avatar

zadymek Użytkownik gram.pl (Sekretarz) ja.gram.pl/zadymek

Hotter

Mój blog (Sierpień 2012)

"Premiera" Counter-Strike: Global Offensive

premiera, CSGO, Counter-Strike, Counter-Strike: Global Offensive

A więc stało się.  Dziś ok 19, przy próbie wejścia na serwery ten oto komunikat

zasugerował mi, że to już koniec Bety. CSGO oficjalnie wystartował: ciągle jest co naprawiać, ale najwyraźniej plan biznesowy pogania, więc

KONIEC BEZPŁATNYCH TESTÓW

 

Od dzisiaj "gramy" w pełnoprawny Counter-Strike : Global Offensive.

...kupił ktoś?

 

EDIT 22.08.2012:

Ja zdecydowanie nie zamierzam kupić. Nie w obecnym kształcie. Cena jest kusząca, ale jako betatester wiem, że zwyczajnie nie warto płacić za niepełnowartościowy produkt z taką masą błędów i niedoróbek. Zresztą nie tylko ja: oficjalne forum grzmi od czasu premiery...czyli od 2 godzin;)

Co prawda już pojawiają się głosy, że CSGO czeka dziś kolejny update -doda jakoby 2GB danych- ale z oceną poczekam na konkretne informacje. Tymczasem do "niezobaczenia" w grze. Signing out.

 

EDIT 23.08.2012:

Tak jak wieszczyli malkontenci Beta oficjalnie stała się Release'em. świadczy o tym choćby fakt, że dziś doczekała się  Update -tak żałosnego, że nie warto nawet tego cytować- grunt, że z "gigUpdate'a" wyszły nici. Gra nadal jest w stanie z ostatniego dnia Bety, zawiera to co Beta i jest tyle samo warta: "szczęśliwi" nabywcy mogą przestać się okłamywać, a narzekacze łatwiej dać odpór fanbojstwu broniącemu Valve.  A moje konto payPal nadal milczy w sprawie. Ale nie ma dramatu, mam w co grać:jeszcze CS 1.6 i CS:S nie umarły pókim my ...i takie tam;)

Bez odbioru

komentarzy: 0Wtorek, 21 sierpnia 2012, 19:34

Beta CSGO 20.08.2012

Beta, CSGO, Counter-Strike, freeplay

Jeszcze jeden update, przybył znienacka  20.08.2012

Gameplay...
...wzbogacono o wspomniany wspominany przeze mnie Kurs Szkoleniowy

UI zyskało więcej
+ wskaźnik głosowy pokazuje teraz więcej gadających graczy
+ zaktualizowano panel stopklatki (pokazuje kto cię kropnął), który już nie pokazuje zdrowia twojego zabójcy w trybie Turniejowym
+ w menu dodano opcję pozwalającą wyłączyć wiadomości instruktora gry
+ zaktualizowano panel informacji gracza by już nie pokazywał alertów o Osiągnięciach
+ zaktualizowano ekran Rankingów by domyślnie ustawiony był tu filtr "Znajomi"
+ dodano zakładkę "Wszystkich rozegranych gier" do ekranu Rankingów


* zaktualizowano ekran Graj ze znajomymi: okno chatu powiększono by tekst już nie był obcinany, wyregulowano też rozmiar wymiarowania podczas przechodzenia pomiędzy listą Znajomych a lista w poczekalni: wcześniej zaciemniała listę Znajomych i fragment chat'u, Teraz zaciemnia tylko listę Znajomych.

czytaj...

komentarzy: 0Wtorek, 21 sierpnia 2012, 02:43

Beta CSGO 16.08.2012

Beta, CSGO, Counter-Strike, freeplay

Iiii, mamy combo:D

16.08.2012 to data ...kolejnego Update'a O_o

Interfejs
* otrzymał ekran startowy "Wiadomość Dnia"-po co to komu?
* dodano też wiadomość, która podczas odpalenia gry bez Steam (sic!) informuje, że gra wymaga Steam do uruchomienia
* dodano wsparcie dla rozwalania wiadomości użytkownika na radarze na kilka mniejszych, by pozwolić serwerom z dużymi liczbami graczy na nie rozbijanie strumieni wiadomości użytkownika, gdy zdarzy się zbyt wiele takowych
+ zaktualizowano tablicę wyników, tak by w przypadku gry maksimum 10 graczy tablica wyników zmienia się w wersję kompaktową
* zaktualizowano "stan głosowy" Interfejsu- przyciemniono tło chat'y z 32 do 45% nieprzezroczystości by zwiększyć czytelność wiadomości
* od teraz filtr urządzenia wejściowego tablicy rankingowej domyślnie ustawiony jest na mysz z klawiaturą

 

Poprawiono bugi
* poprawiono bug gdzie, w sytuacji gdy nie było żadnego wyniku, wyświetlał się myślnik
+ poprawiono problem ze skalowaniem  Interfejsu, które nie działało w przypadku kilku elementów
+ włączono próbkowanie kontrolera niezależnie od blokady wejścia (eee, whatever...)
+ poprawiono kilka czcionek VGUI (Graficzny Interfejs Użytkownika Valve), które były zbyt duże w większych rozdzielczościach
+ gra  ignoruje ustawienia rejestru dot. niskiego stopnia przemocy dla CSGO, ponieważ nie obsługuje tzw regionów przemocy
+ poprawiono nieaktualizujący się zwycięski tekst w Wyścigu Zbrojeń
+ poprawiono niedopasowanie panelu zwycięstwa
+ zaktualizowano tablice wyników by wypełniała się od góry do dołu wg kolejności dołączania zawodników
+ zaktualizowano ją też w kierunku przesunięcia przycisków nawigacyjnych wyżej, w sytuacji gdy gra więcej niż 10 graczy. Dodano też bardziej nieprzezroczyste tło

 

Wsparcie Społeczności się rozwija
+ dodano convar'y ułatwiające własną konfigurację serwerów:
    --"mp_solid_teammates"- określa czy członkowie drużyny są stali (przenikają się) czy nie
    --"mp_free_armor"- określa czy zbroja i hełm są przydzielane automa- tycznie czy nie
    --"mp_weapons_allow_zeus"- określa czy można kupić paralizator Zeus czy nie
    --"mp_halftime"-  określa czy mecz zmienia przydział drużyn po pierw- szej połowie (czy nie;)
+ pominięto odniesienie do rankingu lub matchmaking'u w "ostrzeżeniach przyciskowych"

 

Kurcze, Valve się rozkręca, oby tak dalej ...tylko niech dają nam czas na testowanie zmian ;)

I tym akcentem kończymy kolejną relację z bety CSGO, żegna państwa niestrudzony tester zadymek.

komentarzy: 0Czwartek, 16 sierpnia 2012, 17:09

Beta CSGO 14.08.2012

Beta, CSGO, Counter-Strike, freeplay

Wierzcie lub nie ale dziś miał miejsce ...kolejny Update. Jakaś tradycja się rodzi czy co? ;)

Gameplay
+ zajęto się ostatnio zgłaszanymi problemami z wydajnością -jeśli tu chodzi o skaczący Tick rate, choke i niespójne cmdrate to ...a zobaczy się.
+ od teraz "żyjący" gracze mogą usłyszeć "martwych" Widzów w trybie Uproszczonym

Efekty
- pożal się boże, poprawili ledwo oświetlenie płomienia wylotowego i zoptymalizowali efekty [specjalne] uderzeń kul


Interfejs
* dodano możliwość wyboru miejsca [ekranu], w którym pojawi się powiadomienie o ...toaście Steam(WTF?)
+ poprawiono problem z tablica wyników, która nie pokazywała właściwości Tie (remis) i Loss (niedobór)
+ poprawiono problem, gdzie gracze [ich awatary] nie były aktualizowane na mini tablicy wyników
* od teraz element interfejsu pokazujący stan konta błyska silniej podczas dopływu gotówki
+ od teraz tablica wyników pozwala podejrzeć profil danego gracza
+ zaktualizowano panel Alertów i Zwycięstwa, które teraz lepiej do siebie pasują
+ zaktualizowano panel Zwycięstwa tak by był ogólnie mniejszy i bardziej przystępny we wszystkich stanach i trybach

Poprawiono błędy:
+ poprawiono problem z licznikiem graczy w Interfejsie, gdzie gracze, którzy wyszli lub szybko zmienili stan, jako tacy nie byli [ich stan] aktualizowani na tablicy wyników
+ zaktualizowano ekran Graj ze Znajomymi by umożliwić przechodzenie pomiędzy stanem Private/Public
+ od teraz zaproszenia rekrutacyjne powinny być przyjmowane po załadowaniu się gry, uruchomionej kliknięciem na zaproszenie w oknie wiadomości Steam
+ poprawiono tekst opisu osiągnięcia "Zdobywca nagród"
+ naprawiono crash serwera powodowany przez otrzymanie obrażeń środowiskowych (upadek) podczas rozbrajania
+ poprawka do opóźnienia w oddawaniu strzału [występującego] w przypadku przełączeniu broni w trakcie przeładowania
+ poprawka dla nagród pieniężnych, które nie były prawidłowo  wypłacane za zabójstwa z użyciem granatu

Matchmaking
* domyślne urządzenie sterujące zablokowano na pozycji klawiatura+mysz

Wsparcie Społeczności (wow, nowa kategoria)
+ poprawiono błąd, gdzie lista map na serwerze własnym (custom server) nie wypełniała go gdy modele CT nie zostały określone. Od teraz serwer wysyła informację o slotach, modelach, broni i maplist (liście map) przed [wysłanie] serverinfo, tak by poprawne modele mogły się załadować
+ podczas hash'owania (identyfikacja podobnych plików) odpowiedzi serwera społeczności, bierzemy pod uwagę tryb gry/typ/ilość slotów, tak by odwzorować
rozszerzone kv (taki plik konfiguracyjny mapy) podczas zmiany trybu, podczas gdy mapa zostaje ta sama
* do polecań linii komend dodano argument "-maxplayers_override" , który, jeśli podany, "przebija" (unieważnia) wszelkie, odczytywane z plików gamemodes, wartości “maxplayers”
* dodano parametr "-gamemodes_serverfile", który pozwala określić plik, inny niż domyślny z gamemodes_server.txt
+++ tabele ciągów (lista zasobów siedzących w danym plku, zawarta w tym pliku) sieci nie będą używały słowników (lista nazw modeli/dekoracji użytych na mapie) na serwerach społeczności jeśli włączono convar. W praktyce pozwoli to klientom na ściągnięcie mapy, ponieważ do zasobów odwołują się ciągi (uszeregowane ciągi wartości) i klient nie dostanie słownika póki nie ma mapy.
IOW Nie masz mapy i nie możesz grać? To powinna ci się sama ściągnąć tak jak w CS:Source.
+ klient opóźni ładowanie pliku .bsp (plik mapy) do czasu aż wymagane zasoby będą dostępne. W sprawie brakującej mapy, to w zasadzie pozwala klientom
 na osiągnięcia stanu zalogowania "nowy" i wykopanie wątku ściągarki jednocześnie zapewniając im miejsce na serwerze. To zasadniczo pozwala serwerom społeczności na odpalanie map własnej produkcji (3rd party), które klienci ściągną podczas grania.

 

Cóż, dema i łącza nadal szwankują, ale dobre i to.

Z placu boju o lep ...chyba lepiej się nie żegnać, bo mogą jeszcze z czymś wyskoczyć;)

komentarzy: 0Środa, 15 sierpnia 2012, 00:04

Beta CSGO 10.08.2012

Beta, CSGO, Counter-Strike, freeplay

Czekaliśmy, czekaliśmy ...po czym znowu trochę czekaliśmy i wreszcie jest, kolejna aktualizacja.  Update uderzył niespodziewanie tuż przed północą 10.08.2012. Najwyższa pora, bo zaczyna być nieprzyjemnie.

Po przeprowadzeniu gruntownych testów wiem na pewno, że ostatnie 2 Update'y nie naprawiły bugów związanych z dedykami: przekonują o tym Osiągnięcia, których nie sposób zdobyć na większości dedyków (fanowskie serwery) i sposób w jaki lokalne ustawienia serwerów kaszanią parametry połączenia. Inny feature też zawodzi: pod koniec rundy nie wyświetla się podsumowani odnośnie postępu w ich zdobywaniu. Bywa też, że  gra zapomina poinformować stosownym komunikatem, że właśnie tracę połączenie z serwerem: miga toto w tabeli wyników.

Wszystko oczywiście działa jak należy na serwerach Valve. Mają one jednak swoje wady. Serwery oficjalne:

1. To tam gdzie tryb gry ustala "firma"
2. To tam, gdzie obowiązuje klasyczny mecz 5ciu na 5ciu czyli ogólnie mało się dzieje.
3. To tam, gdzie dominuje tryb uproszczony, co oznacza z jednej strony zatrzęsienie początkujących - doprawdy, jak ktoś nie tylko nie wie co to teamplay (ganiają sobie tacy z fragami, a bomby nikt nie pilnuje), ale i nie wie co zrobić z podniesioną bombą(podpowiedź: podłożyć, albo chociaż oddać komuś innemu) tudzież "rozbraja" takową jeszcze nie podłożoną to sorry za słownictwo ale jest NooB'em!
4. To tam gdzie często trzeba grać z botami bo, w związku z powyższym, mało kto chce tam grać i graczy brakuje nawet do marnego 5 na 5.
5. To tam gdzie wszyscy często gęsto używają opcji głosowania, która jak już wspominałem kaszani ustawienia sterowania

czytaj...

komentarzy: 0Sobota, 11 sierpnia 2012, 23:45

Informacje dla zwiedzających...

Drogi odwiedzający: jeśli zauroczony contentem mojego GS'a lub wypowiedziami na forum, czując, że mamy wspólne zainteresowania, chcesz dodać mnie do swoich znajomych, czemu nie. Jednak daj mi wcześniej odczuć, że się znamy, znajomość musi być dwustronna:
1. Jeśli przejrzałeś GS'a do tego puntu i właśnie czytasz ten komunikat, to już masz wielkiego plusa.
2. Jednak by okazać sympatię warto też zostawić kilka komentarzy tu i ówdzie. Gdy uczestniczysz w qiuzie, który organizuję, liczy się to nawet podwójnie:)
3. Dobrze też by było wpaść na siebie czasem na Forum i podyskutować (na IRC nie zaglądam).
4. Jednak nawet mimo powyższych każda znajomość potrzebuje czasu by się rozwinąć, więc trochę czasu musimy się znać zanim wylądujesz na liście.
Tak więc jeśli "znamy się" z Forum lub GS'a, wal śmiało, chętnie zostanę Twoim znajomym. W przeciwnym razie: moja odpowiedź będzie odmowna.

Archiwum wpisów

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

Playlista

Szef kuchni poleca


 

Cykl pt. "Nietypowe FPS'y"

0

TPP moje życie

Słuchowisko zadymka



Więcej o mnie

Moje tagi:alien i predator, counter strike, grafika, gry, muzyka

Urodziny:za 230 dni (13 maja)

Moje motto:Homo sum; humani nil a me alienum puto.

Obecny stan:

Posiadany sprzęt:PC

Namiary na mnie

e-mail: zadymek01(at)wp.pl, Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCaXPZ6VGEpC-uNuy0u-E0oA

Ostatnie odwiedziny

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 62

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4351 dni

Moich wejść na gram.pl: 38 692 (#34)

Napisanych postów i komentarzy: 22 459 (#4)

Napisanych recenzji: 0

Wpisów na blogu: 180 (#68)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 17 801 (#44)

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl