avatar

SpecShadow Użytkownik gram.pl (wiZARD of OZ) ja.gram.pl/SpecShadow

Mój blog (ostatnie wpisy) rss

Baza modów i pamiętniki p.II

Pamiętnik, mody, Gry

M.38 12.10/12

Po czterech podejściach udało mi się ugrać w Morrowinda znacznie więcej niż dotychczas. Zazwyczaj docierałem do drugiego miasta (Balmora) i na tym kończyłem przygodę. Trochę doskwiera brak modów (są niekompatybilne z polską wersją) ale da się przeżyć.

 

Sukcesem zakończyło się też siłowanie z Temple of Elemental Evil aka Świątynią Pierwotnego Zła. Plan zakładał stworzenie 3-osobowej drużyny (barb+dualwielded ranger+mage) i dodawaniu od 3 poziomu kapłana (tak, jest taka możliwość) oraz używaniu każdej opji taktycznej z rozwijanego menu pod PPM.

Gra ma jeden istotny szczegół – czary nawet pierwszego poziomu przydają się zawsze. To przeciwieństwo Icewind Dale/Baldur's Gate, gdzie tylko Magiczne Pociski są unwersalne. Najlepszy z nich to Promomień Osłabienia. Dobry na duże bestie.

 

Jesień to pora na zmiany w guście growym. Wtedy też nie mogę grać w produkcje, gdzie akcja dzieje się podczas zimy. Za to przychodzi ochota na RTSy i gry taktyczne. Postanowiłem odświeżyć sobie Silent Storm: Sentinels (chyba z 5 lat w niego nie grałem), którego kupiłem na Allegro za Chrobrego (20zł). Poziom trudności jest doskonale elastyczny w wyborze. Można przejść przez przeciwników jak przez muchy albo walczyć z Terminatorami. Dosłownie. Czego nie znoszę. Bossowie owszem, mogą być gabkami na kule tzn. Bullet sponge ale nie regularni.

 

Obecnie wracam do New Vegas. Z jednym modem – Bullet Time (ponieważ VATS ssie mocniej niż mój odkurzacz). Moje zamilowanie do modów było tak wielkie, że dodawałem mody wprowadzające nowe przygody bez poznania w pełni podstawowej gry. Także jedyne co mi zostało to nauka gry w Karawanę.

 

Trochę grzebię się z pomysłami odnośnie bazy. Chodzi o sposób segregacji modów oraz tego, jak będzie wyświetlany opis.

Uznałem, że rozwijane menu przyda się także i w tym przypadku.

Jak widać stworzyłem też tło. Nie jestem zwolennikiem białego tla (moje oczy serdecznie go nie znoszą, dlatego nie lubię czytać na komputerze. Zmieniłem też czcionkę.

Jednak moim ideałem jest projekt strony rpgcodex.net. Brak białego tła, biała czcionka... doskonałe dla strony z masą tekstu, od czytelników dla czytelników.

 umdb4-1

Zastanawiam się czy jest możliwe zrobienie bardziej urozmaiconej tabeli niż dwie linie/jedna gruba kreska. Obawiam się tylko, że to już zagadnienie z xHTML czy CSS. Podobnie z tłem do rozwijanego opisu.

 

Drugie zdjęcie przedstawia podstronę poświęconą modom do Fallout: New Vegas. Jest to ostatnia gra, którą mocno modowałem więc utwkiła mi w pamięci większość modów do niego.

Pogrubione nazwy to mody, który opis znajduje się w rozwijanym menu. Zieloną czcionkę posiadają wyrazy, które są odnośnikami do stron z modami ale też te, które które rozwijają opis po

 

kliknięciu na nie. Zamierzam porzucić pierwszą opcję, którą używałem na pczątku projektu.

umdb4-5

 

Ostatecznie porzuciłem zwijane menu dla poszczególnych modów. Z nieznanych przyczyn po prostu się nie zwijało, raz działało raz nie. Ostatecznie – krótki opis + link wystarczą.

Zastanawiam się nad zamianą [Link] na jakiś przycisk.

 

Wciąż nie mogę sobie darować braku modów w serii Unreal, którą to modowałem kiedyś namiętnie.

 

komentarzy: 0Niedziela, 14 października 2012, 16:14

Baza Modów i pamiętniki

blogi, mody, twitter, sajfaj

Na gameplay.pl znalazłem wpis o stronie https://ohlife.com/

Jest to swego rodzaju dziennik mailowy. Dobry jak nikt nie ma znajomych bawiących się w takie rzeczy – blogi, twittery itp.

 

To mi przypomnialo też, że mam parę miejsc do blogowania – gramsajt, Wordpress, blog na cdaction.pl i jakiś na onecie założony dekadę temu (z jednym wpisem), zaginął w odmętach pamięci i syfu onetowego. No i twitter.

Wszystko pokryte warstwą wirtualnego kurzu.

 

W tegoroczne wakacje odbył się Quakeconn. Prócz paplaniny Carmacka był inny powód, dla którego ten dzień był wyczekiwany. Obniżki na gry ekip podległych ZeniMax. Ceny podczas Summer lub Winter Sale obniżają się co najwyżej o 40%. Tutaj mocne -75%.

Zakup pakietu Doom Collection przypomnial mi, że mody to wspaniala rzecz. Szczególnie jak dogrywałem mody podczepiające latarkę pod bronie.

Zarówno Doom jak Doom II i jemu podobne nigdy mi się nie podobały, ani jakąś dekadę temu ani dzisiaj. Pewnie dlatego, że moje pierwsze FPSy byly ładniejsze i można było się rozglądać myszę. Za to zmodowane – miodzio. Szczególnie Brutal Doom dodający grze głębi. Głębi pocisków drążących potworki.

Albo mod dodający bronie i dźwięki z CoD MW2. To dla tych co chcą oszczędzić kasę na oryginale albo po Modern Warfare mają dość, jak ja.

 

W końcu nadszedł – Baza Modów albo Ultimate Mod Database.

Pomysł chodził mi po glowie od jakiegoś roku, po zakupie Fallout:NV niemal eksplodował, po ponownej instalacji pierwszych dwóch STALKERów przeszedł w fazę realizacji, jakkolwiek by to nie brzmialo.

 

Gdy projektowalem prosty szablon w głowie kolatała mi myśl - „jak uporządkować tekst, by nie zniechęcała do czytania". Wtedy pomyślałem o rozwijanym menu.

Moja wiedza o HTML czy robieniu stron w ogóle polega na zmianie rozszerzenia pliku TXT na HTM, podziału na & i... to w zasadzie tyle. Na szczęście znalazłem stronę z kursami dla zielonych w temacie.

 

Strona główna. Dopóki nie skończę prac nad bazą to na niej bedę umieszczał wszelkie pomysły, i uwagi. Po lewej znajdują się tytuly gier, w które gralem, gram lub zamierzam zająć się w przyszłości. Te które mają pogrubioną czcionkę posiadają rozwijane menu.

Drugim problemem była opcja, która wyświetlała podstrony na głównej, bez przechodzenia do nich. Byly problemy gdy wrzuciłem do Notepad++ schemat rozwijanego menu i metody wyświetlania stron ale po dogrzebaniu się do błędów i uporządkowania kodu zaczęło to działać.

 

UModD1

 

 

Na ten moment trzeba dodać więcej linków, poszerzyć opisy i ułożyć tekst w czytelniejszy szyk czy dodać bardziej rozbudowane opisy. Być może dodam też grafikę ale to raczej przedostatnia faza projektu.

 

komentarzy: 3Wtorek, 07 sierpnia 2012, 14:22

« starsze wpisy

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl