompy Chomp Chomp Party
- Pokken Tournament
- Swords & Soldiers II
- Xenoblade Chronicles X [dokonało się]

DSi:
- Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
- Again [not in EU]
- Castlevania: Order of Ecclesia
- Flower, Sun, and Rain
- The Legend of Zelda: Spirit Tracks
- LifeSigns: Surgical Unit
- Lost in Blue series
- Trauma Center: Under the Knife 2 [not in EU]
- Unsolved Crimes
- The World Ends with You

(New) 3DS
- Persona Q: Shadow of the Labyrinth
- Professor Layton vs. Ace Attorney
- Proun+
- Tales of the Abyss

X360:
- Gears of War 3
- South Park Let's Go Tower Defense Play!
- South Park: Tenorman's Revenge

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 91

Nie tylko gram.pl

Blogi:
* www.mizuki.blog.pl - blog kumpeli
* le-chat-blanc.freehostia.com - blog innej kumpeli

Unreal:
* www.unreal.pl - aktualności o Unrealu
* www.unrealsp.org - tylko single-player
* www.unrealservice.net - tylko U1

Growe:
* www.swiatgry.pl - bardzo dobry i rozwijający się serwis o grach
* www.markolf.pl - gry/filmy w czasopismach
* www.grylogiczne.pl - jak w adresie :)

XFire

Ulubione...

Gry: 99 Spirits, Adventure Pinball: Forgotten Island, Assassins Creed, Assassins Creed II, Avernum: Escape from the Pit, Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Cienie Amn, Baldur's Gate II: Tron Bhaala, Baldur's Gate: Dark Alliance, Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Bioshock, Call of Duty 4: Modern Warfare, Carmageddon II: Carpocalypse Now, Chrome, Chrono Trigger, Closure, Crash Bandicoot (seria), Crime Cities, Datura, Deus Ex, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Diablo, Disciples II: Bunt Elfów, Divine Divinity, Dune 2, Emperor: battle for dune, Fable: Zapomniane Opowieści, Fahrenheit, Fallout, Flower, God of War, God of War 2, God of War III, Gothic, Grotesque Tactics: Evil Heroes, Heavy Rain, Heroes Chronicles, Icewind Dale, Icewind Dale II, Icewind Dale: Heart of Winter, ICO, inFamous, Kula World, Legend of Fae, Legends of Valour, LittleBigPlanet, Luxor, Mafia, Mass Effect, Mass Effect 2, Max Payne, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, MDK 2, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, Naruto Ultimate Ninja 3, Naruto: Ultimate Ninja Storm, Neverwinter Nights, Okami, Painkiller , Painkiller: Battle out of Hell, Planescape: Torment, Plants vs. Zombies, Pocket Tanks, Prey, Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, Rome: Total War, Sacrifice, Sanitarium, Saper, Serious Sam 2, Shadow of the Colossus, Silent Hill, SimCity 3000, Slam Tilt, SSX 3, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, The Bard's Tale: Opowieści Barda, The Binding of Isaac, The Temple of Elemental Evil, Trine, Trine 2, Two Worlds, Unreal, Unreal - Return to Na Pali, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004, VVVVVV, Władca Pierścieni: Trzecia Era, Worms World Party, Zuma

Muzyka: Ari Pulkkinen, B.E.T.H., Buckethead, Coma, Dynamedion, Emancipator, Fenomen - Sam na sam, Grupa Operacyjna, Inon Zur, Jeremy Soule, John Lennon, Łona, Michael Hoenig, Michał Jelonek, Michiel van den Bos, Nobuo Uematsu, O.S.T.R., Soundtracki z gier, Underground, Yez Yez Yo

Filmy: 9 (Nine), Cesarzowa, Dom Nad Jeziorem, Dom w głębi lasu, Dzień Świra, Gwiezdne Wojny, Iron Sky, Ja, Robot, Jestem Legendą (I Am Legend), Lord of the Rings - trylogia, Łowcy głów, Matrix, Nietykalni, Piraci z Karaibów, Pokuta, Potwory i spółka, Scary Movie, Seks w wielkim mieście, Shrek, Shutter - Widmo, Silent Hill, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Telefon (Phone Booth), Zielona Mila

Książki: "Kolor magii" - Terry Pratchett, "Młot na czarownice" - Jacek Piekara, "Quo Vadis" - Henryk Sienkiewicz, "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski, "Sługa Boży" - Jacek Piekara, Frank Herbert - "Diuna", J. K. Rowling - "Harry Potter", Legenda Drizzta - R.A. Salvatore, Najemnicy - R.A. Salvatore

Seriale/programy TV: Adventure Time, Detektyw Monk, Heroes, How I Met Your Mother, Naruto, Numb3rs, Seks w Wielkim Mieście, The Guild

Gazety/pisma: CD Action, Metro, Nowa Fantastyka, Play, Secret Service

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 5155 dni

Moich wejść na gram.pl: 18 133 (#254)

Napisanych postów i komentarzy: 3 130 (#370)

Napisanych recenzji: 50 (#5)

Wpisów na blogu: 238 (#41)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 31 726 (#17)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

PS3 GameCard i reklama ŚG

SwiatGry.pl - Twój Świat Gry, Zapowiedzi, Recenzje, Artykuły, Trailery, Gry Online


 

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl