avatar

Longer Użytkownik gram.pl (Sekretarz) ja.gram.pl/Longer

Utwór tygodnia...


Mój blog (ostatnie wpisy) rss

Wiedźmin 2 : Zabójcy Królów (kilka najważniejszych informacji od CD Projekt Red)

Wiedźmin, RPG

 

0

Wreszcie! Długo musieliśmy czekać ale w końcu mogliśmy zobaczyć nowego Wiedźmina w akcji. 1 część to bez dwóch zdań najlepsza polska gra i jedna z najlepszych  jeśli idzie o RPG. Do premiery zostało prawie rok ale już na tą chwilę gra robi wrażenie. Nie mogę się doczekać ! :D

Jakie Wy macie oczekiwania od tej gry i co chcielibyście zobaczyć w drugiej części?

 

Tutaj kilka informacji które były umieszczone na płytce od CD Projekt Red :

Tło fabuły:
Po stłumieniu rebelii Bractwa Płonącej Róży oraz ocaleniu życia króla Foltesta, Geralt trafił w sam środek politycznej zawieruchy w królestwie Temerii. Wiedźmin wspiera monarchę w jego misji przywrócenia porządku w prowincji. Ostatni bastion Bractwa w końcu ulega królewskiej armii. Na drodze do pokoju stoi już tylko zbuntowany zamek Baronowej La Valette, która odseparowała się od królestwa. Miesiąc po próbie zabójstwa Foltesta, jego armie stają u wrót zamku, przygotowując sie do ostatecznej bitwy. Tymczasem Geralt zaangażowany w jego ochronę, nie może się zająć rozwiązaniem najbardziej intrygującej go sprawy tajemniczego wiedźmina - zabójcy. Sprawy, której wyjaśnienie może dać odpowiedzi na wiele pytań...

0

Krótki opis fabuły:
W grze Wiedźmin 2 gracz wciela sie w postad Geralta - profesjonalnego zabójcy potworów. Geralt ratuje króla Foltesta od śmierci z rąk tajemniczego wiedźmina - zabójcy i pomaga stłumić rebelię Bractwa Płonącej Róży, jednak tym samym trafia w sam środek politycznej zawieruchy, jaka ma miejsce w Królestwie Temerii.
Geralt zaczyna swoja przygodę od próby wyjaśnienia tożsamości grupy zabójców odpowiedzialnych za zamachy na władców Północnych Królestw. Chce poznać powiązania z wiedźminami oraz motywy ich działań. Trop prowadzi w górę rzeki Pontar, do niespokojnych granic pomiędzy Temerią, Kaedwen i Aedrin - w miejsce, w którym bohater trafi w sam środek konfliktu najpotężniejszych sił tego świata.

0

Wszystkie najistotniejsze cechy gatunku role-playing w najlepszym wykonaniu, dzięki zaawansowanej mechanice i nowej technologii.
+ Pełna nieliniowość, dzięki zaawansowanej mechanice gry. Gracz znajduje się w sytuacji, która w zależności od jego decyzji może przybrać całkowicie różny obrót. Opowiadanie się podczas rozgrywki po stronie poszczególnych stron i postaci może powodować zupełnie odmienne możliwości i zagrożenia w przyszłości.
+ Unikalne zadania dodatkowe, bardziej powiązane z główną fabułą niż w wypadku Wiedźmina 1. Nie ma już mowy o zadaniach typu “FedEx”, polegających na nudnym dostarczaniu przedmiotów z jednego miejsca do drugiego.
+ Znacznie bardziej rozbudowany system rozwoju postaci niż w Wiedźminie 1. Teraz wybór rozwoju poszczególnych cech postaci wpływa na to, w jaki sposób będzie przebiegała rozgrywka. Rozwój bohatera opiera się na trzech specjalizacjach: miecza, magii i alchemii, które mogą być ze sobą łączone dając możliwość tworzenia mieszanych stylów walki.
+ Tradycyjny system stałego poziomu doświadczenia postaci, dający najwięcej radości z jej rozwoju oraz rozgrywki. Powoduje on, że wraz z rozwojem naszej postaci słabi przeciwnicy są bardzo łatwi do pokonania, ponieważ ich wytrzymałośd nie dostosowuje się do naszej. Większość współczesnych gier nie opiera się na tym systemie, gdyż utrudnia on tworzenie i balansowanie poziomu trudności gry. Twórcy Wiedźmina 2 postawili jednak przede wszystkim na satysfakcję gracza, a nie upraszczanie mechaniki gry.
+ Nowy system mutagenów daje możliwość modyfikowania efektów działania poszczególnych cech. Za mutagenów ich pomocą można na przykład zmienić sposób działania czarów: zwiększyć ich moc lub liczbę celów podczas walki.
+ Zaawansowana mechanika rzemiosła znacznie zwiększa możliwości tworzenia własnych, unikalnych przedmiotów. Za jej pomocą można stworzyć około 200 różnych elementów uzbrojenia (broń i pancerz), w pierwszej części gry było to tylko 10 różnych mieczy.
+ Zwiększona ilość elementów zbroi – pancerz, rękawice, nagolenniki, pasy. Istnieje możliwość ulepszania każdego elementu zbroi, co w sumie daje olbrzymia ilość kombinacji. W pierwszej części Wiedźmina gracz miał do dyspozycji jedynie cztery rodzaje zbroi.
+ Kompozytowa budowa broni umożliwia tworzenie wielu rodzajów mieczy (około 300 w porównaniu do 10 w Wiedźminie 1).
+ Losowe statystki podobnych przedmiotów, wpływają na ich dodatkowe zróżnicowanie.
+ Poprawiony system ekwipunku - dzięki usunięciu limitu ilości niesionych przedmiotów oraz wprowadzeniu czytelnych podziałów i poprawieniu sortowania znacznie ułatwia rozgrywkę.

 

0

Cechy fabuły w szczegółach:
+ Epicka, intensywna, nieliniowa i pełna emocji fabuła. Trzy niezależne ścieżki, każda z alternatywnymi wydarzeniami i zadaniami pobocznymi, prowadzą do wielu różnych zakończeń. Rozwój poszczególnych etapów fabuły, jak również rodzaj zakooczenia gry zależą od podejmowanych przez gracza decyzji. W porównaniu do pierwszej części, w Wiedźminie 2 czas rozgrywki będzie krótszy, jednak akcja jest znacznie bardziej intensywna i pełna wydarzeń.
+ Dojrzała, wielowątkowa fabuła, odróżniająca Wiedźmina od innych gier RPG, przedstawiona jest w sposób zrozumiały i atrakcyjnych dla wszystkich graczy. Rozgrywa się na dwóch głównych płaszczyznach: szerszej, politycznej, która koncentruje się na poszukiwaniach zabójców władców Północnych Królestw oraz osobistej, w której Geralt podążając tropem wiedźminów – zabójców poszukuje własnej tożsamości. Obie prowadzą nas do odkrycia tajemnicy potężnych sił, które wpływają na nasze losy i pozwalają zrozumieć rolę, jaka została nam z góry narzucona.
+ Bogate, dojrzałe dialogi dokładnie tak jak w książkach Andrzeja Sapkowskiego i pierwszej części gry, tym razem przedstawione są w scenkach i sekwencjach dialogowych zrealizowanych w filmowy sposób (praca kamer). Jest to możliwe dzięki zupełnie nowej technologii stworzonej przez CD Projekt RED.
+ Nowy, poprawiony system wspomnień. Teraz sceny, w których Geralt odnajduje powiązania między decyzjami z przeszłości a jego obecna sytuacją, są jeszcze bardziej realistyczne i znacznie płynniej wplecione w grę.
+ Seks i erotyka zostały przedstawione w bardziej realistyczny i dojrzały sposób niż w Wiedźminie 1. Było to możliwe dzięki bardziej złożonym i dojrzałym relacjom między bohaterami gry.
+ Unikalny, bogaty i złożony świat, stworzony w serii książek przez Andrzeja Sapkowskiego, został wiernie odtworzony w grze, potęgując wrażenia płynące z dojrzałej i wciągającej fabuły.

 

komentarzy: 48Sobota, 27 marca 2010, 15:41

Dragon Age - wrażenia z gry

cRPG, BioWare, dragon age

 

Wreszcie po kilku latach od pierwszych zapowiedźi światło dzienne ujrzała najnowsza produkcja studia Bioware, odpowiedzialnego za takie "perełki" jak Baldur's Gate czy Star Wars : Knights of the Old Republic. Dragon Age było zapowiadane jako "duchowy spadkobierca Baldur's Gate". W grze są trzy klasy podstawowe : mag, łotrzyk i wojownik co na pierwszy rzut oka wydaje się liczbą dość małą, jednak każda klasa ma kilka ścieżek rozwoju więc na pewno nie ma na co narzekać, podczas gry będziemy  mogli również poznać kilka klas prestiżowych jak Mistyczny Wojownik dzięki któremu nasz mag będzie mógł równie sprawnie posługiwać się orężem i nosić ciężką zbroję. Opcji jest dużo więc będziemy mogli rozwinąć naszą postać wedle własnego upodobania. W zależności również od stworzonej postaci czeka nas inna pierwsza godzina rozgrywki, tak więc inaczej zaczniemy człowiekiem szlachcicem a inaczej dalijskim elfem co pozwala lepiej wczuć się we własnego bohatera.

2

 Sama walka nie odbiega wiele od klasycznych erpegów w stylu Baldur's Gate czy Neverwinter Nights a więc mamy aktywną pauzę dzięki której będziemy mogli przemysleć nasz następny krok a także mozliwość zmiany kamery na rzut izometryczny co bardzo ułatwia orientację podczas starcia. Walczyć będziemy często i to z dużą ilością przeciwników więc nie będziemy osamotnieni. Spotkamy wiele ciekawych osób którzy chętnie będą chcieli się do nas przyłączyć, nie będę pisał kto to jest bo nie chce psuć zabawy tym którzy jeszcze nie grali. Jak dla mnie jest to najlepszy team jaki widziałem w grach fabularnych od wielu lat.

2

Głównym naszym celem jest przyłączenie się do grona Szarych Strażników, legendarnych wojowników dla których jedynym celem  jest powstrzymanie Mrocznych Podmiotów, które całymi plagami uderzają w cywilizowane światy. Po długich latach pokoju uderzają ponownie w Ferelden, krainę w której się wychowałeś. Na twoich barkach będzie spoczywać odpowiedzialność za pokonanie po raz kolejny Plagi i przywróceniu pokoju w całym Fereldenie. Fabuła jest ciekawa do czego Bioware juz nas przyzwyczaiło, questów pobocznych jest dużo, będziemy je dostawać od różnych osób lub także (Wiedźmin się kłania) z tablic umieszczonych w różnych odwiedzonych miejscach. Podróżować będziemy za pomocą mapy dzięki której przeniesiemy się do wybranej lokacji. Największą wadą gry jest nieustanna walka, starcia występują za często i po pewnym czasie zaczynają bardzo denerwować. Swiat jest ciekawy i Bioware mogło więcej czasu poświęcić na zagadki których brakuje lub questy w stylu tej z KotOR'a w którym wcielaliśmy się w prawnika i bralismy udział w osądzeniu pewnej osoby. Są to questy poboczne ale bardzo budowały klimat i umilały grę od ciągłej eksterminacji potworów.

2

Grafika jest dobra, nie mam jej nic do zarzucenia, wygląd postaci jak i potworów jest bardzo dobry, przerywniki są świetne i często są ukazane w ciekawy sposób. W grach RPG grafika nie jest najważniejsza więc nie przykładam tak dużej wagi do niej. Nie jest to ani Crysis czy MW2 ale dzięki czemu wymagania nie są aż tak duże.


Dragon Age został wydany w polskiej wersji językowej. Na temat dubbingu się nie wypowiem bo wolałem grać tylko z polskimi napisami;)
Czekałem wiele lat na tą grę i się nie zawiodłem, oczywiście nie jest idealna i określenie, że jest spadkobiercą Wrot Baldura jest trochę na wyrost, nie mniej jest to klasyczna gra RPG których ostatnimi czasy jest jak na lekarstwo. Polecam jak najbardziej. Szczególnie, że w marcu premierę będzie miało rozszerzenie o nazwie "Przebudzenie" co wydłuży nam i tak już nie krótką grę.

  

 OCENA : 8+

PS1. Screeny są mojego autorstwa więc wszelkie rozpowszechnianie jest zabronione:D

PS2. Głosujcie w ankiecie ;)


komentarzy: 53Niedziela, 14 lutego 2010, 03:48

« starsze wpisy

Prywatne wiadomości

Zaloguj się by wysyłać wiadomości

Coś innego...

Ankieta

Co wolisz bardziej?

  • cRPG
    90%18 głosów
  • jRPG
    10%2 głosy

Suma oddanych głosów: 20 

Najbliższy zakup


Obecnie gram w :


Ostatnie odwiedziny

Moje statystyki

Na gram.pl jestem już: 4482 dni

Moich wejść na gram.pl: 10 077 (#670)

Napisanych postów i komentarzy: 3 697 (#288)

Napisanych recenzji: 1 (#46)

Wpisów na blogu: 45 (#187)

Liczba odwiedzin mojego gramsajta: 4 366 (#352)

Namiary na mnie

GG: 2093261, e-mail: dlugosz19(at)interia.pl, PSN: a_worm_jim, gametrade.pl: longi

Strona prezentuje indywidualną opinię użytkownika. gram.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez użytkowników.
© gram.pl