avatar

Hareton Użytkownik gram.pl (Przodownik) ja.gram.pl/Hareton

Mój blog (Czerwiec 2009)

Co słychać w świecie Thiefa?

Seria Thief posiada jeśli nie największą, to chyba najaktywniejszą bazę fanów (jej centrum jest strona poświęcona dorobkowi i geniuszowi nieistniejącej już firmy Looking Glass - TTLG). Setki fanmisji, wśród których część przewyższa poziomy oryginalne, do tego dodatki i mody, to przyczyny dla których Thief ma się dobrze od 11 lat.Wymienię tu kilka aktualnych projektów.


Circle of Stone and Shadow: Mission X (fanmisja do T2)
Misja zapowiedziana 8 lat temu wreszcie została ukończona. Po swego rodzaju wprowadzeniu do niej, małej misji "Gathering in the Inn", spodziewaliśmy się mistrzowskiej produkcji, niestety ja zawiodłem się całkowicie. Wielkimi wadami CoSaS jest długość wczytywania save'ów (spowodowana ogromem misji), styl graficzny nie bardzo pasujący do klimatu Thiefa, pozbawienie gracza pałki ogłuszającej, wygórowany poziom trudności, dialogi z NPC-ami i kooperacja z innych złodziejami (nic tak nie buduje klimatu jak wyobcowanie) i nuda.


The Dark Mod (Doom 3 total conversion)
Do tego projektu od początku odnosiłem się sceptycznie. Pomijając to, że engine Dooma 3 jest bardzo przestarzały i niewiele lepszy od TDS, to twórcy postanowili wykreować świat i postacie jedynie przypominające Hammerytów, Pogan i innych, pozbawiając ich charakterystycznych symboli (postąpiono tak w obawie o prawa autorskie). W dodatku postacie wyglądają nieklimatycznie. Same mapy są w porządku, choć ich poziom odpowiada zaledwie temu z Thief Deadly Shadows. Data premiery jest wciąż nieznana.


Nightblade (UT3 total conversion)

Kontynuacja Thievery, moda do Unreal Tournament '99 który pozwalał na drużynowe rozgrywki strażnicy vs. złodzieje, miała być początkowo zrobiona na bazie silnika UT2004. Na szczęście premiera UT3 skłoniła autorów do zmiany planów, dlatego szykuje się najefektowniejsza wersja Thiefa w historii. Silnik UT 3 wydaje się mieć nieograniczone możliwości, jedynie skopane konsolowe  sterowanie może trochę przeszkadzać. Zamieszczam screeny z mapy do UT3 inspirowanej Thiefem - nie mają nic wspólnego z Nightblade, ale dają wyobrażenie jak ten mod może wyglądać.
 
 


 
 Thief 4
Żadne szczegóły na temat kontynuacji nie zostały ujawnione, wiemy tylko tyle, że będzie. Mamy nadzieję, że nie będzie grą multiplatformą, bo wtedy pogrąży serię wraz z Deadly Shadows na dnie wstydu, porażki i rozpaczy (fanów).

Aczkolwiek można pozwolić tu sobie na odrobinę optymizmu, ponieważ nawet jeśli autorzy dużo zepsują, to silnik next-genowy raczej będzie dawał spore możliwości i fani będą w stanie grę naprawić. W przypadku Thief Deadly Shadows, który wyszedł na X-boxa (i był porażką pod względem technicznym) nie było to możliwe, ponieważ ograniczenie liczby obiektów na mapie nie pozwalało tworzyć dużych poziomów.  

komentarzy: 2Wtorek, 16 czerwca 2009, 13:24

Teksty według kategorii

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

Archiwum wpisów

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 3940 dni

Moich wejść na gram.pl: 5 529 (#1350)

Napisanych postów i komentarzy: 95 (#1825)

Napisanych recenzji: 0

Wpisów na blogu: 51 (#181)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 3 000 (#504)

Ostatnie odwiedziny

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl