avatar

Hareton Użytkownik gram.pl (Przodownik) ja.gram.pl/Hareton

Mój blog (Czerwiec 2009)

Co słychać w świecie Thiefa?

Seria Thief posiada jeśli nie największą, to chyba najaktywniejszą bazę fanów (jej centrum jest strona poświęcona dorobkowi i geniuszowi nieistniejącej już firmy Looking Glass - TTLG). Setki fanmisji, wśród których część przewyższa poziomy oryginalne, do tego dodatki i mody, to przyczyny dla których Thief ma się dobrze od 11 lat.Wymienię tu kilka aktualnych projektów.


Circle of Stone and Shadow: Mission X (fanmisja do T2)
Misja zapowiedziana 8 lat temu wreszcie została ukończona. Po swego rodzaju wprowadzeniu do niej, małej misji "Gathering in the Inn", spodziewaliśmy się mistrzowskiej produkcji, niestety ja zawiodłem się całkowicie. Wielkimi wadami CoSaS jest długość wczytywania save'ów (spowodowana ogromem misji), styl graficzny nie bardzo pasujący do klimatu Thiefa, pozbawienie gracza pałki ogłuszającej, wygórowany poziom trudności, dialogi z NPC-ami i kooperacja z innych złodziejami (nic tak nie buduje klimatu jak wyobcowanie) i nuda.


The Dark Mod (Doom 3 total conversion)
Do tego projektu od początku odnosiłem się sceptycznie. Pomijając to, że engine Dooma 3 jest bardzo przestarzały i niewiele lepszy od TDS, to twórcy postanowili wykreować świat i postacie jedynie przypominające Hammerytów, Pogan i innych, pozbawiając ich charakterystycznych symboli (postąpiono tak w obawie o prawa autorskie). W dodatku postacie wyglądają nieklimatycznie. Same mapy są w porządku, choć ich poziom odpowiada zaledwie temu z Thief Deadly Shadows. Data premiery jest wciąż nieznana.


Nightblade (UT3 total conversion)

Kontynuacja Thievery, moda do Unreal Tournament '99 który pozwalał na drużynowe rozgrywki strażnicy vs. złodzieje, miała być początkowo zrobiona na bazie silnika UT2004. Na szczęście premiera UT3 skłoniła autorów do zmiany planów, dlatego szykuje się najefektowniejsza wersja Thiefa w historii. Silnik UT 3 wydaje się mieć nieograniczone możliwości, jedynie skopane konsolowe  sterowanie może trochę przeszkadzać. Zamieszczam screeny z mapy do UT3 inspirowanej Thiefem - nie mają nic wspólnego z Nightblade, ale dają wyobrażenie jak ten mod może wyglądać.
 
 


 
 Thief 4
Żadne szczegóły na temat kontynuacji nie zostały ujawnione, wiemy tylko tyle, że będzie. Mamy nadzieję, że nie będzie grą multiplatformą, bo wtedy pogrąży serię wraz z Deadly Shadows na dnie wstydu, porażki i rozpaczy (fanów).

Aczkolwiek można pozwolić tu sobie na odrobinę optymizmu, ponieważ nawet jeśli autorzy dużo zepsują, to silnik next-genowy raczej będzie dawał spore możliwości i fani będą w stanie grę naprawić. W przypadku Thief Deadly Shadows, który wyszedł na X-boxa (i był porażką pod względem technicznym) nie było to możliwe, ponieważ ograniczenie liczby obiektów na mapie nie pozwalało tworzyć dużych poziomów.  

komentarzy: 2Wtorek, 16 czerwca 2009, 13:24

Teksty według kategorii

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

Archiwum wpisów

  • Październik 2008 (2)
  • Listopad 2008 (1)
  • Grudzień 2008
  • Styczeń 2009 (1)
  • Luty 2009
  • Marzec 2009
  • Kwiecień 2009
  • Maj 2009
  • Czerwiec 2009 (1)
  • Lipiec 2009
  • Sierpień 2009
  • Wrzesień 2009
  • Październik 2009
  • Listopad 2009
  • Grudzień 2009
  • Styczeń 2010
  • Luty 2010
  • Marzec 2010
  • Kwiecień 2010
  • Maj 2010
  • Czerwiec 2010
  • Lipiec 2010
  • Sierpień 2010
  • Wrzesień 2010
  • Październik 2010
  • Listopad 2010
  • Grudzień 2010
  • Styczeń 2011
  • Luty 2011
  • Marzec 2011
  • Kwiecień 2011
  • Maj 2011
  • Czerwiec 2011
  • Lipiec 2011
  • Sierpień 2011
  • Wrzesień 2011
  • Październik 2011
  • Listopad 2011
  • Grudzień 2011
  • Styczeń 2012
  • Luty 2012
  • Marzec 2012
  • Kwiecień 2012
  • Maj 2012 (5)
  • Czerwiec 2012
  • Lipiec 2012 (3)
  • Sierpień 2012 (2)
  • Wrzesień 2012 (2)
  • Październik 2012
  • Listopad 2012
  • Grudzień 2012 (1)
  • Styczeń 2013
  • Luty 2013
  • Marzec 2013 (5)
  • Kwiecień 2013
  • Maj 2013 (2)
  • Czerwiec 2013
  • Lipiec 2013 (1)
  • Sierpień 2013 (4)
  • Wrzesień 2013 (8)
  • Październik 2013 (2)
  • Listopad 2013 (2)
  • Grudzień 2013 (2)
  • Styczeń 2014
  • Luty 2014
  • Marzec 2014
  • Kwiecień 2014
  • Maj 2014 (3)
  • Czerwiec 2014
  • Lipiec 2014
  • Sierpień 2014 (1)
  • Wrzesień 2014
  • Październik 2014 (1)
  • Listopad 2014
  • Grudzień 2014
  • Styczeń 2015
  • Luty 2015
  • Marzec 2015 (1)
  • Kwiecień 2015
  • Maj 2015
  • Czerwiec 2015
  • Lipiec 2015
  • Sierpień 2015
  • Wrzesień 2015 (1)
  • Październik 2015
  • Listopad 2015
  • Grudzień 2015
  • Styczeń 2016
  • Luty 2016
  • Marzec 2016
  • Kwiecień 2016
  • Maj 2016
  • Czerwiec 2016
  • Lipiec 2016
  • Sierpień 2016
  • Wrzesień 2016
  • Październik 2016
  • Listopad 2016
  • Grudzień 2016
  • Styczeń 2017
  • Luty 2017
  • Marzec 2017
  • Kwiecień 2017
  • Maj 2017
  • Czerwiec 2017
  • Lipiec 2017
  • Sierpień 2017
  • Wrzesień 2017
  • Październik 2017
  • Listopad 2017
  • Grudzień 2017
  • Styczeń 2018
  • Luty 2018
  • Marzec 2018
  • Kwiecień 2018
  • Maj 2018
  • Czerwiec 2018
  • Lipiec 2018
  • Sierpień 2018
  • Wrzesień 2018
  • Październik 2018
  • Listopad 2018
  • Grudzień 2018
  • Styczeń 2019
  • Luty 2019
  • Marzec 2019
  • Kwiecień 2019
  • Maj 2019
  • Czerwiec 2019
  • Lipiec 2019
  • Sierpień 2019
  • Wrzesień 2019
  • Październik 2019
  • Listopad 2019

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4059 dni

Moich wejść na gram.pl: 5 529 (#1350)

Napisanych postów i komentarzy: 95 (#1825)

Napisanych recenzji: 0

Wpisów na blogu: 51 (#181)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 3 252 (#504)

Ostatnie odwiedziny

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl