avatar

sgtThompson Użytkownik gram.pl (Robotnik) ja.gram.pl/sgtThompson

Mój blog (Październik 2008)

Brytyjczycy

Będąc dowódcą armii Brytyjskiej, masz dostęp do trzech doktryn: wsparcie królewskich inżynierów, wsparcie królewskich komandosów i wsparcie królewskiej artylerii. Wszystkie te doktryny mają swoje plusy i minusy. Zacznę może od pierwszej, czyli "wsparcie królewskich inżynierów". Główną siłą tej doktryny są czołgi Churchill - które dostępne są po ich odblokowaniu. Można je otrzymać dość szybko - to jest duży plus gdyż większość frakcji nie ma dostępu do czołgów. Churchill jest dobry do akcji typu "szybki rush". Także w późniejszych fazach działań ta doktryna może być bezużyteczna - chodź można przecież zaatakować FireFly'am" - które są dostępne w wozie wsparcia pancernego. Czołg który również można wezwać w tej doktrynie to czołg Churchill AVRE - skuteczny do niszczenia piechoty i bunkrów. Natomiast ostatnim czołgiem jaki można odblokować jest Churchill Crocodile. W odróżnieniu od Shermana Crocodile, w którym zrezygnowano z działa, ten czołg posiada obydwa - jest ulepszoną wersją Churchila. Mówiąc ogólnie - te czołgi są za mało mobilne i mają za słabe działa. Druga doktryną jaką można wybrać jest doktryna wsparcia królewskich komandosów. Osobiście polecam brać tą doktrynę jeśli sojusznik postanowił "zrushować" wroga, komandosi których można zrzucić z szybowca będą stanowić dość dobre wsparcie dla czołgu - a więc pierwszym elementem do odblokowania są komandosi. Jeśli komandosi potrzebują wsparcia pancernego, to możesz odblokować możliwość zrzutu lekkiego czołgu Tetrach. Nie polecam atakować nim czołgów, maksymalnie wozy opancerzone. Mała ciekawostka: jeśli opanowałeś kierowanie Tetrachem - oczywiście z góry ;), to z łatwością zniszczysz Tygrysa - to nie żart. Po protu ten nie zdąży przekierować działa w twoją stronę a ty będziesz jeździł wokół niego i sukcesywnie go niszczył.

Trzecim rodzajem szybowca, który możesz odblokować jest szybowiec dowodzenia. W nim możesz produkować komandosów z PIAT'ami, z CKMem i z moździerzem. 

Ostatnia i najbardziej przeze mnie lubiana to doktryna wsparcia królewskiej artylerii. Pierwszym plusem tej doktryny jest możliwość odblokowania zaawansowanych pocisków artyleryjskich o zwiększonym zasięgu - jeśli teraz postawisz działo artyleryjskie na samym środeczku mapy, to będziesz miał zasięg praktycznie na całym polu bitwy. Drugim dość dobrym plusem jest możliwość odblokowania "Ruchomego wału artyleryjskiego" - artyleria będzie strzelała "po linii". (jeden pocisk trafi tu, drugi bardziej na lewo, drugi jeszcze bardziej na lewo ;). Gdy twoja doktryna nabierze pełni sił będziesz mógł wezwać mobilne działo samobieżne - plusem jego jest to, że trudniej będzie wrogiej artylerii zniszczyć ruchomy obiekt. 

A wybór jakiej doktryny będziecie używali na polu walki, pozostawiam dla was ;).

 

 

komentarzy: 1Poniedziałek, 20 października 2008, 21:10

Umocnienia Polowe Amerykanów

Posterunek Obserwacyjny pozwala zabezpieczyć zdobyty sektor i uniemożliwia wrogu przejęcie tego sektora - oczywiście wróg może zniszczyć punkt obserwacyjny, ale zawsze zajmie mu to więcej czasu, niż gdy ten punkt nie jest zabezpieczony. Punkty obserwacyjne właściwie służą głównie do generowania dodatkowej liczby punktów.

 

Drut Kolczasty  służy do blokowania przejścia wrogiej piechocie. Służy również do zabezpieczania flanki, aby wróg nie mógł Cię oflankować. Drut kolczasty można ustawić na granicy zasięgu Stanowiska CKMu, aby wróg nie mógł oflankować go. Niemieccy pionierzy mają zdolność przecinania drutu kolczastego.

 

Worki z piaskiem  dają twojej piechocie ciężką osłonę, chodź mogą też posłużyć jako "ciężka blokada przeciwpiechotna", gdyż pionierzy nie mają funkcji "niszczenia worków z piaskiem" - co jest chyba oczywiste ;). Worki z piaskiem może zniszczyć (przynajmniej) średni pojazd.

 

Blokady przeciwczołgowe służą do zablokowania przejścia wrogim czołgom. Uwaga! Pewne Niemieckie czołgi potrafią zniszczyć blokady przeciwpancerne: Tygrys, Pantera, Jagpanther.

 

Miny mogą zapewnić osłonę flanki, ich plusem jest to, że jedna sztuka potrafi zniszczyć silnik czołgu oraz zneutralizować oddział piechoty.

 

Punkt Medyczny - stacjonują w nim sanitariusze, którzy mogą przenieść twoich rannych do tego punktu. Po zebraniu pewnej ilości rannych tworzy się oddział strzelców.

 

Stanowisko Karabinu Maszynowego jest świetne aby zapewnić osłonę flanki, oraz zablokować wrogie natarcie na linii frontu. Wyposażone w karabin M1917 Browning  może przygwoździć wrogą piechotę, lecz w żaden sposób nie potrafi zniszczyć wrogiego czołgu. (oczywiście potrzebuje wsparcia AT)

 

komentarzy: 0Poniedziałek, 20 października 2008, 18:24

Pojazdy Armii Amerykanów

Lekkie pojazdy:

 

Jeep - ten pojazd jest używany w armii aliantów jako lekkie wsparcie piechoty oraz jako zwiad. Jeep bardzo dobrze sprawuje się w wyszukiwaniu i neutralizowaniu wrogich snajperów - poprzez jego mobilność i zamontowany karabin maszynowy.

Rola: Zwiad

Uzbrojenie: Karabin maszynowy M1919 .30

Ulepszenia: Brak

Umiejętności: Brak

 

Transporter półgąsienicowy  M3 - M3 jest używany do szybkiego przewożenia piechoty, dzięki swojej pojemności bez trudu przewiezie z bazy na linie frontu jednostki piechoty. Jeśli jednak wolisz wykorzystać go jako wsparcie piechoty - to możesz zamontować na nim wieżyczkę poczwórnych karabinów maszynowych M16 .50.

 

Rola: Transporter Piechoty / Wsparcie piechoty

Uzbrojenie: Karabin maszynowy M2 .50

Ulepszenia: wieżyczka poczwórnych karabinów maszynowych M16 .50

Umiejętności: Brak

 

Wóz pancerny M8 to jak sama nazwa wskazuje lekki wóz opancerzony który służy do wsparcia piechoty na polu walki - niestety poprzez jego słaba szybkostrzelność nie poradzi sobie z "Pumom". Lecz kilka tych wozów może być dobrym przeciwnikiem dla SdKfz 234. Jego mobliność pozwala na szybkie wymanewrowanie i zaatakowanie od tyłu, czołgu wroga.

 

Rola: Szybkie wsparcie piechoty

Uzbrojenie: Działko przeciwpancerne 37mm

Ulepszenia: Lekka osłona pancerza "fartuchy". Zamontowany na wieżyczce karabin maszynowy

Umiejętności: Rozmieszczanie min

 

Czołgi:

Czołg M4 Sherman to podstawowy czołg armii Amerykańskiej, chodź gdy zaatakuje go Pantera, to potrzebuje wsparcia, to napewno potrafi zniszczyć wrogi czołg typu "Panzer".

Rola: Podstawowe wsparcie pancerne

Uzbrojenie: Działo 75mm

Ulepszenia: Zamontowany na wieżyczce karabin maszynowy.50, trał przeciwminowy, wyposażenie w działo 76mm M1oraz granaty dymne.

Umiejętności: Rozminowywanie pola walki, odpalenie granatów dymnych.

 

M4 Sherman Krokodyl to czołg stworzony aby wspierać piechotę na polu walki - niszczyć bunkry, umocnienia oraz wroga piechotę swoim miotaczem płomieni.

Rola: Wsparcie piechoty, niszczenie budynków bazy wroga.

Uzbrojenie: Miotacz ognia.

Ulepszenia: Buldożer

Umiejętności: Opuść buldożer.

 

Sherman Calliope to ruchoma artyleria rakietowa USA, a właściwie czołg Sherman z wymontowaną lufą i zamontowaną wyrzutnią rakiet typu T34 Calliope. Wykorzystuje się go do taktycznego ostrzału rakietowego wrogich pozycji.

Rola: Wsparcie - artyleria rakietowa

Uzbrojenie:60 rakiet 4,5 cala typ T34

Ulepszenia: Brak

Umiejętności: ostrzał z rakiet T34.

Niszczyciel czołgów M10 służył jako wsparcie do nszczenia czołgów wroga, dzięki dziale przeciwpancernemu 76mm był zdolny przebić pancerz Pantery. Niestety ten niszczyciel jest bardzo podatny na ataki piechoty, moździerzy i artylerii.

Rola: Niszczyciel czołgów

Uzbrojenie: Działo przeciwpancerne  76mm

Uleprzenia:Brak

Umiejętności: Brak

M26 Pershing to najlepszy czołg armii Amerykańskiej, dzięki jego grubemu pancerzu i działu ppanc 90mm, był zdolny zniszczyć wroge czołgi Tygrys i Pantera.

Rola: Niszczyciel czołgów

Uzbrojenie: Działo przeciwpancerne 90mm

Ulepszenia: Brak

Umiejętności: Brak

komentarzy: 0Poniedziałek, 20 października 2008, 16:36

Piechota Amerykanów

Strzelcy - Podstawowa jednostka Armii USA, dobra na początku rozgrywki - w późniejszych fazach Strzelców zastępują Rangerzy i Spadochroniarze.

Rola: Podstawowa Piechota

Uzbrojenie: M1 Garand

Ulepszenia: Karabin Maszynowy Browning, Granaty MkII "Pineapple", bomby przylepne

 

Rangerzy - Skuteczny oddział szturmowy - Rangerów można wezwać w późniejszej fazie bitwy, są skuteczni zniszczyć wszystkie rodzaje jednostek stojących im na drodze.

 

Rola: Ciężka jednostka szturmowa aliantów

Uzbrojenie: M1 Garand, Bazooka

Ulepszenia: Pistolet maszynowy Thompson, Granaty (ulepszenie w koszarach - jeśli zrobiłeś to ulepszenie dla strzelców, dla Rangerów już nie musisz ;))

Umiejętności: Rzut Granatem, motywacja

 

Spadochroniarze - Ciężkie wsparcie z powietrza lub po prostu szybkie atakowanie wroga za linią frontu - najczęściej jednostek niezdolnych do wycofania się do bazy.

 

Rola: szybkie atakowanie wroga za linią frontu

Uzbrojenie: Karabinek M1

Ulepszenia: Wyrzutnie bezodrzutowe M18

Umiejętności: rzut granatem, motywacja, rzut ładunkiem wybuchowym

 

Snajper - skuteczne wsparcie jednostek piechoty, dobry do niszczenia wrogich jednostek wsparcia. Osobiście polecam jako zakamuflowany obserwator - przedostań się nim na wrogie terytorium, a będziesz mógł wzywać precyzyjny ostrzał artyleryjski.

 

Rola: Bezpośrednie wsparcie na polu walki

Uzbrojenie: Karabin M1903 Springfield

Ulepszenia: brak

Umiejętności: Kamuflaż (jednostka staje sie niewidoczna dla przeciwnika - dobre do zwiadu), wstrzymanie ognia.

 

Drużyna Ciężkiego Karabinu Maszynowego - Bezpośrednie wsparcie piechoty - przygwożdża wrogie oddziały piechoty , może uniemożliwić wrogu oflankowanie pozycji.

 

Rola: Wsparcie piechoty

Uzbrojenie: Ciężki Karabin Maszynowy M1917 Browning

Ulepszenia: Brak

Umiejętności: Amunicja przeciwpancerna

 

Moździerz z obsługą  - wspiera piechotę - ostrzeliwuje wrogie pozycje obronne: bunkry itd. Na polu walki służy jako lekka artyleria.

 

Rola: Wsparcie piechoty (l. artyleria)

Uzbrojenie: Moździerz M2 60mm

Ulepszenia: Brak

Umiejętności: Salwa moździerza, pociski dymne M3202

 

 

 

 

komentarzy: 2Niedziela, 19 października 2008, 15:12

Bronie Amerykanów

W grze Company of Heroes możemy dowodzić rozmaitymi oddziałami, które są wyposażone w różne bronie.

Podstawową Bronią w Company of Heroes jest karabin M1Garand, wyposażeni w Garanda są strzelcy - podstawowa jednostka Armii USA.

 

Karabinek M1 to podstawowa broń samopowtarzalna armii USA, podobnie jak Garand używany jest przez podstawową piechotę strzelców oraz przez spadochroniarzy. Jego plusem jest składana kolba, przez co zajmuje mniej miejsca.

 

Bronią, w którą można wyposażyć Strzelców jest BAR (Browning Automatic Rifle)- aby wyposażyć strzelców w BAR, musisz aktywować go w koszarach.

 

Bazooka, najbardziej znana broń przeciwpancerna Aliantów, konkurent niemieckiego Panzershrecka.

 

Wyrzutnia Bezodrzutowa M18 - w tą wyrzutnie można wyposażyć Spadochroniarzy.

 

Karabin M1903 Springfield - broń ta zapewnia zabójcza skuteczność z dalekiej odległości, oczywiście posiada ją snajper.

 

Karabinek M3 - chodź mało znany, to zatriumfował chyba w  Call of Duty2, wyposażeni są w niego Saperzy -podstawowa jednostka budownicza Amerykanów.

 

Ciężki karabin maszynowy M1917 Browning - wyposażeni są w niego Drużyny Ciężkiego Karabinu Maszynowego, potrafi zapewnić bezpośrednie wsparcie ogniowe, i przyszpilić niemieckie oddziału piechoty. Jego umiejętnością są pociski przeciwpancerne M2 Ball .30 - potrafią przebić lekkie pancerze. (Sdkfz 251 i  Sdkfz 234 - czyli po prostu Transporter opancerzony i Puma)

 

Moździerz M2 60mm - zapewnia wsparcie lekkiej artylerii na polu bitwy - bez  problemu potrafi zabić grupę piechoty. Może równiesz osłonić jednostkę sojuszniczą ostrzałem dymnym.

 

 

komentarzy: 3Niedziela, 19 października 2008, 13:39

Frakcja USA

Będąc dowódcą armii Amerykańskiej, możesz wybrać pomiędzy dowódcą kompani czołgów, dowódcą kompani spadochroniarzy, lub dowódcą kompani piechoty. Każda ma swoje plusy i minusy. Jeśli wybierzesz kompanie czołgów będziesz mógł wezwać czołgi Caliope które mogą zapewnić doskonałe wsparcie artyleryjskie ze swoich rakiet typu T34 (które mogą wam się kojarzyć z takim jednym ruskim czołgiem, ale to poprostu zbierzność nazw) lub wezwać ciężki czołg Pershing. Dodatkowo możesz odblokować szybszą produkcje czołgów. Niestety ta kompania rozwija sie wolno i musisz liczyć na wsparcie sojusznika. Kompania spadochroniaży jest bardzo dobra na początek - szybko można odblokować sobie możliwość zrzutu spadochroniaży na całej mapie i dodatkowo wyposażyć ich w wyrzutnie bezodrzutowe M18, w następnej fazie wezwać Działo przeciwpancerne, które może wspierać twoich spadochroniaży na polu walki - dużym plusem jest to, że można uzupełnić straty zarówno spadochroniaży jak i działa bez konieczności odwrotu do sztabu. Jeżeli wolisz wybrać kompanie piechoty - tu duża dowolność, gdyź możesz odblokować sobie oddziały szturmowe rangerów, które odrazu wyposażone są w Bazooki i dodatkowo możesz  wyposażyć ich w pistolet maszynowy Thompson który zdoła szybko poszatkować wrogą piechote. Jeśli jednak wolisz wspierać sojuszników możesz odblokować sobie wspaniałe działo artyleryjskie - haubice 105mm, która zapewni doskonałe wsparcie sojuszniczym jednostkom.

komentarzy: 0Niedziela, 19 października 2008, 13:24

Zmiany... zmiany, zmiany

Z powodu zmiany natchnienia, postanowiłem zmienić charakter mojego GramSajta, na GramSajt poświęcony grze Company of Heroes. Będę zamieszczał tu opisy broni pojazdów, nacji itp.

komentarzy: 0Niedziela, 19 października 2008, 13:07

Linki


CD-Action/Czytelnik CD-Action

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4391 dni

Moich wejść na gram.pl: 703 (#3711)

Napisanych postów i komentarzy: 45 (#1875)

Napisanych recenzji: 0

Wpisów na blogu: 25 (#207)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 1 352 (#983)

XFire

Archiwum wpisów

  • Kwiecień 2008 (2)
  • Maj 2008
  • Czerwiec 2008
  • Lipiec 2008 (3)
  • Sierpień 2008
  • Wrzesień 2008
  • Październik 2008 (7)
  • Listopad 2008 (2)
  • Grudzień 2008
  • Styczeń 2009 (2)
  • Luty 2009
  • Marzec 2009 (1)
  • Kwiecień 2009 (2)
  • Maj 2009
  • Czerwiec 2009 (2)
  • Lipiec 2009
  • Sierpień 2009
  • Wrzesień 2009
  • Październik 2009
  • Listopad 2009 (3)
  • Grudzień 2009
  • Styczeń 2010
  • Luty 2010
  • Marzec 2010
  • Kwiecień 2010
  • Maj 2010
  • Czerwiec 2010
  • Lipiec 2010 (1)
  • Sierpień 2010
  • Wrzesień 2010
  • Październik 2010
  • Listopad 2010
  • Grudzień 2010
  • Styczeń 2011
  • Luty 2011
  • Marzec 2011
  • Kwiecień 2011
  • Maj 2011
  • Czerwiec 2011
  • Lipiec 2011
  • Sierpień 2011
  • Wrzesień 2011
  • Październik 2011
  • Listopad 2011
  • Grudzień 2011
  • Styczeń 2012
  • Luty 2012
  • Marzec 2012
  • Kwiecień 2012
  • Maj 2012
  • Czerwiec 2012
  • Lipiec 2012
  • Sierpień 2012
  • Wrzesień 2012
  • Październik 2012
  • Listopad 2012
  • Grudzień 2012
  • Styczeń 2013
  • Luty 2013
  • Marzec 2013
  • Kwiecień 2013
  • Maj 2013
  • Czerwiec 2013
  • Lipiec 2013
  • Sierpień 2013
  • Wrzesień 2013
  • Październik 2013
  • Listopad 2013
  • Grudzień 2013
  • Styczeń 2014
  • Luty 2014
  • Marzec 2014
  • Kwiecień 2014
  • Maj 2014
  • Czerwiec 2014
  • Lipiec 2014
  • Sierpień 2014
  • Wrzesień 2014
  • Październik 2014
  • Listopad 2014
  • Grudzień 2014
  • Styczeń 2015
  • Luty 2015
  • Marzec 2015
  • Kwiecień 2015
  • Maj 2015
  • Czerwiec 2015
  • Lipiec 2015
  • Sierpień 2015
  • Wrzesień 2015
  • Październik 2015
  • Listopad 2015
  • Grudzień 2015
  • Styczeń 2016
  • Luty 2016
  • Marzec 2016
  • Kwiecień 2016
  • Maj 2016
  • Czerwiec 2016
  • Lipiec 2016
  • Sierpień 2016
  • Wrzesień 2016
  • Październik 2016
  • Listopad 2016
  • Grudzień 2016
  • Styczeń 2017
  • Luty 2017
  • Marzec 2017
  • Kwiecień 2017
  • Maj 2017
  • Czerwiec 2017
  • Lipiec 2017
  • Sierpień 2017
  • Wrzesień 2017
  • Październik 2017
  • Listopad 2017
  • Grudzień 2017
  • Styczeń 2018
  • Luty 2018
  • Marzec 2018
  • Kwiecień 2018
  • Maj 2018
  • Czerwiec 2018
  • Lipiec 2018
  • Sierpień 2018
  • Wrzesień 2018
  • Październik 2018
  • Listopad 2018
  • Grudzień 2018
  • Styczeń 2019
  • Luty 2019
  • Marzec 2019
  • Kwiecień 2019
  • Maj 2019
  • Czerwiec 2019
  • Lipiec 2019

OGŁOSZENIA

Potrzebujesz sygnaturki czy avatar'a na forum, grafiki? Napisz! GG: 9045193

Hotter

Nie znaleziono wpisów

Ankieta

Czy masz zamiar kupić Modern Warfare 2?

  • Tak.
    31%5 głosów
  • Mam całą serię więc i tej części pominąć nie mogę.
    12%2 głosy
  • Nie.
    56%9 głosów

Suma oddanych głosów: 16 

« poprzednia ankieta

Strony

Iv.pl


Co ostatnio robię

 

Granie w gry! - Oczywiście, gram w różne gry, czasami zamieszczam tu ich recenzje, ale to wszystko zależy od stopnia moich chęci, no i od tego, czy jest o czym pisać... bo bzdur nie będę tu publikował. [Oblivion; CoD:MW2]

Robię zdjęcia - Głównie, gdy jestem na wakacjach robię zdjęcia ciekawych rzeczy, narazie jestem amatorem. :)

Pisanie GramSajta - to nie będzie główna rzecz, którą będę w robił, ale czasami poodkurzam tę stronkę z kurzu i odświeże co nie co.

Dla Ciekawskich

  • Do Europy wysłano tylko kilka czołgów M26 Pershing, lecz zdolne one były przeciwstawić się Tygrysom.

  • Jak zdradził w jednym z wywiadów producent Company of Heroes, ich produkcja rzeczywiście miała stanowić ekranizację "Band of Brothers" i nosić jej tytuł. Niestety nie doszło do sojuszu HBO z THQ i interaktywna Kompania Braci musiała walczyć na rynku bez wsparcia licencji.

  • Wiele źródeł mówi, że T34/85 był najlepszym czołgiem Drugiej Wojny Światowej

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Jestem zapalonym graczem FPS i RTS,

Moje tagi:CD Action, cod , fps, gta iv, rts

Urodziny:za 40 dni (29 sierpnia)

Moje motto:Co nas nie zabije, to nas wzmocni.

Obecny stan:dostępny

Posiadany sprzęt:PC, Klawiaturka, Kamerka, Głosśniczki!!!111jeden

Namiary na mnie

e-mail: piotr_jakub_szyma(at)o2.pl, GG: 9045193, Skype: st.Thompson, xFire: Piotr96

Moi znajomi

Ostatnie odwiedziny

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl