avatar

RobeN Użytkownik gram.pl (Przodownik) ja.gram.pl/RobeN

Mój blog (Styczeń 2009)

Czy zagrasz w Gothic 3 po premierze patcha 1.70 (Enhanced Edition) - wyniki ankiety

ziękuję serdecznie wszystkim, którzy oddali swoje głosy!!!
Nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji, a jednak cel - 100 głosów - został szybko osiągnięty!

 

Jak widać wielu z Was postanowiło dać trzeciej odsłonie gry jeszcze jedną szansę - 57%.

Jednak grupa osób, która nie wierzy w magiczną moc patcha 1.70 stanowi również mocny front - 31%.
Tutaj można jednak zastanowić się, czy w tej grupie nie znalazły się również osoby, które nie darzą sympatią całej serii.

Niezdecydowana grupa zapewne oczekuje na pierwsze komentarze. Jeśli będą pozytywne, to być może przekona się do tytułu.

Czy zielona część graczy będzie zadowolona oraz czy czerwona część zzielenieje? Tego dowiemy się po premierze Gothic 3 Enhanced Edition!!!


Krótka wiadomość z postępów:

W opcjach gry wprowadzono dodatkowy parametr: Odległość wyświetlania roślinności
W przypadku słabszych komputerów może mieć on spore znaczenie dla wydajności gry.

Wprowadzono również parametr ustawiający priorytet wątku gry - testy wykazały, iż zdarzały się sytuacje, gdy gra uruchamiała się z niskim priorytetem, co powodowało spore problemy z wydajnością.

 

 

komentarzy: 277Środa, 21 stycznia 2009, 19:18

"Stary, ale jarszy", czyli Gothic 3 - Enhanced Edition cz.4

rubo spóźniony wpis, za co serdecznie przepraszam. Mam jednak nadzieję, że zawartość się spodoba.

Ostatniej nocy był update projektu - kolejne 75 błędów/niedociągnięć zostało poprawione. Jest to główny powód opóźnienia - No co? Przecież każdy może się usprawiedliwiać :D

 

Jak wyglądają prace:

Do tej pory wprowadzono już ok. 800 poprawek/zmian do gry. Gdy dodamy do tego wszystkie zmiany wprowadzone przez łatki z serii Community Patch zobaczymy liczbę większą niż 1200. Tak, to wcale nie żart! Ponad 1200 zmian i poprawek, by gra stała się taka, jaką niebawem będziecie mogli zobaczyć. W normalnej rozgrywce główne zmiany to poprawione misje, poprawiony świat bez lewitujących piasków, ludzi siedzących w ziemi, znikających NPCów, itd, itp... Jeśli ktoś przystawi do tego listę poprawek oficjalnego patcha 1.12 - chyba lepiej tego jednak nie robić. Aktualizacja ważyć będzie pomiędzy 700 a 800 MB.

 

Czy rzeczywiście tak trudno?

Niektórych być może wystraszyły opisy podniesienia poziomu trudności i zmiany w grze. Jednak nie ma się czego obawiać, gdyż nikt nie jest zmuszony do całkowitej odmiany. Jeśli w opcjach gry nie wybierzemy Alternatywnego Balansu czy poprawionej AI, to gra będzie bardzo przypominała starą - poza zmianami w wyglądzie i ogólnym poprawieniu oskryptowania (np. wspomnianych wcześniej misji). Wydaje się jednak, iż dla prawdziwych fanów gry, to właśnie nowe opcje liczyć będą się najbardziej. Gra, mimo, że znana, daje sporą dawkę satysfakcji i rozrywki. To samo, a jednak co innego - w tym wypadku nawet EE Wiedźmina wypada raczej blado (a to przecież jedna z moich ulubionych gier)

Warto wspomnieć, iż stany gry AB są niezgodne ze standardowymi - gra informuje o tym, tak samo jak przed rozpoczęciem pyta, czy chcemy rozpocząć ją z obecnymi ustawieniami. Powodów niezgodności chyba nie trzeba przedstawiać.

 

Tajemnica...

Co jeszcze kryje poprawiona odsłona gry w postaci Gothic 3 Enhanced Edition? Wszyscy, którzy uwielbiają eksplorować świat z pewnością natkną się na dodatkowe potwory w pustych dotąd miejscach oraz na... tajemnicze kufry - tylko jeden z nich będziemy mogli otworzyć bez problemów. Jednak czy warto? Czy to nie będzie równoznaczne z otworzeniem Puszki Pandory?

Tego zapewne dowiedzie się sami! :-)


 

Kiedy? (update)

Wszystko wskazuje na to, iż prace testerów potrwają do końca miesiąca. Nie chcę podawać konkretnych dat, gdyż głównym celem jest dopracowanie tego wszystkiego, co tylko się da. Mam nadzieję, że efekt nie będzie w stylu "zrobiliśmy co w naszej mocy - pacjent zmarł...". Zatem data premiery ostatecznej wersji łatki nie jest konkretnie określona.

Jeśli moje artykuły skłoniły Was do ponownej wyzyty w świecie Gothica, to świetnie. Jeśli nie - no cóż... nie każdy ma zdolność przekonywania, nie każdy ma talent do pisania, ale każdy... może zagrać Gothic 3 Enhanced Edition i się przekonać!

komentarzy: 64Piątek, 16 stycznia 2009, 21:31

"Stary, ale jarszy", czyli Gothic 3 - Enhanced Edition cz.4 będzie opóźniona...

Ze względu na aktualizację w projekcie wpis został przełożony :-)

Pojawi się dziś wieczorem lub w sobotę do południa.

komentarzy: 8Piątek, 16 stycznia 2009, 00:25

"Stary, ale jarszy", czyli Gothic 3 - Enhanced Edition cz.3

othic 3 - Enhanced Edition to również zupełnie inny pogląd na rozgrywkę. W opcjach trudności pojawiają się 2 nowe pozycje. Ich zaznaczenie sprawi, że bułki z masłem pozostaną jedynie marzeniem.

 

Alternatywny balans trudności i poprawione AI sprawiają, że nie możemy już uważać się za niezwyciężonych. Pojedynki 1on1 w terenie czy też na arenie sprawiają, że przypomina nam się wcześniejsza odsłona gry. Wrogowie blokują ciosy i czekają, aż wypadniemy z rytmu, by się odwdzięczyć. To zmusza nas do uników, blokad i większego myślenia!!!

A teraz wyobraźcie sobie sytuację, kiedy podpadniemy całej grupie. Oczekiwanie na "chiński styl bitki" będzie dla nas zgubne, gdyż nawet 3 przeciwników jednocześnie może zadawać nam ciosy!!! Zwierzęta również nie są takie bezmyślne. Nie dość, że zaatakowany osobnik biegnie do nas szybciej od pozostałych członków stada, to reszta grupy otacza nas tak, co może wróżyć tylko kłopoty. Nawet ambona nas nie uchroni - tak, tak :-) już potrafią chodzić po schodach.

 

Te wszystkie zmiany związane są również z lepszym zbalansowaniem parametrów typu punkty życia, pancerza, szybkość ataku, prędkość przemieszczania czy poruszanie się względem punktu zagrożenia.

A co z Bezimiennym? Tutaj też jest "trudniej" ale i ciekawiej. Jedną z pierwszych rzeczy, którą zauważymy, będzie zmiana kolekcji na półkach sklepowych oraz rewaloryzacja - niestety chiński sprzęt mocno potaniał, a prawdziwe dzieła nie są tak tanie ;-) Z drugiej strony mamy większą rozmaitość towarów - czasy przeciągów na półkach przeminęły.
Po zdobyciu pierwszych poziomów natkniemy się na kolejne zmiany, tym razem wymagań niektórych umiejętności. Dla przykładu o ostrzeniu oręża bez umiejętności kowalskich możemy zapomnieć.

Dalej będziemy mogli zobaczyć, że np. nauka z kamiennych tabliczek nie będzie już ani tak szybkim, ani też tak tanim sposobem na nabicie sobie punktów Prastarej Wiedzy. Co dalej? Dalsza niespodzianka to schemat nauki zaklęć.
Chcesz przywoływać Ognisty deszcz? To wpierw zostań Magiem Ognia i miej już wiedzę o Ognistej Kuli.
Chcesz leczyć innych - najpierw naucz się leczyć samego siebie.

 

Ale co tutaj jeszcze jest? Coś przybyło??? O! W końcu myśliwi i łowcy nie będą w tyle!!! Pojawiła się umiejętność wyrabiania ostrych strzał, a same strzały leżą również w składzikach kupców i handlarzy. Oczywiście, by nauczyć się tego rzemiosła, musimy znaleźć odpowiedniego nauczyciela - jednego z mistrzów łowiectwa - który nam sprzeda wiedzę spisaną na stronicach księgi.

 

To tylko zarys (no może obszerniejszy) zmian jakie zostały w Gothic 3 - Enhanced Edition wprowadzone do rozgrywki. Wszystkie one powodują, że gra przestaje być nudna jak flaki z olejem (niestety to już nie Matrix, a Bezimienny nie jest Neo), a dodatkowo nie jest bezsensownie trudna, jak to można było obserwować w niektórych grach (Ty masz 10 HP a przeciwnik 1000).

I' so small - You're so BIG!

Na dziś to koniec. A co w kolejnej odsłonie? To co zostało, to co jeszcze się zmieniło, to co wpadło mi do głowy podczas testów oraz... tajemnica! :-)

komentarzy: 18Wtorek, 13 stycznia 2009, 20:32

"Stary, ale jarszy", czyli Gothic 3 - Enhanced Edition cz.2

dy pragnie się, by gra, która istnieje już na rynku parę ładnych lat, znów stała się atrakcyjna, trzeba zwrócić uwagę również na stronę graficzną. Wszystkie nowości tryskają aż efektami DirectX 9.0c (Pixel Shader 3.0), czy też Pixel Shader 4.0 (jeśli mamy Vistę). Twórcy łatki 1.70 pomyśleli również i to tym. Poniżej znajdziecie m.in. obraz przedstawiający panel konfiguracji Szczegółów, czyli zaawansowanych ustawień graficznych gry.

Jak widać pojawiła się opcja ustawień "Bardzo wysokie", a w szczegółowym spisie kontrola pojemności bufora, wyższa jakość obiektów, wygładzanie krawędzi i obsługa PS 3.0.

Opcje mają rzeczywisty wpływ na wygląd i wydajność gry. Na zestawach ze średnio-wysokiej półki typu E8400, GeForce 8800GT i 2 GB RAM gra chodzi płynnie (50-75 FPS przy synchronizacji do 75 Hz) na najwyższych detalach przy rozdzielczościach rzędu 1280x1024-1680x1050. Optymalizacja silnika jest zauważalna, doczytywania są dużo rzadsze, a i ich czas został znacząco skrócony. W najgorszych momentach można zauważyć spadek FPS do 15-20 na czas ok. 2 sekund. W porównaniu do poprzednich wyników gry, to nie lada skok.

Efekty PS 3.0 możemy zaobserwować np. w jaskiniach czy wodzie, a także na ekwipunku, czy obiektach. Dodatkowo część tekstur uległa zmianom, co dodatkowo poprawia odczucia estetyczne z gry. Poniżej znajdziecie kilka przykładowych zmian.


O kolejnych zmianach, tym razem już w samej rozgrywce, dowiecie się niebawem!!!

 

komentarzy: 16Niedziela, 11 stycznia 2009, 13:01

"Stary, ale jarszy", czyli Gothic 3 - Enhanced Edition cz.1

dy pierwszy raz zetknąłem się z grą Gothic, a było to ładnych parę lat temu, nie wiedziałem jeszcze, że tak mnie wciągnie. Latka płynęły, przyszedł Gothic 2 wraz z dodatkiem Noc Kruka i dla wielu w tym momencie seria umarła. Trzecia część serii, zupełnie zmieniona, nie przypadła do gustu graczom. Wydaje się jednak, że głównym powodem był niedopracowany silnik i zmiana stylu rozgrywki.

Dziś chciałbym uchylić rąbka tajemnicy :-)

W ciągu ostatnich miesięcy w skryciu i tajemnicy fani (i nie tylko) ciężko pracowali. Pracowali nad tym, by Gothic 3 powstał jak Feniks z popiołów i stał się (na tyle na ile się dało) godnym następcą swych poprzedniczek.

I tak powstał Gothic 3 Enhanced Edition (ver. 1.70)


 

 Liczę, że przynajmniej część z Was znów zechce zmierzyć się z trzecią odsłoną Gothica.

 Ten artykulik jest jedynie wstępem :-) Od dziś przez tydzień będą pojawiać się kolejne nowe wiadomości!!!

komentarzy: 16Piątek, 09 stycznia 2009, 12:56

Więcej o mnie

Krótko o mnie:Po studiach, stary dziad, były menedżer w McDonald's, były pracownik Pomocy Technicznej w gram.pl, były menedżer działu lokalizacji w CD Projekt. Obecnie zajmuję się wieloma rzeczami w CDP.pl :D.

Moje tagi:cdp, gothic, łukasz abramczuk, rpg, wiedźmin 3 dziki gon

Urodziny:za 354 dni (4 listopada 1981)

Moje motto:Jeśli czegoś nie możesz zrobić tak, to zrób to inaczej :)

Obecny stan:NSIS w odstawce. Inno Setup on the way.

Posiadany sprzęt:PC, PC, PC, Xbox 360, PC

Moi znajomi

pokaż wszystkich znajomych: 491

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4788 dni

Moich wejść na gram.pl: 32 472 (#68)

Napisanych postów i komentarzy: 5 688 (#135)

Napisanych recenzji: 0

Wpisów na blogu: 111 (#122)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 132 395 (#3)

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

Archiwum wpisów

Narzędzie Gametool - konfiguracja gry Gothic 3 v1.71 niczym bułka z masłem!

Gametool to zgrabny programik służący do konfiguracji gry Gothic 3. 

Najnowsza wersja Gametool 4.2 oferuje również język polski!

Programik możecie znaleźć na stronie:


Ostatnie odwiedziny

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl